MuscleMeat

Totaal geen vooruitgang

workit

Novice
Waardering
0
Ik heb me net aangemeld hier,
Maar ik ben nu een jaar aan het trainen

Ik heb me niet vanaf het begin af aan serieus ermee bezig geweest maar de laatste maanden wel

Ik train 3 keer per week. En train dan Me hele lichaam op 1 dag in ongeveer 1,5 / 2 uur.

(Nu ik hier vanalles gelezen heb lijkt me dat een slecht idee)

ik ben 18 jaar en 178 lang en 60 kilo licht!! ik heb totaal geen spieren eigenlijk
het enige wat ik heb zijn botten en klein beetje vet :eek:

Ik zit nu op een punt dat ik er totaal geen zin meer in heb want ik heb eigenlijk alles voor niks gedaan, daarom moet er iets veranderen zodat ik wel vooruitgang boek! , maar ik heb zoveel dingen gelezen dat ik niet meer weet wat ik nou het beste doen kan

Alle spiergroepen 1 keer trainen per week verspreid over 3 dagen leek me het beste?
Maar dat betekent wel dat ik in totaal me hele lichaam maar 1 keer train per week inplaats van de 3 keer dat ik nu doe, dus wat is nou het slimst om te doen?

En dan nog een vraag, ik zie wel eens schema's van andere en dan doen die bijvoorbeeld, rug+ biceps op 1 dag, maar dan ben je toch vrij snel klaar? en dan doe je dat ook nog maar 1 keer in de week dat lijkt me zo weinig.

kan iemand me verheldering geven :rolleyes:

edit: Me doel is trouwens een goed gevormd/gespierd lichaam te krijgen, de beach-boy look zeg maar :cool:

Laatst bewerkt:
3x dezelfde spiergroep in 1 week doen is niet echt goed nee, en als je rug en biceps op 1 dag doe hoef je niet zo klaar te zijn. er zijn verschillende oefeningen die je kan/moet doen voor je biceps en rug. echt heel veel verstand heb ik er ook niet echt van, maar hoop dat je hier wat aan heb.

fix je een voedingschema, train 3 x per week en doe dit:

borst (3 oef van 4 setjes) + bicep (3 oef van 2 setjes) + buik
rug (4oef van 4 sets) + triceps ( 3 oef van 3 sets) + onderarmen (2 oef van 3 sets)
schouders ( 3 oef van 3 sets ) + benen (4 oef van 4 sets )

eet zeker 3500 kcals per dag, neem shake, creatine, eet slaap en train en groeien zal je!

ff wat hulp :yes:
Train zelf bijna 18 jaar :eek: en ga nog steeds vooruit, dus bij jou moet dat zeker lukken :thumbs:

Maak het niet te moeilijk:
*3 p.w. trainen, 2 spiergroepen p.d. + buik
*Veel afwisselen in je schema, dus geen dag gelijk !
*En een beetje whey toevoegen aan je voedingsschema ;)

Deze paar tips moeten genoeg zijn om je weer op de rit te zetten, want op jou leeftijd groei je alleen al door naar een gewicht te kijken 8)

training, voeding, rust

alles vind je op dit forum vriend :cool:

• Topic Starter Topic Starter
ik moet wel toegeven dat me voeding echt minimaal is, ik eet eigenlijk wanneer ik zin erin heb en anders niet :o

workit zei:
ik moet wel toegeven dat me voeding echt minimaal is, ik eet eigenlijk wanneer ik zin erin heb en anders niet :o

Meer eten joh! ;) probeer 6 tot 8 maaltijden per dag voldoende rust nemen en je krijgt echt wel progressie.

minimaal die 6 aanhouden workit, wat je moet eten vind je in de voeding topics

beachboy:eek:???

een heuse Frank Zane, Arnie Schwarzie, Shawn Ray zal je bedoelen!:mad: haha...minimaal 6 keer per dag eten met goede verdeling van KH, EW en vetten. Misschien dat creatine en gltamine je een handje kunne helpen...kies een goed merk Whey proteine en reken je enegriebehoefte uit...vreten als een paard, slapen als een beer!!!Das de succesformule..enne...maak je geen zorgen om aan te komen qua vet ...zo te horen ben je ectomorph met wat meso morph kwaliteiten...dus je zal niet 1, 2, 3 een buikie kweken.

Je traint pas een jaar...dat is de periode waar de meesten van ons wat aankloten...ik deed het pas goed na 2 jaar:o:o:o niet te makkelijk opgeven...en ook nie naar de "snoepjes" grijpen als je opeens iedereen ziet groeien die zich dr een ongeluk van slikken..het komt heus wel goed joh...gewoon veeeeeeeeeeeeeeeel lezen, en expirimenteren...elk lichaam reageert anders op training en voeding...ik ben er ook nog niet eens uit wat 100% goed werkt voor mij na 5 jaar

Succ6!

RobertHosper zei:
beachboy:eek:???

een heuse Frank Zane, Arnie Schwarzie, Shawn Ray zal je bedoelen!:mad: haha...minimaal 6 keer per dag eten met goede verdeling van KH, EW en vetten. Misschien dat creatine en gltamine je een handje kunne helpen...kies een goed merk Whey proteine en reken je enegriebehoefte uit...vreten als een paard, slapen als een beer!!!Das de succesformule..enne...maak je geen zorgen om aan te komen qua vet ...zo te horen ben je ectomorph met wat meso morph kwaliteiten...dus je zal niet 1, 2, 3 een buikie kweken.

Je traint pas een jaar...dat is de periode waar de meesten van ons wat aankloten...ik deed het pas goed na 2 jaar:o:o:o niet te makkelijk opgeven...en ook nie naar de "snoepjes" grijpen als je opeens iedereen ziet groeien die zich dr een ongeluk van slikken..het komt heus wel goed joh...gewoon veeeeeeeeeeeeeeeel lezen, en expirimenteren...elk lichaam reageert anders op training en voeding...ik ben er ook nog niet eens uit wat 100% goed werkt voor mij na 5 jaar

Succ6!

goed gezegt man. Niks meer aan toe te voegen.

thnx :D

Wees niet bang kben ook net weer begonnen,er komt zo knoert veel op je af qua voedingsschema's en trainingsschemas,ik train maar 45 min per dag(2 spiergroepen)en 3x per week en ga er lekker op.Alleen dat uitrekenen van je hoeveelheid calorieeen lukt me niet,ik zeg ook eerlijk dat ik heel slecht kan rekenen,dus vreet ik de hele dag maar door,lekker hoor gezond eten :penne de shakes 2x per dag zijn ook erg aangenaam ;) (probeer wel een beetje vaste tijden aan te houden).Ik denk ook dat het een hele tijd duurd voor dat je het echt onder de knie hebt,heb er zelf namelijk ook last van.maar als je een maal wat spiertjes ziet friemelen als je aan het beulen bent werkt dat alleen maar motiverend(bij mij teminste wel)succes er mee :D

full body workouts kunnen prima, binnen het uur zelfs.

Twee tips:
Ga steeds zwaarder trainen (progressieve belasting)
Ga steeds meer eten :)

Je hebt volgens mij gewoon de standaard beginnersfout gemaakt zoals velen hier (waaronder ik) en het eten volledig onderschat. Stel eens een voedingsschema op met de juiste verhouding. Als je jezelf niet aan een voedingsschema wilt houden, zorg dan dat je genoeg eiwitten en onv. vetten - voor de rest bunker je aan brood, rijst, pasta, muesli etc. aan koolhydraten bij. Hou je gewicht bij op de weegschaal en kijk of je geleidelijk aankomt. Een fullbody schema - wat je volgens mij nu doet - werkt zeker wel, mits je goed eet!

Dus: vreten en kijk waar je over een paar maandjes staat!

Haha idd, wat denken sommige mensen wel niet? als je wat wilt moet je er wel wat voor doen.

Herken mezelf wel in jouw verhaal :)
2 uur trainen per dag, niet op je voeding letten, waarschijnlijk te veel (nutteloze) oefeningen en te veel sets.
Lees je eens goed in op dit forum (lees stickys)
Stel een voedingsschema samen, en stel een trainingsschema op.
Of dit nu full body is of split maakt niet uit.
Het is en blijft experimenteren maar hiermee zou je een heel eind op weg moeten komen.
Succes en nu trainen,eten, rusten en ..........GROEIEN!!! :)

Goed eten, trainen, rusten.

Info over hoe, hoeveel , wanneer, wat , vind je genoeg op dit forum. Succes!

Het is al gezegd:
het eten is zeer belangrijk, in mijn ogen nog belangrijker dan het trainen.

Ik groeide ook voor geen meter tot ik goed ging eten zie mijn draadje:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=32334

Nu ik goed eet (en uiteraard goed doortrain en slaap) vliegen de kilo's er opeens aan.

Dus vreten en veel succes!

Terug
Naar boven