XXL Nutrition

Totaal geen vooruitgang

Kun je niet een dag xtra in plannen om te trainen ?

Dus 4 x per week ?

Hier verder wat tips;

Ma; borst + triceps of biceps
Di; Schouders + biceps of triceps
Do; Rug + buik
Vr; Benen ( + buik hier als je do geen tijd hebt)

Borst ; 3 a 4 oefeningen
biceps; 3 oefeningen
Rug ;5/6 oefeningen ( 1 voor je traps en 1 voor je onderug en dan 3/4 voor de rest)
buik; 2/3 oefeningen ( zwaar pakken met gewicht,kabels DUS met gewicht !)
Benen; 5 oefeningen ( 2 voor je bovenbeen spieren 1 voor je hmstrings 2 voor je kuiten)
Triceps; 3 oefeningen

verder varieer met 3 a 4 sets tot 12 sets...
Herhalingen/ reps; tussen de 4 en 12 ( soms 15)

Denk aan 1/2 opwarmingsets VOOR je eerste oefeningen van een 20/25 herhalingen ( lichtere gewichten)

[Denk aan 1/2 opwarmingsets VOOR je eerste oefeningen van een 20/25 herhalingen ( lichtere gewichten)[/QUOTE]

Helemaal goed ;) Alleen ik zou wat anders opwarmen met wat minder reps om verzuuring tegen te gaan. Dit kan nadelig werken bij de zwaardere sets

Jaccis zei:
Kun je niet een dag xtra in plannen om te trainen ?

Dus 4 x per week ?

Hier verder wat tips;

Ma; borst + triceps of biceps
Di; Schouders + biceps of triceps
Do; Rug + buik
Vr; Benen ( + buik hier als je do geen tijd hebt)

Borst ; 3 a 4 oefeningen
biceps; 3 oefeningen
Rug ;5/6 oefeningen ( 1 voor je traps en 1 voor je onderug en dan 3/4 voor de rest)
buik; 2/3 oefeningen ( zwaar pakken met gewicht,kabels DUS met gewicht !)
Benen; 5 oefeningen ( 2 voor je bovenbeen spieren 1 voor je hmstrings 2 voor je kuiten)
Triceps; 3 oefeningen

verder varieer met 3 a 4 sets tot 12 sets...
Herhalingen/ reps; tussen de 4 en 12 ( soms 15)

Denk aan 1/2 opwarmingsets VOOR je eerste oefeningen van een 20/25 herhalingen ( lichtere gewichten)
Ben het in grote lijnen met je eens. Ik zou alleen geen schouders na borst doen. Ik zou maandag en vrijdag omwisselen, dan moet je overal genoeg rust voor hebben denk ik zo. (Biceps gaat dan bij schouders, triceps bij borts).

Als je een 3 dagen schema zoekt is dit wel een fijne:

Dag 1: borst en biceps
Dag 2: rust
Dag 3: schouders en benen
Dag 4: rust
Dag 5: rug en triceps
Dag 6: rust
Dag 7: Rust
+elke trainingsdag wat buikspier oefeningen

-Borst : Barbell Flat Bench Press + Barbell Incline Bench Press + Dumbbell Flys

-Biceps: Standing Barbell Curl + Concentration Curls + Preacher Curls

-Schouders : Military Press + Front Dumbbell Raises + Bent-over Dumbbell Laterals + Shrugs

-Benen: Squats + Leg Extension + Leg Curl + Seated Calf Raises + Standing Calf Raises

-Rug: Bent Over Rows + Seated Cable Rows + Wide-Grip Chins behind the Back + Deadlifts + Goodmornings

-Triceps: Triceps Pushdown + French Press + Dumbbell Kickbacks

Setjes en reps : bijv 10/8/6/6 of 12/10/6 is erg persoonlijk.

mwah 6-8 maaltijden vind ik niet echt nodig. Ik gebruik zelf alleen creatine en voor de rest let ik erop dat ik mn dagelijkse eiwitten binnenkrijg. Ben nu een jaar bezig ongeveer en ben tog al flink gegroeid en boek nog steeds grote vooruitgang. een goeie methode voor het trainen zelf lijkt me het belangrijkste als je wilt groeien. De ene dag slaap ik 4 uur, de andere dag 13, dus dat maakt bij mij ook niet heel veel uit. Beste methode ligt denk ik aan de persoon zelf, bij de ene is slaap/eten heel belangrijk, bij de ander niet.

Idd, ik ga zo langzamer hand denken dat menschen zich zo spastisch aan 6-8x per dag eten houden om de leegte in het leven op te vullen onder het mom van 'bodybuilden is mijn lifestyle'. Het accent wordt zo wel heel erg op het eten gelegd; vooral omdat veel lui zich ook nog strict aan het 'niet langer dan 4-5 x 45-60minuten per week trainen' houden. Dat voelt voor mij iets te kunstmatig aan. Gruwelijk hard pompen en andere zware arbeid komt op 1; ik zorg nu dat ik gewoon veel vreet (uiteraard in de juiste verhoudingen omdat ik van zowat de meeste voedingsmiddelen de waarden wel weet) zonder me er vreselijk druk over te maken. Maar dit is enkel de mening van iemand die zich afvraagt waar al de huge sterke kerels in de havens van Engeland en Amerika rond de 20e eeuw vandaan kwamen :P

Inderdaad, ga es een beetje rondlezen over het eten hier! en dan goed trainen en het komt goed met je!

ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!!ETEN!!! en flink ijzer pompen...wedden dat je dan wel groeit?;)
Je zei het zelf al Bro, dat je eten niet goed was

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor alle reacties :)

Ik heb nog een vraag die ik eigenlijk beantwoord wil hebben :)

Is een full body workout wel goed?, ik ben dan wel een kleine 2 uur bezig. Maar ik vind het wel fijn dat ik alles in 1 keer(lees op 1 dag) kan doen.

Als ik het fysiek volhou om alle oefeningen te doen is dat dan even goed om te doen of niet?
En hoeveel dagen rust kan ik dan het beste nemen ?

Ik ga en ben al bezig om goed te gaan eten, helaas is het al jaren een gewoonte van me om niet in de ochtend te eten en dus maar 1 keer per dag echt eten en het avond eten dan. En verder eet ik verspreid over de dag wat.

Ik vind kwark wel een "makkelijke oplossing"Dat lukt me wel om verspreid over de dag te eten maar hoeveel is dan genoeg ? 500 gramm ?

edit:
Ik doe wel alle oefeningen heel precies en goed, ik weet alleen niet alle benamingen dus kan ik niet zo 1 2 3 hier neerzetten.

Maar ik doe nu:
3 rug oefeningen
2 biceps
3 benen
2 triceps
4 borst
2 buik
3 schouders

en 10/20 min cardio

en doe altijd 3 x 10
1e set hoogste gewicht dat ik red en dan steeds een lager als dat nodig is

Laatst bewerkt:
workit zei:
Maar ik doe nu:
3 rug oefeningen
2 biceps
3 benen
2 triceps
4 borst
2 buik
3 schouders

Ik zou borst 2/3 oefeningen doen dan.

En bij schouders neem ik aan dat je er 1 voor zij-, voor- en achterkant doet.

workit zei:
Bedankt voor alle reacties :)

Ik heb nog een vraag die ik eigenlijk beantwoord wil hebben :)

Is een full body workout wel goed?, ik ben dan wel een kleine 2 uur bezig. Maar ik vind het wel fijn dat ik alles in 1 keer(lees op 1 dag) kan doen.

Als ik het fysiek volhou om alle oefeningen te doen is dat dan even goed om te doen of niet?
En hoeveel dagen rust kan ik dan het beste nemen ?

Ik ga en ben al bezig om goed te gaan eten, helaas is het al jaren een gewoonte van me om niet in de ochtend te eten en dus maar 1 keer per dag echt eten en het avond eten dan. En verder eet ik verspreid over de dag wat.

Ik vind kwark wel een "makkelijke oplossing"Dat lukt me wel om verspreid over de dag te eten maar hoeveel is dan genoeg ? 500 gramm ?

edit:
Ik doe wel alle oefeningen heel precies en goed, ik weet alleen niet alle benamingen dus kan ik niet zo 1 2 3 hier neerzetten.

Maar ik doe nu:
3 rug oefeningen
2 biceps
3 benen
2 triceps
4 borst
2 buik
3 schouders

en 10/20 min cardio

en doe altijd 3 x 10
1e set hoogste gewicht dat ik red en dan steeds een lager als dat nodig is

full body kan ook makkelijk binnen het uur. (maar dan moet je niet voor 1 spiergroep 3 oefeningen x 3 sets doen)

www.hypertrophy-specific.com (bijvoorbeeld)

Goed eten kan heel veel verschil maken...Dus vreet alsof je leven ervan afhangt.

workit zei:
Ik heb me net aangemeld hier,
Maar ik ben nu een jaar aan het trainen

Ik heb me niet vanaf het begin af aan serieus ermee bezig geweest maar de laatste maanden wel

Ik train 3 keer per week. En train dan Me hele lichaam op 1 dag in ongeveer 1,5 / 2 uur.
Begin met 4x per week te gaan, anders is het moeilijk om een goed schema aan te houden.
Zorg dat je per straining niet langer dan 1 uur aan je KT bezig bent.
Doe hierbij slechts 2 spiergroepen, liefst 1 grote of 1 middelgrote en een kleine.

(Nu ik hier vanalles gelezen heb lijkt me dat een slecht idee)

ik ben 18 jaar en 178 lang en 60 kilo licht!! ik heb totaal geen spieren eigenlijk
het enige wat ik heb zijn botten en klein beetje vet :eek:

Ik zit nu op een punt dat ik er totaal geen zin meer in heb want ik heb eigenlijk alles voor niks gedaan, daarom moet er iets veranderen zodat ik wel vooruitgang boek! , maar ik heb zoveel dingen gelezen dat ik niet meer weet wat ik nou het beste doen kan
Begin met een verse start, leer alle basis oefeningen correct uit te voeren. Doe enkel de basis oefeningen (squat, benchpress, military press, deadlift, dumbbell row,...)

Alle spiergroepen 1 keer trainen per week verspreid over 3 dagen leek me het beste?
Maar dat betekent wel dat ik in totaal me hele lichaam maar 1 keer train per week inplaats van de 3 keer dat ik nu doe, dus wat is nou het slimst om te doen?
Het slimst is om als je beginner bent eerst de oefeningen aan te leren. Geen split schema dus maar zo vaak mogenlijk dezelfde oefeningen doen op een lage intensiteit. Ik zou zeggen 2 dagen on 2 dagen off. En dan telkens de bovenvermelde oefeningen doen, met 3 sets van 6-10 reps. Uitvoering is dan nog belangrijker dan het gewicht aan de stang.

En dan nog een vraag, ik zie wel eens schema's van andere en dan doen die bijvoorbeeld, rug+ biceps op 1 dag, maar dan ben je toch vrij snel klaar? en dan doe je dat ook nog maar 1 keer in de week dat lijkt me zo weinig.

kan iemand me verheldering geven :rolleyes:

edit: Me doel is trouwens een goed gevormd/gespierd lichaam te krijgen, de beach-boy look zeg maar :cool:
Rug en biceps op 1 training is een (pull) split schema. Dit werkt als je geleerd hebt om intensief genoeg te trainen. Als je dat kan, dan heb je je spieren in die ene training zo zwaar belast dat ze een week rust nodig hebben om te groeien. Dit gaat niet op voor beginners. Daarom pas met een split schema beginnen na 3-4 maanden als je echte beginner bent.

Hopelijk kan je wat met deze antwoorden, mijn raad is : houd het simpel, leer de basis oefeningen, eet regelmatig een goede maaltijd en lees alles wat je kan vinden op deze en andere informatieve sites. Doe dit een paar maanden na elkaar en alles valt vanzelf als een puzzel in elkaar. :)

Terug
Naar boven