AndroidHealthClinic

Tour de France Topic 2012

net of het Wiggins is die dat beslist...

Het lag al sinds voor nieuwjaar vast dat Wiggins de kopman voor de tour ging zijn, Froome's tijd komt nog wel.

Laat ons hopen, en hopelijk volgend jaar al want hij is nu ook niet meer piepjong.

Mooi overzichtje van de hulp die Wiggins kreeg:

LAec.jpg

Chris Froome zorgde donderdag tijdens de finale van de bergrit naar La Toussuire voor een opmerkelijke situatie. De renner van Team Sky plaatste een aanval, maar toen zijn kopman Wiggins niet kon volgen besloot hij zich terug te laten zakken. Na afloop gaf Froome aan trouw te blijven aan zijn kopman.

"Ik voelde me vandaag opnieuw heel sterk en versnelde in de slotkilometers. Toen ik hoorde via de radio dat Wiggins niet volgde, besloot ik in te houden," vertelde Froome na afloop volgens Het Nieuwsblad. "Bradley is hier de kopman en absolute prioriteit. Als Wiggo een slechte dag heeft, wacht ik en duw ik hem desnoods over de streep. Wiggins wint de Tour en niemand anders."

Men heeft nu ineens weer een hekel aan Wiggins alleen maar omdat ie soeverein aan kop staat?

Men heeft nu ineens weer een hekel aan Wiggins alleen maar omdat ie soeverein aan kop staat?

Zo soeverein is het natuurlijk niet, als Froome even gaat schudden ligt Wiggins er af. Zelf geen hekel aan Wiggins, lastig genoeg om een gele trui te verdedigen.

Laat ons hopen, en hopelijk volgend jaar al want hij is nu ook niet meer piepjong.

froome / wiggins / schleck andy / alberto contador / evans in verschiilende ploegen , dat voorspelt wat , want schleck en contador worden wel gemist hier

is net omdat hij niet soeverein aan kop staat maar wel de typische eikelmaniertjes heeft van iemand die het is. Ongeveer even bescheiden als de paus, en ik heb hem nog geen enkele keer gemeend zijn team zien bedanken voor het werk.

Er zitten toch wat irritante mannetjes in de tour, en dan heb je weer zo'n paar sympathieke gozers die niet zijn gaan zweven en echt haaks staan op dat vedettengedoe , Voigt en Vanendert bv.

zaadrit btw, in slaap gevallen ergens 100km voor het eind.

Laatst bewerkt:
Zo soeverein is het natuurlijk niet, als Froome even gaat schudden ligt Wiggins er af. Zelf geen hekel aan Wiggins, lastig genoeg om een gele trui te verdedigen.

Froome gaat niet chudden, Wiggins moet stuk als de rest gaat maar de rest lijkt even sterk of minder als Wiggo.

Wiggo gaat pas breken als het echt steil wordt maar waar gebeurd dat nog....

is net omdat hij niet soeverein aan kop staat maar wel de typische eikelmaniertjes heeft van iemand die het is. Ongeveer even bescheiden als de paus, en ik heb hem nog geen enkele keer gemeend zijn team zien bedanken voor het werk.

Er zitten toch wat irritante mannetjes in de tour, en dan heb je weer zo'n paar sympathieke gozers die niet zijn gaan zweven en echt haaks staan op dat vedettengedoe , Voigt en Vanendert bv.

zaadrit btw, in slaap gevallen ergens 100km voor het eind.

Ik vind t niet zo'n eikel, en ik denk niet dat je als kopman van een team constant voor de pers je ploeggenoten hoeft te bedanken als dat in de beslotenheid van het team ook al gebeurt (daar ga ik dan maar van uit).

Etappe van vandaag was inderdaad niet bijster interessant, maar ik vond het toch wel erg mooi dat Millar de etappe won, die vent heeft wel een flinke portie sympathie van mij gewonnen sinds ik zijn boek heb gelezen. Zeer indrukwekkend verhaal.

Is hier eigenlijk ook iemand die ook zelf wielrent, buiten de krachtsport? (dus en en)

froome / wiggins / schleck andy / alberto contador / evans in verschiilende ploegen , dat voorspelt wat , want schleck en contador worden wel gemist hier

Vooral Contador wordt gemist. Ik kijk al uit naar een duel Froome/Contador volgend jaar. Andy Schleck is leuk, maar hij kan niet tijdrijden. Froome daarentegen lijkt me de betere tijdrijder tegenover Contador. Als Contador in de Tour van volgend jaar weer gaat fladderen zoals in de Giro van 2011 dan gaan we iets te zien krijgen.

In tussentijd kijk ik uit naar de Vuelta waar Contador op zijn best zal zijn. Benieuwd of Andy Schleck dit jaar nog iets gaat laten zien, het is daar alleszinds dé kans.

Wil het wel graag gaan doen, maar kan hier niet zo'n fiets op straat zetten. Wordt geheid gesloopt of gestolen.

Heb wel eens een fiets gehuurd in Italie, voor in de bergen rond het Como meer, echt heerlijk.

Schema morgen....

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Laatste berg:

Ik ga hem aan: morgen krijgt Wiggo het voor eerst zwaar op een berg. Wiggo gaat knakken op de stijle stukken (vanaf km 6) van de laatste berg omdat hij een tijdrijderklimmer is....daarmee wil ik zeggen, hij kan gelijkmatig een bergop maar stijl en een versnelling is NEE. Aanvallen gaan Nibali en JVDB en dan stijl dalen....jaaaa.

Mooie prognose , moeten ze allebei wel een min of 5 pakken want wiggo in te tijdrit is onverslaanbaar

Het valt dan toch weeral mee voor Wiggins dat er nog een heel stuk tussen de top en de finish ligt.

Ik ga nu ook weer beginnen met wielrennen, alleen duur..die fietsen ... instapmodel : 825 euro pff haha.

Schema morgen....

Laatste berg:

Ik ga hem aan: morgen krijgt Wiggo het voor eerst zwaar op een berg. Wiggo gaat knakken op de stijle stukken (vanaf km 6) van de laatste berg omdat hij een tijdrijderklimmer is....daarmee wil ik zeggen, hij kan gelijkmatig een bergop maar stijl en een versnelling is NEE. Aanvallen gaan Nibali en JVDB en dan stijl dalen....jaaaa.

Als Wiggins met zijn maximaal vermogen de berg op en af rijd dan zul je van hele goede huize moeten komen om te versnellen en weg te blijven zonder jezelf op te blazen. Kijk maar naar wat er met Evans gebeurde.

Terug
Naar boven