Fitness Seller

Tour de France Topic 2012

Laten we wel redelijk zijn als die 3 niet vallen staan er nu 3 man in de top 20 en wellicht 2 in de top 10 (Kruyswijk zie ik meer als helper deze keer). Daar zijn we het allemaal wel over eens toch ? Dan gaat het vergelijken van koersen winnen/hardheid dus niet op. Ik wil zeggen dat het allemaal 'achter af pratende' is.

Reden falen = val en val = deze keer domme pech en naar mijn mening heeft het niks met leeftijd en koers winnen te maken. Gesink kan toch ook een redelijke lijst opgeven ?

De druk is wel enorm vanuit Rabo zelf, renners en media/publiek maar ik vind dat voor sporters die al 20 jaar misschien ALTIJD de beste willen zijn in hun vak geen reden mag zijn tot falen.

armstrong bijv viel nooit - gesink altijd , dus kansloos

Wat iemand al aangaf op de vorige pagina:

http://www.nrc.nl/sport/2012/07/10/leider-raboploeg-in-nrc-tour-de-france-is-niet-langer-prioriteit/

De Raboploeg zou minder moeten focussen op de Tour en zich meer moeten richten op kleinere koersen. Dat zei ploegleider Adri van Houwelingen vandaag tegen NRC Handelsblad op de rustdag van de Tour bij Mâcon.

Van Houwelingen zegt dat hij Knebels doelstelling heeft willen temperen. “Wij hebben geen sprinter die Cavendish kan verslaan, geen tijdrijder die Wiggins kan verslaan.” Alleen in zware bergritten kunnen zijn renners meestrijden, zegt hij.

“Maar wij hebben geen ‘veelwinners’. Winnen moet je leren. Winnaarstypes kun je creëren door in finales mee te strijden. Daar moeten we aan werken. Laten we eerst de Ronde van de Algarve winnen.”

klinkt idd logisch

Dus eerst jarenlang het budget van de Rabobank in een put gooien en daarna pas gaan nadenken?

Seems legit.

Dit is ook niet de oplossing. Door de ronde van de Algarve te winnen wordt niemand vrolijk. Sponsors niet en ook de fans niet. Dan kun je nog beter de boel opdoeken. Mik dan op zijn minst op de Giro en de Vuelta. Italie ligt Gesink wel, gezien zijn overwinningen en ere plaatsen veelvuldig in Italie tot stand kwamen. Laat hem zich eens richten op de Giro.

Gesink gelost :roflol:

Wat een prachtige finale vandaag, echt zitten genieten. Jammer wel dat dat misselijke ventje Voeckler wint, had het Voigt of Devenyns meer gegund vandaag.

Is op, Mollema trouwens ook en Kruijswijk zal er niet veel beter aan toe zijn. Kruis kan er over, er rijden momenteel zeker 40 en misschien wel 50 man rond die beter zijn. Als ze dan al meezitten in een ontsnapping worden ze er hoe dan ook opgelegd door lepere mannen die weten hoe ze een rit moeten winnen.

Ten Dam is de enige die nog in redelijk goede doen is maar normaal gesproken is dat ook niet goed genoeg voor een top 30 klassering laat staan een hogere klassering.

---------- Post toegevoegd Wed 11 Jul 2012 om 20:03 ----------

Nou noem je ook een paar namen ... Je wil toch niet zeggen dat er iemand beweerd heeft dat Geesink en Mollema van dat niveau zijn ... Ik snap die hele hype ook niet. Dat je verwachtingen van Froom of Sagan hebt, daar kan ik inkomen, maar Geesink en Mollema of Kruiswijk ? Zelfs van Lars Boom heb ik nog niet die verwachting.

Ik noem die namen omdat je als Tourwinnaar er dus over het algemeen vroeg moet staan en het momenteel mede door niet rijden van Contador en Mandy Schleck zo is dat de doorgewinterde renners hun slag kunnen slaan.

Froome is overigens pas 27 en in principe al winnaarsmateriaal, heeft overigens net zoals Gesink meerdere seizoenen naar de klote zien gaan maar staat er nu dus wel. Op basis van alleen die tweede plek in de Vuelta zou je Froome ook niet moeten verwachten, Gesink reed 3 jaar terug ook af op een tweede plek in een sterker bezette Vuelta. Maar ook daar ging Gesink als vanouds op zijn b**kes liggen. Ik denk dat Gesink intrinsiek 1 van de beste renners in het peloton is maar net even teveel kwaliteiten heeft om constant op de verkeerde plek te rijden bij valpartijen.

• Topic Starter Topic Starter
Wat een prachtige finale vandaag, echt zitten genieten. Jammer wel dat dat misselijke ventje Voeckler wint, had het Voigt of Devenyns meer gegund vandaag.

Wat mankeert er aan Voeckler? Ijzersterke renner toch? Beter dan die halve zachten van de Rabo.

Voeckler is een winnaar net zoals Sagan, winnaars worden vaak veracht ten faveure van renners die het zo goed als nooit kunnen afmaken.

Wat mankeert er aan Voeckler? Ijzersterke renner toch? Beter dan die halve zachten van de Rabo.

Jawel, maar ik vind het gewoon een irritant figuur. Altijd bekken lopen trekken terwijl er niks aan de hand is, zeer asociaal gedrag in het peloton. Overdreven aandachtsgeil. Beetje Virenque-achtig, daar had ik ook zo'n hekel aan. Het grootste deel van het peloton ook overigens.
Neemt overigens niet weg dat het een goede renner is.

Voeckler heeft vandaag schitterend gewonnen. Echt een heerlijke rit was het ook.

Jawel, maar ik vind het gewoon een irritant figuur. Altijd bekken lopen trekken terwijl er niks aan de hand is, zeer asociaal gedrag in het peloton. Overdreven aandachtsgeil. Beetje Virenque-achtig, daar had ik ook zo'n hekel aan. Het grootste deel van het peloton ook overigens.
Neemt overigens niet weg dat het een goede renner is.

Virenque was ook een winnaar, kon inderdaad some rete irritant zijn maar verder wel een goede kerel.

Wil die Froome weleens voor eigen kansen zien rijden. Met een beetje geluk rijdt hij zijn eigen kopman het snot voor de ogen

Wil die Froome weleens voor eigen kansen zien rijden. Met een beetje geluk rijdt hij zijn eigen kopman het snot voor de ogen

Zou ik ook liever zien gebeuren , maar goed die gast zijn tijd komt nog wel . Eerst die saaie Cadel inmaken . En hopen dat Jurgen zich iets of wat herpakt en niet teveel minuten meer pakt .

De kracht van Skyy wordt wel weer heerlijk overdreven door menigeen. Het zou het USPOSTAL van nu zijn.....jajaja.

Tour is dit keer relatief makkelijk en de eerste bergen zijn nu pas begonnen.....dus of het echt een sterk team is kan men vandaag en de komende dagen pas gaan zien.

JVDB zei het ook al: op een moment reden alleen Froome en Porte.

Vandaag is een mooie test in ieder geval maar gelet op wat Froome en Wiggins momenteel aan vermogen wegtrappen zal het lastig worden om echt een verschil te maken. Wel respect voor Van den Broeck dat hij in ieder geval tijd probeert terug te winnen, vandaag zou je zomaar de Sky trein kunnen kraken als je maar genoeg blijft beuken, alleen heb je wel iets meer nodig dan 1 renner die aanvalt. Radioshack, Sky en Evans moeten maar even een combine vormen, als er al mogelijkheden zijn om tijdsverschillen te boeken is het vandaag.

Laatst bewerkt:
en nibali :D

Terug
Naar boven