MuscleMeat

Tour de France topic

Belooft een mooie tour te worden, genoten van vandaag. Nibali sterk gereden!

---------- Post added at 17:38 ---------- Previous post was at 17:35 ----------

Hopen dat van garderen dit jaar een beetje meekan, gun het hem wel

Lap, Andy Schleck al op een minuut.

Lap, Andy Schleck al op een minuut.

Boeit weinig natuurlijk, gast is al jaren niet meer in vorm te krijgen. Sinds zijn val en daarna het dopinggeval van zijn broer is het niet veel meer. Waarschijnlijk toch bang geworden, de broertjes reden bijna alles al aan gort toen de Cera-helden hun intrede deden. Als je Cera-mannen kan verslaan zal dat nooit clean zijn geweest.

In de ploeg van Trek-Factory Racing zal Andy zijn broer Fränk en Haimar Zubeldia helpen om een top-10 plek in het klassement veilig te stellen. ,,Ik weet niet waarom het de laatste jaren zo slecht ging, maar zo is het leven. Ik ging van de ene valpartij naar de volgende, de ene blessure naar de andere en dan kan je motivatie daar onder lijden. Ik trainde nog wel maar als ik een wedstrijd reed werd ik er afgereden”, zei Schleck tegen Cyclingnews. ,,Ik kan terugkomen maar het kost tijd en het is niet mijn prioriteit. Ik zou morgen kunnen stoppen en trots terug kunnen kijken, maar ik wil hier zijn en onderdeel van het peloton zijn.”

Mee peddelen is zijn doel...

Maar als ik aan Andy denk, wanneer krijgt Contador al zijn overwinningen terug die hem zijn afgepakt vanwege een minieme overtreding waar nu renners voor zijn vrijgesproken ?

Mee peddelen is zijn doel...

Maar als ik aan Andy denk, wanneer krijgt Contador al zijn overwinningen terug die hem zijn afgepakt vanwege een minieme overtreding waar nu renners voor zijn vrijgesproken ?

Contador is gewoon gepakt en gelet op zijn niveau nu is het tijd dat weer eens gepakt wordt. Minieme overtreding was het overigens niet, er zijn ook sporen aangetroffen van middelen die duiden op bloeddoping. Bloedzakken laten resten achter die je niet kan verklaren door andere invloeden.

Het is verder wel grappig dat Contador, Froome, Quintana en in mindere mate Rodriguez en Valverde inmiddels klimtijden halen die vergelijkbaar zijn met de tijden uit het tijdperk onder Armstrong.

Wielrennen heeft even een wat cleanere periode meegemaakt maar lijkt inmiddels weer terug op de niveaus van 2004-2008.

• Topic Starter Topic Starter
Raar dat die Colombiaan niet de tour rijdt.

Quintana ? Heeft de Giro gewonnen....en de Tour daarna ga je dan naar alle waarschijnlijkheid niet top zijn.

Kelderman idem dito wat deelname betreft...heeft daarna ook nog eens goed gereden in de Dauphine.

Dan moet ie niet de giro rijden. Tour heeft het meeste prestige.

Dan moet ie niet de giro rijden. Tour heeft het meeste prestige.

Hij is 23 jaar ofzo en heeft vorig jaar top gereden in de Tour. Wint dit jaar de Giro en gaat de Vuelta vast ook weer hoge ogen gooien.

Waarschijnlijk mag Valverde het nog een laatste keer volledig proberen....in de Tour bij Movistar.

Is allemaal niet zo'n ramp hoor...

---------- Toegevoegd om 13:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:34 ----------

Contador is gewoon gepakt en gelet op zijn niveau nu is het tijd dat weer eens gepakt wordt. Minieme overtreding was het overigens niet, er zijn ook sporen aangetroffen van middelen die duiden op bloeddoping. Bloedzakken laten resten achter die je niet kan verklaren door andere invloeden.

Het is verder wel grappig dat Contador, Froome, Quintana en in mindere mate Rodriguez en Valverde inmiddels klimtijden halen die vergelijkbaar zijn met de tijden uit het tijdperk onder Armstrong.

Wielrennen heeft even een wat cleanere periode meegemaakt maar lijkt inmiddels weer terug op de niveaus van 2004-2008.

Wat een pessimisme Eric over doping + wielrennen.

1) Klopt niet. Hij is geschort vanwege dat minieme clenbuterol waar nu (en toen eigenlijk ook) van vaststaat dat er inderdaad minieme hoeveelheden kunnen zijn binnengekomen door vervuild vlees uit weet ik wat voor landen. Onder andere Rogers is hiervan vrijgesproken. Ergens snap ik dat ze weer bang waren, en dachten straffen maar je moet ook eerlijk kunnen zijn naderhand.

2) Klimtijden ? Waar haal je dat allemaal vandaan. Als dat al zo (stelselmatig) is kun je niet even a met b vergelijken en dan zo'n conclusie stellen. Als ik alleen de Alpe Huez bekijk zie ik alleen maar snelste tijden uit de vrije doping tijd.

3) Maak het even Eric. Je kunt echt niks van toen met nu vergelijken als is het alleen maar vanwege doping beleid, je bloed gaat nu tot je dood worden gecontroleerd net zoals dat je feitelijk nergens veilig bent voor controle.

Kittel, de nieuwe Zabel

Niet normaal, dacht dat ie te vroeg op kop kwam, maar wat een kracht joh!

Hij rijdt ze nog net niet uit het wiel

Boeit weinig natuurlijk, gast is al jaren niet meer in vorm te krijgen. Sinds zijn val en daarna het dopinggeval van zijn broer is het niet veel meer. Waarschijnlijk toch bang geworden, de broertjes reden bijna alles al aan gort toen de Cera-helden hun intrede deden. Als je Cera-mannen kan verslaan zal dat nooit clean zijn geweest.

Ik weet wel dat het minder is de laatste tijd en dat is inderdaad verdacht. Maar hoe meer toppers hoe beter, had hem graag terug zien klimmen zoals het jaar dat hij de tour 'won'. Froome, Contador en dan Schleck op niveau zou wel genieten zijn.

Maarja, we zullen zien wat hij nog kan.

Morgen kasseien

Wat een pessimisme Eric over doping + wielrennen.

1) Klopt niet. Hij is geschort vanwege dat minieme clenbuterol waar nu (en toen eigenlijk ook) van vaststaat dat er inderdaad minieme hoeveelheden kunnen zijn binnengekomen door vervuild vlees uit weet ik wat voor landen. Onder andere Rogers is hiervan vrijgesproken. Ergens snap ik dat ze weer bang waren, en dachten straffen maar je moet ook eerlijk kunnen zijn naderhand.

En vooral er aan voorbij gaan dat in het bloed van Contador ook stoffen zijn gevonden die duiden op het gebruik van bloedzakken. Tevens was Contador lid van de Liberty Segurosploeg ten tijde van Operacion Puerto. Daar is hij dan wel van vrijgepleit maar de geur van doping blijft gewoon om hem heen hangen.

Iemand die een volledig opgefokte Rasmussen partij kan geven in 2007 heeft dat echt niet clean gedaan.

Contador is 1 van de vuilste en misschien wel de vuilste renner die er rond rijdt. Wel een attractieve renner maar buiten een zeer groot talent ook iemand met een voorkeur voor vuile ploegen en ploegleiders.

Dat je mister Teflon, Micheal Rogers, noemt is wel humor. Als 1 renner de dans constant ontsprongen is tijdens anti dopingoperaties is het Rogers wel. Dan is het eigenlijk wel grappig dat hij gepakt wordt voor iets wat inderdaad door besmet vlees gekomen kan zijn omdat hij in China reed. Verder totaal niet vergelijkbaar met de zaak Contador omdat in Azie maar ook in Z-Amerika besmet vlees vele malen meer voorkomt dan in Europa. In Europa is de kans zo goed als nihil. De kans dat Contador een lapje vlees eet met Clen er in eigenlijk niet bestaanbaar.

2) Klimtijden ? Waar haal je dat allemaal vandaan. Als dat al zo (stelselmatig) is kun je niet even a met b vergelijken en dan zo'n conclusie stellen. Als ik alleen de Alpe Huez bekijk zie ik alleen maar snelste tijden uit de vrije doping tijd.

Alpe d'Huez is niet exemplarisch. Er zijn methoden om het wattage per kilo te berekenen en de huidige toppers als Froome, Contador, Quintana, Valverde halen net even te vaak de 6 watt per kg. Nu is die grens zeker arbitrair te noemen maar er zijn verdomd weinig renners die zulke vermogens clean kunnen halen, mocht het uberhaupt al mogelijk zijn.

Dat diezelfde renners dan ook nog eens vormpieken hebben waar de grootste dopinghonden nog jaloers op zouden zijn maakt de kans op cleane sport helemaal bijzonder klein.

3) Maak het even Eric. Je kunt echt niks van toen met nu vergelijken als is het alleen maar vanwege doping beleid, je bloed gaat nu tot je dood worden gecontroleerd net zoals dat je feitelijk nergens veilig bent voor controle.

Maak het zelf even. Ten eerste wordt je bloed 5 of 10 jaar bewaard, afhankelijk van de sport. Ten tweede zijn de dopingartsen nog steeds de controleurs een stap voor.

Gecombineerd met bonden die balanceren op de grens van corruptie is de pakkans nog steeds vrij laag. Er komen steeds meer testen om gebruik van bepaalde stoffen aan te tonen. Zoiets wordt dan groot in het nieuws gebracht waarna je amper tot niks meer hoort van het testen van oude stalen.

Froome ligt alweer op de grond

HAha nou dan hoort ie daar denk ik..:banana:
blijft wel weer leuk om te kijken..

lekker weer,
idealen weg ook...

Laatst bewerkt:
Goodbye Froome.

Froome gaat een zware tour krijgen en vooral vandaag. Jammer dat Sky, Wiggens niet heeft meegenomen naar de tour.

Terug
Naar boven