XXL Nutrition

Tour de France topic

Rare vergelijking. Bodybuilding is wel een heel andere 'sport' dan veel andere topsport he. Daar draait t alleen om uiterlijk en geldt doping blijkbaar (gezien de controle) niet als valsspelen.

wel mooi dat de hele dopingdiscussie eigenlijk eenzwaar parallel vertoont met de bodybuilding wereld, waar iedereen die ook maar iets is flink aan de aas zit en dat ontkent niemand op dbb. maar in het wielrennen wat ook nog eens een grotere sport is zou (bijna) iedereen wel helemaal clean zijn?

Zijn met het huidige wielrennen en bodybuilding (hoogste niveau's) totaal geen vergelijkingen te trekken behalve dan dat je wedstrijden en trainingen hebt. Weet niet waar je dat vandaan haalt.

Dan zou bb per direct:

-Wat dan ook injecteren buiten een ziekenwagen of huis plaatst je in het verdachtehoekje.
-lichaamswaardespaspoorten moeten invoeren; afwijkende waardes over periodes leveren een schorsing op.
-elk minieme overtreding moet leiden tot een schorsing en/of afname zeges mits heel aannemelijk kan worden gemaakt dat de minieme hoeveelheid onbewust tot zich is genomen.
-Je moet je hele profcarrière vertellen waar je vertoeft en paraat zijn om een controle te kunnen ondergaan.

Dat dus.

Ontopic: Rojas uit de Tour gezet?!

Rare vergelijking. Bodybuilding is wel een heel andere 'sport' dan veel andere topsport he. Daar draait t alleen om uiterlijk en geldt doping blijkbaar (gezien de controle) niet als valsspelen.
als je bij bb zou gaan controleren zouden er alleen maar twijgjes op het podium staan, dan stelt het niks meer voor en dat lijkt mij de hoofdreden voor de organisatie om het maar toe te staan. in BB is het resultaat van doping gewoon zo overduidelijk fysiek zichtbaar dat je er niet omheen kan.

Wielrennen is zo'n extreme duursport dat bijv. EPO echt belachelijk veel kan doen voor een renner (vergelijkbaar met aas bij krachtsport, wel aan de andere kant van het spectrum natuurlijk). in principe is dat ook wel fysiek zichtbaar/meetbaar met de cijfers die Eric en anderen laten zien maar dan zijn er weer naïevelingen die denken dat die resultaten te wijden zijn aan de training/voeding. Alsof de natties van nu er dankzij betere training en voeding beter uitzien dan Arnold/Zane/Yates etc. vergeet het maar hoor.

ik weet dat de vergelijking niet helemaal correct is maar zo kan je wel de goedgelovigheid in perspectief zetten want de mindset van bb'ers en wielrenners zal niet zo gek ver van elkaar afliggen mbt prestaties en doping

Laatst bewerkt:
Dat dus.

Ontopic: Rojas uit de Tour gezet?!

Te lang achter de auto gereden of eraan gehangen, wel jammer voor het mannetje

---------- Toegevoegd om 15:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:34 ----------

Ook onzin. Het gebruik van doping vanaf de jaren 2000 a 2010 gaf ongeveer 3% meer vermogen.
Zoals ik al eerder zei, door innovaties en andere zaken worden er ook verbeteringen gerealiseerd.

Iedere beroepsrenner zou z'n linkerteelbal afstaan voor 3% meer vermogen. (Verder geen idee hoe je zo zeker kunt zijn van die 3%.)

Maakt niet uit, bij beide sporten "moet" je gebruiken om je te kunnen meten met concurrenten.
Echter, kan je het gebruik bij bb gewoon zien, in tegenstelling tot het wielrennen. Komt daar nog eens bij dat het vaak van die eerlijk ogende ideale schoonzonen lijken en je denkt al helemaal niet meer aan het woordje doping. Terwijl het in wezen een prima vergelijking is met een sport als bb.

Maakt niet uit, bij beide sporten "moet" je gebruiken om je te kunnen meten met concurrenten.
Echter, kan je het gebruik bij bb gewoon zien, in tegenstelling tot het wielrennen. Komt daar nog eens bij dat het vaak van die eerlijk ogende ideale schoonzonen lijken en je denkt al helemaal niet meer aan het woordje doping. Terwijl het in wezen een prima vergelijking is met een sport als bb.

:roflol::roflol:
Wat een onzin

Dat moet dus niet, in t huidige wielrennen. Ik zeg niet dat ze allemaal clean zijn, maar geloof wel dat er etappewinnaars zijn die dat zonder doping kunnen. En dat er genoeg clean op het hoogste niveau meedraaien, in de Tour de France of andere grote rondes en klassiekers.

oh ik dacht altijd dat al die mr olympia's aan de aas zaten, had ik het dus toch fout.

---------- Toegevoegd om 16:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:54 ----------

Dat moet dus niet, in t huidige wielrennen. Ik zeg niet dat ze allemaal clean zijn, maar geloof wel dat er etappewinnaars zijn die dat zonder doping kunnen. En dat er genoeg clean op het hoogste niveau meedraaien, in de Tour de France of andere grote rondes en klassiekers.

Ik geloof dit, ik geloof dat...
Het verleden heeft uitgewezen dat alle toppers die een rol van betekenis hebben in de tour altijd gebruikt hebben. Dat zijn feiten, waarom zou het met dezelfde belangen opeens niet meer zo zijn?

oh ik dacht altijd dat al die mr olympia's aan de aas zaten, had ik het dus toch fout.

---------- Toegevoegd om 16:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:54 ----------

Ik geloof dit, ik geloof dat...
Het verleden heeft uitgewezen dat alle toppers die een rol van betekenis hebben in de tour altijd gebruikt hebben. Dat zijn feiten, waarom zou het met dezelfde belangen opeens niet meer zo zijn?

Het verleden dit het verleden dat.
Zie je duitsers ook nog aan voor moffe?
Is die gene die je vroeger op school peste, ook nog een kl***zak?

We leven nu!!

Je ziet zelf toch ook dat het wielrennen veranderd is? Of ben je zo sceptisch dat dat niet eens meer opvalt?

Ik kan inderdaad niet bewijzen dat renners clean zijn.

De mate van wantrouwen, pessimisme, negativisme en speculaties zijn realistischer (helaas).

idd

Alle argumentatie is nu wel geleverd toch verder. Kom je toch niet uit, sommige mensen zijn nu eenmaal zo naïef en dan is alle tegenargumentatie die je krijgt in de strekking van "wat een onzin" en wat roflols.
We zullen er na verloop van tijd wel weer achter komen.

Het verleden dit het verleden dat.
Zie je duitsers ook nog aan voor moffe?
Is die gene die je vroeger op school peste, ook nog een kl***zak?

We leven nu!!

Als er nou ooit eens iemand eenmalig doping heeft gebruikt had je een punt. Maar het is nooit anders geweest. Belangen nu zijn immers nog groter geworden. Zou niet weten waarom anno 2014 een eeuwen oud probleem opeens is opgelost. Alleen als je erg goed van vertrouwen bent.

• Topic Starter Topic Starter
Zometeen op 3 een doc. over Armstrong (20.00)

Terug
Naar boven