XXL Nutrition

Tour zonder doping ? :D

Welk %

  • Er zijn dopingvrije Tourders

    Stemmen: 9 27,3%
  • 50% rijdt met doping

    Stemmen: 10 30,3%
  • 100% rijdt met doping

    Stemmen: 12 36,4%
  • andere (%) mening nl. :

    Stemmen: 2 6,1%

  • Totaal stemmers
    33

Bezoekers in dit topic

Smalluser

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
1.092
Waardering
7
Zomaar eens een vraagje hoe jullie gedachte-gang is betreffende renners in de Tour.

Welk percentage gebruikt volgens jullie ? en is het uberhaupt mogelijk om de Tour te rijden zonder ondersteuning ?

Groet Smalluser :thumb:
 
ik denk dat alle tourrijders zeker in het verleden gekuurd hebben. Maar of ze nu ook echt aan het kuren zijn, ze weten dat er gecontoleerd wordt (kan worden) en ik weet niet of ze dat risico willen lopen, las trouwens van de week dat Armstong een rusthartslag had van 32 p/m, ff een freaky fact :D
 
Ze doen alles binnen het framework om niet gepakt te worden, meesten ook in interviews na een vraag of ze wel eens doping hebt gebruikt, "ik ben nooit gepakt".

Maar het kan zeker zonder, alleen niet op het hoogste niveau. Volgens mij geen enkele topsport, welke tak dan ook. Zou bij wielrennen ook niet gezond als ze niet aanvullen, bijna 4000 km in dat tempo in een tijdsbestek van 3 weken is een te grote aanslag op je gestel als je het niet ergens mee aanvult. Gemiddelde calorieen verbruik ligt al boven de 6000 per dag en die inspanningen leggen je hele systeem plat op den duur.

Al die invallen paar jaar geleden maakten ook wel duidelijk hoe wijd verspreid het gebruik was, je kan er van uit gaan dat ze nu nieuwere middelen hebben die niet op de lijst staan. Dopingjagers lopen altijd achter de feiten aan.

Publiek wil prestaties zien, dus eigenlijk gewoon alles vrijgeven, nu vallen er ook regelmatig doden door al het gebruik of misbruik dus daar verandert dan ook niet veel aan.

En % dat in de tour gebruikt is denk ik 70 tot 80%, die jonge gasten zullen ze nog niet volgooien, zeker niet als ze na een paar weken toch afstappen.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan met vrij grote zekerheid zeggen dat er dopinvrije deelnemers zijn, maar die zijn in de minderheid.
 
admin zei:

100% gebruikt middelen...

Zelfs in de amateurklasse wordt er flink gebruikt...
Net zoals in bodybuilding is het een must om mee te kunnen...

Er worden veel spullen via baxter toegediend... :eek:
 
Baxter ? Maar dat 100% middelen gebruikt lijkt me wel erg extreem gesteld, heb zelf op redelijk hoog niveau mountainbike wedstrijden gereden en daar werd toch echt niet door iedereen gebruikt. Dezelfde rijders reden ook in de zomer of bij de amateurs A of soms zelfs bij de professionals.
 
Sorry, ik denk ook 100%.

Dat hoeft niet direct tijdens de tour te zijn, maar vooraf zal dus vrees ik echt iedereen zich wel 'voorbereid' hebben op de te leveren topprestatie genaamd de Tour.
 
MrJ zei:
Sorry, ik denk ook 100%.

Dat hoeft niet direct tijdens de tour te zijn, maar vooraf zal dus vrees ik echt iedereen zich wel 'voorbereid' hebben op de te leveren topprestatie genaamd de Tour.

Precies zo'n prestatie leveren kan niet zonder ondersteuning in de vorm van doping.
Just my 2cc.

Groet Smalluser :thumb:
 
Geoffke zei:
100% gebruikt middelen...

Zelfs in de amateurklasse wordt er flink gebruikt...
Net zoals in bodybuilding is het een must om mee te kunnen...

Er worden veel spullen via baxter toegediend... :eek:

??
Hoe weet je dat? Kan je enkele bronnen noemen?
Ikzelf ken persoonlijk een renner die ergens rond de
40e plaats eindigde en ik weet zeker dat hij zo goed
als enkel op vitamines rijdt... Het is zoals EricR zegt wel
een jonge gast.
Om nou zoals Geoffke direct te gaan
stellen dat echt iedereen gebruikt dat is ook naïef hoor.
Denk dat hij zoiets schrijft om zijn eigen anabolengebruik
goed te praten voor zichzelf!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet zeker dat niet iedereen gebruikt.
 
Vroeger werd de tour ook al gefietst en ja het gaat harder als toen, maar besef wel dat de kennis over voeding, training, begeleiding, het materiaal, alleeees is vele malen beter.. dus de prestaties ook.. uiteraard zullen er zat zijn die gebruiken, maar echt niet iedereen.
 
Smalluser zei:
Precies zo'n prestatie leveren kan niet zonder ondersteuning in de vorm van doping.
Just my 2cc.

Groet Smalluser :thumb:
Een goed getrainde renner kan mee in het peleton zonder doping. Trouwens controles zijn er ook nog. Maar dat er in topsport veel gebruikt wordt is zeker.
 
El Diego zei:
??
Hoe weet je dat? Kan je enkele bronnen noemen?
Ikzelf ken persoonlijk een renner die ergens rond de
40e plaats eindigde en ik weet zeker dat hij zo goed
als enkel op vitamines rijdt... Het is zoals EricR zegt wel
een jonge gast.
Om nou zoals Geoffke direct te gaan
stellen dat echt iedereen gebruikt dat is ook naïef hoor.
Denk dat hij zoiets schrijft om zijn eigen anabolengebruik
goed te praten voor zichzelf!

Als je goed leest wat ik schrijf dan zie je dat ik zeg dat ze
allemaal (hulp)middelen gebruiken...
Met middelen bedoel ik niet direct doping, maar ook legale middelen.

Met een banaan en een cola kan je in de tour niet volgen...
En ik ken iemand in de sport, maar noem liever geen namen.

Ik begrijp niet hoe ik hierbij mijn (vroegere) anabolengebruik kan of moet goedpraten.
 
Laatst bewerkt:
M.i. is denken dat je de tour uit kan rijden zonder ondersteuning, net zo geloofwaardig als te doen geloven dat er op het Olympia podium naturels staan.

Controles zijn er om ontweken te worden ;)

Wederom mijn 2cc ;)

Groet Smalluser :thumb:
 
Ik ken een persoon die volgend jaar voor de rabobank meerijdt, en van hem weet ik 100% zeker dat die clean is, dus tjsa... dat is er dan al 1.. maar tuurlijk wordt er gebruikt..
 
De Groteren gebruiken zeer zeker niet of in ieder geval toch minder dan de kleinere garnalen, omdat er bij toppers vaak onaangekondigde controles zijn die bij de kleine mannen niet zo vaak gebeuren.
Lance of Ullrich bv zullen niet zo snel naar de middelen KUNNEN grijpen t.o.v. bv een Christophe Brandt...
 
Smalluser zei:
M.i. is denken dat je de tour uit kan rijden zonder ondersteuning, net zo geloofwaardig als te doen geloven dat er op het Olympia podium naturels staan.

Controles zijn er om ontweken te worden ;)

Wederom mijn 2cc ;)

Groet Smalluser :thumb:
ben ik het zeker niet mee eens, heb eens gelezen dat in het amateur-rennen MEER genomen wordt dan bij de prof's...
 
legale middelen nemen ze wel natuurlijk, ribose bv. werkt echt goed bij renners, creatine bij sommigen, ze krijgen per dag ook meer dan genoeg kcals binnen via de baxter wat ook een hulpmiddel is...
 
enrico zei:
ben ik het zeker niet mee eens, heb eens gelezen dat in het amateur-rennen MEER genomen wordt dan bij de prof's...

Je bent wat naïef vind ik...

De profs in het wielrennen gebruiken meer dan genoeg,
wees daar maar zeker van.
 
Back
Naar boven