XXL Nutrition

Train ik te lang i.v.m verbranding?

Bezoekers in dit topic

Samvanderveen

Novice
Lid geworden
28 okt 2015
Berichten
4
Waardering
2
Lengte
1m93
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
goedemorgen,

Ik vroeg me af of ik niet teveel verbrand tijdens mijn trainingen, ik train gemiddeld 2.5 tot 3 uur met korte rust tussen m'n setjes, ik heb nog wel een laagje vet, +- 14%, heeft dit meer invloed op het verbranden van vet of massa?

Bedankt alvast.
 
De duur van je training heeft niks te maken met hoe veel je verbrand of verbruikt. Belangrijker is hoe je schema eruit ziet.
Je geeft al aan kort te rusten, wat is kort? Hoe ziet je schema er nu uit?
 
Ongeveer tussen de 30sec en een minuut( switchen met buddy) en setjes van 8 tot 12 max
 
goedemorgen,

Ik vroeg me af of ik niet teveel verbrand tijdens mijn trainingen, ik train gemiddeld 2.5 tot 3 uur met korte rust tussen m'n setjes, ik heb nog wel een laagje vet, +- 14%, heeft dit meer invloed op het verbranden van vet of massa?

Bedankt alvast.

Wat doe je allemaal in die 2,5 - 3 uur?

Train je fullbody of in een split systeem, train je hoog intensief of laag intensief.

Ik train zelf hoog intensief in een split maar ik ga dat geen 2,5 uur volhouden.
 
Ligt eraan wat voor groepen ik pak een lichte warmingup,alles alles even los maken en activeren,vaak 2/3 spiergroepen, bijvoorbeeld borst 1 tot 1.5 uur, en dan bicep 1 uur ongeveer, daarna standaard buik 25 min, en volgensmij redelijk hoog intensief
 
Ligt eraan wat voor groepen ik pak een lichte warmingup,alles alles even los maken en activeren,vaak 2/3 spiergroepen, bijvoorbeeld borst 1 tot 1.5 uur, en dan bicep 1 uur ongeveer, daarna standaard buik 25 min, en volgensmij redelijk hoog intensief

Je hebt dus geen fatsoenlijk vast trainingsschema?
 
Met 2-3 spiergroepen zou je in 5 tot 6 kwartier wel klaar moeten zijn, leeg en kapot en je armen (bijna) niet meer op kunnen tillen.

Hoeveel oefeningen doe je dan? Moet dan behoorlijk veel zijn om op 1,5 uur te komen voor borst of een uur voor biceps.
Met goede oefeningen en hoge intensiteit kan je met borst in 20 tot 30 minuten klaar zijn.
 
Nee nog niet helemaal nee omdat ik nu pas zo goed als van een schouderblessure van +- een jaar af ben, verschilt het wat ik train door hoeveel last ik er van heb qua belasting , Ik ben pas sinds kort weer aan het opbouwen
 
Ja je traint veel te lang. Is nergens goed voor. Sterker nog, het zal eerder een negatieve invloed hebben op je resultaten.
 
Ja je traint veel te lang. Is nergens goed voor. Sterker nog, het zal eerder een negatieve invloed hebben op je resultaten.

Bullshit. Gaat erom wat je doet, niet de tijd.
 
Bullshit. Gaat erom wat je doet, niet de tijd.


pff wil je weer een domme discussie beginnen omdat er een scenario te verzinnen is waarin 3 uur trainen niet ontzettende tijdverspilling is?
 
Als je 2 uur lang constant 10-15 reps doet en maximaal 1 minuut rust met 20 oefeningen, ja, dan is dat slecht.
Maar mijn trainingen duren 9 van de 10 keer 2 uur en dat gaat prima omdat ik dat goed in deel.

Dus nee, tijd zegt NIET alles, gaat erom wat je doet in die tijd.
 
goh, thx for the info
 
Als je 2 uur lang constant 10-15 reps doet en maximaal 1 minuut rust met 20 oefeningen, ja, dan is dat slecht.
Maar mijn trainingen duren 9 van de 10 keer 2 uur en dat gaat prima omdat ik dat goed in deel.

Dus nee, tijd zegt NIET alles, gaat erom wat je doet in die tijd.
:roflol:
 
Nog nooit gehoord van stresshormoon ? Aka katabool.
Acute veranderingen in stresshormonen (of anabole hormonen) zijn niet relevant, of sterker nog dat is juist onderdeel van het adaptatie proces en wordt gevolgd door herstel voor de lange termijn. Als het maar niet chronisch wordt, en dat gaat meer om de resterende 22 uur van de dag.
pff wil je weer een domme discussie beginnen omdat er een scenario te verzinnen is waarin 3 uur trainen niet ontzettende tijdverspilling is?
Het hele leven is een grote tijdverspilling. :'(
 
Acute veranderingen in stresshormonen (of anabole hormonen) zijn niet relevant, of sterker nog dat is juist onderdeel van het adaptatie proces en wordt gevolgd door herstel voor de lange termijn. Als het maar niet chronisch wordt, en dat gaat meer om de resterende 22 uur van de dag.
Het hele leven is een grote tijdverspilling. :'(
Waar baseer je jezelf op? Op spiergroei ? Lijkt me dat al deze waarden dan net wel relevant zijn.
 
Waar baseer je jezelf op? Op spiergroei ? Lijkt me dat al deze waarden dan net wel relevant zijn.
Als je cortisol de hele dag hoog zou blijven wel ja, anders werken je voeding en de anabole hormonen beschermend en netto opbouwend.
 
Als je cortisol de hele dag hoog zou blijven wel ja, anders werken je voeding en de anabole hormonen beschermend en netto opbouwend.
Lijkt me net dat je rond je workout zo anabool mogelijk wilt zijn. Verhoogde cortisolwaarden lijkt me niet ideaal. Nuja ik ben natuurlijk geen bio ingenieur.
Ik heb dus niet de nodige kennis om een accuraat besluit te vormen.
 
Lijkt me net dat je rond je workout zo anabool mogelijk wilt zijn. Verhoogde cortisolwaarden lijkt me niet ideaal. Nuja ik ben natuurlijk geen bio ingenieur.
Ik heb dus niet de nodige kennis om een accuraat besluit te vormen.
Verhoogde cortisol tijdens/na trainen kun je niet voorkomen, maar snap wel dat je het zo kort mogelijk zou willen houden. Dan komt het er op neer of je in die extra tijd genoeg nuttige stimulans veroorzaakt waar je de rest van de dag meer van groeit dan wat je tijdens die extra training stilstaat/verliest.

Met een fullbody training waar je eerst veel tijd aan enkele compounds besteed en dan afmaakt met assistance en isolatie zal dat laatste nog best veel toegevoegde waarde hebben. Met een split indeling zul je al veel sneller op het punt komen dat het weinig zin heeft om nog meer tijd te besteden aan meer van hetzelfde.
 
Back
Naar boven