MuscleMeat

Train insane, or remain the same! Log Lars035

Lars035

Competitive Bodybuilder
Waardering
282
Lengte
1m85
Massa
99kg
Vetpercentage
11%
Gegroet mede buffels!

Heb besloten om toch maar is een blog te beginnen, zit al een tijd op dit forum maar nooit de motivatie gehad om een blog te beginnen. Maar te tijd is nu daar om er toch maar is aan te beginne voor eventuele feedback en omdat het leuk is om bij tehouden voor mezelf.

Heb 2 jaar rond gelopen met overstrekte kniebanden door meerdere rot smakken. Door veel fietsen en licht te trainen is me linker knie weer redelijk tot goed. Maar aangezien ik pas 2,5 jaar train en 2 jaar met rotte knie heb gelopen moet ik beginnen vanaf nul. Vandaag ook een log bijhouden als motivatie om me benen weer optimaal in me rooster te gooien.

Will me allround kracht verbeteren door rippetoe te gaan volgens. Alleen wil me hedendaagse schema niet opgeven omdat ik er zo lekker op groei.
Maar benen in dit schema er bij doen is op dit moment niet haalbaar ivm school en werk. Zou beteken dat ik 6 dagen per week, 1,5 uur per keer in de gym zou hangen.

bodystats:

19 jaar
2,5 trainen
Naturel
bodyfat: 12%
Gewicht: +/- 100Kg

Kracht stats:

Dl: 170kg 1 rep
Bp: 170kg 1 rep
Sq: 140Kg 1 rep

Actuele training schema:

Ma/Do
Borst:

Incline bp 12-10-8-6

Monsterset:
Incline bp, Incline cable flys, Incline dumbbell press 4x12

Benchpress 12-10-8-6

Monsterset:

Benchpress, Cable flys 4x12

Triceps:

Skull crushers: 4x12+5 negatieven met smallpress uitdrukken.

Rope pushdown: Dropset.

Schouders:

Militarypress: 12-10-8-6

Monsterset: Upright rowing, side raises 4x12

Post morgen andere dagen van me training anders word het in een keer zoveel.

Doelen:

juni 2012:

Bodyweight: 110kg 8%
Bench: 190
squat: 200+
Deadlift: 250+

Ja zijn hogen doelen, maar we gaan er gewoon voor!

Zonder dromen kom je ook nergens.

Laatst bewerkt:
wtf 170bench??? Gekke verhoudingen van krachtstats

Ik dacht dat t bij mij uit verhouding was, maar dit is nog wel extremer man...
Strong bench :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat is dus dat gedonder met die knie. wil ik gaan oppakken.

Zat zelf te denken aan rippetoe om allround kracht te verbeteren.

rippetoe is niet zo handig tijdens het cutten gok ik?:D

Heb al eventueel wat bedacht, even jullie mening:

Ma/do Blijft het zelfde

Di/Vr

Squat: 12-10-8-6-4-4

Deadlift: 12-10-8-6-4-4

BOR: 12-10-8-6-4-4

Shrugs: 12-10-8-6-4-4

Calve raise: 2XDropset (echt hard nodig, kleine meisjes kuiten:()

(eventueel Leg curl er nog bij doen?)

cutten doe je maar met meisjes in het weekend!

dikke bank iig, succes!

---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:18 ----------

daarnaast: haal al die onzin oefeningen als cablefly, incline bank, incline db press, up right rows er maar uit en houd het bij de basis.

Squat
bank
rows
Deadlift
Pressess
Oly shit

cutten doe je maar met meisjes in het weekend!

dikke bank iig, succes!

---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:18 ----------

daarnaast: haal al die onzin oefeningen als cablefly, incline bank, incline db press, up right rows er maar uit en houd het bij de basis.

Squat
bank
rows
Deadlift
Pressess
Oly shit

Eens, alhoewel upright rows er in mogen blijven wat mij betreft. Voorste schouderkoppen beetje aanpakken voor een (nog) dikkere bench.
Edit: even nog een keer gelezen, bedoel je nu dat je op maandag en donderdag en op dinsdag en vrijdag exact dezelfde trainingen doet?

Laatst bewerkt:
Eens, alhoewel upright rows er in mogen blijven wat mij betreft. Voorste schouderkoppen beetje aanpakken voor een (nog) dikkere bench.
Edit: even nog een keer gelezen, bedoel je nu dat je op maandag en donderdag en op dinsdag en vrijdag exact dezelfde trainingen doet?

Jup, spier 2x per week prikkelen voor max groei.

Pak isolaties etc voor dikte op me borst, kracht gaat me chest goed alleen massa wil om een of andere manier niet lekker.

Ja, dat snap ik, 2 x per week, maar waarom dan 2 x per week precies dezelfde training?
Ik ben niet zo bekend met rippetoe, maar afwisseling is belangrijk man, zowel in gewicht als in oefeningen.
Ik raad zeker aan de grote drie 2x in de week te pakken, maar maak wel variatie aan in je werkgewicht, aantal herhalingen en aantal sets per training en in assistance. Beetje westside barbell stijl dus. ME en DE enzo.

Good luck man

Ja, dat snap ik, 2 x per week, maar waarom dan 2 x per week precies dezelfde training?
Ik ben niet zo bekend met rippetoe, maar afwisseling is belangrijk man, zowel in gewicht als in oefeningen.
Ik raad zeker aan de grote drie 2x in de week te pakken, maar maak wel variatie aan in je werkgewicht, aantal herhalingen en aantal sets per training en in assistance. Beetje westside barbell stijl dus. ME en DE enzo.

Om op een bepaalde oefening toch je lichaam te laten wennen en zo sterker te worden, hou dit principen aan verander alleen om de zoveel tijd(+/- 6 weken) herhalingen, intensiteit en oefeningen aan.
Als je teveel varieert(mijn ervaring) kan je lichaam er zelfs op achteruitgaan. Variatie is dus goed maar niet teveel, bijv een een sprinter die 2 keer in de week 100m traint en de week daarop 2 keer in de week marathon traint. Zal niet zo snel een goede spinter worden als 1 die meerdere weken voor de 100m traint.

Dit is uiteraard wel wat zwart of wit, maar maakt het wat duidelijker:D

Snap je verhaal over variatie wel, maar dan toch als in: een aantal weken een bepaald schema volgen, maar wel gewoon door de week heen 4 verschillende trainingen doen. Wat je nu eigenlijk doet is een UB/LB schema met 2 x 2 identieke trainingen in de week. Het lijkt mij niet erg rendabel.
Maar afijn, wat voor jou werkt, moet je zeker doen natuurlijk.

Update:

Net geweldige training gehad, alleen jammer dat het zo kort was.
Was klaar met incline dumbbell press, leg 40kg terug en knal me vinger tussen de dumbbell en het rek. Halve nagel er af en bloede als een gek. Was wel van plan me training af te maken maar na een kleine minuut sloeg verschrikkelijke misselijkheid toe waarbij ik het gevoel had dat ik moest zeiken, schijten en kotsen tegelijk.
Overigens over de training wel te vreden!:D

Incline bp

20x70
10x100
8x130
2x150
2x160!!! PR!!

Incline dumbbell press

2x12x40
2x8x50

en toen moest ik zo nodig me vinger tot stront meppen, dus heb helaas daar me training moeten beëindigen.

Huh? 2x160 incline bp? :o
Reken jij in ponden?
Je bent 19?
Hm...

Allememaggies, pressmonster op z'n 19e.

ja dan heb je het over internationale freaks, en meestal geared

Terug
Naar boven