Fitness Seller

Stelling Trainen Jullie met handschoenen? Warom wel/niet?

Nope, allen bij rug en deadlift power grips omdat ik anders van het harde knijpen last krijg van mn peesblessures in mn onderarmen,

Handschoentjes vind ik er niet uitzien, wat een ander doet moet ie zelf weten. ik kijk er niemand op aan.

Grip wordt minder met handschoentjes (wat een goede stimulans kan zijn voor het trainen van grip). Persoonlijk hou ik er niet van. Ik voel het ijzer liever in mijn handen. Eelt neem ik op de koop toe en rasp ik wel weg als het te veel wordt. (hmmm.. misschien moest ik voor de gein eens met mijn klauwen langs de manicure)

Heeft iemand trouwens wel eens iemand zien trainen met handschoentjes EN straps ?

Ja nog niet zo lang geleden een best wel brede kerel die 70-80 kg deadliftte met handschoentjes, straps, een riem en mixed grip. Vond ik best een beetje frappant. :)

voor mij hoeft al dat eelt niet hoor, of dat nou hardcore is of niet.. en zonder handschoentjes gaan mijn handen zweten van de intensiteit, als in grip-verlies. best wel een logisch gevolg dacht ik zo ;)

dus ja, ik train met die gay dingen :D

Ik heb dat juist met handschoenen, try some chalk.

Vroeger nog wel eens gebruikt, die dingen slijten snel en worden snel smerig en gaan stinkgen (zeker leer). Daarnaast verbetert het je grip niet.

Wb eelt; het is niet zo dat dit zonder meer erger wordt door zwaar te trainen zonder handschoenen. Aangezien de eelt zelf ook slijt onder afwezigheid van handschoenen, dus zodoende zal je nooit overmatig eelt krijgen. Denk dat als je totaal geen eelt op je handen hebt dan handschoenen dit wel kunnen beperken, maar als je al voldoende eeltvorming hebt (door je werk, of overmatig wanken, whatever) dan maakt het weinig meer uit.

Soms train ik met handschoenen, laatste tijd eigenlijk helemaal niet meer.

Nee, ik zie gripkracht ook als een onderdeel van trainen.

Nooit. Ik heb nooit last van zwetende handpalmen, zelfs als ik maximaal train. Eelt kan me geen reet rekken. En zoals Trasher hierboven al zegt; gripkracht is ook belangrijk.

Nou kerels..wat zijn we allemaal weer ruig met onze eeltschoppen en een hoop haar! WROAAAR Mannelijk!!

ik train lekker met!!

Ja nog niet zo lang geleden een best wel brede kerel die 70-80 kg deadliftte met handschoentjes, straps, een riem en mixed grip. Vond ik best een beetje frappant. :)
Hahahaha, belg.

OT: in mijn hok is het even koud als buiten, staal voelt bijzonder koud aan als het -10 is.... Daarom dat ik de eerste zoveel setjes, tot ik warm ben, wel met leren gevoerde werkhandschoenen train.

Staat stoer voor de fotoshoot, meer niet :o;)

kijk maar eens naar zijn dvd's en trainings flimpjes van andere pro's, dragen allemaal regelmatig handschoenen.Maar goed die pro's komen ook niet op dbb en laten zich niet beinvloeden door de de stoere boys die schreeuwen dat handschoenen dragen niet stoer is.

het hele anti handschoenen verhaal is een lachertje.

het hele anti handschoenen verhaal is een lachertje.
Hier ben ik het zo hard mee eens.

Ik begrijp sowieso niet waarom sommige mensen hier zo'n afkeer hebben jegens handschoentjes. Zolang ze voorkomen dat je grip achteruit gaat tijdens oefeningen (of dat nou komt door eeltvorming, zweethanden, verminderde grip door voorvermoeidheid etc.) vind ik eigenlijk al dat ze hun werk voldoende doen. Want: nóóit je groei in de weg laten staan door verminderde grip. En mindere grip door handschoentjes? Wtf? Ik heb nog nooit minder hard kunnen knijpen met handschoentjes aan, hoor.

Over mezelf: ik doe ze alleen aan bij pull-oefeningen, die vaak voorkomen bij de rug. Maar bij deadlift is het verschillend: de ene keer vind ik m'n grip zwakker met handschoentjes aan en de andere keer weer juist zonder.

En trouwens, hoe ze me staan boeit me geen ruk. Ik ga niet naar de sportschool om er mooi uit te zien. Althans, niet als ik er ben natuurlijk om er uit te zien alsof ik uitga of zo :)

Nee, en ik train buiten in een schuur zonder deuren en ramen waar afgelopen maand dus het ijs op het ijzer stond. Grrr hardcore man!

Alleen magnesium en straps mogen mijn handen aanraken.

De enige reden waarom mensen handschoentjes dragen is omdat het stoer staat.

Voor de rest heeft het geen enkel nut, en als je ze niet gebruikt mis je ze totaal niet.

Geen handschoenen, traint zwaar k*t.

Gebruik wel straps waar nodig.

Terug
Naar boven