XXL Nutrition

Trainen & kuren in Vlaanderen / België

Is inderdaad belachelijk hoog. Je betaald meer boete omdat je een kuurtje neemt, dan als je dronken achter het stuur zit... Compleet van de pot gerukt.

Als er een pakketje onderschept wordt dan zeker nooit toegeven dat je AAS gebruikt, ze geven dat dan door aan de dopingcommissie. Dan mag je alsnog die grote boete betalen.

Dat laatste is enkel zo wanneer je in fitness traint en / of competitie doet. Dopingwet is namelijk niet van toepassing op mensen die alleen trainen + geen competitie doen.

Laatst bewerkt:
Dat laatste is enkel zo wanneer je in fitness traint en / of competitie doet. Dopingwet is namelijk niet van toepassing op mensen die alleen trainen + geen competitie doen.
Ik dacht dat ze op elk moment dat je aan het sporten bent kunnen controleren, ongeacht competitie of niet? Natuurlijk is dat niet realistisch but still :p

Ik ben wel benoieuwd naar het volgende:

Testen ze ook op het gebruik van SARMS en is dit ook strafbaar?
Zoja, zijn dit gelijkaardige boetes?

Ik dacht dat ze op elk moment dat je aan het sporten bent kunnen controleren, ongeacht competitie of niet? Natuurlijk is dat niet realistisch but still :p

Het verschil zit hem in de wetgeving. Competitiesport en/of trainen in clubverband + AAS valt onder de dopingwet.

Recreatief thuis sporten + AAS gebruiken valt onder de drugswet :)

Ze hebben het in men drinken gedaan, werkt niet zeker?

in een gym mogen ze alleen controleren wanneer deze bij de Belgische bond is aangesloten als ik het goed heb

ze mogen alleen controleren bij gyms die aangesloten zijn bij de belgische bodybuilding bond.
Waar heb je dat gelezen? Zijn dal die fitnesscentra zoals Basic Fit, Jim's fit, Sportoase aangesloten bij de Belgische bodybuilding bond? Dat zou mij toch verwonderen. Volgens mij mogen ze controleren in elke sportzaal waar eender welke sport beoefend wordt zolang het geen privé zaal betreft.

Waar heb je dat gelezen? Zijn dal die fitnesscentra zoals Basic Fit, Jim's fit, Sportoase aangesloten bij de Belgische bodybuilding bond? Dat zou mij toch verwonderen. Volgens mij mogen ze controleren in elke sportzaal waar eender welke sport beoefend wordt.
nee. basic fit weet ik wel zeker.
ik train zelf net over de grens in België, eigenaar is een oud top bodybuilder die veel mensen begeleid. neem aan dat hij zn zaakjes op dat gebied goed geregeld heeft en hier dus ook het fijne van weet

Effe herhalen dat de dopingwet van toepassing is op alle vormen van competitiesport en sporten in clubverband. Er mag dus in elke gym gecontroleerd worden.

Aanvankelijk was de dopingwet er voor profsporters maar die zijn moeilijker te pakken. Recreatievelingen controleren brengt meer op ;)

Effe herhalen dat de dopingwet van toepassing is op alle vormen van competitiesport en sporten in clubverband. Er mag dus in elke gym gecontroleerd worden.

Aanvankelijk was de dopingwet er voor profsporters maar die zijn moeilijker te pakken. Recreatievelingen controleren brengt meer op ;)
Dit klopt idd, er kan overal controle plaatsvinden.

Terug
Naar boven