XXL Nutrition

Traingsschema voor vrouw

Stvgeel

Novice
Waardering
0
Lengte
1m58
Massa
47kg
Vetpercentage
16%
Hoelang train ik?
Ik doe nu een jaar aan fitness, eerder cardio en niet zoveel kracht

Mijn doel?
Strakkere benen en billen

Beschikbare tijd
2-3 dagen voor kracht, 2-3 dagen cardio (spinning)

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een trainingsschema te hebben dat specifiek gericht is op benen en billen. Ik weet wel dat squats en lunges enz er bijhoren maar ik weet niet juist hoeveel sets enz. Ook vroeg ik mij af of het mogelijk is om een deftig resultaat te halen zonder een abonnement bij een fitnesscentrum. Thuis heb ik ter beschikking: dumbbells en gewichtjes voor aan de enkels.

waarom zou je je alleen op benen en billen richten.... heb je straks een mooi stel wheels en scoubidou armpjes?

er zijn in princiepe geen aparte trainingsschema's voor mannen en vrouwen.
Je doet dezelfde oefeningen, zo zwaar mogelijk
Schema's als Starting Strength en Stronglifts zijn goeie beginners schema's waarmee je op redelijk korte tijd veel progressie in kracht kan zien.
En ook voor vrouwen telt dat je met alleen dumbbells thuis niet zo heel ver zal komen, Ik squat en doe lunges met de barbell met meer dan 50 kg, zou me met dumbbells niet lukken simpelweg omdat ik niet zolang 25/30kg dumbbells in mijn handen kan houden.
Deadlift en stiff leg deadlift, zelfde probleem
Dus, kan je thuis trainen? zeker
kan je daarmee je conditie verbeteren? tuurlijk
kan je thuis aan body building doen? ja, als je een squatrek, barbell en gewichten, en bench aanschaft

lol?

train je hele lichaam

---------- Post toegevoegd Thu 6 Sep 2012 om 22:09 ----------

ga cardio doen

Terug
Naar boven