MuscleMeat

training boven lichaam

A40

Cool Novice
Waardering
0
Had graag jullie mening over mijn training en voedingsschema.
Ben momenteel 30j, 100kg en 1,78m heb ongeveer 6 maand niet getraind en ben nu reeds 2 weken terug aan het trainen en zou graag zo snel mogelijk vet verbranden en harde spieren maken. Train momenteel enkel boven lichaam mijn benen zijn nog ok maar licht buiten proportie voor mijn boven lichaam van daar.

Maandag:
4 oefeningen borst 4x8
4 oefeningen biceps 4x8
30 min cardio

Dinsdag:
4 oefeningen rug 4x8
4 oefeningen triceps 4x8
30 min cardio

Woensdag: rust

Donderdag:
4 oefeningen schouders 4x8
4 oefeningen buik 4x8
30 min cardio

Vrijdag:
4 oefeningen biceps pump
4 oefeningen triceps pump
4 oefeningen borst pump

Zaterdag en Zondag: rust

Voeding:
7.30u Brinta 4 eetlepels/220ml half volle melk
10.00u 4 reistwafels met kippe wit of kakoen
12.30u 4 volkoren boterhammen met hesp
15.00u banaan met yoghourt mager
17.30u +/-250gram kip met groenten en pasta of reist of aardappel
20.00u yoghourt mager met stuk fruit
22.30u pure why shake
Ik drink +/- 2blikjes cola light en 1.5l water per dag.

Graag jullie mening en misschien aanpassingen.
PS: Zijn stakkers7 aan te raden of is dat flauwekul voor veel geld?

MVG Tim.

Mag ik je vragen waarom je geen benen trained? Blessure? Zoniet doe ook gewoon benen.

• Topic Starter Topic Starter
Momenteel geen benen omdat ik dagelijks naar het werk fiets en ook nog in een club fiets.
Ben ex beroeps militair en heb een zeer slechte knie + mijn benen zijn ok door het fietsen en durf de knie niet te hard belasten met zware gewichten.

Groet Tim.

Ok, daar kan ik mee inkomen. Maar kan je niet gewoon langzaamaan je knie proberen te versterken? Want benen trainen stimuleert spiergroei over je hele lichaam.

Ok, weet jij hoe ik dit het beste aan pak, heb momenteel geen last maar ondervind als ik van de trap kom met mijn zoontje (+/-7kg) in de armen ik iets voel in mijn slechte knie, ik heb dit niet bij het naar boven gaan dan voel ik niets. Ben een beetje bang terug meer last te krijgen. Welke oefeningen raad je me dan aan?

Lichte squats . Rustig opbouwen totdat je spieren rondom die knie wat sterker worden .

Bij squats heb ik het gevoel dat ik elk ogenblik door mijn knie kan zakken.

Precies, gewoon eerst heel lichte squats. Probeer nu eens gewoon een bodyweightsquat, heb je dan last?

Oeps, net te laat :)

Neen dan heb ik geen last. Ok en hoeveel reps en waar in mijn schema zou je hem invoegen. Wat denk je van de rest van het schema en de voeding ?

Alvast bedankt.

Heb je ook de voedingswaardes van je voedingsschema? En heb je berekend hoeveel calorieren je onderhoud is?

Neen dit is voor mij uitgewerkt in de gym waar ik ga aan de hand van mijn gegevens en een pc programma van performance.

Zoek even alle voedingswaardes bij de betreffende producten, en berekend hoeveel calorien per dag je onderhoud is. Ga daar dan ruim boven eten en hard trainen.

Hoe bereken ik mijn onderhoud?

squat / leg press / leg extensie / leg curl / lunges / calf raise

doen voor beentjes

Google of stickies lezen voor onderhoud berekeningen!

Thanks, en mijn training waar steek ik de benen en wat denk je van de rest?

Ik denk dat je het beste een keer langs een fysio kunt gaan voor je knie ipv van allerlei goed bedoelde adviezen aan te nemen.

Benen trainen is idd erg goed om te doen maar met blessure is het verstandig er eerst door iemand naar te laten kijken die er iets meer van af weet en een persoonsgericht recovery schema voor kan maken.

In mijn signature (onder mijn posts) staat wel een link waar je je onderhoud kunt uitrekenen en eventueel om zwaarder te worden. Maar let wel op dat het vooral geldt voor mensen lichter dan 75 kilo. (als je zoals jij daar ruim boven zit zul je koolhydraten en vetten anders moeten verdelen)

Idd, je kunt beter eerst even naar de dokter gaan.

Bedankt voor de goede raad zal dit zeker doen.
Maar kan er iemand ff naar de rest van mijn schema kijken en daar ff een respons op geven aub

Groet Tim.

Terug
Naar boven