MuscleMeat

Training en Oefeningen

Koemar

Novice
Waardering
0
Ik ben 19 jaar oud, en sinds een week begonnen met krachttraining. Ik heb een indeling van de verscheidene spiergroepen in 3 dagen. dus bijv. zondag doe ik schouders en benen. dinsdag doe ik biceps en rug en donderdag borst en triceps. Maar waar ik nu mee zit, is in welke volgorde ik moet trainen. Dan bedoel ik met name de dag dat ik biceps en rug train. Waar moet ik mee beginnen, met biceps of met rug? En waarom?! Alvast bedankt!

Begin met de grote spiergroep: dus eerst benen en dan schouders, eerst rug, dan biceps en eerst borst en dan triceps.

Mods, graag verplaatsen naar relevante sectie (T&Oef).

Je begint altijd met de grote spiergroepen, waar de kleinere ondersteunend werken, bijv. triceps helpt mee bij bankdrukken.
Als je nou eerst triceps zou trainen, dan is die te zwak geworden om nog fatsoenlijk de borst aan te pakken.

Idem voor rug tov biceps.

Espi

en als je rug en borst nu voorlopen op je armen, is t dan verstandig om eerst biceps/triceps en dan rug respectievelijk borst te trainen?

CQ_Demolisher zei:
pak ze dan gewoon op een andere dag

is uiteraard een betere optie maar vroeg me gewoon af of dit een optie is.

als je bijv nadruk wilt leggen op schouders en die bijv maandag pakt, gevolgd door benen
donderdag dan biceps en rug gevolgd door triceps/borst op vrijdag.

zodoende kan je armen met max gewicht aanpakken en grotere spiergroepen idd wel met minder gewicht aangezien je armen t dus eerrder opgeven dan je rug/borst, maar als je dan nog eens de rug/borst voorvermoeit (flyes, latspread met gestrekte armen) dat toch wel een optie zijn of zie ik dat nu verkeerd

en ok, t is niet de ideale aanpak en beter om armen p andere dag te doen maar vroeg me dit gewoon af om een paar weken te doen:)

Terug
Naar boven