XXL Nutrition

Training non-natural

dat is dus het grootste probleem hier op dbb. Er worden alleen maar aannames gemaakt.

er moeten hier toch ook mensen zijn die zien hoe bijvoorbeeld een William Bonac traint?

• Topic Starter Topic Starter
Ik las gister een artikel; http://seannal.com/articles/training/bro-split.php

Hij zegt een aantal keer dingen aan de trant van dat het voor de natural trainee verre van optimaal is om spiergroepen 1x /week te pakken (bro split). Is bekend natuurlijjk, Maar maw voor enhanced lifters niet denk ik dan? Nergens word het direct gezegd overigens maar daar komt het wel telkens op neer.

Las ook nog wat anders (kan bron niet meer terughalen), een gast meende dat je spieren, ook ON, ca. 5 dagen nodig hebben om te herstellen na een degelijke split training (hoog volume) en dat je spieren met bijv. een PPL opzet te weinig rust krijgen om optimaal te kunnen groeien en dat je teveel met afbraak (training) bezig bent dan met groei (rust). Daarom zou split te voorkeur krijgen.

Edit; nog een stukje.

''As I said at the beginning of this post, it all started because of the magazines. In these magazines, there is talking about training split, but these people are enhanced lifters, and train in a different way as natural athletes.Enhanced lifters have the benefit of increased protein synthesis levels due to the drugs they use. Their levels are elevated throughout the whole week, not only up to 48 hours after a workout. Therefore, enhanced lifters can obtain the best results doing a bodypart split, since it enables them to focus on specific muscles more, and due to the heavier weights they (usually) use, it is safer for their joints, tendons and ligaments to give them enough rest.''

er moeten hier toch ook mensen zijn die zien hoe bijvoorbeeld een William Bonac traint?
Roelly Winklaar wellis zien trainen in de sportschool en eerlijk gezegd zie ik niks bijzonders qua intensiteit of trainingsarbeid.
Denk dat aanleg, sups en voeding het doen. En welk schema je ook pakt boeit echt niet.

• Topic Starter Topic Starter
Roelly Winklaar wellis zien trainen in de sportschool en eerlijk gezegd zie ik niks bijzonders qua intensiteit of trainingsarbeid.
Denk dat aanleg, sups en voeding het doen. En welk schema je ook pakt boeit echt niet.
Als je met supps AAS bedoeld, ja :roflol: Of denk je dat Roelly allerlei commerciële marketing rotzooi in z'n kast heeft staan? Persoonlijk geloof ik daar niks van.

Ik kom steeds tot de conclusie dat het voor de enhanced lifter beter is een 4-6 dagen high volume split te pakken dan meerdere malen per week. Mn door verhoogde eiwitsynthese. Een natty heeft meer baat door frequenter (2-3 x/ week) en met minder volume de spier aan te pakken omdat deze gewoon korter is dan wanneer je ON bent. En dan valt voor mij eigenlijk ook het stukje in elkaar van; > afbraak dan opbouw. Pak je 2-3x /week alles aan hinder je die verhoogde eiwitsynthese eigenlijk en hinder je dus je opbouw? Omdat recovery nog gaande is zeg maar.

Daardoor is het voor mij nu ook duidelijker geworden wat betreft die splits. High volume, just 'slopen' tot de max. En daarna profiteren van verhoogde eiwitsynthese. Daar geloof ik wel in.

Ga het zelf in ieder geval een kans geven binnenkort. PPL even in de ijskast en naar 5 dagen split. PPL weer ontdooien indien OFF. Lijkt me prima om op basis daarvan te rouleren. Als het me überhaupt niet bevalt houd het ook op natuurlijk :)

Als je met supps AAS bedoeld, ja :roflol: Of denk je dat Roelly allerlei commerciële marketing rotzooi in z'n kast heeft staan? Persoonlijk geloof ik daar niks van.

Ik kom steeds tot de conclusie dat het voor de enhanced lifter beter is een 4-6 dagen high volume split te pakken dan meerdere malen per week. Mn door verhoogde eiwitsynthese. Een natty heeft meer baat door frequenter (2-3 x/ week) en met minder volume de spier aan te pakken omdat deze gewoon korter is dan wanneer je ON bent. En dan valt voor mij eigenlijk ook het stukje in elkaar van; > afbraak dan opbouw. Pak je 2-3x /week alles aan hinder je die verhoogde eiwitsynthese eigenlijk en hinder je dus je opbouw? Omdat recovery nog gaande is zeg maar.

Daardoor is het voor mij nu ook duidelijker geworden wat betreft die splits. High volume, just 'slopen' tot de max. En daarna profiteren van verhoogde eiwitsynthese. Daar geloof ik wel in.

Ga het zelf in ieder geval een kans geven binnenkort. PPL even in de ijskast en naar 5 dagen split. PPL weer ontdooien indien OFF. Lijkt me prima om op basis daarvan te rouleren. Als het me überhaupt niet bevalt houd het ook op natuurlijk :)

Eens.

Als je puur naturel traint heeft het sowieso -om allerlei redenen- weinig zin om 'af te kijken' van de pro's.
Verwachten dat je dan als naturel dezelfde progressie boekt als hen is helemaal een recept voor teleurstelling.
Voor een trainingsessie naar "oma" gaan (zoals eerder gesuggereerd werd) is daarbij helemaal echt het allerlaatste wat zou aanraden.

Het gaat er uiteindelijk om dat je voor jezelf resulaten boekt (binnen realistische verwachtingen).
Mocht dat met een 5 dagen 'bro' split zijn prima toch!.

Mocht dat niet zo zijn dan trek je conclusies en ga je andere keuzes maken.
Iets wat niet werkt blijven proberen omdat pro's het ook allemaal doen.........:rolleyes: niet handig.

Waarom niet gewoon PPL met dubbel volume?
Of elke dag 5u full body? Leef je uit zou ik zeggen.

als je filmpjes van de pro's ziet, zie je toch ook het nodige gooi en smijt werk en geen full ROM of een speciale TUT. Wel bij een Ben Pakulski en volgens mij ook bij een Flex Lewis (Neil Yoda Hill en zijn Y3T). zal het dan toch alles te maken hebben met genen en chemicals?

als je filmpjes van de pro's ziet, zie je toch ook het nodige gooi en smijt werk en geen full ROM of een speciale TUT. Wel bij een Ben Pakulski en volgens mij ook bij een Flex Lewis (Neil Yoda Hill en zijn Y3T). zal het dan toch alles te maken hebben met genen en chemicals?

Heeft te maken met het feit dat er geen kut aan is om te kijken naar filmpjes van 8 perfecte reps benchpress met 140kilo.

Natuulijk trainen die pro's niet zo achterlijk. 1 blessure en t is klaar.

man man.. ga is de goede filmpjes zoeken en kijk niet alleen maar de flex magazine workouts..

Als je dan toch training vids kijkt, kijk dan Train with Kai bijv of Charles Glass.
Genoeg interessante Youtubes ook

- Dorian Yates: Blood and Guts (zwart/wit)
- Kai Green z'n "docu's"
- Alles van Tom Platz
- Charles Glass

En, je kan lullen wat je wilt, maar hoe Arnold die flies en rows doet in Pumping Iron is toch ook behoorlijk sick :P

Mijn conclusie: on of niet: hard trainen en goed vreten.

Conclusie van dbb: Is iemand groter dan ik dan ligt dat alleen aan genen en chemicals.

Terug
Naar boven