MuscleMeat

Training op de vroege morgen?

bouvier

Cool Novice
Waardering
1
Hallo, na jarenlang trainen is het niet meer mogelijk door mijn werk om savonds nog te gaan sporten. Wat denken jullie van trainen op de vroege morgen om 8 uur? Als ik om 7 opsta wat zou ik dan het beste kunnen eten want denk dat de koolhydraatreserve op dat moment klein is. Iemand ervaring hiermee??

pff zorg dat je iig niet teveel vezels neemt of echt jezelf volpropt, zelf heb ik een keer een litertje melk met 80 gram brinta achterover getikt, 30 min later trainen, ging zowat over m'n nek.

Voor de training een whey shake of bcaa
na de training whey met dextrose,vitargo of ander snel opneembaar KH

Neem gerust KH voor je training. Desnoods een dextrose oplossing. Eventueel kun je dat dan ook nemen tijdens je training (beetje meer verdund). Wel een goede warming up doen, want je lichaam is niet op zijn best direct uit bed.

Ja zorg er zeker voor dat je genoeg kh voor je training binnenkrijgt anders word je training 3x niks

heerlijk vroeg op de ochtend trainen, deed het ook bijna een jaar om 7.00 uur toen mijn werk het niet anders toeliet om 's avonds te gaan..

op het moment dat de wekker gaat denk je: %&#%*#%&!!!! maar als je eenmaal getraind hebt kun je er de hele dag tegenaan... + dat je meer aan je avond hebt

Vind 't ook lekker om 's ochtends vroeg te trainen, wel eerst ontbijt, uurtje later trainen.

ik heb er echt een hekel aan om smorgens te trainen, doe mij maar lekker smiddags of savonds als ik al een paar goede maaltijden naar binnen heb...
maarja het is maar net wat je ligt, voor hetzelfde bevalt het jou heel goed (ondanks dat je geen keus hebt)

Ik train heel af en toe wel eens op de zaterdagochtend, dan kun je eigenlijk maar 1 maaltijd nuttigen.
Ik neem dan meestal een weightgainershake, dat gaat en voelt prima :)

sta op.....

neem 50 gram whey met halve liter melk.

ga trainen

neem na de training 30g dextro met 30g whey

neem daarna weer volwaardige maaltijd :)

Vergeet ook niet dat leverglycogeen 's ochtends behoorlijk leeg is dus neem gerust ook wat fruit van te voren (of een zak snoep voor mijn part).

Ik train soms wel eens op zaterdag ochtend. Dan is het vroeg opstaan, zodat ik 1-1.5 uur voor de training nog een flink onbijt kan nemen (havermout + whey) en meestal doe ik er dan nog wat extra fruit bij. Daarna naar de gym en trainen maar. Vandaag ook gedaan, ging best goed. Toch train ik liever in de avond.

ik train het liefts vroeg op de avond. Vroeg in de morgen trainen heb ik wel eens vaker gedaan. Bij mij werkt het alleen als er meerdere gasten flink aan het trainen zijn, zodat er een vibe ontstaat. Helaas kwam dit 's ochtends bijna nooit voor

leger als midden of laat op de dag... omdat je 10 uur niks gegeten hebt.

yep

After a meal has been digested and glucose levels begin to fall, insulin secretion is reduced, and glycogen synthesis stops. About four hours after a meal, glycogen begins to be broken down to be converted again to glucose. Glycogen phosphorylase is the primary enzyme of glycogen breakdown. For the next 8–12 hours, glucose derived from liver glycogen will be the primary source of blood glucose to be used by the rest of the body for fuel.

en in een plaatje:

glycogen%20time%20curve.gif

Ik train ook om de 2 weken 's morgens (10-11 u) als ik met de late ploeg sta.
Na een dikke vette shake en een stevig ontbijt. Na het trainen voel ik me verder de hele dag nog super goed. Gaat me prima zo, in de voormiddag trainen.

1 uur (of 45 min) voor de tijd neem ik:

80 gram havermout met wat warme melk en 30 gram whey, ff in de blender en het glijdt lekker weg :)

Na het trainen neem ik 60 gram weight gainer en een half uur daarna 2 bruine boterhammen met een blikje tonijn op water basis (dit laatste kan je ook prima vervangen door bijv magere kwark, het gaat om de trage eiwitten)

1 uur (of 45 min) voor de tijd neem ik:

80 gram havermout met wat warme melk en 30 gram whey, ff in de blender en het glijdt lekker weg :)

Na het trainen neem ik 60 gram weight gainer en een half uur daarna 2 bruine boterhammen met een blikje tonijn op water basis (dit laatste kan je ook prima vervangen door bijv magere kwark, het gaat om de trage eiwitten)

klinkt goed. Ik neem 's ochtends ook meestal melk, whey en brinta: ff in de blender en klaar, maar dan wel met koude melk.

Laat whey poeder toe dat je warme melk gebruikt?

Terug
Naar boven