XXL Nutrition

Training voeding en progressie diary

• Topic Starter Topic Starter
Wakker worden met spierpijn in je billen😇 altijd fijn. Ivm vetverlies doel besloten mijn krachttraining iets in te korten op rug biceps en zoveel mogelijk cardio na de kracht te gaan doen. Afhankelijk van hoeveel tijd ik nog over heb. Vandaag rug biceps

Lat pulldown brede grip 3x12 40kg
Lat pulldown smalle grip 3x12 40 kilo
Seat row 3x12 40 kilo
Back extension 3x12 37kg
Dumbell row 3x12 12kg

Biceps curl dumbell 3x10 8kg
Biceps curl Cable 3x12 15 kilo

18 minuten loopband. Helling 6 snelheid 5.5

Als je op hoge intensiteit trainen zijn 8-10 setjes voor rug per training ook wel voldoende

Dan heb je excl. de back extensions 8 sets voor rug. Als je die allemaal tot (heel dichtbij) falen doet is niet veel meer nodig.
Oke goed om te weten. Denk dat ik dan of hoger in herhaling moet of hoger in gewicht maar heb dan het idee dat de uitvoering minder wordt en ik smokkel. Ga woensdag proberen. Thnx voor de tip

Wat fijn zo'n weekendgevoel 😁 gelijk 10 uur lang geslapen en bijna van de been spierpijn af. Vanmorgen

Bankdrukken 3x12 30 kg
Fly machine 3x12 21kg

Shoulder side raise kabel 3x15 5kg
Bar upright row 3x12 20kg
Front raise lange staaf Cable 3x12 10kg

Triceps Overhead extension 3x12 10kg
Triceps pulldown lange staaf 3x12 20kg
Triceps pulldown driehoekje 3x12 20kg
Triceps pulldown touw 3x12 15kg

En vandaag trakteer ik mijzelf op vette gemarineerde spare ribs 😁

Oke goed om te weten. Denk dat ik dan of hoger in herhaling moet of hoger in gewicht maar heb dan het idee dat de uitvoering minder wordt en ik smokkel. Ga woensdag proberen. Thnx voor de tip
Als je 2 sets met hetzelfde gewicht precies evenveel herhalingen kunt doen weet je eigenlijk al dat je niet tot falen gaat. Neem gewoon een reprange van bijvoorbeeld 8-12 en zodra je 12 reps of meer kunt, verhoog je de training erna het gewicht.

• Like
Waarderingen: K82
Als je 2 sets met hetzelfde gewicht precies evenveel herhalingen kunt doen weet je eigenlijk al dat je niet tot falen gaat. Neem gewoon een reprange van bijvoorbeeld 8-12 en zodra je 12 reps of meer kunt, verhoog je de training erna het gewicht.
Dit is exact hoe ik er ook over denk.

Wat was jou visie ook alweer hierin @Kathlinoo , iets waar je me duizend keer op aanspreekt als ik dit ook 1 op 1 beaam dat “3x12” trainen een ander woord is voor auto pilot trainen.

Dit is exact hoe ik er ook over denk.

Wat was jou visie ook alweer hierin @Kathlinoo , iets waar je me duizend keer op aanspreekt als ik dit ook 1 op 1 beaam dat “3x12” trainen een ander woord is voor auto pilot trainen.
Dat dat niet voor vrouwen opgaat, want wij herstellen sneller tussen sets in. Maar dat wist je ondertussen vast wel :)

Dat dat niet voor vrouwen opgaat, want wij herstellen sneller tussen sets in. Maar dat wist je ondertussen vast wel :)
In theorie misschien, maar in de praktijk geef ik aan veel mensen een pt. En als iemand, man of vrouw, tot daadwerkelijk falen gaat, redt diegene bij de 2e set nooit evenveel herhalingen met hetzelfde gewicht. Hooguit bij een kleine isolatie oefening. Als je dat wel lukt, ga je hoogstwaarschijnlijk niet tot falen.

Zijn vegan spareribs met kunststof ribben en geprint vlees eromheen...

🤣
Nee man. Gewoon vet gemarineerd varken met een bende saus. Respect voor mensen die vega zijn hoor en eveneens respect voor wie dat niet zijn. Ik vind vlees het lekkerste van de maaltijd 😊

• Bicep
  • Haha
Ja met benen hanteer ik dat dan weer wel. Tenminste ga dan eerst met zelfde gewicht naar 15 herhalingen en dan ophogen. Thnx voor de aanmoediging (zo voelt ie iig haha) volgende rugtraining ga ik over op 45kg 💪

Terug
Naar boven