AndroidHealthClinic

Training voeding en progressie diary

Ik weet waar je woont.

Hehehehe..

Maareeee nee bedankt, er is voldoende onderzoek naar gedaan, zoals Kathlinoo al zei, dat ik niet mezelf hoef te bewijzen tegenover iemand van een forum ;)
Ik dacht dat ik meer voor je betekende dan “iemand van het forum”.
🙁

Dan zijn die 2 vorige sets junk volume en hindert het alleen je prestatie.
Nee joh gekkerd. Ik weet niet of het optimaal genoemd moet worden maar junk volume is het zeker niet zomaar. Als er iets is wat prestaties kan verhinderen is het juist tot daadwerkelijk falen gaan, vooral continu.

Ik zou trouwens zeggen dat junk volume is wanneer je door gaat terwijl je al genoeg sets hebt gedaan om een maximale stimulans voor die sessie te bereiken, dat zijn de eerste sets dus juist niet. Als het veel te licht zou zijn om bij te dragen kun je het misschien ook zo noemen, maar dat lijkt mij niet het geval.

Ik train altijd wel een beetje op safe denk ik.
Ligt natuurlijk aan wat een beetje safe is maar meestal iets van falen af blijven is prima. 2-3 reps zeker, eigenlijk wel tot 5 (en soms zelfs 8) reps van falen af. Dat houd je uitvoering goed en je kunt er meer werk mee doen dan tot falen kan, wat in de context van een gehele training/periode meer kan opleveren. Maar met 8-10 zulke uitdagende sets in een sessie zou je al wel zat moeten doen.

Moet je alleen wel weten waar falen zou liggen, om daar niet te ver van af te blijven.

Laatst bewerkt:
@ak Junk volume is wat jij naar binnen werkt bij de Mac 🍔🍔

Nee joh gekkerd. Ik weet niet of het optimaal genoemd moet worden maar junk volume is het zeker niet zomaar. Als er iets is wat prestaties kan verhinderen is het juist tot daadwerkelijk falen gaan, vooral continu.

Ik zou trouwens zeggen dat junk volume is wanneer je door gaat terwijl je al genoeg sets hebt gedaan om een maximale stimulans voor die sessie te bereiken, dat zijn de eerste sets dus juist niet. Als het veel te licht zou zijn om bij te dragen kun je het misschien ook zo noemen, maar dat lijkt mij niet het geval.

Ligt natuurlijk aan wat een beetje safe is maar meestal iets van falen af blijven is prima. 2-3 reps zeker, eigenlijk wel tot 5 (en soms zelfs 8) reps van falen af. Dat houd je uitvoering goed en je kunt er meer werk mee doen dan tot falen kan, wat in de context van een gehele training/periode meer kan opleveren. Maar met 8-10 zulke uitdagende sets in een sessie zou je al wel zat moeten doen.

Moet je alleen wel weten waar falen zou liggen, om daar niet te ver van af te blijven.
Als je de eerste sets niet tot falen traint of ver weg van dan kosten ze waarschijnlijk wel energie/kracht die je moet benutten uitsluitend voor de werksets.

Ik denk dat men niet eens hier weet hoe je moet opwarmen op de juiste manier. Je warming up mag namelijk 0 kracht kosten, het is een “warming up”.

• Topic Starter Topic Starter
Heb echt zoveel mogelijk bespaard :D en nu zo zorgeloos genieten van mijn spare rib schotel. Morgenvroeg maar extra hard rennen :cheer:
Screenshot_20240427-161922_MyFitnessPal.jpg

Voelde mij heerlijk fit deze ochtend. Soms lijkt het of zo'n vette maaltijd echt een boost geeft aan je energie. Had zin in een nieuwe uitdaging op het hardlopen dus mijn rondje wat uitgebreid. Niet zo trots op de tijd maar ging voor afstand ipv tijd. Gemiddelde snelheid 11.1 en max 12.5 dus is meer uit te halen dan deze tijd. Afhankelijk van mijn herstel morgen proberen de tijd te verbeteren. Hierna een week + weekend werken maar zodra ik de tijd heb wil ik voor 10km gaan. Dus hoop het weekend van 12 mei 💪
Screenshot_20240428-075801_Samsung Health.jpg

Laatst bewerkt:
Voelde mij heerlijk fit deze ochtend. Soms lijkt het of zo'n vette maaltijd echt een boost geeft aan je energie. Had zin in een nieuwe uitdaging op het hardlopen dus mijn rondje wat uitgebreid. Niet zo trots op de tijd maar ging voor afstand ipv tijd. Gemiddelde snelheid 11.1 en max 12.5 dus is meer uit te halen dan deze tijd. Afhankelijk van mijn herstel morgen proberen de tijd te verbeteren. Hierna een week + weekend werken maar zodra ik de tijd heb wil ik voor 10km gaan. Dus hoop het weekend van 12 mei 💪
Screenshot_20240428-075801_Samsung Health.jpg
Goed gedaan meid, met die korte pootjes van je :D

Na lekker hardlopen eindelijk weer een x genieten van havermout in het zonnetje 🌞🌞. Eerste ontbijt van het jaar buiten
Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Geen record maar wel lekker gelopen en de zonsopgang gezien. Helaas nog steeds 63 kg op de weegschaal dus teveel steken laten vallen op gebied van tussendoor snoepen. Niet aangekomen ondanks spare ribs, pulled chicken, smarties, jodenkoeken, pepernoten etc 😁. Conclusie ik wil graag nog wat afvallen en moet daarvoor echt strikt blijven ervaar ik. Dus gemotiveerd zoetigheid te laten staan en volgende week wat gewicht kwijt te zijn. Als ik mij deze week strikt aan mijn voeding hou mag ik zaterdag pannekoeken bakken van mijzelf 💪
Screenshot_20240429-064201_Samsung Health.jpg
20240429_061221.jpg

Geen record maar wel lekker gelopen en de zonsopgang gezien. Helaas nog steeds 63 kg op de weegschaal dus teveel steken laten vallen op gebied van tussendoor snoepen. Niet aangekomen ondanks spare ribs, pulled chicken, smarties, jodenkoeken, pepernoten etc 😁. Conclusie ik wil graag nog wat afvallen en moet daarvoor echt strikt blijven ervaar ik. Dus gemotiveerd zoetigheid te laten staan en volgende week wat gewicht kwijt te zijn. Als ik mij deze week strikt aan mijn voeding hou mag ik zaterdag pannekoeken bakken van mijzelf 💪
Screenshot_20240429-064201_Samsung Health.jpg
20240429_061221.jpg
Mooie ochtendlucht.
Ik heb zelf bij Emergo (tussen Almelo en Bornerbroek) gewerkt, een tijd lang ging ik op de fiets naar werk en dan fiets ik Almelo uit en dan over de weilanden kijkend zie je de zon opkomen met prachtige luchten elke ochtend. Was altijd wel mooi.

Wat betreft gewicht kwijt raken; je doet ook aan krachttraining, dus als je spieren groeien en je vetmassa neemt af dan stagneert je gewichtsafname, zou eigenlijk niks uit mogen maken, je wordt dan namelijk wel droger.
Ik persoonlijk, maar dat is dus puur persoonlijk he, zou me niet druk maken over een paar kilo "te zwaar" zolang ik dan maar wel lekker gespierd en (redelijk) droog ben,. Maar dat is helemaal aan jou natuurlijk.

Geniet van je dag!

Ik moet echt gaan meten maar heb dus wel het idee dat ik wat strakker ben. Of denk hoop dat te zien haha. Tips waar precies te meten? Ga ik vanavond even aan de slag. Foto witte top gisteren. Zwarte top vorige week
Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Ik moet echt gaan meten maar heb dus wel het idee dat ik wat strakker ben. Of denk hoop dat te zien haha. Post foto in mijn eigen log
elke 3-5 dagen zou ik dit meten. Je kan op een punt zitten dat je gewicht gelijk blijft, maar de metingen wel een positief resultaat laten zien. (doe dit ook in de ochtend na wc-bezoek, net als wegen)

En waar precies? Op je navel of eronder of erboven?

Terug
Naar boven