XXL Nutrition

Trainingschema, 18 jarige

@ topicstarter.

jij gelooft dus dat de ene spiergroep sneller herstelt dan de andere?
vind ik opzich wel een interessant, maar ik heb zo het idee dat jou onderbouwing daarvoor gering is of dat het maar iets is van dat heb ik van die en die gehoord.
als je met goeie bewijzen op de proppen kunt komen dat sommige spieren sneller herstellen dan andere dan graag.

anders zou ik dus gewoon alle spiergroepen even vaak trainen ;)

De ene spiergroep hersteld ook sneller dan de andere. Vergelijk maar eens b.v je biceps met je quads. Misschien is het je opgevallen dat je quads toch wel wat groter zijn dan je biceps? Logisch dus dat die ook langer de tijd nodig hebben om te herstellen. Overigens betekend dit niet dat je je benen maar 1x in de week kan aanpakken of iets dergelijks. Het ligt er maar net aan hoe zwaar je ze aanpakt. Of je nou 3x3 squat @ 70% 1RM (bij wijze van spreken) of je doet een flinke PP training, daar zit toch een flink verschil in qua hersteltijd.

dat heeft absoluut helemaal niks te maken met je trainingsschema.
je komt aan door voeding.

als je ondervoed bent en nu ineens op je voeding gaat letten kun je ook nog redelijk wat VVM opbouwen zonder te trainen.

dus nogmaals door te trainen win je helemaal niets aan gewicht dit komt puur en alleen door voeding.

Ik heb nog nooit zo'n domme redenatie gehoord .

is de topic starter ondervoed..?

tuurlijk als je vreet en niet traint kom je ook aan:D

doe me niet lachen aub

ik zeg alleen dat ondervoeding in de vorm van te weinig bouwstoffen/vitamines/mineralen nemen naar een goed eetschema ook kan leiden tot toename VVM zonder te trainen

tuurlijk als je vreet en niet traint kom je ook aan:D

:rolleyes:

doe me niet lachen aub

ik zeg alleen dat ondervoeding in de vorm van te weinig bouwstoffen/vitamines/mineralen nemen naar een goed eetschema ook kan leiden tot toename VVM zonder te trainen

tuurlijk als je vreet en niet traint kom je ook aan

Alleen beter gaan eten leid heus niet tot 8 kilo vvm erbij. Was het maar zo..

De ene spiergroep hersteld ook sneller dan de andere. Vergelijk maar eens b.v je biceps met je quads. Misschien is het je opgevallen dat je quads toch wel wat groter zijn dan je biceps? Logisch dus dat die ook langer de tijd nodig hebben om te herstellen. Overigens betekend dit niet dat je je benen maar 1x in de week kan aanpakken of iets dergelijks. Het ligt er maar net aan hoe zwaar je ze aanpakt. Of je nou 3x3 squat @ 70% 1RM (bij wijze van spreken) of je doet een flinke PP training, daar zit toch een flink verschil in qua hersteltijd.

ik vroeg om bewijs.

quads zijn groter dan biceps
kan betekenen dat er meer spierschade is en dus meer herstel vraagt.
MAAR: omdat de quads groter zijn zijn er ook meer haarvaten en is er dus meer toevoer van bouwstoffen.
ook zijn er meer cellen er kan er dus meer eiwitsynthese plaatsvinden.

dus misschien is er netto wel helemaal geen verschil in hersteltijd, alleen vind er dus in aantal grammen meer groei plaats in de quadriceps dan in de biceps, maar percentueel gezien wel evenveel.

Alleen beter gaan eten leid heus niet tot 8 kilo vvm erbij. Was het maar zo..

ja, maar heb jij bewijs dat die 8 kilo VVM is?
nee je gelooft hem gewoon op zijn woord en ik geloof niet dat hij een onderwatermeting heeft gedaan en dus niet precies weet hoeveel vet er is bijgekomen

ik vroeg om bewijs.

quads zijn groter dan biceps
kan betekenen dat er meer spierschade is en dus meer herstel vraagt.
MAAR: omdat de quads groter zijn zijn er ook meer haarvaten en is er dus meer toevoer van bouwstoffen.
ook zijn er meer cellen er kan er dus meer eiwitsynthese plaatsvinden.

dus misschien is er netto wel helemaal geen verschil in hersteltijd, alleen vind er dus in aantal grammen meer groei plaats in de quadriceps dan in de biceps, maar percentueel gezien wel evenveel.

Als jij nou eens stopt met je iritante semi-wetenschappelijke bullshit en eens je verstand gaat gebruiken, dan schiet het al een heel end op. Geloof je nou echt wat je zelf zegt? Dat zou namelijk betekenen dat ik elke spiergroep even zwaar aan kan pakken. Als jij dat écht gelooft, dan heb jij niet erg serieus getraind vrees ik... Ik stel voor dat je het zelf eens uitprobeert. Doe eens een dag 5x5 curls met je 5RM en 5x5 squat met je 5RM. Blijf dat eens elke dag doen en kijk dan of je benen net zo snel herstellen als je biceps. Kom op man, je snapt zelf toch ook wel dat je benen veel langer nodig hebben om te herstellen.

Het is een combinatie van trainen en juiste voeding.

ik heb de topicstarter een schema voor week of 8 gedaan waar ie enthousiast over is .

ik neem zelf een schema voor week of 8 en dan weer ander schema met andere intensiteit of nadruk op bijv. borst

pas daar mijn voedingsschemaop aan en gaan met die banaan:D

ja, maar heb jij bewijs dat die 8 kilo VVM is?
nee je gelooft hem gewoon op zijn woord en ik geloof niet dat hij een onderwatermeting heeft gedaan en dus niet precies weet hoeveel vet er is bijgekomen

Als hij zegt dat hij 8 kilo vvm heeft gegained dan geloof ik hem, want wat heeft het voor zin om er over te gaan liegen? Daarnaast geef ik alleen maar aan dat jouw opmerking niet klopt. Door niet te trainen en alleen maar goed te eten gain je niet zoveel vvm. Als je daardoor 1 kilo vvm gaint mag je al blij zijn.

@ topicstarter.

vind ik opzich wel een interessant, maar ik heb zo het idee dat jou onderbouwing daarvoor gering is of dat het maar iets is van dat heb ik van die en die gehoord.
als je met goeie bewijzen op de proppen kunt komen dat sommige spieren sneller herstellen dan andere dan graag.

Het herstel van een spiergroep heeft voor een grootdeel te maken met de intensiteit van je vorige training.

en hoe je zelf in je vel zit , opkomend griepje of vermoeid of wat.

heb me wel is helemaal zwaar kapot getraint op met borst op Maandag en Donderdag nergens geen last meer van.[ das normaal herstel bij mij]

ook wel is lichte oefeningen veel herh. en donderdags kon ik voor geen meter

[ drukken].

das allemaal verschillend ;)

• Topic Starter Topic Starter
Als ik een half jaar bezig zal ik wel even wat foto's plaatsen.. Als je mn before foto ziet schrik je je rot ;) geloof me...

Als jij nou eens stopt met je iritante semi-wetenschappelijke bullshit en eens je verstand gaat gebruiken, dan schiet het al een heel end op. Geloof je nou echt wat je zelf zegt? Dat zou namelijk betekenen dat ik elke spiergroep even zwaar aan kan pakken. Als jij dat écht gelooft, dan heb jij niet erg serieus getraind vrees ik... Ik stel voor dat je het zelf eens uitprobeert. Doe eens een dag 5x5 curls met je 5RM en 5x5 squat met je 5RM. Blijf dat eens elke dag doen en kijk dan of je benen net zo snel herstellen als je biceps. Kom op man, je snapt zelf toch ook wel dat je benen veel langer nodig hebben om te herstellen.

Squat belast veel meer spieren dan alleen je quads dus als je wil vergelijken doe dan extentions en curls

en ten tweede als je elke dag zwaar gaat squatten gaat je CZS dat waarschijnlijk niet trekken. en dat heeft niks met het vermogen van de spier zelf te maken om te herstellen.

@ topicstarter.

bij mij weten herstellen ze ook veel sneller.
Neem nu buikspieren, zijn zowat onvermoeibaar...
Niet dat je deze dan meer moet trainen, want ik train 2 keer lb in de week (waar ik meestal geen buik bij doe) en 2 keer (laatste tijd maar een keer) up doe. Je merkt toch zelf ook dat bv je onderrug na heel zwaar deadliften meer herstel nodig heeft dan dat je wa curls doet?

Neem nu buikspieren, zijn zowat onvermoeibaar...Niet dat je deze dan meer moet trainen

Pas op met dat soort opmerking ook al is het waar, zul je zien dat er van die tjollers komen die beweren dat je juist daarom buik elke dag hard moet trainen met waardoor er snel ''plaatselijk vet verbrand'' en dat breezer wasbordje met maar 5 min per dag bereikt word:D

haha hoevaak trainen jullie je buik per week.. ik probeer 2-3 keer ofzo

Iedere training. Full Contact Twists 3-5 sets van 5 herhalingen met zo'n 15-20kg.

Heb jij dan nooit spierpijn in je buikspieren als je ze een keer stevig aanpakt ?

1:

MP
lateral raises

Dips
CG Bench/ extensions

2:
DL
Chins
Rows
Rear Lateral Raises / face pull

3: rust

4:
BP (+ varianten)
fly

curl

5:
squat
RDL
leg press
leg curl

calf raise

Laatst bewerkt:
Is dat jouwn schema ?

geweest: buiten dat ik dag 4 1 press deed en ook pullovers (ja i kweet ook lats enz maar boeit ni op die dag)
nu: 3x /week FB

Terug
Naar boven