AndroidHealthClinic

Trainingschema, 18 jarige

• Topic Starter Topic Starter
Als je een spiergroep maar 1 dag per week doet dan kan je hem gewoon harder en zwaarder aanpakken en je training beter uitbreiden en je concentratie ook op die spiergroep leggen. Enkel noobs trainen imo fullbody :rolleyes: Wat heb je er nu aan om op 1 dag 3 spiergroepen te doen en per spiergroep dan 1 tot max 2 oefeningen te gebruiken ? Ik krijg in ieder geval niet de voldoening als ik maar 1-2 oefeningen voor chest of rug of eender welke spiergroep doe ???

Ik raad je aan om volgende te doen :

maandag : borst/triceps
dinsdag : rug/biceps
woensdag : rust
donderdag : benen/kuiten
vrijdag : eventueel buik/schouders
zaterdag & zondag : rust

mss lukt dit voor jou ! Succes

Bedankt voor je reactie..:thumbs: Normaal train ik mijn spiergroepen 2x in de week.. maar dan pak ik ze ook elke training gewoon zwaar.. als ik het zou doen zoals jij zegt heb ik wel 3 dagen rust ipv 2 dagen.. want waar ik aan zat te denken was;

Ma - Borst + Schouders + // Triceps (licht) //
Di - Rug - Biceps
Wo - Benen
Do - Borst + Schouders + // Triceps (zwaar) //
Vrij - Biceps + Rug
Za&Zo - Rust

Maar aan de andere kant wat jij zegt klinkt eigenlijk beter, zwaarder aanpakken en mijn schema uitbreiden.. En aangezien zo'n beetje iedereen op het forum alles maar 1x in de week traint kan ik ook maar beter niet zeggen dat wat ik doe beter is :rolleyes:

Ik dacht alleen als je bv alles 2x in de week traint met voldoende rust en voeding dat het beter/sneller zou gaan groeien.. maar dan zou iedereen het wel doen denk ik :D

Als je een spiergroep maar 1 dag per week doet dan kan je hem gewoon harder en zwaarder aanpakken en je training beter uitbreiden en je concentratie ook op die spiergroep leggen. Enkel noobs trainen imo fullbody :rolleyes: Wat heb je er nu aan om op 1 dag 3 spiergroepen te doen en per spiergroep dan 1 tot max 2 oefeningen te gebruiken ? Ik krijg in ieder geval niet de voldoening als ik maar 1-2 oefeningen voor chest of rug of eender welke spiergroep doe ???

Ik raad je aan om volgende te doen :

maandag : borst/triceps
dinsdag : rug/biceps
woensdag : rust
donderdag : benen/kuiten
vrijdag : eventueel buik/schouders
zaterdag & zondag : rust

mss lukt dit voor jou ! Succes

Deze noob hier outbuffed jou anders wel drastisch.

Ga nog snel ff kuren man, misschien kan je dan 12 reps met 60 squatten ipv 10.

Laat tips geven in het vervolg even over aan de mensen die wel weten waar ze over praten.

Geef jij eens een goede tip dan:S ik raak zo een beetje in de war :P

Lig hier ook plat :roflol: Het is ook een beest eh die baka boko :D

Was jij niet die gast die in een kuur 130 kg deadliftte (een monsterlijke 20 kg meer dan ik) ?

@Bako ;
Hoe lang ben je al bezig , in het begin is het nl wel een goede keuze om Full bodies te doen , om goed te leren omgaan met de gewichten/apparaten, maar IMO niet al te lang als je echt serieus wilt gaan trainen .

Paar maanden. De TS traint pas een paar weken :rolleyes:

trouwens hoe haal je foto's gvd weg. die foto is nog van voor ik fatsoenlijk begon met trainen.

ontopic ??!

Deze noob hier outbuffed jou anders wel drastisch.

Ga nog snel ff kuren man, misschien kan je dan 12 reps met 60 squatten ipv 10.

Laat tips geven in het vervolg even over aan de mensen die wel weten waar ze over praten.

laat me niet lachen hahahahahaha ! Outbuffed me ? Ik wil graag een keertje de confrontatie irl aangaan en zien wie het bufste is hoor :roflol:

Anyway quit te crap dude . Je kent geen reet van trainen af anders ging je niet idioot dissen over een setje van 10x60kg. Heb je ooit gehoord van voor vermoeien of trainen op uithouding ? Stel je bent ziek ofzo dan ga jij toch nog 100% trainen ? Of ben jij mss zo'n monster dat je onmiddelijk begint te squaten met 150kg in je nek :D:D:D Rot nou maar ff op met je idioot gebrabbel want je maakt geen indruk op mij ! ;)

@ baka boko :

Nee ik ben die gast die 2x zo buf is als jou endo garnaal :rolleyes:

laat me niet lachen hahahahahaha ! Outbuffed me ? Ik wil graag een keertje de confrontatie irl aangaan en zien wie het bufste is hoor :roflol:

Anyway quit te crap dude . Je kent geen reet van trainen af anders ging je niet idioot dissen over een setje van 10x60kg. Heb je ooit gehoord van voor vermoeien of trainen op uithouding ? Stel je bent ziek ofzo dan ga jij toch nog 100% trainen ? Of ben jij mss zo'n monster dat je onmiddelijk begint te squaten met 150kg in je nek :D:D:D Rot nou maar ff op met je idioot gebrabbel want je maakt geen indruk op mij ! ;)

Haha, HP Baxter ownt je gruwelijk wat kracht betreft.

Edit: op alle gebieden.

Ehm ?? Kan iemand anders dan miss mijn vraag beantwoorden ??!

Ik mis kuiten in je schema,en aub niet luisteren naar die topicbashers.Die zitten hier jou tips te geven gebasseerd op persoonlijke vete's,dus daar heb je dus geen ene ruk aan.

Bodygainer en XXL komen toch het dichts in de buurt om je daadwerkelijk te helpen en goede tips te geven.Als je je vragen eens duidelijk formuleerd in een PM wil ik je zeker wel helpen.;)

@Bakaboko en aanhang!!!!WTF zitten jullie die jongen van een bijna perfect schema op een fullbody fitness dwaalspoor te zetten,met het gelul over roidz en 20kg verschil!!!!Damn......Ga zelf eerst eens wat kennis vergaren ipv loze praat te roepen,gebasseerd op persoonlijke vete's en onkunde.Echt te triest voor woorden,laat mensen met serieuze vragen hier buiten aub.....

Laatst bewerkt:
Naar een poos op dit schema getraint te hebben, ben ik achteraf toch dom bezig geweest.. Van je fouten kan je leren, veelste veel triceps erin. Ik heb namelijk nu een raar gevoel rondom mijn linker tricep, beetje een steekpijn. Dus nu geef ik mijn UB een week volledige rust, ga goed eten en slapen en smeer er 2 of 3 keer per dag SRL zalf op.

Als de pijn weer weg is wil ik vanaf volgende week dit schema gaan volgen;

Maandag

Borst

- Benchpress 12 - 10 - 8 - 6

- Dumbbell Fly's (Flat/Incline) 10 - 8 - 6

- Incline Benchpress 10 - 8 - 6 - 4

- Peck Deck 10 - 8 - 6 - Laatste setje met minder gewicht tot ik niet meer kan.

Triceps

- Rope Pushdowns 10 - 8 - 8

- Incline Barbell Extensions 10 - 8 - 6 - 6

- Close grip Benchpress - Leegpompen

Biceps

- Hammer Curls 10 - 8 - 6

- Incline Dumbbell Curls 10 - 8 - 6

Dinsdag

Benen

- Squat 8 - 8 - 6 - 4

- Lunges 10 - 10 - 10

- Legg Extensions 10 - 8 - 6

- Seated Leg Curls 10 - 8 - 6

- Legg Press 10 - 8 - 8 - 6

Kuiten

- Leg Press Machine Calf Press 12 - 10 - 10 - 10

- Standed Calf Raises 12 - 10 - 8

Buik

Woensdag

Rust

Donderdag

Rug

- T-Bar Rows 10 - 8 - 6 - 4

- Barbell Bent Over Rows 10 - 8 - 6

- Incline Bench Dumbbell Rows 8 - 8 - 8

- Wide Grip Pulldowns 8 - 8 -6 - 6

- Seated Machine Rows 10 - 8 - 8 - 6

Biceps

- Concentration Curls 10 - 8 - 6 - 6

- Barbell/Dumbbell Curls 10 - 8 - 8 - Leegpompen

Vrijdag

Schouders

- Front Barbell Deltoid Raises 10 - 8 - 8

- Millitary press 10 - 8 - 8 - 6

- Upright Barbell Deltoid Rows 10 - 8 - 6

- Lying External Rotations 10 - 8 - 6 - Leeg pompen met minder gewicht.

- Reverse Peck Deck Flyes 12 - 10 - 8 - 6

Traps

- Barbell Shrugs 10 - 8 - 6 - 6

- Dumbbell Shrugs 10 - 8 - 6 - 6

Buik

Zaterdag & Zondag

Rust

Laat even weten wat je hiervan vind, weet zelf niet of ik biceps op maandag moet pakken, maar vind het wel lekker om me biceps twee keer per week te trainen.;)

Laatst bewerkt:
Anyone ?? :D

imo 20 sets borst beetje te veel van het goede
+ zou nooit training beginnen met straight arm pulldowns
BB Row er niet in?
triceps: dips > CGBP > extensions > pushdowns

Ok.. Hoeveel sets zou je doen voor de borst dan? En hoe zou jij mn rugschema indelen dan ? Bent over rows erin stoppen ? ipv straight arm pulldowns ?

Kheb mijn schema ff aangepast.. Voorheen deed ik meestal tussen de 6-8 reps.. Nu wil ik 10 - 8 - 6 proberen om domweg te varieren in mn schema.. verstandig ?

Liever voor borst/rug 1 oefening weglaten en 10/8/6/4,of 12/10/8/6 van je piramide sets maken.Mis ook deadz en/of T-bar rows in je rugschema.Ipv leeg pompen (triceps) met close grip bench,kan je hier beter een workout van maken.Schouders missen ook een reverse pec dec flyess of side raises voorovergebogen oef.om de achterkant van je delts ook goed aan te pakken,vele slaan dit over terwijl dat het gedeelte is wat zo min mogelijk word aangesproken met de bekende oefeningen.Mis 1 biceps oefening,barbell curls...Ziet er voor de rest netjes uit.;)

Dankje wel! Zal hem zo dadelijk even aanpassen.. Goeie tips own.. Welke borst oefening zou jij weglaten? Dumbbell press zeker?

Terug
Naar boven