MuscleMeat

Trainingschema, 18 jarige

• Topic Starter Topic Starter
En hoe bevalt een full body schema dan ?? Ik zat er zelf ook aan te denken om over te stappen, maar je spieren krijgen dan toch veel minder rust ?

Okeej ManuelP, Ten eerst zou ik voor biceps voor de 2de dag andere oefeningen nemen. en waarom bouw je af met bicep curls? Zwaarder pakken man! en benen train ik ook maar 1 keer in de week maar ik verdeel het omdat ik het dan voor mezelf zwaarder kan pakken! Ik train dinsdag 3 oefeningen kuiten maar lekker zwaar en donderdag quads en hams, vrijdags heb ik billen ed. (adductors en abductors) en voor quads pak ik 4 oefeningen en hams 2 zware. vind je schema niet helemaal toppie dus je kan mij of andere leden die het aanbieden gewoon PM-men voor een schema! laters!

En hoe bevalt een full body schema dan ?? Ik zat er zelf ook aan te denken om over te stappen, maar je spieren krijgen dan toch veel minder rust ?
Maandag hard, woensdag lichter , vrijdag hard
Al vrij snel krachtwinst gehad, vooral dankzij louter compounds te te passe heb ik de indruk.
FB bevalt me goed, k begin meestal met squat of DL, en dan andere compounds, stuk of 5 oef. max

Krachtwinst krijg je wel.. groeien je spieren er ook goed op dan ?

ben er nu nog maar een maandje mee bezig dus veel massa is er niet bij
mijn doelstelling zijn ook vooral krachtgericht, massa is meer bijkomstig (maar welkom) voor mij
maar kheb toch wel al wat artikels gelezen dat FB zéker spiergroei bevordert, en er zullen nog wel wat DBB's dat kunnen beamen.

Ja ok.. maar voor mij is het puur trainen voor spiermassa.. en kracht is mooi meegenomen.. niet dat ik groot en slap wil zijn.. dus wel een beetje in evenwicht :D

Ik vind het persoonlijk wel veel. Er wordt vaak aangeraden niet veel langer dan een uur te trainen per sessie. Haal je dat?

Mijn schema is ook gesplitst in 4 dagen en ziet er als volgt uit, misschien dat je er wat ideeën mee kan opdoen:

Maandag: Benen

5x 8 Squat
4x 10 Leg Press
4x 10 Leg Curl
4x 10 Leg Calf Raise
4x 10 Leg Extention
3x 8 Romanian deadlift

Dinsdag: Borst+Biceps

Borst
4x8 Bench Press
4x10 Incline Bench Press
4x10 Chest Dip tot failure
4x10 Pec Deck Fly

Biceps

3x10 Barbell Curl / Concentration
3x10 Preacher Curl

Donderdag: Rug

4x8 Deadlift
4x10 Barbell Pullover
4x10 Cable Front Pulldown
4x10 Dumbbell Bent-over Row
4x10 Hyper Extentions
4x10 Low row

Vrijdag: Schouder, Bicep, Tricep

Schouder
4x8 Military Press
4x10 Upright Row
4x10 Dumbbell Lateral Raise
4x10 Shrugs

Tricep
4x10 Weighted Triceps Dip
3x10 Skull Crusher

Biceps
3x10 Barbell Curl / Concentration
3x10 Preacher Curl

wat bedoel je met barbell curl / concentration? en 2 oefeningen voor biceps/tricep? vind ik persoonlijk veels te weinig. heb er 4 per spiergroep op armen. en weighted tricep dips? dippen met gewichten... pak je toch meer borst imo?

wat bedoel je met barbell curl / concentration? en 2 oefeningen voor biceps/tricep? vind ik persoonlijk veels te weinig. heb er 4 per spiergroep op armen. en weighted tricep dips? dippen met gewichten... pak je toch meer borst imo?

Biceps zitten er dan ook dinsdag én vrijdag in. 2 isolatieoefeningen voor een kleine groep als biceps vind ik genoeg. Mijn Biceps zijn na 6 tot 8 setjes echt fubar. Ik moet erbij zeggen dat ik niet meer dan 30 seconden rust neem tussen setjes. Dat scheelt ook een hoop, is echt heel slopend.

Bicep oefeningen varieer ik tussen Conc. curl / Barbcurl / Preacher curl en soms Hammercurl. Zie ter plekke welke ik doe zeg maar.

Triceps train je al flink met de borst en rug mee, en dan nog apart op vrijdag.

Dit is een weighted bench dip, dus gewicht op de benen leggen, heerlijke oefening imo:
Weighted Bench Dip

ik wist niet dat je dip behind back bedoelde ;) zo ken ik hem!

Ok... ik heb nu al wel een aantal meningen gehoord van jullie en een paar schema's toegeworpen gekregen.. Nu zit ik alleen nog te tubben over hoe ik mn split moet gaan indelen..

Mensen trainen namelijk bv; borst + triceps / borst + biceps / borst + schouders.. zelf zou ik bij mijn borst of triceps of schouders pakken, zodat ik volgende dag mn rug + biceps kan doen bv.. want als je je borst aan het trainen bent train je toch ook je triceps, dus waarom niet metteen tot failure trainen? en als je je rug aan het trainen bent neem je ook je biceps mee dus dan kan je dat toch mooi in een keer doen lijkt mij ?.. maar waar kan je dan het beste je schouders mee pakken ? Ik wil mn schouders goed aanpakken want ik ben bang dat die straks achter gaan lopen...

Maar ik heb gewoon in mn dikke harses de gedachten dat ik als ik twee keer per week bv mn borst zal trainen dat hij sneller groeit mits ik het maar 2-3 dagen rust geef, klinkt toch logisch maar de meeste mensen trainen alle spiergroepen maar 1 keer per week.. ?

Al dat gesplit veroorzaakt alleen problemen. Go with fullbody :)

spieren hebben genoeg aan 3 dagen rust dus kun je alles 2 keer in de week doen in principe.
Je kunt bv
een dag biceps/rug/benen doen
andere dag triceps,borst,scouders.
OF
fullbody en dan om de 3 dagen gaan trainen, dus eigenlijk altijd 2 dagen tussen
OF
anders volledig split en alles maar 1 keer per week doen maar daar kan ik je niet direct uitleg over geven aangezien ik alleen de 2 bovenstaande mogelijkheden gebruik.

Ik train nu zo'n beetje elke spiergroep 2 keer per week en groei daar wel lekker op... Als ik nu een volledige split ga doen dan zou je alles maar 1 keer per week trainen... nu is alleen mn vraag wat is het verschil in resultaat ? Want ik zie de meeste mensen toch alle groepen 1 keer trainen...

Ik train nu zo'n beetje elke spiergroep 2 keer per week en groei daar wel lekker op... Als ik nu een volledige split ga doen dan zou je alles maar 1 keer per week trainen... nu is alleen mn vraag wat is het verschil in resultaat ? Want ik zie de meeste mensen toch alle groepen 1 keer trainen...

Als je een spiergroep maar 1 dag per week doet dan kan je hem gewoon harder en zwaarder aanpakken en je training beter uitbreiden en je concentratie ook op die spiergroep leggen. Enkel noobs trainen imo fullbody :rolleyes: Wat heb je er nu aan om op 1 dag 3 spiergroepen te doen en per spiergroep dan 1 tot max 2 oefeningen te gebruiken ? Ik krijg in ieder geval niet de voldoening als ik maar 1-2 oefeningen voor chest of rug of eender welke spiergroep doe ???

Ik raad je aan om volgende te doen :

maandag : borst/triceps
dinsdag : rug/biceps
woensdag : rust
donderdag : benen/kuiten
vrijdag : eventueel buik/schouders
zaterdag & zondag : rust

mss lukt dit voor jou ! Succes

Al dat gesplit veroorzaakt alleen problemen. Go with fullbody :)

:roflol: omfg !

Lig hier ook plat :roflol: Het is ook een beest eh die baka boko :D

Idd , zie 't nu pas ( gallery ) damn huge mofo !!

Much more experienced then us ,... Let's go Full body Bodygainer !!!!

@Bako ;
Hoe lang ben je al bezig , in het begin is het nl wel een goede keuze om Full bodies te doen , om goed te leren omgaan met de gewichten/apparaten, maar IMO niet al te lang als je echt serieus wilt gaan trainen .

Terug
Naar boven