AndroidHealthClinic

Trainingschema voor een 16 jarige nieuweling.

Reps, zijn de herhalingen , dus hoe vaak je het gewicht van het ene punt naar het andere beweegt ofzoiets :D.
Sets, aantal keer dat je de reps doet.

Dus 4 x 12 bijvoorbeeld dan is 4 het aantal sets en 12 het aantal reps, Snappie?

En het aantal oefeningen wat je moet doen voor de grote spiergroepen :
4 a 5

Kleine spiergroepen
3 a 4

Dit is maar een schatting, de een zegt meer de ander minder, maar dit zijn ongeveer de richtlijnen.

Geen dank ;) :D

Voor oefeningen: www.exrx.net, www.abcbodybuilding.com en www.bodybuilding.com (check daar exercises in het linkermenu)

Voor een schema waarin je deze oefeningen moet zetten -) lees de stickies in deze fora. En denk meteen even aan het feit dat je ook degelijk moet eten...lees de stickies van de voedingssectie. :P

ik doe het momenteel zo:

Dag 1: Rug + Achterkant Schouders
Dag 2: Rust
Dag 3: Borst + Voor&Zijkant Schouders
Dag 4: Rust
Dag 5: Benen
Dag 6: Armen
Dag 7: Rust
misschien voor jou ook wat?

dit gewoon vullen met basisoefeningen en het komt allemaal goed!

• Topic Starter Topic Starter
dude.. kan je je voor en achterkant van je schouders apart trainen?:O.. en hoe train je dat dan//.. ik heb nog zoveel te leren *zucht*

Ashtrax PLEASE... ga alsjeblieft de ZOEKFUNCTIE gebruiken van dit forum, typ verschillende spiergroepen in of specifieke (zoals trapezius, pectoralis, etcetera) en kijk of je wat kunt vinden over trainingsmogelijkheden.
Ik denk echter niet dat je hier wat vindt over thuis trainen, ik HOOP het zelfs niet, want je bevind je hier niet op een huis, tuin en keuken cluppie.

Jizza zei:
Ik denk echter niet dat je hier wat vindt over thuis trainen, ik HOOP het zelfs niet, want je bevind je hier niet op een huis, tuin en keuken cluppie.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

kraam aub niet van die bullshit uit;
hoe vaak moet ik dit nog zeggen?

ik train thuis, zonder volledige gear, zonder voedingsschema enz enz enz 20kg gegained met een constant BF. ik word zo ziek van dat domme gelul dat je met thuistrainen niets zult bereiken.

en ja je hebt me hard op m'n pik getrapt

Sorry Adema, het is niet bedoeld om je te vernederen.

Deze jongen hier wil in 1 maandje strak zijn, met een schemaatje dat hij thuis kan doen, vandaar mijn botte opmerking.

EXCUSES :o

Er is niks verkeerd aan thuis trainen, ik heb het zelf ook een tijd gedaan en het ging prima. Alleen kom je snel genoeg aan je grenzen qua gewichten en moet je toch naar een gym.

Wil je een nauwkeurig uitgewerkt trainingsschema?
PM me even, over de prijs worden het vast en zeker wel eens :D

ik heb persoonlijk geen ervaring met thuistrainen maar het lijkt me echt wel moeilijk om het optimale eruit te halen, het is zoals centaur zegt, je komt toch vrij snel limieten tegen...

Jizza zei:
Sorry Adema, het is niet bedoeld om je te vernederen.

Deze jongen hier wil in 1 maandje strak zijn, met een schemaatje dat hij thuis kan doen, vandaar mijn botte opmerking.

EXCUSES :o

:o ik wou er strak uitzien voor de zomer.. ik wil niet helemaal gebulkt van de spieren en supergespierd zijn in een maand..? dat zei ik niet..ik weet dat dat onhaalbaar is.. mijn verzoek was om een schema.. die mij in het eerste maand een basis kan geven// zodat ik later weer wat meer kan trainen.. en dan serieus. ik kan nu niet naar een sportschool omdat ik het veel te druk heb.. of met school of met werk.. in de zomervakantie ga ik wel naar een sportschool.. want dan heb ik meer tijd.. So please.. ik vroeg niet om mij te bekritiseren.. ik vroeg om een schema.. ThnQ.

Owh en ik heb al wat hulp gekregen met die schema.. maar wanneer maakt iemand eens een schema voor me.. gedetailleerd.. waarin staat wat voor oefeningen ik moet doen en hoe vak.. reps en sets en die dingen.. jah jah ik heb beetje rondgekeken op de site en wat al wat dat zijn.. wanneer doet iemand dit voor mij.. Gratis ;) @ Partysander.. Iemand die denkt.. heey zo was ik ook vroeger zo een jong broekie.. en die wil ik wel helpen.. of iemand die andere sentimentele denkt en mij wil helpen :D.

Je wilt het gratis? :rolleyes:

Lees de stickies door, gebruik de zoekfunctie en stel er zelf eentje op!

@ Ashtrax
Jezus...in al die tijd da je ligt te smeken om een schema had je zelf al die belangrijke info van de stickeys goed door kunnen nemen waardoor je een schema ZELF had kunnen opstellen.
Je hebt al genoeg tips gekregen waar de info staat die je nodig hebt, zelfs links naar bb-sites waar je de oefeningen kunt bestuderen (exr.net) en nog steeds lig je te smeken dat iemand je een schema moet maken....Smeert je moeder ook nog steeds je boterhammen ofzo?

Wat ik bedoel te zeggen..>> bij bb draait ut niet alleen om trainen...maar ook om kennis vaardigen over hoe je lichaam ut beste kunt trainen, kunt voeden, beste rustperiodes.....Als je denkt dat je alles in je schoot word geworpen dan ben je met bbing aan ut foute adres!!

Dus nog 1x wat de andere leden ook al 10000 keer hebben gezegd...wees ZELFstandig en maak ZELF een schema met behulp van de info van de stickeys. Heb je schema af, dan post em nog een keertje voor advies van anderen.

Ut ruikt beetje aardig breezerachtig :eek: ...zo snel mogelijk voor de zomer nog wa spiertjes hebbe om te showen...Jonge>Bodybuilding draait om andere principes...> hard trainen, goede voeding(en je daar 24 uur per dag aan houden), rust, kennis vaardigen zodat je lichaam leert kennen...kortom het is geen sport meer maar een LEVENSWIJZE! :cool:

Laatst bewerkt:
Amen!

Heren, rustig aan hij bedoelt het goed. Beter dat hij traint dan zich iedere week helemaal klem zuipen.

Ashtrax, deze sticky bied genoeg materiaal om even vooruit te komen :

Trainingschema's

@ ErickR >> sorry, maar het gevraag en gesmeek van hem in plaats van zelf de kennis vervaardigen (en dan daar evt vragen over stellen) schoot me in het verkeerde keelgat. Zeker na alle posts met links en uitleg die hij al had gehad en dan nog steeds vragen om een schema.
Iedreen hier heeft alle basisinfo in het begin zelf moeten uitzoeken (wat idd soms wel een hele klus kan zijn :D ). Alleen de standaard beginsel info moet je toch zelfstandig doornemen. Als je daar vervolgens nog vragen over hebt, dan kun je die stellen. Daar is immers dit board voor(om van elkaar te leren). Maar het is een beetje absurd om een compleet met oefeningen en aantal reps/sets trainingsschema (en/of voedingsschema want dat zie ik ook steeds vaker) af te geven, zonder dat diegene zelf de moeite heeft genomen om de basiskennis door te nemen.

Enne, nogmaals sorry ik zal me voortaan rustig houden :p

Laatst bewerkt:
Ashtrax ik had een beetje hetzelfde als jou,maar thuistrainen wou me ook niet echt lukken, je hebt bijvoorbeeld niet ff iemand die je kan helpen of die je verteld wat je fout doet.

En als je dan zelf geen schema wil/kan maken dan word dat in de sportschool wel voor je gedaan... :p

maarja zelf weten natuurlijk,je kan heeel veeel vinden op dit forum :rolleyes:

mzzzl

;) Je was de enige niet. De topicstarter mag inderdaad wel wat meer moeite er voor doen, als hij resultaat wil zien moet hij toch zelf de inspanningen doen. Schema dus ook opbouwen naar zijn eigen inzichten. Niemand weet hier welke mogelijkheden hij heeft om te trainen.

Ik kan wel zeggen, ga maar 3 sets squaten, 8 reps per set. Maar als er dan geen squatrek is in zijn gym schiet dat niet op.

Dus Ashtrax, lees die sticky eens goed door. Maak dan een schema met een paar goede basisoefeningen zoals bankdrukken (dumbbell of barbell), squat, deadlift, rows, raises etc. Daarna kunnen we altijd nog commentaar leveren.

Terug
Naar boven