XXL Nutrition

Trainingservaring

Peiling Peiling Hoeveel jaar train je al

• Totaal stemmers
    214

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Training 10.000 berichten
Waardering
3.699
Nu we weten dat er best wel een groot aantal 35 plussers hier rond hangt, ben ik benieuwd naar trainingservaring (in jaren)

Ik ga naar mijn derde jaar toe in april! (ook op 3 geklikt ipv 2)
zag net dat het bedoeld is voor 35 plus :x:duh:

vanaf mijn 16 'de op en af,begin mijn leeftijd nu wel te voelen,ben dan eigenlijk ook wel benieuwd naar ervaringen van andere leeftijdsgenoten omtrent gebruik hgh,
niet eens zozeer voor de spiergains,maar vnml voor "het beter in mijn vel voelen'

Ik train nu ruim 27 jaar met gewichten, ik ben in mei 1980 begonnen met deze sport, ik was toen al 29 jaar toen ik met deze sport begon.
Ik ben dus nu 56 jaar, ik weeg 110 kilo bij 180 cm, en train voornamelijk op de grote basisoefeningen, dus niet echt bb gericht, omdanks dat ik wel alle spiergroepen train.
Maar mijn aandacht gaat toch voornamelijk uit naar het squatten-Bankdrukken-deadliften in mijn trainingen.
Ook schuinbankdrukken en barbell behind the neck press zijn favoriete oefeningen van mij.
Ik train nog drie keer per week ma-wo-vr anderhalf uur per keer.

Maar 3Xl wij kennen elkaar al wel van andere forums, alleen post ik er niet zoveel meer.
Ik heb ook je poll ingevuld van boven de 35 j ik sta bij de groep van boven de 50j.
Een groet van mij, en veel succes met trainen voor iedereen.:thumbs:

hahaha ik ben de enige die tussen de 25-25 jaar traint mooi is dat ben begonnen toen ik een jaar of 18 was en vanaf toen met ups en downs ivm andere sporten en drank en vrouwen hahahaha tja dat heb je ooit maar nu weer lekker bezig de laatste jaren ;

vanaf mijn 16 'de op en af,begin mijn leeftijd nu wel te voelen,ben dan eigenlijk ook wel benieuwd naar ervaringen van andere leeftijdsgenoten omtrent gebruik hgh,
niet eens zozeer voor de spiergains,maar vnml voor "het beter in mijn vel voelen'

lees de stickie over de hrt eens daar staat al veel in....

22 jaar alweer

:loopband::lifter::wl:

Respect voor de mensen die al zo lang trainen. Veel mensen houden het niet zo lang vol, en moeten het hebben van hun "vroeger kon ik een halve liter bier op mijn borst neerzetten" verhalen.

Ik train nu een jaar of 28. Geruime tijd +/- 100 kg, 178 cm,+/- 12%. Daar moest ik enorm veel voor doen en laten, ben helaas niet gezegend met de juiste aanleg. De laatste jaren train ik alleen voor de lol en de gezondheid, eet veel minder en ben wat spiermassa lichter.
En ik heb gemerkt dat naarmate de leeftijd vordert het herstel langere tijd in beslag neemt.

Laatst bewerkt:
Vroegaaahhh

Ik denk ook ongeveer zo'n 22 jaar:eek:...maar om precies te zijn zou ik het nog ff na moeten kijken, heb namelijk nog mijn eerste lidmaatschapkaart:study: nog wel ergens liggen;).

Weet nog wel dat ik die 25 gulden (ongeveer E 12,5 eurie) voor een maand onbeperkttrainen eigenlijk buiten alle proporties vond:D maar goed je moest wat he;):D, was ook nog een fanatiek voetballer dus had je dubbele kosten.

Ik train ook ongeveer 23 jaar, weliswaar met soms onderbrekingen wegens zware en stresserende job. Vandaar 15 - 20 jaar gestemd.

Het grootste gedeelte heb ik krachttraining wel gecombineerd met andere sporten : hard&duurloop, rotsklimmen ( later muurklimmen ), taekwondo, boksen...

Nu leg ik mij enkel toe op krachttrainingen, al de rest heb ik laten vallen omdat het toch aardig wat energie vreet wanneer je meerdere sporten gaat combineren.

Ondanks de wat minder jonge leeftijd;) nog altijd goesting om te trainen, de drang om je lichaam te laten afzien blijft wanneer dat nu eenmaal in je genen zit.
Wel kun je er niet omheen dat je regelmatig en soms onverwacht een stevig klopje van de hamer krijgt wegens dat afnemend herstelvermogen.

Het grote voordeel dat je je eigen lichaam door en door kent, door het vele doorgedreven sporten, valt stilaan weg met ouder worden. Je wordt meer dan eens onaangenaam verrast. Een extra dagje rust is dan ook soms nodig.

Train nu voornamelijk op onderhoud, kracht, for fun.

• Topic Starter Topic Starter
Ben februari 1977 begonnen met gewichtstraining om wat sterker te worden bij een andere een andere sport. Half '79 fulltime ( :) ) overgestapt op KT

Ca 30 jaar en 8 maanden dus.

dat vraagt om foto's 3XL :p
ik zou wel graag eens foto's zien van mensen die +25 jaar trainen :p

damn ziet er goed uit hoor 3XL echt netjes!!

• Topic Starter Topic Starter
valt me een beetje tegen voor iemand die 30 jaar traint...

:D j/k ;)

Komen er nog eens nieuwe foto's? Hoe sta je er nu voor qua lichaamsgewicht en vet%?

Toendertijd nog maar 26 :)

LG nu is rond de 116 kg, vet% ? ? ? Tijdje niet gemeten, maar zo in de spiegel te zien ergens tussen de 12 en 15. Is moelijk te schatten omdat naarmate je ouder word de verhouding onderhuids- en binnenbuiksvet wat verschuift.

KAn er in de spiegel dus wel uitzien als 12, maar bij meting op 15 komen :)

Terug
Naar boven