MuscleMeat

Trainingslog 2009/2010 Dr STRONG

• Topic Starter Topic Starter
Training Wo 30 Dec

Heb ruim 2 jaar geen benen meer getraind, maar wil het weer oppakken. Vandaag eerste keer weer een beenoefening gedaan; de frontsquat. Ik stond te trillen op mijn beentjes, maar heb de oefening weten te voltooien, pffff, haha!:D

Hopelijk is de top squat van Dave Draper er snel, dan kunnen we ook weer meer reguliere squats gaan maken.

De training voor vandaag zag er als volgt uit:

Frontsquat: (diepe zit)

15x 70kg (warm-up, zonder kniebandages)
8x 100kg (zonder bandages)
8x 130kg (zonder bandages)
4x 160kg (zonder bandages)
1x 180kg (zonder bandages), was een moeilijke, maar ging prima!

Benen gaan nu all kanten op haha! Dus over naar de rug.

Bent-over barbell row: (rug tot max 45 graden)

8x 160kg
7x 190kg
5x 210kg
3x 220kg
1x 240kg (deze beurt ging redelijk, was niet helemaal tevreden):mad:

Had gehoopt de 250kg te halen, maar helaas, volgende keer beter!

Chin-up: (kin boven de stang)

7x lichaamsgewicht (+/- 133-135kg?? moet weer eens wegen)
6x lichaamsgewicht
5x lichaamsgewicht
3x lichaamsgewicht (totaal kapot, pffff)

Lat pull down in bankdrukhoek!

10x 100kg
9x 100kg
8x 100kg
8x 100kg
7x 100kg

Seated bent over dumbbell extension:

10x 22kg (per arm)
8x 26kg
8x 30kg
6x 34kg

Wilde nog rack pulls doen, maar mijn beetjes wilden niet meer hahaha. Ben benieuwd hoe ze morgen voelen!:eek:

Sportschool gaat 3 dagen dicht helaas! Dus morgenvroeg nog een training.

Fijne jaarwisseling allemaal en een sportief en gezond 2010 gewenst!!!:)

Gr.

Ruud

Damm wat een training voor 2jaar geen benen trainen en dan 180kg frontsquat o_O

Dude niet dat ik je niet geloof ofzo maar zou je je bors en bench is kunnen filmen?
Tis ****ing impressive mijn bors +60kg(op 5 reps) ofzo holy crap wtf ...
You r STRONG!

Precies...ik vrees dat 99% van de lezers niets hebben aan zulke academische discussies.

Het wordt dan zo'n medisch vakjargon wat niemand - behalve die mensen wat daarvoor gestudeerd hebben - nog kan volgen.

Ik zou haast een oproep willen doen om vragen in hoofdzaak te beperken tot hetgeen met training te maken heeft...want om progressie te boeken daar gaat het tenslotte de meesten mensen hier op dit forum om, toch? :). En niet om allerlei wetenschappelijke welles-nietes spelletjes ;)
Ik zou het log zelfs willen beperken tot een plaats voor Ruud om ons exact te vertellen wat we moeten doen om over een jaartje ofzo ook ruim boven de 200kg te bankdrukken, na een eeuwigheid geen benen getraind meer te hebben 180kg front squats te doen, en bent over rows te doen met 100kg meer dan ik voor mogelijk heb gehouden! ;)
Bij deze een abo. :D

Hahah ongelooflijke gewichten weer Ruud. Vooral die frontsquat is zeer indrukwekkend na die lange tijd rust! Alleen nogal jammer dat we geen fatsoenlijk squatrek of kooi met safety bars hebben vind je niet? Binnenkort nog maar eens met Roger erover hebben. Ik ga nu zelf richting de gym voor de benen.. morgenochtend ben ik ook present, misschien tot dan!

Hoi mannen,

Vinden jullie dit nou echt zo impressive??? Ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld over de kg's, hahaha.

Ik zal het een en ander eens filmen of foto's plaatsen. Maar het is toch echt zo, er zijn meer dan genoeg getuigen haha.

Bedankt mannen!

Gr.

Ruud

---------- Toegevoegd om 20:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:28 ----------

Hey Sven,

Thnx! Jij kan in ieder geval mijn intensiteit en kg's beamen, hahah

Gr,

Ruud

Ruud, mooie training en zware frontsquats voor iemand die al heel lang zn benen niet meer heeft getraind!

En die Rows! :eek:

Laat je ze elke keer op de grond komen (dood gewicht) of houd je de spanning erop?

Die 240 row, is die volledig strikt zoals een strikte beurt op de bank of gebruik je wat body motion? (zoja, dan nog zeer indrukwekkend!)

Gr en jij ook een fijne jaarwisseling (roetsj) toegewenst!

hij staat verkeerd beest ;)

edit: je log dus

Laatst bewerkt:
---------- Toegevoegd om 20:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:28 ----------

Hey Sven,

Thnx! Jij kan in ieder geval mijn intensiteit en kg's beamen, hahah

Gr,

Ruud

Ik kan het ook beamen :)..."stond erbij en keek erna" (op de maandagen bij Leon)

De rows doe ik niet vanaf de grond, ik houd het gewicht continu vast. Lijkt me ook onhandig gezien het feit dat je lats het meest actief zijn rond de 45 graden rughoek. Plus door mijn lange benen sta ik dan wel erg veel voorovergebogen haha. Maar ik ga dit eens met een heel licht gewicht uittesten!!!

De 240kg was vandaag niet volledig strikt, beetje beweging in de benen. De 220kg waren met benen stil en ik dacht ook de onderrug nagenoeg stil.

Maar goed, de ene dag gaat me dat beter af dan de andere!

Zo nu weer ff 2000kcal naar binnen knallen dan komt mijn totaal aardig uit vandaag.:D

Groeten

De rows doe ik niet vanaf de grond, ik houd het gewicht continu vast. Lijkt me ook onhandig gezien het feit dat je lats het meest actief zijn rond de 45 graden rughoek. Plus door mijn lange benen sta ik dan wel erg veel voorovergebogen haha. Maar ik ga dit eens met een heel licht gewicht uittesten!!!

De 240kg was vandaag niet volledig strikt, beetje beweging in de benen. De 220kg waren met benen stil en ik dacht ook de onderrug nagenoeg stil.

Maar goed, de ene dag gaat me dat beter af dan de andere!

Zo nu weer ff 2000kcal naar binnen knallen dan komt mijn totaal aardig uit vandaag.:D

Groeten

Wellicht dat je ook een keer wat over je voedingspatroon kunt vertellen...in het kader van: wat je moet weten over eten om je met Ruud te kunnen meten ;)

Laatst bewerkt:
Dus je pakt de halter min of meer als bij een deadlift, houd je bovenlichaam onder een hoek van 45 graden, en trekt dan naar je bovenbuik/onderkant borst..?
In de laagste positie hangt de halter tegen je benen?

Tis niet dat ik je niet geloof...dus je hoeft het niet te filmen omdat ik je niet geloof...maar vind het gewoon bruut te zien die rows.
Die frontsquats zijn ansich niet zo bijzonder...ware het dat je al een tijd niet gesquat hebt en dan dus weer wel!
Gewoon filmen man is cool!

Nou was ik afgelopen maandag blij dat ik eindelijk de 225kg van de grond had getrokken met de deadlift, kwam ik er even later achter dat Ruud met dit gewicht gewoon bent over rows doet for reps... Word je toch weer even met beide benen terug op de grond gezet, kan ik je vertellen.

Nou wil het toeval dat ik vorige week een (weliswaar goedkope) digitale videocamera als kerstgeschenk heb mogen ontvangen. Wil hiermee best eens een keer wat trainingsfilmpjes van Ruud maken voor de non-believers of andere belangstellenden :p Uiteraard alleen als hij hier zelf ook van gediend is.

Wat ik wel al vast kan vertellen, is dat iedere keer dat ik Ruud met de gewichten bezig heb gezien, dit altijd met bijzonder hoge intensiteit ging. Zelden meegemaakt dat hij op een training doelloos rondliep, het gaat altijd van de ene oefening door naar de andere en weer knallen. Ook weet hij altijd wel weer een nieuw onderzoek aan te halen waar hij zijn trainingen en oefeningen op aanpast, dus ook op dit gebied is er zeker nog een hoop van hem te leren.

Zo Ruud, weer even genoeg veren in je reet gestoken voor de komende tijd.. :D nu weer even goed eten en morgenochtend vol aan de bak!

Met de rows begin ik met de rug lager, als het zwaarder wordt probeer ik tot max 45 graden mijn rug te rechtten. De barbell hangt dan halverwege mijn scheenbeen en bij 45 graden een beetje hoger. Zo houdt ik maximale spanning.

Met de rows begin ik met de rug lager, als het zwaarder wordt probeer ik tot max 45 graden mijn rug te rechtten. De barbell hangt dan halverwege mijn scheenbeen en bij 45 graden een beetje hoger. Zo houdt ik maximale spanning.
Ok, ook eens proberen, gewoon omdat het kan. ;)

Ik vind dit nu al een mooi log. Filmpjes zijn zeker welkom is altijd bruut om te zien.

Terug
Naar boven