MuscleMeat

Trainingslog PartyMarty

Gaan PartyMarty zijn TRT escapades escaleren naar een full-on blast?


  • Totaal stemmers
    37

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
En overmorgen + met een beetje pech donderdag ook nog :roflol:
Haha, na de laatste lockdown dacht ik ook meteen op dag 1 volgas kuiten te gaan trainen.
Licht gewicht, lekker stretchen, zo snel mogelijk 100 reps (dus 4-5 sets met minimale pauze).
Heb 5 dagen mijn hak niet op de grond kunnen zetten, laat staan lopen :roflol:
 
Haha, na de laatste lockdown dacht ik ook meteen op dag 1 volgas kuiten te gaan trainen.
Licht gewicht, lekker stretchen, zo snel mogelijk 100 reps (dus 4-5 sets met minimale pauze).
Heb 5 dagen mijn hak niet op de grond kunnen zetten, laat staan lopen :roflol:
All I can say; eigen schuld.
 
Ze beginnen nu al vlot met branden... Dus zal wel een feestje worden morgen :roflol:
Moet je eens met barefoot schoenen / op blote voeten gaan hardlopen (als je dat nog niet doet), dat is pas spierpijn kweken! :D
 
Nergens last van gehad, schenen had ik vroeger vaak last van totdat ik 2-3x per week kuiten ging trainen.
Moest vooral in het begin even zoeken naar de juiste ademhaling, zodra ik die gevonden had was het rustig aan uitlopen.

Heb ook niet zo hard gelopen, had besloten gewoon rustig aan te doen en niet meteen 11-12kmh te gaan rennen.
Toch vind ik 10km hardlopen als (her-)beginpunt best veel, mogelijk heb jij toch een beetje basis in gewenning en conditie door die enorme hoeveelheden stappen.
Hahaha. Conditie train je wel makkelijk hoor. 2-3x 30min wat cardio doen per week en je merkt het verschil in no-time :)
Cardio heeft zoveel meer voordelen dan alleen wat kcal verbranden man. Betere nachtrust, bloeddruk, hartslag, longen, hart- en vaten, mentale rust en zo nog heel veel meer dingen.
Natuurlijk zijn die kcal mooi meegenomen, maar cardio alleen maar zien als een manier om kcal mee te verbranden... Mis je in mijn ogen toch wel een hoop waardevolle componenten van wat conditie hebben :)
Ano_110723 bovenstaande kan enorm helpen, ook bij je herstel tussen de sets en tegen de vermoeidheid tijdens de training.

Tips (EDIT voor Ano_110723 en anderen die hiermee willen beginnen):
1. in het begin alleen op een tempo dat je nog een gesprek kan voeren;
2. tenzij je het leuk vindt of een andere reden hebt kies je voor een beweging met minder impact dan hardlopen.
 
Laatst bewerkt:
Moet je eens met barefoot schoenen / op blote voeten gaan hardlopen (als je dat nog niet doet), dat is pas spierpijn kweken! :D
Ik ben eigenlijk net blij dat ik kan hardlopen zonder m'n steunzolen. Heb m'n voeten getraind om minder platvoeten te hebben en dat lijkt enorm te hebben geholpen :)
Toch vind ik 10km hardlopen als beginpunt best veel, mogelijk heb jij toch een beetje basis in gewenning en conditie door die enorme hoeveelheden stappen.
Heb laatste maanden ook wel veel gefietst en crosstrainer gedaan hè, dus mijn conditie is lang niet slecht :)
Tips:
1. in het begin alleen op een tempo dat je nog een gesprek kan voeren;
2. tenzij je het leuk vindt of een andere reden hebt kies je voor een beweging met minder impact dan hardlopen.
Punt 1 heb ik ook zeker gedaan. Niet op snelheid gelopen en gewoon op 't gemak gedaan, amper buitenadem of iets geweest. Het plan was meer om eens te kijken hoe het lopen gaat en niet zozeer om meteen PR's te crushen.
Punt 2 deel ik volkomen met je. Maar ik doe nu alleen maar wandelen als beweging en denk dat 1x per week een langere duurloop prima moet gaan.
 
Ik ben eigenlijk net blij dat ik kan hardlopen zonder m'n steunzolen. Heb m'n voeten getraind om minder platvoeten te hebben en dat lijkt enorm te hebben geholpen :)
Dan juist op blote voeten gaan (hard) lopen, daar krijg je echt sterke poten door!
 
Dan juist op blote voeten gaan (hard) lopen, daar krijg je echt sterke poten door!
Hmm, net nieuwe Asics gekocht :roflol: Loop thuis wel expres veel op blote voeten.
 
Hmm, net nieuwe Asics gekocht :roflol: Loop thuis wel expres veel op blote voeten.
Ja lekker bezig. Sowieso niet meteen full-time op blote poten gaan hardlopen, moet je heel langzaam opbouwen :P
 
Cardio heeft zoveel meer voordelen dan alleen wat kcal verbranden man. Betere nachtrust, bloeddruk, hartslag, longen, hart- en vaten, mentale rust en zo nog heel veel meer dingen.
Natuurlijk zijn die kcal mooi meegenomen, maar cardio alleen maar zien als een manier om kcal mee te verbranden... Mis je in mijn ogen tochh wel een hoop waardevolle componenten van wat conditie hebben :)
Toch vind ik 10km hardlopen als (her-)beginpunt best veel, mogelijk heb jij toch een beetje basis in gewenning en conditie door die enorme hoeveelheden stappen.


Ano_110723 bovenstaande kan enorm helpen, ook bij je herstel tussen de sets en tegen de vermoeidheid tijdens de training.

Tips (EDIT voor Ano_110723 en anderen die hiermee willen beginnen):
1. in het begin alleen op een tempo dat je nog een gesprek kan voeren;
2. tenzij je het leuk vindt of een andere reden hebt kies je voor een beweging met minder impact dan hardlopen.
Hmmm inderdaad wel veel benefits vooral als ik bezig zal zijn met gear. Moet maar een begin maken aan cardio dan
 
Was geen grapje hoor :) Na een uurtje lopen deed er niks pijn en eer brandde ook nog niets. Ik vind zelf altijd met hardlopen de eerste 30min vervelend maar na een tijdje vind je een looptempo + ademhaling die wel prima is en op een gegeven moment stop je ook met denken en dan maakt het voor mij niet zoveel meer uit of ik 1 of 2 uurtjes ga rennen. Heb voorheen ook vaker halve marathons gelopen.
 
PULL! :flex:
Dikkertje gaat beetje trekken.
IMG_20220802_054643.jpg

IMG_20220802_054702.jpg

Notities:
- Vorige week paar nachten beetje meh geslapen, gisteren stuk hardgelopen en weer eens heerlijk geslapen. Die hogere hartslag cardio helpt toch wel echt geweldig met je nachtrust. Ohh, heb overigens nergens spierpijn van het rennen gisteren 😉
- Deadliften ging heerlijk! Was daarna eigenlijk wel klaar met trainen...
- Prima training. Kracht blijft redelijk gelijk op pull, alleen nog steeds vaak winst op de deadlift. Had vanochtend eigenlijk helemaal geen zin om te gaan maar achteraf toch prima sessie gehad.
Working Out Personal Best GIF by The World's Strongest Man
 
Was geen grapje hoor :) Na een uurtje lopen deed er niks pijn en eer brandde ook nog niets. Ik vind zelf altijd met hardlopen de eerste 30min vervelend maar na een tijdje vind je een looptempo + ademhaling die wel prima is en op een gegeven moment stop je ook met denken en dan maakt het voor mij niet zoveel meer uit of ik 1 of 2 uurtjes ga rennen. Heb voorheen ook vaker halve marathons gelopen.
OK. Zelf vind ik 10 km lopen na een lange onderbreking best een ding :)
 
OK. Zelf vind ik 10 km lopen na een lange onderbreking best een ding :)
Snap ik. Viel me ook niks tegen. Denk dat het veel wandelen, crosstrainer en regelmatig kleine stukjes rennen met de hond me aardig geholpen hebben. Denk ook dat ons ruim 30 jaar leeftijdsverschil ook wel invloed zal hebben :)

Maar om heel eerlijk te zijn. Ik had deze dag qua spierpijn ook verschrikkelijk verwacht.
 
PUSH! :flex:
Fatty kreeg niks bedacht vandaag.
IMG_20220803_060915.jpg

IMG_20220803_060942.jpg

Notities:
- Het prestatie verlies op push is beetje jammer... Van 6x80 bench naar met moeite 5x75. Achja, hoort er bij schijnbaar. Komt straks na de cut wel weer goed. Benen en pull merk ik amper achteruitgang, alleen push levert vrij flink in.
- Achja, verder wel gewoon fijn getraind. Lekkere pump gepakt. Goed kunnen pushen. Behalve de resultaten vergeleken met 10kg lichaamsgewicht geleden was het gewoon wel een prima training.
ok GIF
 
Brute deads. Bench krijgt bij mij ook altijd als eerste klappen in de cut.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven