AndroidHealthClinic

Trainingslog

Bezoekers in dit topic

eq_909 zei:
I can feel your pain! Elke extensie beweging die ik er mee maak doet zeer :mad: Wat ga je er aan doen? Zou het van zelf over gaan?


??? Ik had vanochtend hier een antwoord op gegeven.

Ik ga er glucoso-cream op smeren, ik heb een tijd last van mijn schouder gehad en na +-10 dagen 2/per dag smeren was het helemaal over en het is ook niet meer terug gekomen.
 
Is dat de merknaam van die creme, en waar haal je hem, bij mij is aan mijn linker elleboog weer tennisarm op aan het komen (op mijn werk 8 uur lang rolletjes folie van 12kg per stuk bovenhands met knijpgreep getild, helemaal fout)
Mischien helpt het daar ook bij.
 
eduardjanssen zei:
??? Ik had vanochtend hier een antwoord op gegeven.

Ik ga er glucoso-cream op smeren, ik heb een tijd last van mijn schouder gehad en na +-10 dagen 2/per dag smeren was het helemaal over en het is ook niet meer terug gekomen.


Hmmm, als het echt zo goed werkte is dat zeker de moeite waard! thnx!
 
Benchpress
3x100
1x120
1x125
4x120
4x120
3x110
5x100
4x100

Incline Benchpress
12x60
7x80
8x70
8x70
8x70
11x60

Small Benchpress
6x60
3x80
5x70

Triceps extension
8x40
8x40
 
Goede training, kracht en massa zitten er allebei in.
Ik ga dat zalfje eens proberen, mijn indicatie is weer een opkomende tenniselleboog aan de linkerarm.

Om even op jouw (en EQ 909) knieprobleem terug te komen.
Ik heb wat dingen opgezocht en de klachten die vaak aan de knie voorkomen (als pijn aan onderkant van knieschijf optreed) is tenditis (ontsteking) van de pees aan de onderkant van de knieschijf.
En dat zou komen door een voortdurende te hoge tonus (spanning) van de spier die aan deze pees trekt, de quads.
Dan is het dus zinvol om ook met lichte intensiteit en veel hh de spier te trainen voor een goede doorbloeding te krijgen en om de spieren (bij de knie quads, bij mij de onderarmen) goed te rekken om de spanning die de klachten veroorzaakt weg te nemen
Want niet de zware squats op zich, maar de spanning die in de spier aanwezig blijft na de training is de oorzaak van de klachten.
 
Ik ben eigenwijs, wat ik dus gewoon ga doen is een volledige beentraining volgende week en dan zie ik wel hoe het gaat. Pompen zou inderdaad beter zijn maar ik ga gewoon kijken hoe het gaat. Ik wil best een paar KG's inleveren op de squat maar ook weer niet te veel.
 
Je hoeft dus ook niet lichter te gaan squatten, je kunt veilig met iets pijn de boel belasten, maar wat het verhaal aangeeft is dus dat je wel daarnaast wat licht (opwarm) werk moet doen, en na het squatten je bovenbenen rekken, door de voet met je hand tegen je achterwerk aan te trekken, dit moet je dan elke dag een paar maal doen tot de klachten wegzijn.
Ik zou zeker niet zomaar doorgaan zonder de klachten aan te pakken, het verergert dan en uiteindelijk kun je je hele aanhechting afscheuren omdat het bindweefsel te veel verzwakt.
 
Ok, thnx voor de info :thumbs:, ik zal 3 a 4 keer per dag gaan rekken en goed opwarmen.

Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je Powerblade opnieuw punten kan geven.
 
Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je Powerblade opnieuw punten kan geven.

die hou je ook te goed ;)
 
w0000t 4x120 bp.... damn :@
 
Deadlift
4x100
2x130
1x150
1x170
1x180 zonder straps :P ;)
190 faalde
185 faalde
180 faalde
1x170

Bor's
8x100
8x100
6x110
4x120

Machine row
8x100
8x115
20x90 :D even vol blazen
6x115

DB shrugs
8x60
8x60

*Bij de deadlift lukt het me maar niet boven de 180 uit te komen :mad: , tijd zal het leren.
 
Ik doe met een goede halter 205 zonder straps pik!

Krijg je de 190 niet los of op de lock out of?

probeer anders eens een dl schema zoals dries deed, gewoon 3x8 en dan elke week verzwaren.

Damn die BOR's.. dat moet ik ook kunnen... doe je die boven of onderhands? en hoe breed pak je m?
 
eduardjanssen zei:
:D denk het niet, voorlopig loopt hij met alles voor.
Ja maar 4x120 kan ik niet benchen......
nog niet.....
 
matthieu zei:
Ik doe met een goede halter 205 zonder straps pik!

Krijg je de 190 niet los of op de lock out of?

probeer anders eens een dl schema zoals dries deed, gewoon 3x8 en dan elke week verzwaren.

Damn die BOR's.. dat moet ik ook kunnen... doe je die boven of onderhands? en hoe breed pak je m?

Ik liep je maar te dollen jongen -----> ;) <-------

Bovenhands en schouderbreedte.
 
Dat weet ik :D

hm, ja ik had m vandaag iets breder gepakt, ben dan toch iets minder sterk.. maar meer dan 6x100 zou me denk ik niet lukken.....

nog niet...
 
Wel mooi overigens is dat mijn BOR even sterk is als mijn bench.
 
matthieu zei:
Dat weet ik :D

hm, ja ik had m vandaag iets breder gepakt, ben dan toch iets minder sterk.. maar meer dan 6x100 zou me denk ik niet lukken.....

nog niet...

Minder sterk en verkleining van de ROM, dus waarom wijder pakken.
 
Back
Naar boven