AndroidHealthClinic

Trainingsschema (graag advies)

voor zover ik zie zou ik in ieder geval op zondag niet de spiergroepen die je maandag weer gaat doen aanpakken.

verder is 1x per week per spiergroep vrij weinig, al zie ik wel dat je je benen 2x pakt omdat je deze belangrijk vind neem ik aan.

kwa Reps hou ik zelf erg van een opbouw en heeft het mij goed resultaat in massa gegeven, ik gebruik dit.

12 - Max
8 - Max
6 - Max
6 - Max

met Max bedoel ik dat je dus zwaarder gaat in gewicht waardoor je daadwerkelijk ook echt maar 6 reps kan halen en dus niet bij de 6 stoppen.

verder lijkt me dat je goed bezig bent!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie!
Ik zou alles wel graag 2x per week willen doen, maar ik kan op zondag niet hetzelfde trainen als op maandag, dus moet nog even kijken hoe ik dat beter in kan delen..

inprincipe zou je misschien anders in kunnen delen als je een rustdag weglaat indien mogelijk.

zelf ervaar ik 6 dagen van training gewoon goed, mits er genoeg tijd zit tussen de verschillende spieren wat bij mij altijd minimaal 3 dagen is.

Dat is dan inderdaad een betere optie denk ik!

Dus wordt het:

Schouders, rug
Benen
Borst, biceps, triceps
Rust
Schouders, rug,
Benen
Borst, biceps, triceps

Toch?
Die extra dag is geen probleem voor mij, haha

Waarom neem je dan geen upper/lowerbody schema ?.
Pak je elke spiergroep 2x in de week, combinatie met compound/isolatie oefeningen.
Indien je het goed aanpakt is 4x zeker genoeg met 3 rustdagen :)

Daarnaast is je gemaakte schema verre van ideaal, rug teveel oefeningen en zowel voor beide benendagen teveel oefeningen.

Ik vind het fijner om het meer te verdelen eigenlijk..

Welke oefeningen zou ik er het beste uit kunnen halen?

ik heb niet individueel naar de training indelingen gekeken, dus dat kan kloppen.

verder houd ik zelf ook niet zo van ub/lb of zelfs een fullbody.

met 6 dagen kun je makkelijk een splitschema vormen, als dat al te weinig is weet ik het ook niet meer.

als toevoeging, ik werk zelf helemaal niet volgens een exacte indeling in mijn training dit omdat voor zover ik weet het het beste is je lichaam geen gewenning te geven en dus elke training weer iets anders is.
wel gebruik ik altijd hetzelfde aantal reps etc.

Ja, mee eens. Bedankt voor je tips! Ik ga dat met die reps eens proberen.
Ik pak als het te veel is ook niet alle bovenstaande oefeningen mee hoor. Wat afwisseling kan geen kwaad.

Eerst rug daarna schouder

En beginnen dan met de zwaarste oefeningen zoals deadliften BOR en niet staight arm pull doen als eerste oefening maar later

Ja, snap ik. Dat doe ik ook. Ik heb het hier niet op volgorde staan.

Nog meer tips?

ik heb niet individueel naar de training indelingen gekeken, dus dat kan kloppen.

verder houd ik zelf ook niet zo van ub/lb of zelfs een fullbody.

met 6 dagen kun je makkelijk een splitschema vormen, als dat al te weinig is weet ik het ook niet meer.

als toevoeging, ik werk zelf helemaal niet volgens een exacte indeling in mijn training dit omdat voor zover ik weet het het beste is je lichaam geen gewenning te geven en dus elke training weer iets anders is.
wel gebruik ik altijd hetzelfde aantal reps etc.

Een fullbody (zeker als beginner) en een upper/lower zijn superieur aan een split schema. Less is more. Elke training wat anders om gewenning tegen te gaan is ook bullshit, zo kun je moeilijk progressie maken op een bepaalde oefening. Zoals hierboven ook al is aangegeven zou ik dus een 3-daagse fullbody of een 4-daagse upper/lower doen met compounds en enkele isolatie oefeningen. Dus kiezen tussen iets wat goed werkt en iets wat je fijner vindt.

Terug
Naar boven