Fitness Seller

Trainingsschema Rugby, jullie mening en advies?

jeandubois

Dutch Bodybuilder
Waardering
12
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
13%
Yo,

Ik doe al geruime tijd aan bodybuilding en krachttraining en ik ben best tevreden over het resultaat. Echt veel meer massa hoeft er niet meer bij (ik ben het bulken ook volledig zat eerlijk gezegd...).

Ik heb altijd getraind binnen een rep range van 8-15 herhalingen volgens het piramidesysteem.

Sinds kort ben ik gestart met rugby spelen en wil ik misschien toch wel wat sportspecifieker gaan trainen. Ik wil vooral een toename in kracht en explosiviteit, niet zozeer in massa. Ik speel namelijk altijd op back posities.

De bedoeling is om twee keer te gaan trainen in de gym, op woensdag en vrijdag. Dinsdag en donderdag heb ik rugbytraining, zondag steeds een wedstrijd.

Ik heb wat gekeken hier op het forum en ben met het volgende schema op de proppen gekomen (in principe verzwaar ik tijdens elke set het gewicht):

Workout A:
Bench Press 5 x 5
Incline Dumbbell Press 4 x 6-8
Dips 5 x 5
Triceps Extensions 4 x 6-8
Shoulder Press 5 x 5
Side Raises 4 x 6-8
Crunches met gewicht of decline crunches 4 x 15 - 20
Bridge 3 x 60 seconden
Dumbbell Side Bends 4 x 15 - 20
Side Bridge 3 x 60 seconden

Workout B
Squats 5 x 5
Leg Extensions 4 x 6-8
Machine Curls 4 6-8
Pull Ups (verschillende variaties) 5 x 5
Barbell Rows 4 x 6-8
Deadlifts 5 x 5
Hyperextensions 4 x 15 - 20
Barbell Curls 5 x 5
Alternate Dumbbell Curls 4 x 6-8 of Hammer Curls 4 x 6-8
Decline Leg Raises 4 x 15-20
Hanging Leg Raises 4 x 15-20

Wat zouden jullie wijzigen aan dit schema? Geef wel aan waarom je iets zou wijzigen als het even kan. Thanks!

Ik zou de grote spiergroepen pakken voor de kleine. dwz eerst alle borstoefeningen dan triceps. Verder lijken me het zeer intensieve en lange trainingen. Mogelijk wil je een dag rust houden voor de rugbytraining, maarja dan kom je waarschijnlijk in de knoop met je wedstrijden. Voor de rest zitten er goede dingen in, bridges aan het einde e.d.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou de grote spiergroepen pakken voor de kleine. dwz eerst alle borstoefeningen dan triceps. Verder lijken me het zeer intensieve en lange trainingen. Mogelijk wil je een dag rust houden voor de rugbytraining, maarja dan kom je waarschijnlijk in de knoop met je wedstrijden. Voor de rest zitten er goede dingen in, bridges aan het einde e.d.

Daar heb je wel een punt, het zijn inderdaad lange trainingen. Wat zou je er dan uit laten? Drie dagen per week de gym in kruipen is geen optie, want dan ben ik elke dag aan het sporten buiten zaterdag. Dat is gewoon om overtraining vragen, niet?

Daar heb je wel een punt, het zijn inderdaad lange trainingen. Wat zou je er dan uit laten? Drie dagen per week de gym in kruipen is geen optie, want dan ben ik elke dag aan het sporten buiten zaterdag. Dat is gewoon om overtraining vragen, niet?

Hoeft niet perse hoor, ligt puur aan de intensiteit van je work-outs.

Re:

Wat ik u zou aanraden is ook een intensieve roeisessie, ik weet wel dat het niet echt past in uw schema, het helpt echt veel als ge rugby speelt, zeker bij de explosiviteit! Hier kunt u een interessante training vinden -> [Link niet meer beschikbaar]

Ik zou meer basic trainen bvb

A

squat
bench
deadlift
chins

B
power clean (+overhead?)
front squat
dips
rows
hammercurls

Ben je een scrummer dat je zo zwaar je benen wilt trainen ?

Ik mis je conversie naar snelheid in je schema, het is allemaal tillen maar zie nergens snelheids werk

Terug
Naar boven