XXL Nutrition

Trainingsschema + voeding

marcoll

Novice
Waardering
0
Hoi iedereen, ben al paar jaar lid maar nooit een berichtje geplaatst.
Aangezien ik beetje vast zit met sporten wil ik graag wat hulp en plaatst hier wat info, alle op/aanmerkingen zijn welkom!

- Mijn doel is massa
- Aandachtpunten zijn borst, hamstrings
- Ik ben thuis begonnen met trainen en train nu ong. 3-4 jaar in een sportschool (bij elkaar zon 5-6 jaar)
- Voor ik begon woog ik zo'n 60 met een lengte van 181, reden genoeg dus om te gaan sporten dacht ik. Maar ik schommel nu rond de 78-82 de laatste 3 jaar kom ik geen gram meer aan. (vet verwacht 15-20%)
- Paar keer door persoonlijke situaties niet kunnen sporten en direct een aantal kilo terug gegooit
- Ik wissel veel qua schemas, omdat ik denk dat het goed is maar voornamelijk omdat ik me anders snel verveel.

Ik ga vanaf vandaag beginnen met dit fullbody schema wil ik 3x per week gaan doen http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/welk-trainingsprogramma-geschikt-voor-139327/

Squat / lunges 3*15
Bent over row 3*15
Dumbbell press / bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15

Dit is me voeding
- Whey + banaan en/of havermout 200kcal / 30 gr eiwit
- 5 crackers + 100 - 150 gr beleg, kaas/vlees 800 / 20
- 4 sneden brood + 100 - 150 gr beleg, kaas/vlees, banaan 900 / 20
- 50 gr kwark + banaan/ananas 120 / 50
- direct na het sporten een warme maaltijd, rijst/pasta/aardappel + 200 - 300gr vlees/kip/vis 900 / 40
- 100 gr noten of pindas, alleen voor het lekkere eigenlijk 600 / 15
- Whey + banaan en/of havermout 200 / 30

totaal:
3720 / 205

Moet wel zeggen de shake savonds en in de ochtend neem ik niet constant, ligt aan me schema.

Dus dan wordt het
3320 / 145

Als je al zolang sport zou ik geen 15hh. meer doen.. of soms voor 1/2 weken tussendoor. Dit is meer uithouding wat je zo traind.

Check de link in m'n sig en train volgens westside principes, die werken bij ongeveer iedereen. Je voeding is ook niet veel soeps, check daarvoor de andere link in m'n sig.

• Topic Starter Topic Starter
thx je linkjes in je sig zijn super vooral dat pdf bestand :D
Ik zat zelf eerlijk gezegd ook wel wat in dubio om weer 15 herhalingen te doen, vind het niet fijn ook, behalve dan me schouders en kuiten die reageren beter op meer herhaling vind ik.

Qua voeding vind ik mezelf niet eens zo slecht, ook niet na het lezen van jouw de info in jouw sig. Wat is het wat je zo slecht dan? De kwaliteit of de kwantiteit, of beide?

Kaas is slecht. Banaan zou ik ook niet overdag nemen ivm fructose. Je neemt ook erg weinig eiwitten lijkt mij.

om massa bij te kweken is het misschien beter om minder reps te doen. En indd je eet weinig eiwitten. Als je massa wilt bij komen is je voedingsschema heel belangrijk.

Heel mooi uitgewerkt, heel duidelijk en correcte info!
Ps = Die excell sheet is wel een leuk speelgoedje :)

Post staat verkeerd :s Was bedoeld op a1s zijn tips qua voeding..Dat komt ervan eten en op dbb zitten lezen :p

Sorry forummods..

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga er mee aan de slag, de aanpassingen die volgen zal ik hier posten!

Terug
Naar boven