XXL Nutrition

Transfernieuws: Buitenland

'Barça wil Ronaldo terug halen'

De Catalaanse televisiezender TV3 kwam donderdag met een opvallend bericht: FC Barcelona gaat in januari gaat proberen om Ronaldo Luiz Nazario de Lima terug te halen. Ronaldo is ontevreden bij Real Madrid en lijkt te mogen vertrekken.
In Barcelona moet de aanvaller van de aartsrivaal de vacante positie in de aanval bekleedden. De Kameroener Samuel Eto'o is voor een klein half jaar onbeschikbaar door een ernstige blessure.

Catalonië is geen onbekend terrein voor de Goddelijke Dikkerd. Het Fenomeen speelde 37 wedstrijden voor Barcelona waarin hij 34 keer wist te scoren. Ronaldo vertrok echter na één seizoen al naar Internazionale. De Braziliaanse topscorer speelde daarvoor ook voor PSV en Cruzeiro

Mijn dag is goed.

Nee.. ik hoop egt dat zet laten in catalonië!! Ronaldo kán het gewoon niet meer. Is net als Kluivert, grote naam, groot verleden maar tegenwoordig zit t er gewoon niet meer in. Ik denk ook niet dat dit door zal gaan, Real Madrid is DE plek voor spelers met grote namen die nu half gepensioneerd zijn, niet barca :( De goddelijke dikkerd :roflol:

:nowai: Ronaldo staat terug scherp, alleen mag hij niet spelen van Capello.

Naar Barça dus, Gudj uit de ploeg spelen! Waarom zegt iedereen trouwens dat Ronaldo pasé is? De cijfers van de laatste jaren liegen niet... ;)

Slecht WK ok, maar welke Braziliaan speelde een goed WK ?

Hoe komen al die zogenaamde voetbal kenners dat Ronaldo passe is, Ronaldo heeft vorig jaar meer gescoord dan Robinho en speelde minder speelminuten. Dan komen die voetbal kenners met Robinho is de man bla bla bla.

Hoe komen al die zogenaamde voetbal kenners dat Ronaldo passe is, Ronaldo heeft vorig jaar meer gescoord dan Robinho en speelde minder speelminuten. Dan komen die voetbal kenners met Robinho is de man bla bla bla.
Totaal verschillende spelers... robinho is ook geen echte spits.
Maar ronaldo is gewoon nog steeds een paar kilo te zwaar. En afgelopen weekend mocht hij starten tegen celta en wilde hij in de 2e helft zelf gewisseld worden omdat hij kramp had, hij is (nog) niet in vorm en fit genoeg.

Ja murk's post zegt alles, hij kan het niveau gewoon niet meer aan ook vanwege zijn knieblessure. Die schijnt nooit meer 100% goed te komen. pijn heeft ie niet maar vanwege de blessure die ie gehad heeft is het gewricht veel minder mobiel dan dat het ooit was. hij kan dan ook niet vol uit halen met dat been en is ook minder stabiel ermee. Dit werd verteld in een interview met zo'n scout van PSV geloof ik die Ronaldo heel goed kon. Anyway.. zijn optreden tegen Kroatie ook :rolleyes: daar kun je echt het team de schuld niet van geven. En robinho is idd geen echte spits, hijs meer voor op de vleugels. Maar goed, Ronaldo's scoringspercentage is goed. maar dat is ook alles,beslissende acties maken kan ie niet en als t puur om t scoren gaat dan kan Real imo beter van nistelrooy opstellen.

Bwah, dat Ronaldo niet meer de oude is weet iedereen maar op het WK 02' en de laaste 5 jaar heeft hij genoeg getoond dat hij nog bij de Elite hoor, zo werd hij nog met gemak topschutter in spanje.

Real Madrid is niet de ideale omgeving voor Ronaldo, verzadigde sterren die hun buurt afwachten. :no:
Ik zeg laat hem maar naar Barçelona komen.

Dat was inderdaad slecht, maar dat heeft hij toch nog goedgemaakt met een paar doelpunten later.
Er waren wel meer spelers van Brazilie niet in "vorm" , maar de grootste schuldige is en blijft Parreira die vond het niet eens nodig om serieus te trainen. Met een Scolari ging het volledig anders geweest zijn.

Alex prioriteit nummer één voor Real

PSV dreigt Alex mogelijk al in de winterstop kwijt te raken. De Braziliaanse verdediger staat bovenaan het verlanglijstje van Real Madrid-coach Fabio Capello, meldt het Spaanse AS.
PSV heeft met Chelsea een overeenkomst gesloten waarin staat dat Alex het gehele seizoen op huurbasis in Eindhoven speelt. Met die wetenschap vreest voorzitter Schuitema dan ook niet voor het vertrek van De Tank. Het is echter de vraag of Chelsea, wanneer Real Madrid de beurs trekt voor Alex, de eerdere afspraken respecteert.

Alex gaf deze week in VI nog aan geen bezwaar te hebben tegen een langer verblijf in Eindhoven. De Braziliaan voelt zich er goed thuis en ziet met PSV kansen om de Champions League te winnen.
Terug naar het nieuws

Real Madrid :scratch:

In :

Mexes ?
Alex ?

Out :

Cassano ?
Ronaldo ?

Adriano Galliani, vice-president van AC Milan, heeft in verklaringen aan La Gazzetta dello Sport duidelijk gemaakt dat de club absoluut geen interesse heeft in Antonio Cassano. De aanvaller is bij Real Madrid op een zijspoor geraakt nadat hij trainer Fabio Capello in de kleedkamer beledigde.

“Dit seizoen zullen we geen bod doen op Antonio. Aan het eind van het seizoen is het weer een ander verhaal en zien we wel verder. Ik vind Antonio een sympathieke jongen, maar ik weet natuurlijk niet wat er precies is voorgevallen in de kleedkamer. Fabio heeft altijd veel voor Antonio betekend, een vreemde situatie”, aldus Galliani.

Volgens verschillende Spaanse media zal Cassano, die apart van de selectie traint, in de komende transferperiode in januari worden uitgeleend aan een Italiaanse club. Met name Napoli uit de Serie B heeft vergaande interesse om El Pibe de Bari te verwelkomen in de selectie.

:orly:

Real Madrid :scratch:

In :

Mexes ?
Alex ?

Out :

Cassano ?
Ronaldo ?

:D Alex is ZO bruut he, in de wedstrijd tegen fenerbahce, bij elk duel van De Tank lag weer een speler van fenerbahce geblesseerd op de grond, dit deed Alex niet expres maar hij heeft gewoon een immens brute oerkracht in zijn lichaam, echt te gek. wel vet dat ie zegt dat ie kansen ziet met PSV om de CL te winnen :p

haha jij met je patrick kluivert :p ik moet het nog maar zien hoe hij ervoor staat. Maar met koné en farfan heeft PSV al 2 (toekomstige) wereldtoppers. k vraag me ook af wat dat met die Tardelli wordt. Het schijnt zo'n groot talent te zijn... Kluivert is trouwens op de weg terug, hij traint weer.

Kluivert is trouwens op de weg terug, hij traint weer

Had die k*tdokter zijn werk wat beter gedaan dan was er nu niets aan het knietje :( , onbegrijpelijk dat hij niet ontslagen is.

Koné is inderdaad goed die liep hier vroeger in Belgie te ballen, nooit gedacht dat hij zoveel zou groeien.

Ja klopt, bij Lierse he? wat is het verhaal dan met die dokter?? Wat denk/ weet jij van Tardelli?

Cassano: 'Ik had Roma nooit moeten verlaten'

9/11/2006 9 :34

Het is zeer onwaarschijnlijk dat Antonio Cassano nog zal spelen voor Real Madrid. 'Het woord sorry komt niet voor in mijn woordenboek.'
Cassano reageerde woensdagavond via televisiezender Sky Italia op de woorden van coach Fabio Capello. De trainer had de aanvaller vorige week uit zijn selectie gezet omdat Cassano de trainer had beledigd. Capello verklaarde dinsdag dat de 24-jarige Italiaan pas kan terugkeren in de spelergroep als hij zijn excuses aanbiedt aan de coach en de selectie.

Geen sprake van, aldus Cassano. 'Het woord sorry komt niet voor in mijn woordenboek. Je excuses aanbieden en toegeven dat je een fout hebt gemaakt, zijn twee totaal verschillende dingen. Ik heb fouten gemaakt, maar sinds de dag dat ik ben geboren, heb ik nog nooit het woord sorry gebruikt. En ik zal dat volhouden tot de dag dat ik doodga.'

Cassano maakte duidelijk dat hij geen toekomst meer ziet bij Real. In januari arriveerde hij bij De Koninklijke na vierenhalf jaar voor AS Roma te hebben gespeeld. Zijn transfer was een fout, gaf hij woensdag toe. 'Als ik de tijd terug kon draaien, dan zou ik Roma en Rome nooit hebben verlaten.'

Cassano heeft een reputatie van lastpost. Bij Roma lag hij ook geregeld overhoop met de clubleiding, aanvoerder Francesco Totti en coaches als Capello en Luigi Del Neri. En ook bij de nationale jeugdselecties botste hij regelmatig met de toenmalige bondscoach Claudio Gentile.

Bron: Voetbal International - Cassano: 'Ik had Roma nooit moeten verlaten'

??? :(

Ja klopt, bij Lierse he? wat is het verhaal dan met die dokter??

Inderdaad ze zouden hem nu goed kunnen gebruiken :D

Wat denk/ weet jij van Tardelli?

Niet veel enkel dat hij een groot talent zou zijn, PSV heeft iig geval een redelijk goed transferbeleid dus mogen we er wel nog iets van verwachten.

Ik vind wel dat Cassano lef heeft om Capello te beledigen :o ben echt benieuwd voor welk team hij in januari speelt.

tardellli heb ik een paar wedstrijden gezien dit jaar bij psv.. maakte op mij een erg zwakke indruk.
dit weekend de topper ajax-psv ik heb er zin in! ik denk een gelijkspel maar ik zet toch me geld op ajax. het is een feit dat ajax en psv dit seizoen zo sterk zijn dat ze normaal gesproken op hun sloffen kampioen zouden worden. dit geld voor beide teams waardoor het een superspannend mooi seizoen gaat worden

• Topic Starter Topic Starter
tardellli heb ik een paar wedstrijden gezien dit jaar bij psv.. maakte op mij een erg zwakke indruk.
dit weekend de topper ajax-psv ik heb er zin in! ik denk een gelijkspel maar ik zet toch me geld op ajax. het is een feit dat ajax en psv dit seizoen zo sterk zijn dat ze normaal gesproken op hun sloffen kampioen zouden worden. dit geld voor beide teams waardoor het een superspannend mooi seizoen gaat worden

Interessant, wanneer spelen ze? Ze zullen het wel uitzenden op prime neem ik aan.

PSV gaat winnen :D de volwassenheid en professionaliteit gaat het winnen van het jonge frisse aanvallende vernieuwde Ajax (hoop ik)

Van Basten in beeld bij AC Milan
De competitie is nog maar twee maanden ver in de Serie A, maar AC Milan is al volop bezig met het volgende seizoen. De clubleiding is niet tevreden over de prestaties van trainer Carlo Ancelotti. Marco van Basten staat bovenaan op de verlanglijst om Ancelotti op te volgen.

De Rossoneri pakten de vorige twee seizoenen geen prijs, en dat stoot voorzitter Silvio Berlusconi zwaar tegen de borst. Zijn medewerkers kregen de opdracht om uit te kijken naar een geschikte opvolger voor Ancelotti. Van Basten, Lippi en Spaletti staan bovenaan op het lijstje.

Voor Carlo Ancelotti zit er maar één ding op: ervoor zorgen dat zijn ploeg dit seizoen wel een prijs pakt. In het andere geval zet hij zijn koffers best tijdig klaar.

Real heeft opvolger voor Roberto Carlos gevonden

Volgens de Spaanse krant AS verhuist Marcelo in januari naar Real Madrid. Marcelo speelt op dit moment nog bij Fluminese. Real zou zes miljoen euro ophoesten voor de verdediger.
Ook Sevilla wilde de Braziliaan inlijven maar volgens insiders bij Real Madrid wou hij alleen maar voor 'De Koninklijke' gaan spelen. "Die jongen wilde alleen maar voor Real Madrid spelen", luidt het. "Wij denken niet dat eender welke ploeg hem op andere gedachten had kunnen brengen. Ze konden meer bieden dan wij, maar Marcelo wilde absoluut naar Real komen."

De 18-jarige Marcelo moet de opvolger worden van Roberto Carlos. Net als Roberto Carlos kan Marcelo ook behoorlijk zijn mannetje staan in een aanvallendere rol. Ook Braziliaans bondscoach Dunga heeft het tienertalent al opgemerkt. Zo scoorde Marcelo in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Wales.

Vermoedelijk zal Real Madrid maandag het nieuw officieël bevestigen. Het overweegt ook om Marcelo voor de tweede helft van dit seizoen uit te lenen aan een andere ploeg.

Supertalent :yes:

Ten Cate wil Rosenberg behouden

Markus Rosenberg mag van technisch directeur Martin van Geel in de winterstop vertrekken bij Ajax. Hoofdcoach Henk ten Cate is het hier echter totaal niet mee eens. De Surinamer wil de Zweed graag behouden als stand-in van Huntelaar.
Dit zegt Ten Cate in Het Parool. "Ik heb maar één spits: Klaas-Jan Huntelaar. Ryan Babel zou ook centraal in de aanval kunnen spelen, maar hij begint meestal op de linkerflank."

"Je hoopt dat spelers het je moeilijk maken om te kiezen tussen de een of de ander. Vooralsnog heeft Markus Rosenberg het me niet moeilijk gemaakt. Klaas-Jan Huntelaar is onomstreden", zo geeft Ten Cate wel toe niet tevreden te zijn over Rosenberg.

AC Milan heeft eerst optie op Sneijder

AC Milan heeft de eerste optie om Wesley Sneijder over te nemen van Ajax, dat meldt althans het Italiaanse Tuttosport. De Milanezen zouden de optie hebben bedongen bij de overgang van Jaap Stam.
Het is geen geheim dat AC Milan Sneijder nauwlettend volgt. In de zomer deden al geruchten de ronde over een op handen zijnde overstap, maar naar verluidt bereikten beide partijen destijds geen overeenkomst. Wel zou AC Milan een eerste optie op de Utrechter hebben bedongen. In hoeverre de berichtgeving van Tuttosport daadwerkelijk berust op waarheid moet blijken.

Ronald Koeman genoemd bij Barcelona

Terwijl PSV draait als een pas geoliede machine, hapert het grootste voetbalbolwerk van Catalonië. Rede voor de Spaanse pers om direct een aantal opvolgers voor de huidige trainer, Frank Rijkaard, aan te wijzen. Ook Ronald Koeman wordt genoemd.
Tijdens de donkere dagen na de eerste periode Van Gaal, smeekten de aanhangers van Barça al om hun ‘sneeuwvlokje’. Ronald Koeman begon echter net aan zijn job bij Ajax en was derhalve niet beschikbaar. Maar een paar seizoenen later vielen de resultaten van Ajax tegen en speelde Barcelona onder leiding van Rijkaard en Ten Cate weer in de wereldtop. De roep om Koeman vervaagde snel en voor Catalaanse begrippen hield de roddelpers zich angstvallig stil.

Nu zijn de rollen weer omgedraaid. Koeman liet vorig jaar met Benfica al zien een ploeg optimaal te kunnen laten presteren op Europees niveau. Dit jaar met PSV flikt hij dat kunstje opnieuw en stapelt zijn ploeg ook in de nationale competitie overwinning op overwinning. Barcelona moet vrezen voor uitschakeling in de Champions League en heeft grote moeite om in de Primera Division op de been te blijven.

De hoogste tijd dus dat de roddelpers weer lawaai begint te maken. Vandaar dat El Mundo Deportivo alvast weet wie Laporta, de voorzitter van FC Barcelona, volgend seizoen op de plaats van Rijkaard wil hebben. Ronald ‘Het Kanon’ Koeman, Marco van Basten en Bernd Schuster (huidige trainer van Getafe) staan volgens de krant hoog op het lijstje van de voorzitter.

:mad:

Rijkaard moet de Wenger of Ferguson van Barçelona worden ! Zelfs met Koeman bij PSV kan hij echt iets opbouwen.

Louis Van Gaal is trouwens een stuk vreten.

Terug
Naar boven