Manny Ribera
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 2
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 93kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Cassano terug bij selectie Real Madrid
Antonio Cassano is onverwacht toch in genade genomen door de technische staf van Real Madrid. De aanvaller werd onlangs disciplinair geschorst nadat hij coach Fabio Capello beledigde en vervolgens weigerde zijn excuses aan te bieden.
Naar verluidt heeft Cassano dit nu alsnog gedaan. Vanaf zaterdag mag de Italiaan weer meetrainen met de eerste selectie van Real, die als voorbereiding geldt voor het duel met Osasuna van komende zondag.
Cassano mag opnieuw meetrainen
Antonio Cassano mag opnieuw voetballen en trainen voor Real Madrid. De speler had een boete opgelegd gekregen en mocht bovendien als sanctie niet meer met de A-kern trainen omdat hij kritiek had geuit aan het adres van coach Fabio Capello.
De Italiaanse spits had vrijdag een uitgebreid gesprek met de technische staf waarin de plooien werden glad gestreken. Toeval of niet maar het gesprek komt er net op het moment dat Ronaldo uitvalt met een knieblessure.
Eerder had de sportdirecteur gezegd dat Cassano pas opnieuw zou mogen meetrainen indien hij zich publiekelijk verontschuldigt.

'Vier zeer goede spelers in januari’
Tijdens een persconferentie heeft Ramón Calderón, president van Real Madrid, vrijdagavond aangegeven dat de club zich in de komende transferperiode in januari zal gaan versterken met ‘drie á vier zeer goede spelers’. Bovendien bevestigde de preses de terugkeer van Fernando Hierro bij de Madrileense club.
“In de maand januari zal Real Madrid zich gaan versterken met drie á vier zeer goede spelers. Het zijn spelers die op dit moment gezien hun jonge leeftijd alles in zich hebben om uit te groeien tot wereldsterren. Dit zal alleen maar ten goede komen van de selectie aangezien een kwaliteitsinjectie nooit verkeerd is.”
Over de nieuwe blessure van Ronaldo was Calderón optimistisch. “Ronaldo heeft gewoon pech gehad. Het betreft slechts een ‘kleine’ blessure en hij zal ongetwijfeld weer tot op het bot gemotiveerd terugkeren. De wil om triomfen te behalen in het maagdelijke wit van Real Madrid is nog altijd aanwezig bij hem.”
De terugkeer van Fernando Hierro zal voor vele Madrilenen positief nieuws zijn. De oud-verdediger moest als speler in de periode van ex-preses Florentino Pérez vertrekken en keert nu als trainer van de centrale verdedigers terug. "De aanwezigheid van Fernando is uiterst belangrijk voor ons en zal ons in verdedigend opzicht alleen maar beter maken

Torres lijkt rond met Manchester United
De Engelse krant The Sun weet vandaag te melden dat de Spanjaard Fernando Torres zo goed als rond is met Manchester United. United zal zo'n 32 miljoen euo voor de Spaanse goalgetter moeten betalen. Torres werd al jaren aan Manchester gelinkt.
Torres zal in januari een spitsenkoppel met Wayne Rooney moeten gaan vormen. Sir Alex Ferguson deed al drie keer officiële pogingen om de aanvaller los te weken bij zijn Spaanse werkgever Atlético Madrid. Telkens lag Atlético dwars, maar nu mag Torres volgens The Sun toch vertrekken.
, die speelde ooit de verdediging van Anderlecht op een hoopje.Ook New England wil David Beckham
The Daily Telegraph weet vandaag te melden dat ook New England interesse heeft in de Engelse middenvelder David Beckham. Eerder werd al bekend gemaakt dat Los Angeles Galaxy interesse heeft in de speler van Real Madrid.
New England-manager Steve Nichol, een voormalig Liverpool-speler, zou zijn club getipt hebben over David Beckham. Becks zelf, zou niet onwelwillend staan tegenover een transfer naar Amerika. Zijn werkgever, Real Madrid, is Beckham liever kwijt dan rijk.
Dat Beckham vertrekt uit Madrid is zeker. Het is alleen nog de vraag naar wie en wanneer. De rechtermiddenvelder kan bij Real niet rekeken op een basisplaats.
Real Madrid doet bod op Higuaín
Het is een bizarre week voor Gonzalez Higuaín. De pas 18-jarige middenvelder van River Plate kreeg een uitnodiging van Raymond Domenech voor Les Blues, die hij weigerde. Vervolgens deed Real Madrid een bod op de jongeling.
Uit bescherming voor zijn zichtbaar vermoeide zoon voert de vader van Higuaín de gesprekken met de pers. "Eerst was er de wedstrijd tegen Boca Juniors, toen de selectie voor Frankrijk en nu het aanbod van Real Madrid."
"Gonzalo is een verlegen jongen. Het zou allemaal te veel voor hem zijn. Hij moet zich volledig op het voetballen kunnen concenteren. Zes maanden geleden speelde hij nog maar voor de reserves van River Plate", zo sprak Higuain sr tegen L'Equipe.
Het aanbod bedraagt volgens het Franse L'Equipe zo'n vijftien miljoen. Dat bedrag is nog te laag, zo oordeelt River Plate-trainer Daniel Passarella. "Ik weet dat er veel interesse is in Gonzalo, van Real en een hoop andere clubs. Aan het eind van het jaar zal ik 'm wel kwijt zijn. Maar 15 miljoen voor een speler met zijn kwaliteiten is gewoon te weinig," vindt hij. "Die jongen is het dubbele waard."
Naar verluidt hebben onder meer FC Barcelona, Real Madrid, Olympique Lyonnais en Paris Saint-Germain interesse in de 18-jarige aanvallend ingestelde middenvelder van River.
Chelsea heeft nieuwe doelman
Chelsea versterkt zich per direct met Magnus Hedman. Dit heeft de 33-jarige doelman inmiddels bevestigd. Opvallend is de komst van Hedman absoluut te noemen, hij had immers al een punt achter zijn carriere gezet.
Hedman wil de kans om voor de Engelse landskampioen te kunnen uitkomen echter niet laten lopen. "Dit is een droom die uitkomt. Het laatste wat manager Jose Mourinho tegen me zei was dat hij me dinsdag weer zou zien. Ik sta al op de lijst voor de training van komende week."
Eerder kwam de goalie onder meer uit voor Celtic en Coventry City. Bij Chelsea tekent hij een contract tot het einde van het seizoen, als vervanger van de zwaargeblesseerde Petr Cech. Hedman moet de concurrentie aangaan met Hilario en Carlo Cudicini.
'PSV aast op Leonardo'
Leonardo Vitor Santiago staat in de belangstelling van PSV, zo weet De Telegraaf te melden. De snelle aanvaller van NAC Breda wordt gezien als de ideale aanvulling aan de Eindhovense aanval.
Bij PSV moet hij de concurrentie aangaan met Patrick Kluivert, Arouna Koné en Jefferson Farfán. Coach Ronald Koeman zou in Leonardo een welkome versterking zien vanwege zijn onvoorspelbaarheid en zijn snelheid.
Eerder werd al bekend dat de landskampioen graag nog een aanvaller zou willen contracteren. Interim-voorzitter Schuitema stemde hiermee in, mits de speler betaalbaar is en nog een grote toekomst voor zich heeft. De pas 23-jarige Leonardo hoeft slechts zeven ton te kosten en voldoet hiermee aan beide criteria.
Behalve PSV heeft vooral ook Tottenham Hotspur concrete belangstelling voor Leo. Daarnaast zijn ook Arsenal, Osasuna en AZ naar verluidt geïnteresseerd.

AC Milan toont interesse in Rijkaard
Een te bemoeizuchtige legende, een te partijdige voorzitter en een slechte verhouding met de directeur. Dat zijn hoogstwaarschijnlijk de druppels die de emmer doen overlopen voor Frank Rijkaard. De Nederlandse trainer staat in de belangstelling van Milan.
Rijkaard hekelt het gedrag van Johan Cruijff, Joan Laporta en Txiki Begirustain steeds meer, aldus de Spaanse krant AS. Zomaar enkele redenen voor de Amsterdammer om over te stappen naar de topclub uit Milaan waar hij constant mee in verband wordt gebracht.
Onze landgenoot doet het dit seizoen minder als de vorige seizoenen in Catalonië. Ook de sfeer in de kleedkamer is minder sinds het vertrek van assistent Henk ten Cate.
Dankzij de Italiaanse media werd deze week duidelijk dat Ancelotti bezig is aan zijn laatste seizoen in Milaan. De Milanezen flirten nu openlijk met Rijkaard. Milan zou ook niet onwelwillend staan tegenover de komst van Marco van Basten. De Nederlandse bondscoach zou echter alleen in aanmerking komen voor die 'job' als Rijkaard's komst onmogelijk blijkt.
Terug naar het nieuws
Sneijder staart zich niet blind
Wesley Sneijder laat zich niet gek maken door geruchten over een transfer naar AC Milan. Hoewel Tuttosport beweert dat de Milanezen de eerste optie op de Ajax-middenvelder hebben, melden andere bronnen dat ook Manchester United en Barcelona in beel
AC Milan zou de eerste optie tot koop hebben bedongen tijdens de transfer van Jaap Stam in de afgelopen zomer. Diezelfde zomer waren de geruchten rondom een eventuele transfer van Sneijder naar Milaan al hevig.
De Utrechter zelf geeft echter aan nog niet aan een vertrek te denken. Niet dit seizoen en al helemaal niet in de winterstop, want Sneijder wil naar eigen zeggen dit seizoen kampioen worden met 'zijn' Ajax, zegt hij in Sportweek. "Ik heb nooit gezegd dat ik aan het einde van dit seizoen wegga bij Ajax", stelt de middenvelder resoluut. "Mij werd gevraagd of ik in de winterstop wegga. Toen heb ik gezegd: nee, ik maak het seizoen af bij Ajax. De andere spelers zullen precies hetzelfde zeggen. Voor de rest zie ik het wel. Ik ben niet iemand die zich helemaal blindstaart op een transfer."
Leonardo kan niet naar Engeland
Leonardo dreigt zijn overstap naar de Premier League mogelijk te zien afketsen door het ontbreken van een Nederlands paspoort. Dat is noodzakelijk om een werkvergunning te krijgen in Engeland.
Volgens RTV Rijnmond ligt het niet voor de hand dat Leonardo op korte termijn een Nederlands paspoort krijgt. Daardoor zou de overgang naar Tottenham Hotspur, wat volgens betrouwbare Engelse media jacht maakt op de Braziliaan, onmogelijk zijn.
Alleen in uitzonderingsgevallen maakt de immigratiecommissie in Engeland een uitzondering, zoals bij de overgang van Salomon Kalou, die afkomstig is uit ontwikkelingsland Ivoorkust.
"Hij is bezig met het verkrijgen van een Nederlands paspoort, maar de verwachting is dat hij dat pas in maart of april krijgt", lichtte Theo Mommers, algemeen directeur van NAC, toe in de Telegraaf.
Terug naar het nieuws
Dida weigert contractverlenging
Dida weigert vooralsnog bij te tekenen bij AC Milan. Het contract van de Braziliaanse sluitpost loopt aan het eind van dit seizoen af. De 32-jarige doelman is naar verluidt niet tevreden meer bij Milan en aast dan ook op een vertrek.
Volgens diverse Italiaanse media is er al rekening gehouden met het vertrek van Dida en is zijn opvolger reeds in stelling gebracht. Het zou gaan om Marco Amelia van Livorno, die naar verluidt al een voorcontract heeft getekend in Milaan.
?PSV wil Ogunsoto
Ogunsoto staat in de belangstelling van PSV
PSV zou zijn oog hebben laten vallen op Patrick Ogunsoto, de vlotscorende spits van Westerlo. Afgelopen weekend volgde PSV Ogunsoto opnieuw tijdens de wedstrijd tegen Genk. PSV overweegt om Ogunsoto al tijdens de winterstop in te lijven.
PSV toont behoorlijk wat belangstelling in de parel van Westerlo. Ogunsoto, die totnogtoe al 11 keer scoorde en daarmee topschutter is in de Jupiler League, werd al verscheidene malen gescout met een positief rapport tot gevolg.
Hoewel Ogunsoto nog tot 2009 bij Westerlo onder contract ligt, zou PSV hem al tijdens de winterstop willen overnemen.

'Shevchenko wil terug naar Milan'
AC Milan-voorzitter Silvio Berlusconi verklaarde voor de wedstrijd tegen AS Roma dat Andrej Shevchenko terug wil keren naar de Rossoneri. Zaterdag zou hij een telefoongesprek hebben gevoerd met de Chelsea-aanvaller. Shevchenko heeft het niet naar zijn zin bij de Engelse landskampioen en zou graag willen terugkeren.
“Ik heb gisteren nog een telefoongesprek met hem gehad. ‘Sheva’ belde mij zelf. Ik was in het gezelschap van veel mensen. Toen ze hoorden dat ik Sheva aan de lijn had, ging iedereen zingen dat hij moest terugkomen. Toen hij dat hoorde, vertelde hij dat hij niets liever wilde. Hij wil terug in het shirt van AC Milan,” aldus Berlusconi.
Shevchenko vertrok afgelopen zomer na een succesvolle periode bij AC Milan voor een verblijf bij de miljoenenploeg van Abramovitsj. Na veertien wedstrijden en pas vier doelpunten zou hij al genoeg hebben gezien bij Chelsea.

FC Barcelona wil Albert Luque op huurbasis naar Nou Camp halen, zo meldt The Sunday Sun. De aanvaller moet bij de Catalaanse club het verlies van Samuel Eto'o en Leonel Messi opvangen.
Beide sterspelers zijn waarschijnljik tot de winterstop niet inzetbaar. Messi voegde zich gisteravond bij de ziekenboeg van FC Barcelona. De Argentijn heeft waarschijnlijk iets gebroken in zijn voet en zal drie maanden uit de roulatie zijn.
Luque's club Newcastle United zou niet welwillend staan tegenover een verhuurperiode. De Spaanse spits drukt zwaar op de begroting van de Engelse club en heeft de hooggespannen verwachtingen tot dusverre nog niet waar kunnen maken.
Als hij in de winter al terugkeert naar Italië zou hij wel eens de redder van Milan kunnen worden
Die Maxi Lopez loopt daar waarschijnlijk ook nog altijd rond.
Zou ook wel leuk zijn Rijkaard naar AC. Die zal othaald worden als een Vorst
Joseph Guardiola zegt zijn actieve voetballoopbaan vaarwel
Marcelo eerst naar Real Madrid B
De kersverse Braziliaans international Marcelo maakt na de winterstop de overgang naar Real Madrid. Hij voetbalt de rest van het seizoen echter niet voor de hoofdmacht van de club, maar komt uit voor Real Madrid B.
De beoogde opvolger van Roberto Carlos tekende een zevenjarig contract bij de club uit de Spaanse hoofdstad, zo meldt onder meer Marca. De huidige club van Marcelo, het Braziliaanse Gremio, krijgt bedrag van zes miljoen euro op haar bankrekening overgemaakt. Eerder toonden clubs als Sevilla, AC Milan en Internazionale al belangstelling in de vleugelverdediger. Uiteindelijk koos hij zelf voor Real Madrid.
Marcelo mag nog niet uitkomen in de Primera Division. Volgens de Spaanse regels mag een club maar drie spelers opstellen die niet uit de EU afkomstig zijn. Voor veel Zuid-Amerikanen wordt daarom een Spaans paspoort geregeld. Marcelo moet daar nog even op wachten.
Flamengo wil Tevez en Mascherano
Het Braziliaanse Flamengo heeft goede hoop Carlos Tevez en Javier Mascherano los te weken bij West Ham United. De twee Argentijnen werden afgelopen augustus naar Londen gehaald, maar falen hopeloos in de Premier League.
Vice-voorzitter Kleber Leite zal deze naar Londen afreizen om met de eigenaar van de investeringsmaatschappij die de transferrechten van de internationals bezit, Kia Joorabchian. Afgelopen zomer verraste West Ham nog door het duo weg te kapen bij Corinthians voor de neus van een aantal topclubs.
Tevez en Mascherano zijn de afgelopen week zelfs geen basisspelers meer op Upton Park. Manager Alan Pardew kiest liever voor de gevestigde orde dan de falende topaankopen, desondanks zijn de prestaties niet goed te noemen. Maar ook toen de twee nog in de basis stonden ging het niet goed met West Ham, dat momenteel een zestiende plaats in de Premier League bezit.
Barcelona mag Larsson terugvragen
Henrik Larsson nam in juni afscheid van FC Barcelona. De 35-jarige aanvaller keerde naar Zweden terug. Aston Villa probeerde Larsson naar Engeland te halen, maar daar had de speler geen zin in. Larsson blijft bij Helsingborgs spelen, tenzij Barça hem terug nodig heeft.
"Tegen Barcelona zou ik niet direct neen zeggen," stelt Larsson. "Op dit moment is er echter geen aanbieding waar ik over kan nadenken." Die vraag zou er misschien toch nog kunnen komen. Lionel Messi is twee maanden out. Samuel Eto'o en Javier Saviola zitten ook nog een tijd in de lappenmand. Met Ronaldinho, Ludovic Giuly en Eidur Gudjohnsen houdt trainer Frank Rijkaard drie spitsen over.
De Zweedse aanvaller met Kaap-Verdische roots begon zijn carrière bij Högaborg BK. Na twee seizoenen bij Helsingborgs IF ging hij bij Feyenoord aan de slag, waar hij vier campagnes meemaakte. Via Celtic (7 jaar) belandde hij na het EK 2004 bij Barcelona. Larsson scoorde 13 doelpunten in 40 competitiewedstrijden bij de Azulgrana.
Larsson is een populaire jongen. Hij was zeer geliefd bij de aanhang van Feyenoord, Celtic en Barça. De Zweedse supporters dragen hem ook op handen. In 2002 nam Larsson afscheid van de nationale ploeg. Ruim 120.000 Zweden zetten hun handtekening onder een petitie. Larsson ging op hun smeekbede in en nam met Zweden deel aan het EK 2004.

Kanu wil met Davids terug naar Ajax
Nwanko Kanu laat deze maand in Voetbal Magazine weten dat hij samen met zijn maatje Edgar Davids bij Ajax terug wil keren. De Nigeriaanse aanvaller staat nu onder contract bij het Engelse Portsmouth, maar wil terug naar de club waar hij successen haalde. Hij zou dan samen met Tottenham-middenvelder Edgar Davids zijn rentree maken in Amsterdam.
"Ik kom terug, dat kan bijna niet anders. Bij Ajax liggen mijn roots. Bij Ajax ben ik volwassen geworden. I really like to go back, you know. En Edgar wil ook terug naar Ajax," aldus Kanu, de aanvaller die onder leiding van Louis van Gaal met Ajax in 1995 de Champions League binnenhaalde.
"Ik denk dat we nog een mooie tijd kunnen beleven samen. Dus als Ajax wil komen onderhandelen, graag! Ik stap zo met mijn vrouw en mijn zoontje op het vliegtuig naar Amsterdam."
Kanu zegt nog regelmatig Amsterdam te bezoeken en wedstrijden van Ajax te volgen. "Amsterdam ken ik zo goed... Ik ben daar nog heel vaak, zeker één keer per maand. Er wonen nog altijd een boel vrienden van me. En m'n advocaat. Ik ga ook nog wel eens naar Ajax kijken. Different team, but the supporters are the same. Ik was gelukkig in Amsterdam. Gelukkig met de stad, met de club, met mijn vrienden."
PSV sprak gisteren met Leonardo
De interesse van de verschillende clubs in Leonardo wordt steeds concreter. De Braziliaan heeft gisteren uitgebreid gesproken met PSV. Daarnaast willen clubs als Celta de Vigo, Osasuna, Ajax en Tottenham Hotspur hem graag overnemen. Dat zijn aflopende contract bij NAC Breda niet verlengd, lijkt iedereen inmiddels te beseffen.
"Leonardo heeft een paar weken geleden indruk gemaakt, toen hij met NAC tegen PSV speelde. Na die wedstrijd is er intern over Leonardo gesproken. Dat we dat gedaan hebben, geeft al aan dat we serieus over hem nadenken. Of we hem in de winterstop al willen halen, weet ik nog niet," aldus Stan Valckx, de technisch manager van PSV in AD Sportwereld.
"Aan het einde van dit seizoen is Leonardo transfervrij. En wij zitten nog altijd in de situatie dat we goed met ons geld om moeten gaan."
Ruil Gourcuff - Sneijder in de maak
Yoann Gourcuff is niet op zijn gemak bij AC Milan. De Franse middenvelder had een handgemeen met ploeggenoot Daniele Bonera op de training en zou weg willen. Ajax zou geïnteresseerd zijn en bovendien volgt Milan Wesley Sneijder.
Volgens het veelal goed ingelichte Ajax Showtime zou Milan Wesley Sneijder aan het einde van het seizoen over willen nemen voor een flinke geldsom en zou positiegenoot de 20-jarige Gourcuff in de deal willen betrekken.
Verder meldt de fansite nog dat ook de Belg Steven Defour (Standard Luik) nog altijd in the picture is bij de hoofdstedelingen om een aanvallende dimensie aan het middenveld te geven. Dit omdat Sneijder vrijwel zeker lijkt te vertrekken, nu ook Juventus en Fiorentina interesse hebben getoond.
Ook Gomes in beeld bij AC Milan
Behalve Marco Amelia (Livorno) staan ook Gomes (PSV) en Bruno (Atlético Mineiro) nadrukkelijk in de belangstelling van AC Milan. Bij de Italianen lijkt Dida eind dit seizoen te vertrekken, waardoor de club op zoek is naar een nieuwe doelman.
Gomes liet onlangs nog weten het uitstekend naar zijn zin te hebben in Eindhoven en absoluut niet de drang te hebben om te vertrekken. De Braziliaans international heeft echter wel oren naar een basisplaats bij een Europese topclub. Hij moet zo'n 10 miljoen euro kosten.
Ook Bruno is een Braziliaanse keeper. Hij wordt gezien als één van de grootste keeperstalenten van zijn land en kon afgelopen zomer ook een contract tekenen bij PSV en AZ. Beide clubs haakten echter af na het horen van de vraagprijs, die rond de vijf miljoen moet ligt.
Het Italiaanse persbureau ANSA meldt verder dat de onderhandelingen met Livorno over Amelia voorlopig stop zijn gezet omdat beide clubs erg ver uit elkaar liggen.