XXL Nutrition

Triceps & biceps

Bittah

Novice
Waardering
0
Hallo , ik heb hier een klein vraagje voor jullie , op een schema dat ik bij ons in de gym heb gekregen stond dat ik biceps en triceps samen moest trainen,goed maar toen ik bezig was kwam er een nogal ervaren bodybuilder in die zei dat biceps en triceps samen trainen nniet goed is . mijn vraag is nu , is het nu goed of niet goed? ik hoop dat jullie hier iets meer over weten :D

Is per persoon verschillend, doe wat voor jou het beste aanvoelt/werkt.

Biceps + triceps samen is volgens deze nogal ervaren bodybuilder (me) :rocker:

Heeft die nogal ervaren bodybuilder je ook uitgelegd waar het volgens hem niet goed zou zijn?

Onzin. Het kan gewoon en werkt prima.

Ik doe het altijd samen en het werkt perfect, ben nog nooit ergens tegen gekomen dat het slecht zou zijn.

Dus die ervaren bodybuilder lult bullshit imo ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ok hij wa dus niet zo ervaren als ik dacht blijkbaar :D, mja goed dat dit is opgeheldert , Thx

Nogmaals, vraag waarom hij er zo over denkt .

We weten hier allemaal dat het zo niet is, maar ik heb ooit ook zoiets gehoord, en de uitleg zou geweest zijn: Wanneer je je triceps traint komt daar al je bloed heen(pomp) en daarom zou het slecht zijn daarna de biceps te trainen omdat deze een tegenover liggende spier is...

• Topic Starter Topic Starter
ja dit was exact het zelfde wat hij zei

Aha, de bloedvolume theorie :(

Als dat zo zou zijn kan je ook nooit je benen als een geheel trainen dmv squats, leg press, enz.

En wat te denken als je bv triceps combineert met borst. Is hij dan niet bang dat de triceps het bloed bij de borst wegtrekt (oid) over achterhaalde ideeen gesproken :(

Laatst bewerkt:
Dat is wel een van de minst onboeiende tips die je van een ervaren BB'er kunt krijgen :D

Ja, een beetje vreemd.
Arm spieren kunnen goed samen aangepakt worden.
Dat doe je met je benen en schouders(voor en achterkant)en buikspieren (voor en zijkant) immers ook.
Dus ik zie het probleem niet bij armen.

Aha, de bloedvolume theorie :(

Als dat zo zou zijn kan je ook nooit je benen als een geheel trainen dmv squats, leg press, enz.

En wat te denken als je bv triceps combineert met borst. Is hij dabn niet ban dat de triceps het bleod bij de borst wegtrekt (oid) over achterhaalde ideeen gesproken :(

Als je bv borst

Shit nu kan ik geen rug + kuiten meer trainen. :(

Gewoon samen trainen. Is geen enkel probleem.

Terug
Naar boven