munk
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 2
lol als ik aan een trilplaat denk zie ik een dik wijf voor me.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
lol als ik aan een trilplaat denk zie ik een dik wijf voor me.

trilplaat hm wordt gebruikt om af te vallen. al geloof ik nooit dat je er zoveel op verbruikt.
typische tellsell hype apparaten
Inderdaad. Hoe kan je door alleen te trillen nou kcal verbruiken? Al helemaal als je niet zelf trilt, maar gewoon op een trillende plaat gaat staan.
Iedereen met een beetje hersens laat dat ding links liggen.

Inderdaad. Hoe kan je door alleen te trillen nou kcal verbruiken? Al helemaal als je niet zelf trilt, maar gewoon op een trillende plaat gaat staan.
Iedereen met een beetje hersens laat dat ding links liggen.
Heeft zijn nut als massage en voor betere doorbloeding.
Waar ik train, staat er ook zo ééntje, en je ziet er enkel vrouwtjes opstaan die denken dat een kwartiertje trillen wonderen zal doen.![]()
Je weet duidelijk niet wat het ding doet. Ik herhaal: ga er maar eens in diepe squatstand opstaan. Ik wed dat je de 90 sekonden niet eens vol kan maken.

ga er maar eens in diepe squatstand opstaan. Ik wed dat je de 90 sekonden niet eens vol kan maken.
Het nut is me alleen niet helemaal duidelijk
Zie de trilplaat als een supplement.
Je kan best zonder, maar het helpt je herstel en stimuleert meer dan alleen doorbloeding. Vibratietraining stimuleert ook de afgifte van bepaalde hormonen: toename van testosteron, groeihormoon en endorfines én een afname van cortisol.
Je zal niet de eerste zijn die door goed gebruik van vibratietraining een krachttoename van 10% weet te bewerkstelligen.
Alleen ook hier weer, net als bij supplementen, de één reageert er beter op dan de ander!
Op 50Hz is 90s idd best pittigHet nut is me alleen niet helemaal duidelijk
QUOTE]
Voor benen geldt: hoe minder hz hoe zwaarder. Het is een behoorlijk pittige training van de squatspieren. Je kan hem zwaarder maken door gewicht te dragen tijdens de oefening. Het gemak zit hem erin dat je verder geen bewegingen hoeft aan te leren, alleen de juiste stand.
Voor andere spieren neem je een andere stand aan, bijvoorbeeld opdrukdrukstand met de handen op de plaat en half doorgezakte ellebogen: triceps. Hoog op de tenen: kuiten. Met behulp van rekbanden kan je ook schouderoefeningen (deltoid), borstspieren etc doen.
Wie beweert dat je er zonder moeite van afvalt of beresterk wordt, die heeft het natuurlijk mis! Wie niet werkt zal niet groeien.
Ter info: vriend van mij baat zonnecenter uit, waar ook enkele trilplaten staan. Ik mag er gratis gaan trillen zoveel ik wil. Heb het in het verleden een 40-tal keren gedaan. Deed die diepe squat na een tijdje op hoogste trilniveau op 90 sec. Ik weet dus wel waarover ik spreek.
Na een benentraining spring ik er soms binnen voor enkele massage-oefeningen. Werkt echt ontspannend.
Sommige zien het dus als een aanvulling op hun reguliere krachttraining, anderen, waaronder ik doen het soms voor de massage, nog anderen blijven er gewoon helemaal af.![]()
Op 50Hz is 90s idd best pittigHet nut is me alleen niet helemaal duidelijk
QUOTE]
Voor benen geldt: hoe minder hz hoe zwaarder. Het is een behoorlijk pittige training van de squatspieren. Je kan hem zwaarder maken door gewicht te dragen tijdens de oefening. Het gemak zit hem erin dat je verder geen bewegingen hoeft aan te leren, alleen de juiste stand.
Ik ken die oefeningen. Hangen allemaal posters van boven die apparaten.
Het aantal Hz zou zodanig moeten zijn dat je stem niet gaat trillen als je praat onder de oefening. Mijn ervaring is dat het verschil hem voor zit in de High of Low intentesiteit. De H/L button dus. En niet in het aantal Hz![]()
Ik ken die oefeningen. Hangen allemaal posters van boven die apparaten.
Het aantal Hz zou zodanig moeten zijn dat je stem niet gaat trillen als je praat onder de oefening. Mijn ervaring is dat het verschil hem voor zit in de High of Low intentesiteit. De H/L button dus. En niet in het aantal Hz![]()
Ja, 't is een beetje vaag. In ieder geval, hoe groter de spier hoe lager de beste trilfrekwentie is. Ik dacht eerst hoe meer Hz hoe zwaarder, was al erg trots op mezelf, toe bleek dat ik de Hz moest halveren voor benen, daarna was het het ineens veel zwaarder.
De trillingen laten je spieren tig keer per sekonde aanspannen. Het is dus geen massage (al kan dat er ook mee en vinden die mollige huisvrouwen dat het prettigst.
Ga er maar eens opstaan in hurkstand, dus zoals bij het squatten, diep door de knieen, en dan 90 sekonden op 30 of 40 Hz. Daarna weet je wel of het kcals verbruikt. Als je het voor het eerst doet betwijfel ik trouwens of je die anderhalve minuut wel haalt. Dat is gewoon een behoorlijk zware belasting, vergelijbaar met gewichttraining. Je doet dan ook gewoon setjes met rust ertussen want je spieren zijn na de oefeningen gewoon leeg.
Het is geen powerliften natuurlijk, maar bepaald niet niks.
Ow interessant. Daar zou ik dan wel eens een EMG onderzoek van willen zien.
Heb er zelf inderdaad geen ervaring mee. Hou het liever bij gewoon krachttraining en cardio. Ik zie de meerwaarde van een trilplaat niet in tov gewoon liften.