MuscleMeat

Tri's: Chest dips of toch bench dips?

• Topic Starter Topic Starter
Als ik het goed heb begrepen train je met gewone dips borst en triceps, hoe meer je voorover leunt, hoe meer accent naar de borst verschuift, en hoe meer je rechtop, hoe meer de triceps wordt aangesproken.

Toch zie dat er meerdere ervaren gasten hier kiezen voor bench dips voor triceps. Is voor mijn gevoel een minder zware oefening dan de gewone dip, maar geeft meer volume aan de tri's dan, omdat de borst helemaal niet meedoet?

Als ik het goed heb begrepen train je met gewone dips borst en triceps, hoe meer je voorover leunt, hoe meer accent naar de borst verschuift, en hoe meer je rechtop, hoe meer de triceps wordt aangesproken.

Toch zie dat er meerdere ervaren gasten hier kiezen voor bench dips voor triceps. Is voor mijn gevoel een minder zware oefening dan de gewone dip, maar geeft meer volume aan de tri's dan, omdat de borst helemaal niet meedoet?

Ik vind chest dips ook superieur aan bench dips, als je gewoon goed focust op triceps ;)
Vind ze bovendien veel zwaarder idd

Ik doe de chest dips tijdens mijn tricep workout.
Bench dips zijn leuk voor op reis en zo, kan je lekker overal doen.

Chest dips, bench dips altijd last van schouder en k*t met laden.

Chest dips db tussen mn poten en gaan

Met een trainingspartner is bench dips goed te doen. Vind beide oefeningen trouwens belastend voor de schouder. Alleen in de avonduurtjes is het in mijn gym zo foktop druk dat je daar geen bench voor gaat kunnen vinden.

chest dips, als je naar voren leunt pak je borst. maar als je gewoon recht blijft pak je vooral je triceps.

Bench dip is meer blessuregevoelig door onnatuurlijkere houding, ik zou kiezen voor gewone dips. Reverse chest dips voor borst (alleen als iso)

hard cgbp pakken en daarna je tri's keihard slopen met chest dips. Heerlijk gevoel

Ik doe zelf bench dips omdat ik de mogelijkheid niet heb om de normale dips te doen, helaas.

Nee, ze hebben bij ons geen dip station. Vandaar bench dips, ik doe ze atm 2x8+30 KG in mijn starting strenght programma. Als ik kon kiezen had ik sowieso de normale dips gedaan.

Ah, niet eens 2 stangen ofzo?
Dan pak je 2 stangen, leg dit op een plat oppervlak en dip ertussen

Is het normaal dat ik zwaarder bench dips kan doen dan bankdrukken?

Is het normaal dat ik zwaarder bench dips kan doen dan bankdrukken?

Geen idee, zou best kunnen. Vooral omdat bench dips een hele andere oefening is dan bankdruk en dus nauwelijks te vergelijken is.
Net zoals deadlift met bench vergelijken ;)

Geen idee, zou best kunnen. Vooral omdat bench dips een hele andere oefening is dan bankdruk en dus nauwelijks te vergelijken is.
Net zoals deadlift met bench vergelijken ;)

Snap wel dat dat het grotendeels andere oefeningen zijn, maar vroeg het me gewoon af

what if... hij uitglijdt of het bankje wegglijdt?

Terug
Naar boven