AndroidHealthClinic

Trouwen

SJ2

Ripped Bodybuilder
Waardering
28
Lengte
1m75
Massa
63kg
Had gister een discussie over trouwen. Ik sprak een jongen waarvan de zus pot is en gaat samenwonen waarop de jongen antwoordde; 'ze zoekt het maar uit, leuk voor dr en alles, maar achter een huwelijk sta ik niet, dan kan ze opdonderen'.
Toen ik vroeg waarom dan, vertelde hij dat volgens de bijbel homohuwelijken e.d. verboden zijn.

Wat is jullie beeld van het huwelijk over het algemeen en over zo'n situatie?

Edit/ hij beweerd wel niet zo gelovig te zijn.

Laatst bewerkt:
Homohuwelijken? waarom niet, wie storen ze daarmee..
Kinderadoptie onder homohuwelijken weet ik nog zo niet.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn beeld is dat het een volgende stap in een relatie is en een belofte naar de gemeenschap en elkaar waarvan je verkondig dat je die persoon trouw blijft en dat dat de persoon is waarvan je kinderen wilt en later verschrompeld en bejaard nog je laatste jaartjes mee door wilt brengen. Een geloofsovertuiging heeft mijns inziens er verder weinig mee te maken.

Trouwen kost veel geld en is wat mij betreft nutteloos.

Maar, traditioneel gezien en omdat het toch wel wat heeft kan het leuk zijn wanneer je genoeg geld hebt.

Gasten die het huwelijk zien als alleen iets tussen man/vrouw, sterf stelselmatig aan hongerige pacman platjes die je bekrompenheid uitvreten.

als die mensen dan gelukkig zijn.. laat ze. er is zoveel wat niet mag van de bijbel, is volgens mij geen 5% van de mensen die de bijbel strikt naleven dus hebben ze zelf geen recht van spreken.

Trouwen voor de wet is gewoon handig omdat heel veel zaken dan wettelijk automatisch geregeld zijn.

Waarom heb je daar trouwen voor nodig, om elkaar trouw te zweren etc, daar heb ik geen ring etc voor nodig. Kost alleen maar geld en dat geld zou ik lekker voor een dikke reis gebruiken. Daarnaast vind ik het zo hypocriet van veel mensen, niet iedereen maar veel wel, want ze knallen er eerst altijd op los met jan en alleman en dan opeens aan 1 persoon trouw zweren.

Trouwen is stempeltje bij het gemeentehuis halen en weer naar huis gaan.:D

Trouwen kost veel geld en is wat mij betreft nutteloos.

Duur? Zo duur als je het zelf maakt, er zijn gemeenten waar het op bepaalde dagen zelfs gratis kan. Dan kost het je helemaal niks.

Nutteloos? Ligt eraan hoe de situatie is. Als je kinderen hebt samen is het vaak het makkelijkst en goedkoopst om te trouwen om ervoor te zorgen dat het goed geregeld is voor de kinderen als er iets met je gebeurd.

OT: ik hoef niet zo nodig te trouwen ofzo maar als mijn meisje dat wil, dan doen we dat toch.

Verder moet iedereen zelf weten met wie er getrouwd gaat worden, ik maak me er niet druk over, als ze maar gelukkig worden.

En ook iedereen mag van mij kinderen adopteren.

Homohuwelijken? waarom niet, wie storen ze daarmee..
Kinderadoptie onder homohuwelijken weet ik nog zo niet.

+1

Ze zijn al homo, dan maakt het geen **** uit of ze trouwen of niet, als zij daar gelukkig mee zijn, laat ze doen.

Kinderadoptie weet ik ook nog niet zo.
Deze samenleving is veel te bekrompen en nog niet klaar voor 2 ouders van hetzelfde geslacht (zou niet zo fijn zijn voor het kind)

Waarvan de zus pot is ? Pot ?

Waarvan de zus pot is ? Pot ?

Lesbisch/Dyke/Dijk/ she eats from the bushy plate/ drinks from the furry cup/lick-her-license etc....

Ja OT: ik vind dat homocoïtusuelen best mogen trouwen daar heb ik helemaal geen problemen mee. Ik snap alleen wel dat sommige moeite ermee hebben als ze voor de kerk gaan trouwen, aangezien ze in de kerk nog niet echt liberaal tegenover homo's staan. wat betreft adoptie ben ik toch wel een beetje tegen. Ik denk nog niet dat homo's in dergelijke mate geaccepteerd zijn dat hun kinderen normaal zullen opgroeien.

of je nou samenwoond of trouwt blijft 1 pot nat!!!!
en ieder moet doen waar hij of zij gelukkig van wordt want je leeft voor jezelf en niet voor een ander!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik sta zoiezo niet achter het huwelijk, maar iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt.

Moeten ze zelf weten. De "romantiek" van het huwelijk is sowieso overrated. Samenlevingscontracten zonder dat kerkelijke protocol zijn wat anders, dat lijkt me gewoon verstandig om te nemen, zowel voor heterokoppels als voor holebi's.

• Topic Starter Topic Starter
nou ik moet wel bekennen, ik vergaap me graag naar die mooie jurken in de etalages :o

Laatst bewerkt:
vind het huwelijk ook onzin, zou het zelf niet snel doen, en ALS ik het doe dan wel met huwelijkse voorwaarden (ben toch niet gek...)

Niemand zei dat de commerciewereld ons diep in de wortels zou beïnvloeden...

Terug
Naar boven