MuscleMeat

Trouwen

gwoon doen waar je zin in hebt iedereen heeft zijn eigen leven waarde geloof noem maar op
zo ik vind dat niemand daarover iets te zeggen heeft alleen degene waar het over gaat

bill hicks ( als ik me goed herinner )
we love eachother
lets get the government involved

maarja mensen moeten doen wat ze zelf willen
het heeft toch wel (enige) waarden bij sommige mensen

Het huwelijk, of beter gezegd de eeuwige trouw, aan de grond van de Evangelie en andere religies, was ooit eens niet meer dan een beginnende zelf liefde welke moest leiden tot een persoonlijk agentschap waarop jezelf bij jezelf kon terugvallen.

Vanuit de natuur zijn we immers geworpen in een individueel bestaan. Het fuseren van twee zielen tot 1 geheel met als doel een aanvulling tot een compleet levenspakket is de foute interpretatie die daarna volgde.

Het zelf aanvullen van het ontbrekende aan jezelf is wat ooit eens bedoeld werd met het heilige een eeuwig staande huwelijk.

Van 2 onafhankelijke wezens 1 maken is tegen elke kracht van het oerinstinct en de natuurlijke ingeving in.

'Pressie' van de evolutie is altijd de tegentegenhanger van het huwelijk. Hetgeen geen rol speelt wanneer iemand zelf de volledige cirkel met zichzelf verworven zou hebben.

Elk huwelijk is niet meer dan een misvatting van een perceptie.

:kots: bah.

Groot gelijk heeft die jongen, ik zou dezelfde mening hebben!

Komop, 2 lesbies kun je toch niet serieus nemen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind liefde tussen man-vrouw, vrouw-vrouw en man-man exact hetzelfde, alleen het coïtusleven en de mate van acceptatie in de samenleving is anders.

wat is er mis met een homohuwelijk.
als ze dat willen.laat ze.
als hun gelukkig zijn.

ik denk dat ik hierin maar beter kan blijven zwijgen, men weet toch al mijn mening hierover.......
;)

Trouwen is overbodig en ouderwets imo...
Mij niet gezien

Wat andere mensen doen laat me koud. En als 2 vrouwen willen trouwen mij goed.

Ja precies, de essentie is hetzelfde: twee mensen die van elkaar houden.

Hoezo essentie hetzelfde?De essentie is dat een huwelijk tussen man en vrouw is.
Ik heb persoonlijk niks tegen lesbische vrouwen, maar zo'n huwelijk kan ik gewoon niet serieus nemen.

Geen probleem mee.
Als 2 mensen van elkaar houden en met elkaar willen trouwen, wie ben ik of iemand anders in dit geval om ze tegen te houden...heeft niemand iets mee te maken.

Dat iemand lesbisch of homo is kun je toch niet veranderen. Het zit in de genen, dus laat ze lekker trouwen. Overigens heeft dit naar mijn mening niets met welke religie dan ook te maken. Van vroeger uit was dat natuurlijk wel zo, maar tijden veranderen.

Hoezo essentie hetzelfde?De essentie is dat een huwelijk tussen man en vrouw is.
Ik heb persoonlijk niks tegen lesbische vrouwen, maar zo'n huwelijk kan ik gewoon niet serieus nemen.

Ben je ook al zo gelovig? :rolleyes:
Nogmaals: de essentie/basis is dat twee mensen (in dit geval vrouw en vrouw) verliefd worden, van elkaar houden en (voor altijd) bij elkaar willen zijn. Precies hetzelfde als man en vrouw. 'Houden van' is hetzelfde hoor, dat is gewoon een gevoel. Of misschien ken je dat gevoel niet?

Terug
Naar boven