Injectieflacon Nebido is 4ml. Dat is altijd al zo. Was eerder ampul, maar nu ook in vials.(injectieflacon)
Yeah had een brain fart zo te zien, typte niet wat ik wilde zeggen

, thanks voor de correctie. In m'n grafiek daarboven heb ik ook gewoon 1000 mg injectie gebruikt als data whaha. Heb het gecorrigeerd naar wat ik wilde dat er stond.
Edit: ff reageren op de rest.
Dat is niet zo vreemd, venlafaxine staat bekend om heftige afkickverschijnselen al na 1 dosis
Ik heb het ook een tijdje gebruikt lang geleden en als ik een keer een enkele dosis vergat (kun je zelfs klok op gelijk zetten)krieeg ik steeds erger wordende (soort van elektrische) schokjes door mijn hoofd. Toenemend in intensiteit en daarnaast allerlei andere vage klachten die zeker angst -/ paniek aanvallen kunnen uitlokken.daarnaast ga je sowieso als je stopt ergere aanvallen krijgend dan voordat je ermee begon maar daar moet je even doorheen en is maar tijdelijk.
Volgens mij is het best moeilijk om de chemie in het hoofd goed te krijgen mocht het niet vanzelf gaan.
Daarmee gaan experimenteren is die paar kilo ten opzichte van de risico's niet waard. Door je vetpercentage te verlagen kun je er ook een stuk beter uitzien. En dan neem je de langere weg, geniet van het proces en hou je hoofd koel.

Succes
Jep, dat komt omdat venlafaxine veel sneller wordt afgebroken dan de SSRI's. De klachten die je opnoemt komen dus niet doordat venlafaxine dat veroorzaakt, maar juist het te snel uitwerken van. Als je het vaak vergeet en daar dus echt vaak last van ondervindt, zou je kunnen overwegen om het te vervangen met een SSRI die langer werkt - neem dan wel in het besluit mee dat de ene SSRI niet exact de ander is en je daardoor het risico loopt op dat je er mentaal niet beter van wordt - maar het tegenovergestelde kan ook. Hetzelfde geldt voor bijwerkingen. Maar goed, volgens mij weet je dat al, want venlafaxine wordt in principe pas geprobeerd nadat een SSRI niet (voldoende) werkt.
Sertraline en (es)citalopram worden stukken langzamer afgebroken. Als je wilt switchen dan hoef je trouwens niet eerst je venlafaxine helemaal af te bouwen en dan de ander op te bouwen, dat kan geleidelijk d.m.v. (in het geval van venlafaxine naar een van de 2 die ik zojuist hebt benoemd) langzaam de ene afbouwen en langzaam de ander opbouwen. Als je helemaal veilig wilt zitten doe je dat geleidelijk over een tijdsbestek van 4 weken. Helaas denken huisartsen hier doorgaans niet over na of weten ze niet eens dat dat veilig kan. Jammer, want het is ook nog eens beter voor je brein om het zo te doen i.p.v. helemaal afbouwen en weeer vanaf 0 op te bouwen.
Mocht je ooit helemaal willen stoppen met venlafaxine zonder een alternatief daarvoor in de plaats te nemen, is het trouwens verstandig en beter voor je brein om je eerst op een andere SSRI te zetten en dan pas te beginnen om echt af te bouwen. Hoe stabieler de hoeveelheid in je lichaam is, hoe minder bijwerkingen je krijgt.
Hetzelfde geldt voor praktisch alle middelen, dus als iemand verslaafd is aan bijvoorbeeld Xanax (alprazolam) / oxazepam / temazepam, is het zeer verstandig om eerst te switchen naar Valium (diazepam).