Fitness Seller

TRT wanneer dokter niet mee wilt werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Dat is niet zo vreemd, venlafaxine staat bekend om heftige afkickverschijnselen al na 1 dosis

Ik heb het ook een tijdje gebruikt lang geleden en als ik een keer een enkele dosis vergat (kun je zelfs klok op gelijk zetten)krieeg ik steeds erger wordende (soort van elektrische) schokjes door mijn hoofd. Toenemend in intensiteit en daarnaast allerlei andere vage klachten die zeker angst -/ paniek aanvallen kunnen uitlokken.daarnaast ga je sowieso als je stopt ergere aanvallen krijgend dan voordat je ermee begon maar daar moet je even doorheen en is maar tijdelijk.

Dat was maar 1 voorbeeld, ik zit ook aan de Diazepam en Olanzapine. Wel cool dat je meedenkt, wordt gewaardeerd 🤜🏻🤛🏼

Injectieflacon Nebido is 4ml. Dat is altijd al zo. Was eerder ampul, maar nu ook in vials.(injectieflacon)
Yeah had een brain fart zo te zien, typte niet wat ik wilde zeggen :D, thanks voor de correctie. In m'n grafiek daarboven heb ik ook gewoon 1000 mg injectie gebruikt als data whaha. Heb het gecorrigeerd naar wat ik wilde dat er stond.

Edit: ff reageren op de rest.

Dat is niet zo vreemd, venlafaxine staat bekend om heftige afkickverschijnselen al na 1 dosis

Ik heb het ook een tijdje gebruikt lang geleden en als ik een keer een enkele dosis vergat (kun je zelfs klok op gelijk zetten)krieeg ik steeds erger wordende (soort van elektrische) schokjes door mijn hoofd. Toenemend in intensiteit en daarnaast allerlei andere vage klachten die zeker angst -/ paniek aanvallen kunnen uitlokken.daarnaast ga je sowieso als je stopt ergere aanvallen krijgend dan voordat je ermee begon maar daar moet je even doorheen en is maar tijdelijk.
Volgens mij is het best moeilijk om de chemie in het hoofd goed te krijgen mocht het niet vanzelf gaan.
Daarmee gaan experimenteren is die paar kilo ten opzichte van de risico's niet waard. Door je vetpercentage te verlagen kun je er ook een stuk beter uitzien. En dan neem je de langere weg, geniet van het proces en hou je hoofd koel. :thumb: Succes
Jep, dat komt omdat venlafaxine veel sneller wordt afgebroken dan de SSRI's. De klachten die je opnoemt komen dus niet doordat venlafaxine dat veroorzaakt, maar juist het te snel uitwerken van. Als je het vaak vergeet en daar dus echt vaak last van ondervindt, zou je kunnen overwegen om het te vervangen met een SSRI die langer werkt - neem dan wel in het besluit mee dat de ene SSRI niet exact de ander is en je daardoor het risico loopt op dat je er mentaal niet beter van wordt - maar het tegenovergestelde kan ook. Hetzelfde geldt voor bijwerkingen. Maar goed, volgens mij weet je dat al, want venlafaxine wordt in principe pas geprobeerd nadat een SSRI niet (voldoende) werkt.
Sertraline en (es)citalopram worden stukken langzamer afgebroken. Als je wilt switchen dan hoef je trouwens niet eerst je venlafaxine helemaal af te bouwen en dan de ander op te bouwen, dat kan geleidelijk d.m.v. (in het geval van venlafaxine naar een van de 2 die ik zojuist hebt benoemd) langzaam de ene afbouwen en langzaam de ander opbouwen. Als je helemaal veilig wilt zitten doe je dat geleidelijk over een tijdsbestek van 4 weken. Helaas denken huisartsen hier doorgaans niet over na of weten ze niet eens dat dat veilig kan. Jammer, want het is ook nog eens beter voor je brein om het zo te doen i.p.v. helemaal afbouwen en weeer vanaf 0 op te bouwen.
Mocht je ooit helemaal willen stoppen met venlafaxine zonder een alternatief daarvoor in de plaats te nemen, is het trouwens verstandig en beter voor je brein om je eerst op een andere SSRI te zetten en dan pas te beginnen om echt af te bouwen. Hoe stabieler de hoeveelheid in je lichaam is, hoe minder bijwerkingen je krijgt.

Hetzelfde geldt voor praktisch alle middelen, dus als iemand verslaafd is aan bijvoorbeeld Xanax (alprazolam) / oxazepam / temazepam, is het zeer verstandig om eerst te switchen naar Valium (diazepam).

Laatst bewerkt:
Veel SSRI's zijn om die redenen vaak ook in vloeibare vorm te krijgen, zodat je echt langzaam kunt afbouwen. Je moet hier inderdaad vaak wel specifiek naar vragen, want de meeste artsen zullen hier niet proactief mee komen. Dat is een ander verhaal als je bij een psychiater loopt, die weten veel vaker van de hoed en de rand.

Nadeel van Nebido is dat het niet snel werkt vanwege erg trage ester. vaak pas na 2e injectie, dus na 12 weken. zou mooi zijn als je Nebido krijgt dat je mag boosten met gel

De volgende DEXA moet nu ff wachten, in verband met gemaakte en misschien komende kosten van de kliniek. Het geld begint zo langzamerhand best hard te gaan en DEXA's doe ik particulier.

We houden de 26% aan van maart. Het is aanzienlijk minder, maar zoals ik al zei werk ik met feiten en geen aannames.

Kan niet wachten tot de 20e. Ben met alle supplementen testosteron gerelateerd gestopt en we gaan eens een kijkje nemen.

Bedankt voor deze tip guys! ✌️

De volgende DEXA moet nu ff wachten, in verband met gemaakte en misschien komende kosten van de kliniek. Het geld begint zo langzamerhand best hard te gaan en DEXA's doe ik particulier.

We houden de 26% aan van maart. Het is aanzienlijk minder, maar zoals ik al zei werk ik met feiten en geen aannames.

Kan niet wachten tot de 20e. Ben met alle supplementen testosteron gerelateerd gestopt en we gaan eens een kijkje nemen.

Bedankt voor deze tip guys! ✌️
Waarom laat je je percentage niet meten door iemand met een tang? Is volgens mij nog meer precieser dan met een dexa scan. En kost niet behalve wat tijd.

Laatst bewerkt:
Waarom laat je je percentage niet meten door iemand met een tang? Is volgens mij nog meer precieser dan met een dexa scan. En kost niet behalve wat tijd.

De pro's zeggen dat er niets zo betrouwbaar is als een DEXA-scan, buiten dat zie je ook andere waardes zoals vetvrije spiermassa en hoeveel spier je hebt per spiergroep.

Ik heb Greg Douchette een meting zien doen bij Mitchell Hooper en de tang ging niet eens in de benen, Mitchell Hooper twijfelde net als ik in de uitslag hierdoor.

De DEXA laat alles zien en ik wil alles weten.

• Like
Waarderingen: Vonk
De pro's zeggen dat er niets zo betrouwbaar is als een DEXA-scan, buiten dat zie je ook andere waardes zoals vetvrije spiermassa en hoeveel spier je hebt per spiergroep.

Ik heb Greg Douchette een meting zien doen bij Mitchell Hooper en de tang ging niet eens in de benen, Mitchell Hooper twijfelde net als ik in de uitslag hierdoor.

Het % is maar een getal. de spiegel laat zien of jij er tevreden mee bent

Ben benieuwd wat je dat precies wilt weten en waarom? 20%+ ben je te vet. 15%+ en je bent te dik. Dan maken de preciese nummers toch niet veel uit.
Zijn genoeg voorbeelden te vinden wat 15 of 20% is op het internet.

Persoonlijk denk ik dat als je geen vertrouwen heb in een meeting met een tang je beter af bent met een spiegel en een meetlint als je het dan "precies" wil weten.

Maar ieder zijn keuze uiteraard.

Ik wil gewoon alles te weten komen wat betreft mijn lichaam. Ik snap weer niet waarom sommigen het niet doen.

Nog een voorbeeld: ik wil weten hoeveel vet ik rondom mijn organen heb, aangezien dat met mijn gezondheid te maken heeft.

Verdiep je je er eens in, newschool is niet altijd slechter dan oldschool.

• Like
Je kunt dit wel doen, maar dat hoeft niet zo vaak.

Zoals het er nu uitziet, wordt het eens per jaar.

Eens per half jaar is echter niet uitzonderlijk.

Ik wil gewoon alles te weten komen wat betreft mijn lichaam. Ik snap weer niet waarom sommigen het niet doen.

Nog een voorbeeld: ik wil weten hoeveel vet ik rondom mijn organen heb, aangezien dat met mijn gezondheid te maken heeft.

Verdiep je je er eens in, newschool is niet altijd slechter dan oldschool.

Waarom dan nu pas in je vetpercentage geïnteresseerd?

Old school New school vet is nooit aantrekkelijk geweest. 10 jaar geleden was een dikke pens ook niet in de mode.

• Haha
In maart ben ik met DEXA begonnen en nu blijf ik dit eens per jaar doen. De redenen zijn nu een aantal keren uitgelegd en zo zijn er veel meer. Alles wordt in kaart gebracht.

Daarvoor stond ik volgens de huisarts bij hem op betrouwbare weegschalen. Maar die statistieken halen het niet bij een DEXA.

Dus ik was er al mee bezig.

Er is niets of niemand die me van een DEXA af kan praten, want ik WEET dat dit nauwkeuriger is dan de rest.

Ben je het er niet mee eens? Laten we het eens zijn, dat we het niet eens zijn.

• Like
Ben je trouwens aan het cutten of wat is de aanpak?

Ja. Door mijn voeding aan te passen. Geen cardio.
Zou cardio ook niet in deze fase zien als vet verlies, maar eerder als “health”. 2/3x pw al is het maar 10/15 min lage intensiviteit zal je bloeddruk goed doen.
Cardio uppen kan altijd nog half/richting eind vd cut indien kcal lager zijn en je toch nog dieper moet cutten.

Zou cardio ook niet in deze fase zien als vet verlies, maar eerder als “health”. 2/3x pw al is het maar 10/15 min lage intensiviteit zal je bloeddruk goed doen.
Cardio uppen kan altijd nog half/richting eind vd cut indien kcal lager zijn en je toch nog dieper moet cutten.

Ik doe niet aan cardio, want dat demotiveerd mij. Dus doe ik daar niet aan.

• Sad
Waarderingen: AK
Ik doe niet aan cardio, want dat demotiveerd mij. Dus doe ik daar niet aan.
Maat je hebt een tattoo op je hoofd dat je bb diehard bent en doet geen cardio omdat je dat demotiveert?
Beetje hetzelfde als ik doe aan bb, maar me kcal tellen is onzin en eet liever elke dag mac donalds.
Als je een lange carrière wilt hebben in deze sport dan zou ik cardio zeker weten 12 maanden pj erin houden, hoeft niet veel te zijn op de meeste momenten maar 0.0 is echt dom vooral als je al wat zwaarder bent en hoog in bf%.

• Haha
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven