XXL Nutrition

Turkije piept over Nederland

Waarom tussen haakjes Turkse? Ik had het over alle allochtonen.
Nee daar heb ik geen cijfers van en ja er zijn zeker genoeg autochtonen die zich niet gedragen naar onze normen en waarden, maar het ging geloof ik om mensen die van een andere cultuur komen dan van de Nederlandse (en autochtonen komen van de Nederlandse cultuur).

Waarden en normen, daar had ik het over.

Ik heb ook niet gezegd dat dit drastische conflicten veroorzaken.

heb je mijn post wel gelezen :roflol: ik zei alleen dat mensen van een andere cultuur, die willen voegen tot onze cultuur VAAK andere normen en waarden hebben dan Nederland heeft.

Niet dat het botst, niet dat het alleen Turken zijn, niet dat Nederlanders dit niet hebben..Niet zo verdraaien.

Omdat heel dit topic al over Turkije gaat en de desbetreffende psycoturko, uit Turks oogpunt spreekt.
Je zei tegenstrijdig, hoe moet ik dit dan opvatten? Of moet ik dit in positieve zin zien?

statistieken dat turken vaker een probleem hebben met homoseksualiteit :roflol:

heeft er misschien iemand statistieken waaruit blijkt dat turken uberhaupt bestaan? anders kan dit topic dicht

Omdat heel dit topic al over Turkije gaat en de desbetreffende psycoturko, uit Turks oogpunt spreekt.
Je zei tegenstrijdig, hoe moet ik dit dan opvatten? Of moet ik dit in positieve zin zien?

Niet in positieve zin, maar ook niet in extreem negatieve zin.

Ik reageerde enkel op psycoturko, niet per se op het onderwerp van het topic.

Uit mijn onderzoek blijkt dat er een chronisch gebrek is aan Turken op het kerkhof.

Heb jij statistieken dat DBBers vaker trainen dan de gemiddelde bevolking? Anders geloof ik het niet. Jezus man, je hoeft niet overal statistieken voor te hebben. Je weet heus wel dat mensen in een lager sociaal-economisch milieu procentueel gezien een stuk meer tegen homo's hebben. Daar komt ook nog bij dat gelovigen ook meer tegen homo's hebben.

Ja en mensen die veel tv kijken zijn pro-homo's, omdat in elk programma minimaal 1 homo zit.
Nee, daar heb ik dan ook geen statistieken voor.

Dat verwachten we over het algemeen ook niet van immigranten, enkel de cultuur die botst met de onze. Daarmee bedoel ik bijv. het denkbeeld over homoseksuelen (niet dat je er vrienden mee hoeft te worden, maar wel respect kunt tonen).
kijk. Ik ben zelf ook geen homo-fanaat, Maar ik zal niet gek tegen ze doen als ze zich gedragen. Mijn voorvaderen die hier leefden/leven hebben ook altijd zich menselijk opgesteld tegenover dit soort types in de samenleving. Ik ga niet zeggen dat alle turken zo zijn, maar voor zover ik weet, doen turken over het algemeen aardig tegenover dit soort type personen in de samenleving, puur en alleen omdat het iets is wat bijna ieder (traditionele) turk mee krijgt vanuit de opvoeding dat men ieder mens moet omarmen, ookal is het niet de type waarmee je graag te maken wilt hebben. Dat men vaak andere moslimgroepen met door elkaar haalt die zich wel vaak afzetten tegen homo's etc. is jammer genoeg foutief. Uiteraard is het niet gepast binnen onze gemeenschap dat je homo bent, maar dat is weer iets wat vooral van toepassing is binnen de turkse kringen. En natuurlijk zijn er zat genoeg turken die homo's discrimineren, voornamelijk jongeren, maar dat zijn vaak niet een van de slimmere personen :). En zoals ik al zei, het is normaal dat men zich moet aanpassen. Nederland is dat betreft een heel open , niet racistisch land, als je het gaat vergelijken met andere west-europeese landen zoals duitsland, waarbij turken letterlijk worden verbrand. Daarom is het jammer dat er sommige bevolkingsgroepen zoals de marokkanen, ervoor zorgen dat men over andere bevolkingsgroepen dezelfde denken, terwijl dit foutief is.

Integreren is ook aanpassen aan de normen en waarden van een land, in dit geval nederland. Assimileren betekent dat men haar of zijn cultuur, identiteit, gewoontes en achtergrond vervangt door een nieuwe. Dat is iets heel anders dan wat jij zegt met "aanpassen". Waarom ik met jou een discussie aan ga is sws iets raars, wandt ik wil mezelf niet verlagen tot jouw niveau. Rare vogel :\

---------- Toegevoegd om 20:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:11 ----------

Nee. Hij wilt gewoon zijn ideeën kwijt, aangezien die daar in het dagelijks leven niet de man voor is om het hardop te zeggen :)

De reden dat ik dat niet hardop kan zeggen bevestigt mijn standpunten wat betreft intimidatie en terreur vanuit islamitische hoek vanwege kritiek op de ideologie en de culturen die met de islam verweven zijn. Je kunt ook niet spreken van een fobie.

Islamitisch gedachtegoed, sharia en islamitische bronnen zijn staatsondermijnend en een dreigend gevaar voor de westerse beschaving. Assimilatie is dus vereist van hen die hier willen komen wonen, geboren worden, hen die worden gehaald als gastarbeider of hen die hier komen als vluchteling/gelukszoeker. De islam is een te groot risico. En genocide is voor sommige mensen snel ontkend/vergeten.

Groepen die wel kunnen integreren zonder al te grote problemen zijn mensen zonder islamitische achtergrond. Neem andere europeanen, scandinaviers, amerikanen, aziaten etc.

Het behoud van onze redelijk beschaafde samenleving/beschaving staat op het spel, wat is je probleem? Waarom voel je je zo aangevallen? Ik ben bereid al mijn belastinggeld uit te geven aan remigratie van islamitisch fundamentalistische mensen die liever onder de shariawetten willen leven of terug naar Turkije willen. Je hoeft van mij niet dood ofzo als jij onder die groep valt, maar de staat moet zichzelf beschermen tegen mensen die genocide ontkennen en mensen de mond proberen te snoeren dmv intimidatie. Dat zijn geen normen of waarden die wij nu willen hanteren.

Niet alle moslims zijn schuldig vanwege onwetendheid of andere redenen, dus ik wil hierbij niet zeggen dat iedere moslim een slecht mens is. En als jij als Turk in Turkije woont en je vindt dat Turkije zich moet weren tegen een bepaalde staatsondermijnende groepen vind ik dat niet meer dan terecht. Je hebt het recht op zelfbeschikking, maar niet op parallelle samenlevingen binnen een ander land.

kijk. Ik ben zelf ook geen homo-fanaat, Maar ik zal niet gek tegen ze doen als ze zich gedragen. Mijn voorvaderen die hier leefden/leven hebben ook altijd zich menselijk opgesteld tegenover dit soort types in de samenleving. Ik ga niet zeggen dat alle turken zo zijn, maar voor zover ik weet, doen turken over het algemeen aardig tegenover dit soort type personen in de samenleving, puur en alleen omdat het iets is wat bijna ieder (traditionele) turk mee krijgt vanuit de opvoeding dat men ieder mens moet omarmen, ookal is het niet de type waarmee je graag te maken wilt hebben. Dat men vaak andere moslimgroepen met door elkaar haalt die zich wel vaak afzetten tegen homo's etc. is jammer genoeg foutief. Uiteraard is het niet gepast binnen onze gemeenschap dat je homo bent, maar dat is weer iets wat vooral van toepassing is binnen de turkse kringen. En natuurlijk zijn er zat genoeg turken die homo's discrimineren, voornamelijk jongeren, maar dat zijn vaak niet een van de slimmere personen :). En zoals ik al zei, het is normaal dat men zich moet aanpassen. Nederland is dat betreft een heel open , niet racistisch land, als je het gaat vergelijken met andere west-europeese landen zoals duitsland, waarbij turken letterlijk worden verbrand. Daarom is het jammer dat er sommige bevolkingsgroepen zoals de marokkanen, ervoor zorgen dat men over andere bevolkingsgroepen dezelfde denken, terwijl dit foutief is.

Zeg dat maar eens tegen Turkije :o

@ xROCKx

Moslims die een sharia staat willen, moeten maar lekker gaan leven in een land waar ze die wetten hanteren.
Maar dan moet Nederland niet de paspoorten afpakken en ze hier vast gaan houden, als ze die kant op willen. :roflol:

De reden dat ik dat niet hardop kan zeggen bevestigt mijn standpunten wat betreft intimidatie en terreur vanuit islamitische hoek vanwege kritiek op de ideologie en de culturen die met de islam verweven zijn. Je kunt ook niet spreken van een fobie.

Islamitisch gedachtegoed, sharia en islamitische bronnen zijn staatsondermijnend en een dreigend gevaar voor de westerse beschaving. Assimilatie is dus vereist van hen die hier willen komen wonen, geboren worden, hen die worden gehaald als gastarbeider of hen die hier komen als vluchteling/gelukszoeker. De islam is een te groot risico. En genocide is voor sommige mensen snel ontkend/vergeten.

Groepen die wel kunnen integreren zonder al te grote problemen zijn mensen zonder islamitische achtergrond. Neem andere europeanen, scandinaviers, amerikanen, aziaten etc.

Het behoud van onze redelijk beschaafde samenleving/beschaving staat op het spel, wat is je probleem? Waarom voel je je zo aangevallen? Ik ben bereid al mijn belastinggeld uit te geven aan remigratie van islamitisch fundamentalistische mensen die liever onder de shariawetten willen leven of terug naar Turkije willen. Je hoeft van mij niet dood ofzo als jij onder die groep valt, maar de staat moet zichzelf beschermen tegen mensen die genocide ontkennen en mensen de mond proberen te snoeren dmv intimidatie. Dat zijn geen normen of waarden die wij nu willen hanteren.

Niet alle moslims zijn schuldig vanwege onwetendheid of andere redenen, dus ik wil hierbij niet zeggen dat iedere moslim een slecht mens is. En als jij als Turk in Turkije woont en je vindt dat Turkije zich moet weren tegen een bepaalde staatsondermijnende groepen vind ik dat niet meer dan terecht. Je hebt het recht op zelfbeschikking, maar niet op parallelle samenlevingen binnen een ander land.
Jij scheert bevolkingsgroepen over 1 kam. Omdat een handjevol met mensen ( uit voornamelijk arabische landen) zich slecht gedragen, probeer jij nu ook turken hierbij te betrekken. Laat duidelijk zijn: Turken zijn geen arabieren ( en gelukkig maar, maar dat is weer een ander verhaal), en zijn vrij mild als het gaat om geloof. Waar jij de termen vandaan haalt zoals Sharia en Fundementalisme etc. is mij nogsteeds een vraag. Merendeel van de mensen die die dit steunen in nederland zijn de bekeerde Nederlanders die denken de ware geloof te gevonden te hebben en die de extreme leer aanhouden van de islam. Over het algemeen zijn de turken en ook veel marokkanen gewoon ''mild'' om het zo te zeggen, ookal zijn er onder de arabieren meer van die fundamentalisten.

Zeg dat maar eens tegen Turkije :o
Ik schaam me dus ook dat turkije het woord ''racisme'' heeft gebruikt. Maar dat ze er wat van hebben gezegd vind ik best logisch, aangezien men Turkse staatsorganisaties ervan beschuldigt dat ze de integratie niet bevorderen. Ik zelf ben ook lid van de diyanet, en ik heb geen ene fl**ker met ze te maken, behalve wanneer ik tijdens de slachtfeest geld over naar ze maak zodat ze een schaap/koe/weetikwat slachten voor arme mensen en contributie en wanneer ik kom te overlijden, zodat ze mijn lichaam islamitisch ''klaarmaken'' om te begraven ( denk dan aan schoonmaken en bepaalde lichaamsbeharing weg scheren). Voor de rest hoor ik niks van ze, laat staan de integratie tegenwerken. Milli Görus is precies hetzelfde verhaal. Ik vind daarnaast ook heel beschamend dat nederland een onderzoek start naar deze niet-''integratie bevorderende'' organisaties op aandringen van paar hoogleraren/ hoge pieten terwijl dit al een keertje onderzocht was waarbij naar voren was gekomen dat deze organisatie's niks verkeerds deden. Pure onzin. En geloof mij nou maar, niet deze organisaties , maar zulke onderzoeken naar deze turkse organisaties zorgen ervoor dat de integratie niet bevordert.

---------- Toegevoegd om 21:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------

Ideaal, zin in een 'volksverhuizing'?
Als jij ervoor zorgt dat ze allemaal mogen vliegen met First Class Turkish Airlines, zullen ze niet klagen hoor :)

De gematigde moslims steunen onbewust de militante islam. Een zogenaamde godsdienst waar je mee geboren word en waar je lastig van af komt, of zelfs met verstoting door familie of de dood. Onwetend dat zij zijn, profiteren aan de andere kant groeiende groepen jihadisten die uit datzelfde geloof genocide en terreur zaaien.
Ik scheer geen bevolkingsgroepen over 1 kam, ik benoem een gevaarlijke overeenkomst die zij kunnen hebben. Ras, kleur of afkomst doet er niet toe.

Een godsdienst die imperialisme en onderdrukking van andersdenkenden motiveert vreet aan onze beschaving. Door de eeuwen heen zijn hier veldslagen door geweest, tot aan de poorten van Europa. Nu zijn er van hen binnen deze poorten gehaald en worden zij aangewakkerd door beelden uit het Midden-Oosten.

Wat IS doet in Irak en Syrie, is dat genocide plegen volgens jou?

De gematigde moslims steunen onbewust de militante islam. Een zogenaamde godsdienst waar je mee geboren word en waar je lastig van af komt, of zelfs met verstoting door familie of de dood. Onwetend dat zij zijn, profiteren aan de andere kant groeiende groepen jihadisten die uit datzelfde geloof genocide en terreur zaaien.
Ik scheer geen bevolkingsgroepen over 1 kam, ik benoem een gevaarlijke overeenkomst die zij kunnen hebben. Ras, kleur of afkomst doet er niet toe.

Een godsdienst die imperialisme en onderdrukking van andersdenkenden motiveert vreet aan onze beschaving. Door de eeuwen heen zijn hier veldslagen door geweest, tot aan de poorten van Europa. Nu zijn er van hen binnen deze poorten gehaald en worden zij aangewakkerd door beelden uit het Midden-Oosten.

Wat IS doet in Irak en Syrie, is dat genocide plegen volgens jou?
AUB praat niet over onderwerpen als je niet de geschiedenis ervan weet. IS is een logisch gevolg van wat de britten en de fransen voor de eerste wereldoorlog in werking hebben gezet, en wat na de aanslagen op de twin towers alleen maar erger is geworden. Ik ga nu niet met jou in discussie over een onderwerp dat te gecompliceerd is voor een polderbewoner die zwart-wit denkt.

Terug
Naar boven