MuscleMeat

Turkije piept over Nederland

Assimilatie in onze taal betekent simpelweg aanpassen. Daar doelen wij dan niet op, zoals jij misschien denkt, dat wanneer je je niet bekeert je kop eraf gaat oid of dat wij genocide zullen plegen. Zulke zieke gedachten mag je dus loslaten.
Integreren is ook aanpassen aan de normen en waarden van een land, in dit geval nederland. Assimileren betekent dat men haar of zijn cultuur, identiteit, gewoontes en achtergrond vervangt door een nieuwe. Dat is iets heel anders dan wat jij zegt met "aanpassen". Waarom ik met jou een discussie aan ga is sws iets raars, wandt ik wil mezelf niet verlagen tot jouw niveau. Rare vogel :\

---------- Toegevoegd om 20:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:11 ----------

Oh ja? Je dacht je maakt een kuttopic nog wat kutter?
Nee. Hij wilt gewoon zijn ideeën kwijt, aangezien die daar in het dagelijks leven niet de man voor is om het hardop te zeggen :)

Learn from your mistakes

borat%2Bnot.jpg

eric doe dit topic eens dicht

straks verspreidt deze debielheid zich

Integreren is ook aanpassen aan de normen en waarden van een land, in dit geval nederland. Assimileren betekent dat men haar of zijn cultuur, identiteit, gewoontes en achtergrond vervangt door een nieuwe. Dat is iets heel anders dan wat jij zegt met "aanpassen". Waarom ik met jou een discussie aan ga is sws iets raars, wand ik wil mezelf niet verlagen tot jouw niveau. Rare vogel :\

---------- Toegevoegd om 20:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:11 ----------

Nee. Hij wilt gewoon zijn ideeën kwijt, aangezien die daar in het dagelijks leven niet de man voor is om het hardop te zeggen :)

Culturele assimilatie (ook wel kortweg assimilatie) is een begrip uit de sociologie voor een proces van consistente integratie waardoor leden van een ethno-culturele groep (zoals immigranten of minderheidsgroepen) opgaan in, oftewel geabsorbeerd worden door een gevestigde, doorgaans grotere gemeenschap of cultuur. Dit veronderstelt bij de geabsorbeerde groep het verlies van bepaalde onderscheidende kenmerken, bijvoorbeeld in de sfeer van kleding, spraak of manieren, ten gevolge van het contact met die andere cultuur of gemeenschap.

Niet helemaal waar wat jij zegt. Ze vervangen het niet, ze raken enkel bepaalde kenmerken kwijt, doordat ze zich aanpassen aan de andere cultuur.

Normaal ben ik niet zo'n grammar nazi, maar wand editen naar wandt :roflol:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Niet helemaal waar wat jij zegt. Ze vervangen het niet, ze raken enkel bepaalde kenmerken kwijt, doordat ze zich aanpassen aan de andere cultuur.
Klopt. Maar als hij zegt dat men dat MOET doen, vind ik persoonlijk dan, dat dit tegen de rechten van de mens in gaat. Een van die rechten is o.a. het behouden van cultuur, identiteit etc.

---------- Toegevoegd om 20:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:21 ----------

Hahaha ik ben een turk. Hopelijk begrijpt gij mij.

Klopt. Maar als hij zegt dat men dat MOET doen, vind ik persoonlijk dan, dat dit tegen de rechten van de mens in gaat. Een van die rechten is o.a. het behouden van cultuur, identiteit etc.

Nou ja, in zekere zin moet je je wel aanpassen aan de Nederlandse cultuur (wat ook betekent het houden aan de Nederlandse wet).
Sommige niet-Nederlanders hebben het daar nogal moeilijk mee en vinden dat zij hun cultuur niet hoeven af te geven en dus niet volgens de Nederlandse wet hoeven te handelen.

Maar goed te weten dat je je ongelijk ook kan toegeven :D

today I learned dat het een fundamenteel mensenrecht is om te gaan en staan waar je wilt en je nergens aan aan te passen

Nou ja, in zekere zin moet je je wel aanpassen aan de Nederlandse cultuur (wat ook betekent het houden aan de Nederlandse wet).
Sommige niet-Nederlanders hebben het daar nogal moeilijk mee en vinden dat zij hun cultuur niet hoeven af te geven en dus niet volgens de Nederlandse wet hoeven te handelen.

Maar goed te weten dat je je ongelijk ook kan toegeven :D
Ik ben het volledig met je eens dat men ook bepaalde aspecten moet overnemen uit de nederlandse cultuur naast het feitbdat je je sws moet aanpassen aan de waarde en normen van het land waar je in woont om met de maatschappij mee te kunnen doen. Maar dat betekent niet dat je je identiteit en cultuur en al die andere dingen wat je meeneemt vanuit je land van herkomst hoeft weg te doen. Dat is bizar.

Laatst bewerkt:
Ben niet racistisch ofzo, maar ik kan die Groep Kuzu echt voor geen meter uit staan.

Op naar de 0 zetels!

Ik ben het volledig met je eens dat men ook bepaalde aspecten moet overnemen uit de nederlandse cultuur naast het feitbdat je je sws moet aanpassen aan de waarde en normen van het land waar je in woont om met de maatschappij mee te kunnen doen. Maar daar hoef je je identiteit en cultuur en al die andere dingen wat je meeneemt vanuit je land van herkomst hoeft weg te doen. Dat is bizar.

Klopt, alleen dat laatste is, wat veel mensen van een cultuur beweren dat hen 'bij hun cultuur hoort', vaak tegenstrijdig aan onze waarden en normen.

Ik ben het volledig met je eens dat men ook bepaalde aspecten moet overnemen uit de nederlandse cultuur naast het feitbdat je je sws moet aanpassen aan de waarde en normen van het land waar je in woont om met de maatschappij mee te kunnen doen. Maar daar hoef je je identiteit en cultuur en al die andere dingen wat je meeneemt vanuit je land van herkomst hoeft weg te doen. Dat is bizar.
Dat verwachten we over het algemeen ook niet van immigranten, enkel de cultuur die botst met de onze. Daarmee bedoel ik bijv. het denkbeeld over homoseksuelen (niet dat je er vrienden mee hoeft te worden, maar wel respect kunt tonen).

Kan je daar een aantal voorbeelden van geven?

Homoseksualiteit (hebben ze iets op tegen), gelijke rechten voor vrouwen (vrouwen zijn minder), belasting betalen (of werken als je kan werken).
Let wel, gaat over alle niet-Nederlanders he en het gaat over hetgeen dat zij beweren dat bij de cultuur hoort, ikzelf weet niet welk land, welke culturen draagt.

Homoseksualiteit (hebben ze iets op tegen), gelijke rechten voor vrouwen (vrouwen zijn minder), belasting betalen (of werken als je kan werken).
Let wel, gaat over alle niet-Nederlanders he en het gaat over hetgeen dat zij beweren dat bij de cultuur hoort, ikzelf weet niet welk land, welke culturen draagt.

Deze punten zijn ook toepasbaar op autochtonen.
Heb je statistieken die aantonen dat deze punten bij hoger scoren bij (Turkse) allochtonen dan autochtonen?
Al vind ik de punten nog steeds te zwak om te zeggen dat dit drastische conflicten veroorzaakt met onze zogenaamde cultuur.
Tegen homoseksualiteit zijn, ja dat kan? vrijheid van meningsuiting.
Gelijke rechten voor vrouwen? Zolang ik (Turkse) vrouwen zie autorijden zijn die er (beetje sarcasme).
Belasting betalen? Ik betaal liever ook geen belasting, heeft niks met cultuur te maken.

Heb je statistieken die aantonen dat deze punten bij hoger scoren bij (Turkse) allochtonen dan autochtonen?
Al vind ik de punten nog steeds te zwak om te zeggen dat dit drastische conflicten veroorzaakt met onze zogenaamde cultuur.
Gelijke rechten voor vrouwen? Zolang ik (Turkse) vrouwen zie autorijden zijn die er (beetje sarcasme).
Belasting betalen? Ik betaal liever ook geen belasting, heeft niks met cultuur te maken.

Waarom tussen haakjes Turkse? Ik had het over alle allochtonen.
Nee daar heb ik geen cijfers van en ja er zijn zeker genoeg autochtonen die zich niet gedragen naar onze normen en waarden, maar het ging geloof ik om mensen die van een andere cultuur komen dan van de Nederlandse (en autochtonen komen van de Nederlandse cultuur).

Waarden en normen, daar had ik het over.

Ik heb ook niet gezegd dat dit drastische conflicten veroorzaken.

heb je mijn post wel gelezen :roflol: ik zei alleen dat mensen van een andere cultuur, die willen voegen tot onze cultuur VAAK andere normen en waarden hebben dan Nederland heeft.

Niet dat het botst, niet dat het alleen Turken zijn, niet dat Nederlanders dit niet hebben..Niet zo verdraaien.

Heb jij statistieken dat DBBers vaker trainen dan de gemiddelde bevolking? Anders geloof ik het niet. Jezus man, je hoeft niet overal statistieken voor te hebben. Je weet heus wel dat mensen in een lager sociaal-economisch milieu procentueel gezien een stuk meer tegen homo's hebben. Daar komt ook nog bij dat gelovigen ook meer tegen homo's hebben.

Terug
Naar boven