Fitness Seller

Turkije piept over Nederland

fundament impliceert dat je het niet weg kan halen zonder dat alles in elkaar stort waar ik niet zo zeker van ben

Geschiedenis staat vast, dat kan je niet weghalen. ;)

---------- Toegevoegd om 22:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:58 ----------

Maar ik snap je punt wel.

Wie weet... Met erdogan als staatshoofd kan er van alles gebeuren. Ik zal niet verbaast kijken als hij straks Syrië binnen valt om assad uit te schakelen om vervolgens het noorden van Syrië te annexeren onder de mom van '' Bufferzone voor de syrische vluchtelingen'', waarmee die gelijk ook een koerdische gebied in Syrië voorkomt.

Het is anders wel het fundament voor het westerse imperium (onze huidige beschaving).

Eens, maar de expansiedrift is zo goed als verdwenen. Appeasementdrift lijkt nu meer van toepassing. Een andere 'beschaving' dendert nog altijd voort op expansiedrift, en zal dat voor altijd blijven doen.

Eens, maar de expansiedrift is zo goed als verdwenen. Appeasementdrift lijkt nu meer van toepassing. Een andere 'beschaving' dendert nog altijd voort op expansiedrift, en zal dat voor altijd blijven doen.

Dat betwijfel ik gezien de geostrategische militaire acties van de afgelopen 10 jaar.
Maar dat is een andere discussie.

.

Laatst bewerkt:
Tja het is eten of gegeten worden..

It's just a game.
Boeit me verder niet wat er gebeurt, ben slechts een spectator. :p

3aff4b4.jpg

Dat bedoel ik dus. Hypocrisie op z'n ergst!. Men probeert (zoals het nu bij mij overkomt) nu de turken "aan te pakken" zoals bij de marokkanen (dat vaak wel terecht is), terwijl men van de turken nauwelijks last heeft en het een vrij succesvolle bevolkingsgroep is t.o.v. andere bevolkingsgroepen. Dit zal juist ervoor zorgen dat turkse jongeren afwegingen gaan maken om hier niet te blijven nadat ze een goede studie hebben afgerond. Ik zit om eerlijk te zeggen ook bij die groep, puur alleen al omdat west-europa z'n beste tijd heeft gehad. Uiteraard ben ik ontzettend dankbaar voor de mogenlijkheden die ik heb gekregen van deze (toch) mooie land, maar ik zal als de tijd daarvoor rijp is net zo snel de eerste de beste enkeltje richting turkije pakken (wat sommige mede-nederlanders dat als en positieve ontwikkeling zien, wat maar weer aangeeft dat men na 50 jaar nogsteeds niet de hardwerkende immigranten accepteert. Toppunt van triestheid. En dat terwijl we onderbetaald kregen/krijgen een hardwerken zoals mijn pa en opa dat deden/ nog steeds doen , terwijl ze gemiddeld 70 uur per week werkte.)
Guzel kardesim, Doe wat je hart zegt, als jij denkt dat je hier in TR gelukkiger zal zijn, probeer het, doe een keer gek. Leven is hier wel anders, zaken doen ook. Hier ben je ook een vreemdeling, je hebt alleen niet meer te maken met vooroordelen en gezeik over dat je een terrorist of crimineel bent. Voor mij was vertrek uit NL meer een bundel van verschillende factoren, het was niet alleen het anti allochtoon klimaat. Ik wilde opnieuw beginnen en het is mij gelukt. Begin was wel moeilijk, ze zeggen dat Allah niet bestaat, mijn vriend, op moeilijke momenten is hij je enige vriend, de rest komt vanzelf. Ik wens je het beste toe en maak je niet gek om opmerkingen. Sommige types, ze zijn brainwashed, het maakt niet uit wat je zegt of wat je doet ;-) besteed je energie aan positievere zaken. ;-) good luck.

EXpansiedrift is zo goed als verdwenen, laat mij niet lachen.
- Vietnam oorlog/ korea oorlog, waarbij het ging om amerikaans gelieerde gebieden te beschermen van de ''verschrikkelijke'' communisten.
- Golfoorlogen, waarbij het voornamelijk ging om regeringen/landen die amerikaans gezind waren overeind te houden zodat de oliebronnen gewaarborgd bleven.
-Invasie irak, en Afghanistan, waarbij het laatste door veel mensen onderschat wordt als belangrijk land, aangezien Afghanistan een Mineraalrijk land is, waar men naar ''snakt'' in deze tijdperk met technologie waarin kostbare metalen verwerkt zitten
-Libië, in het bijzonder het noorden van libië , waar de hele olie-industrie zit.
-recent nog, IS in irak/syrie waar amerika zich voornamelijk met geavanceerde militaire wapens de door IS bezette raffinaderijen aanvalt zodat ze kunnen worden overgenomen door de irakezen. Hier horen we nauwelijks wat van, maar zoals meneer rutte al een keertje al zei, geen enkel land beinvloed besluitvormingen in den haag :) Maar als amerika besluit om een coalitie te vormen tegen IS, staat nederland als een klein kind te popelen om mee te doen met amerika.

Laatst bewerkt:
.

Laatst bewerkt:
Guzel kardesim, Doe wat je hart zegt, als jij denkt dat je hier in TR gelukkiger zal zijn, probeer het, doe een keer gek. Leven is hier wel anders, zaken doen ook. Hier ben je ook een vreemdeling, je hebt alleen niet meer te maken met vooroordelen en gezeik over dat je een terrorist of crimineel bent. Voor mij was vertrek uit NL meer een bundel van verschillende factoren, het was niet alleen het anti allochtoon klimaat. Ik wilde opnieuw beginnen en het is mij gelukt. Begin was wel moeilijk, ze zeggen dat Allah niet bestaat, mijn vriend, op moeilijke momenten is hij je enige vriend, de rest komt vanzelf. Ik wens je het beste toe en maak je niet gek om opmerkingen. Sommige types, ze zijn brainwashed, het maakt niet uit wat je zegt of wat je doet ;-) besteed je energie aan positievere zaken. ;-) good luck.
Sagol kardesim, je hebt gelijk. Maar niks is mooier dan leven in een land waar je sneller wordt geaccepteerd dan in een land waarin je na 50 jaar nogsteeds scheef wordt aangekeken. Ik ga sowieso nog mijn opleiding HBO hier afronden , waarbij ik in mijn laatste jaar de hele jaar stage moet lopen. Ik ga dat doen in turkije ins. Mijn pa (en ma) hebben in gebze (kocaeli) appartementen waar ik kan leven, wat ideaal is, omdat ik vanuit daar naar de industriegebied kan gaan in Kocaeli. Ik hoop dan in die ene jaar mijn draai gevonden te hebben, zodat ik na mijn bachelor nog twee jaartjes Master kan doen in wederom nederland, zodat ik daarna kan terugkeren naar turkije (niet voor goed uiteraard, wand nederland blijft ook mijn land, maar dan als vakantieland). Mijn ouders hebben zich hier al bijna 45 jaar kapot gewerkt, en voor hun is het ook moeilijk om terug te gaan als je eigen kinderen zich hier genesteld hebben en ook weer kinderen hebben. Mijn pa wilt wel terug, en misschien zorg ik er wel voor dat ik de doorslaggevende factor vorm om ze over te halen om terug te gaan naar turkije,aangezien ik dan daar ook woon. maar dat is allemaal nog toekomstmuziek hahaha.

---------- Toegevoegd om 22:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:27 ----------

Apotheker + turk + moslim? wie is dit kloontje? Shreddedbrah, little dady?
het is gewoon een turkse apotheker die tevens moslim is, niks mis mee zolang die de goede medicatie meegeeft :)

Ik mag hopen dat ze dan wat strenger zullen zijn op je Nederlandse taal, want (wand) om dat nu hbo waardig te noemen..nee.

Lekker hier studeren en dan weggaan.

Verdienen we onze investering in jou niet mee terug.
Die hebben jullie dubbel en dwars al terug gekregen van de verdiensten die mijn vader, moeder (en opa) hebben gedaan/doen voor dit land, terwijl ze daarvoor zwaar onderbetaald kreeg in de begin jaren. En wees eerlijk, in een land zoals nederland, waarbij voorzieningen voor ouderen, ziekeren en gehandicapten zo ver worden teruggeschroefd waardoor men niet meer de nut van het leven meer in ziet, waarbij zorgverzekeraars miljarden draaien terwijl de kosten van de premies de afgelopen 50 jaar exponentieel toegenomen (dat is overdreven) zijn, terwijl je daar tegenover niks voor terug krijgt etc, etc, etc. Ik ben niet gek. Ik zoek mijn succes ergens anders waar ik meer kansen heb dan hier. En dat is in mijn geval Turkije.

Allemaal de schuld van de eeuwige Armeniër! :mad:

Sagol kardesim, je hebt gelijk. Maar niks is mooier dan leven in een land waar je sneller wordt geaccepteerd dan in een land waarin je na 50 jaar nogsteeds scheef wordt aangekeken. Ik ga sowieso nog mijn opleiding HBO hier afronden , waarbij ik in mijn laatste jaar de hele jaar stage moet lopen. Ik ga dat doen in turkije ins. Mijn pa (en ma) hebben in gebze (kocaeli) appartementen waar ik kan leven, wat ideaal is, omdat ik vanuit daar naar de industriegebied kan gaan in Kocaeli. Ik hoop dan in die ene jaar mijn draai gevonden te hebben, zodat ik na mijn bachelor nog twee jaartjes Master kan doen in wederom nederland, zodat ik daarna kan terugkeren naar turkije (niet voor goed uiteraard, wand nederland blijft ook mijn land, maar dan als vakantieland). Mijn ouders hebben zich hier al bijna 45 jaar kapot gewerkt, en voor hun is het ook moeilijk om terug te gaan als je eigen kinderen zich hier genesteld hebben en ook weer kinderen hebben. Mijn pa wilt wel terug, en misschien zorg ik er wel voor dat ik de doorslaggevende factor vorm om ze over te halen om terug te gaan naar turkije,aangezien ik dan daar ook woon. maar dat is allemaal nog toekomstmuziek hahaha. ---------- Toegevoegd om 22:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:27 ---------- het is gewoon een turkse apotheker die tevens moslim is, niks mis mee zolang die de goede medicatie meegeeft :)

Papieren zijn belangrijk, blijf altijd lezen en jezelf ontwikkelen. De kracht van kennis is belangrijk. Je intelligentie is in orde, huur heb je ook niet, dat laatste is wel essentieel in TR. Voedingsmiddelen zijn hier duur man. Een kilo rood vlees is iets van 14 euro ofzo. Kocaeli is mooi, veel industrie idd, Istanbul is beter. Ok, je zit in ISt tussen wolven, als je eenmaal je weg vindt gaan dingen snel hier. Het grote geld zit in IST.

Probeer het wel eerst in NL, zoals ik het al eerder zei, we zijn Nederlanders en Nederland is toch je veilige thuishaven. Je wilt niet weten hoe ik Amsterdam mis, t*ring zeg, soms wordt ik in de ochtend wakker en denk ik dat ik in Amsterdam ben. Snel gezicht wassen en aan de dag beginnen.

Terug
Naar boven