XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Veel (onzin) waar ik het niet mee eens ben maar dat laatste stuk met dat citaat is wel mooi verwoord dat daar een probleem is met integratie.

Wat er in essentie staat, is dat échte integratie van de Islam met het 'westen' feitelijk onmogelijk is.

Het wordt het een of het ander.....al dan niet resulterend in twee parallelle samenlevingen die op zeer gespannen voet co-existeren.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.184
ook mooi hoe al die lhtb organisaties voorop lopen bij demonstraties voor meer immigratie en tegen discriminatie ,achterlijk volk :roflol:
Die mensen leven in een my little pony samenleving. Ik snap de onderdanigheid die deze groepen hebben naar de islam en moslims die de conservatievere leer aanhangen, totaal niet. Doet mij nog het meest denken aan de mensjes die vroeger gingen huilen als ze weer met blikkie trap/ verstoppertje/ etc moesten zoeken. Niet gewend om voor zichzelf op te komen. Denken dat het met onderdanigheid (het moderne huilen) het wel goedkomt.

Wat er in essentie staat, is dat échte integratie van de Islam met het 'westen' feitelijk onmogelijk is.

Het wordt het een of het ander.....al dan niet resulterend in twee parallelle samenlevingen die op zeer gespannen voet co-existeren.
Jaja, nu even in jip en janneke taal als dat nog mag anno nu
Laten weten het even over "de n*gers" hebben!

Die mensen leven in een my little pony samenleving. Ik snap de onderdanigheid die deze groepen hebben naar de islam en moslims die de conservatievere leer aanhangen, totaal niet. Doet mij nog het meest denken aan de mensjes die vroeger gingen huilen als ze weer met blikkie trap/ verstoppertje/ etc moesten zoeken. Niet gewend om voor zichzelf op te komen. Denken dat het met onderdanigheid (het moderne huilen) het wel goedkomt.

ergens vind ik het ook wel goed dat my little pony partijen zoals GL komende 4 jaar lang steden zoals Amsterdam en Utrecht mogen verpesten,

dan zullen de mensen er wel achter komen dat dromen samengaan met een hele hoge rekening voor jan met de pet en uiteindelijk nul resultaat,

maar ja ,de droom was mooi

En het is onvermijdelijk dat dit uiteindelijk zal leiden tot een gigantische clash in Europa tussen de islam en de westerse beschavingen.

Gelet op de geschiedenis van de islam zal dit waarschijnlijk zeer bloederig worden.

En het is onvermijdelijk dat dit uiteindelijk zal leiden tot een gigantische clash in Europa tussen de islam en de westerse beschavingen.

Gelet op de geschiedenis van de islam zal dit waarschijnlijk zeer bloederig worden.

Hoe diep de struisvogels hun kop ook in het zand proberen te steken, er blijft ook voor hen altijd ruim voldoende nek over om te onthoofden....

Want onze geschiedenis zonder de islam was niet bloederig:rolleyes:

In theorie zou geen enkel geloof in de puurste vorm kunnen co-existeren...
Ik ben het zeker eens met dat fundamentele islam niet valt te verbinden, dat is wat ik ook zei met dat ik dat laatste citaat begrijp. Maar dat heb ik eerder vaak genoeg uitgelegd en verwoord maar dat ik het niet eens ben met de naar mijn idee ongenuanceerde opmerkingen dat ons land verpest wordt door islam.

De hele assimilatie theorie en dat integratie tijd nodig heeft wordt hier naar mijn verzwegen omdat het wij-zij denken nu eenmaal makkelijker is

Heb verder ook al eerder aangekaart dat ik geen disrespect bedoel en dat dit ook niet het forum is om dit te bespreken maar dat ik wel vind dat ik af en toe mag zeggen dat ik het soms niet eens ben

• #2.190
maar dat ik het niet eens ben met de naar mijn idee ongenuanceerde opmerkingen dat ons land verpest wordt door islam.
Woon jij in een grote of stad, middelgroot of een dorp. Noord/ Zuid/ Oost of West NL.
Wat versta jij onder "verpesten". Dan kunnen we uitgaan van een definitie.
Heb verder ook al eerder aangekaart dat ik geen disrespect bedoel en dat dit ook niet het forum is om dit te bespreken maar dat ik wel vind dat ik af en toe mag zeggen dat ik het soms niet eens ben
Natuurlijk, daar is een forum toch voor.

Want onze geschiedenis zonder de islam was niet bloederig:rolleyes:

Ik ben het zeker eens met dat fundamentele islam niet valt te verbinden, dat is wat ik ook zei met dat ik dat laatste citaat begrijp. Maar dat heb ik eerder vaak genoeg uitgelegd en verwoord maar dat ik het niet eens ben met de naar mijn idee ongenuanceerde opmerkingen dat ons land verpest wordt door islam.

De hele assimilatie theorie en dat integratie tijd nodig heeft wordt hier naar mijn verzwegen omdat het wij-zij denken nu eenmaal makkelijker is

Natuurlijk mag jij zeggen dat je het er niet mee eens bent.
Sterker nog, ik hoop ergens nog steeds dat je gelijk gaat krijgen.

Je moet ook goed begrijpen dat ik in beginsel een voorstander ben van een democratische samenleving die open staat voor diversiteit en tolerant is jegens alle vormen van ideologieën en religies.
Mits dit dan ook echt vanuit alle betrokkenen tot stand komt en daar gaat de illusie meestal aan scherven.

Assimilatie en integratie heeft inderdaad langere tijd nodig, maar dit proces heeft inmiddels al 50-60 jaar geduurd en je zou dan verwachten dat er tekenen zijn die bewijzen dat het de goede kant op gaat.
Helaas zie ik dit juist niet gebeuren, eerder het tegendeel.
(En dat heeft Nederland met name aan zichzelf te danken, als gevolg van o.a. een falend immigratie beleid)

Kijkend vanuit religieus en cultuurhistorisch besef (en daarbij causaliteit niet negerend) zie ik het gewoon heel somber in.

Als er namelijk al groeperingen bestaan die inherent-expliciet intolerant zijn en in 'wij en zij' denken, dan zijn het wel moslims.
Dat ligt dan weer grotendeels aan 'hen' en dus niet aan 'ons'.

Laatst bewerkt:
  • #2.192
...
7bLgEYb1_o.jpg

Kan je die theorie wat verder uitleggen? Waarom zou jaïnisme bijvoorbeeld niet kunnen "co-existeren" met anderen?

TGCxnwa.jpg

Denk dat de meesten het hier wel eens zijn dat assimilatie/integratie een traag proces is waar vaak meerdere generaties over gaan afhankelijk vanuit welke cultuur men komt. Extra belangrijk dus om immigratie gecontroleerd te laten verlopen en niet binnen korte tijd zo veel mensen binnen te laten dat zij gaan samenklonteren en een aparte samenleving gaan vormen binnen de samenleving. Zeker een verzorgingsstaat als de onze is hier zeer gevoelig voor.

Laatst bewerkt:
Woon jij in een grote of stad, middelgroot of een dorp. Noord/ Zuid/ Oost of West NL.

Natuurlijk, daar is een forum toch voor.

Ik woon in een grote stad, geen groen links gestemd,

wat ik bedoelde met niet discussiëren op een forum is meer dat een gesprek voeren op internet moeilijker is dan face to face; niet op een klein scherm tikken, zoals jij zegt hierboven dat de "definitie" van waarover je spreekt duidelijk is, elkaar beter begrijpen etc. Misschien ouderwets maar ik vind face to face onderwerpen waarover verschillende meningen bestaan makkelijker.

Kan je die theorie wat verder uitleggen? Waarom zou jaïnisme bijvoorbeeld niet kunnen "co-existeren" met anderen?

TGCxnwa.jpg

Denk dat de meesten het hier wel eens zijn dat assimilatie/integratie een traag proces is waar vaak meerdere generaties over gaan afhankelijk vanuit welke cultuur men komt. Extra belangrijk dus om immigratie gecontroleerd te laten verlopen en niet binnen korte tijd zo veel mensen binnen te laten dat zij gaan samenklonteren en een aparte samenleving gaan vormen binnen de samenleving. Zeker een verzorgingsstaat als de onze is hier zeer gevoelig voor.

Met dat laatste deel helemaal eens, mooi verwoord. Ook ben ik het eens dat dat nu in Nederland niet goed/perfect geregeld is?

Slaagt zoals gewoonlijk weer op niet veel. :)

Oh? Vindt toch dat ik altijd, redelijk de discussie probeer aan te gaan en mijn standpunt rustig probeer te verwoorden wat niet gemakkelijk is als de meeste anderen het hier niet mee eens zijn. Maar ik zou m'n smoel wel weer houden

Oh? Vindt toch dat ik altijd, redelijk de discussie probeer aan te gaan en mijn standpunt rustig probeer te verwoorden wat niet gemakkelijk is als de meeste anderen het hier niet mee eens zijn. Maar ik zou m'n smoel wel weer houden

andere meningen en visies worden
door mij en andere leden zeer gewaardeerd dus ga zo door zou ik zeggen

andere meningen en visies worden
door mij en andere leden zeer gewaardeerd dus ga zo door zou ik zeggen

En hoewel ik het vaak niet eens ben is dat zeker niet altijd zo; soms wordt het misschien "bot" gebracht maar is het een pijnlijke waarheid

Terug
Naar boven