MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat zonne energie best een plek heeft in onze energie voorziening. Het is niet de heilige graal ofzo maar panelen op daken, auto's, whatever, dat kan best nog een steentje bijdragen. Wind is hopeloos.
 
Zonne energie heeft idd wel een plekje. Het decentraliseren van de energievoorziening brengt ook vele voordelen met zich mee. Zo wordt o.a. het netwerk minder zwaar belast.

Maar zonne energie op zichzelf zal nooit genoeg zijn om de alsmaar groeiende energiebehoefte te kunnen voeden.
 
Het is mij een raadsel waarom mensen willen blijven leven onder omstandigheden waar zonne-energie niet toereikend is. (hoge bevolkingsdichtheid en gebrek aan zonlicht)
 
Ik eet al minder vlees overigens. Ik denk dat daar best veel te winnen valt.

Ik denk niet dat minder consumeren een oplossing is, behalve bij een generaal boycot misschien maar dat is een utopie.
Nooit krijg je iedereen zover z'n -bijvoorbeeld- biefstukje te laten staan.
De bal ligt naar mijn mening bij de overheden die producenten moeten dwingen duurzamer te produceren.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de vlag ga hijsen zodra de olie in het M-O op is. Dan zingen die Arabieren daar hopelijk een toontje lager.


Precies, daar wordt ook de grote winst behaald. Als producenten "groener" gaan produceren. Echter wel iets met vraag en aanbod; zijn wij consumenten bereid om meer te betalen voor (op het begin in de ontwikkelfase van technologie) voor producten.

Neen, wij als consument zouden niet bereid moeten zijn meer te betalen voor duurzaam geproduceerde produkten, er worden in de voedselindustrie bizarre winsten behaald, producenten zouden hun verantwoording moeten nemen en de megawinsten beter investeren in duurzame technologie in plaats van dividend uit te keren.
In de ideale wereld uiteraard.

Maar daar hebben we wel invloed op. Ik werk bij een van de grootste Amerikaanse spelers binnen de chemische industrie met tientallen fabrieken wereldwijd. Recentelijk is in China een fabriek van ons opgeleverd en die is grootendeels net zo gebouwd een van de Nederlandse fabriek en niet zoals de Amerikaanse versie. Hier in Nederland hebben we de laatste jaren veel aanpassingen doorgevoerd om de productie te verhogen, maar ook om de CO2 uitstoot te verlagen en afvalstromen in huis te verwerken (met flink wat subsidie) en nu heeft het hoger management besloten om veel van die aanpssingen ook te implementeren in de Chinese fabriek. Zonder de subsidie’s hadden wij die aanpassingen hier zeer waarschijnlijk nooit ontwikkeld.

Obvious.


Zonne energie, wind energie, allemaal onzinnige projecten.

Kernenergie met behulp van thorium reactoren en, over een paar decennia, kernfusie reactoren.

Kernfusie is de toekomst, de rest is geld verspelling.

Dan zal eerst de publieke opinie m.b.t. kernfusie moeten veranderen, een proces van jaaaaren ben ik bang, aangezien kernenergie natuurlijk eng en gevaarlijk is dankzij Harrisburg en Tsjernobyl.
De gemiddelde janlul in de straat is namelijk nauwelijks in staat te differentieren.
Daarnaast moeten natuurlijk de investeringen in onzinnige projecten als zonne- en windmolenparken
1000voudig terugverdiend worden.
 
Laatst bewerkt:
Dit filmpje (de verkorte versie) legt het duidelijk uit. De langere 1 uur durende versie is een zeer interressante aanrader btw.


Ik ga me er eens in vediepen, nue weet ik alleen nog maar dat thorium niet super schaars is, het in vloeibare vorm in de reactor ziet en dat er met gesmolten zout ipv water wordt gewerkt, dat laatste is niets nieuws trouwens.

wat een megakneus is onze Klaver toch :roflol:

Nog erger dan je denkt.
 
Ik ga me er eens in vediepen, nue weet ik alleen nog maar dat thorium niet super schaars is, het in vloeibare vorm in de reactor ziet en dat er met gesmolten zout ipv water wordt gewerkt, dat laatste is niets nieuws trouwens.



Nog erger dan je denkt.

de Islam en GroenLinks zijn de grootste gevaren voor Nederland , onbegrijpelijk dat ze beide groeien als kool ,de ene door immigratie en de baarmoeder en de andere door naïeve bakfietstrutjes die geilen op een haakneus met krulletjes



p.s ,Denk staat vandaag virtueel op 7 zetels ,over 15-20 jaar zijn ze een machtsfactor van jewelste, en neen, in plaats van verlichting word de Islam in Europa alleen maar strenger beleden
 
Laatst bewerkt:
Moskeeën eisen dat Wilders van Twitter wordt verbannen: ‘Hij is doorgeslagen’
De koepel van Turkse moskeeën eist dat Twitter het account van Geert Wilders opheft. Zo niet, dan stapt de organisatie naar de rechter.

De Turks-Islamitische Culturele Federatie (TICF), die spreekt namens 144 Turkse moskeeën in ons land, stelt dat veel van Wilders’ uitspraken in strijd zijn met de gebruiksvoorwaarden van Twitter. Daarom zou het bedrijf zijn account moeten opheffen. Als het dat niet doet, begint de stichting een juridische procedure om Twitter daartoe te dwingen, stelt de advocaat van de koepel, Ejder Köse.

Daarnaast wil de koepel in vier islamitische landen aangifte doen tegen Twitter. Het gaat om Turkije, Marokko, Pakistan en Indonesië. In die landen zijn veel van Wilders’ uitspraken strafbaar, stelt Köse. ,,Twitter biedt Wilders een podium om zijn haatzaaiende propaganda wereldwijd te verspreiden. Daarmee is niet alleen Wilders, maar ook Twitter strafbaar in die landen. De wereld is groter dan Nederland.’’





eisen ,dwingen en aangiftes :thinking:
 
Daarnaast wil de koepel in vier islamitische landen aangifte doen tegen Twitter. Het gaat om Turkije, Marokko, Pakistan en Indonesië. In die landen zijn veel van Wilders’ uitspraken strafbaar, stelt Köse. ,,Twitter biedt Wilders een podium om zijn haatzaaiende propaganda wereldwijd te verspreiden. Daarmee is niet alleen Wilders, maar ook Twitter strafbaar in die landen. De wereld is groter dan Nederland.’’

Sterk punt, buiten deze context.
 
Daarnaast wil de koepel in vier islamitische landen aangifte doen tegen Twitter. Het gaat om Turkije, Marokko, Pakistan en Indonesië. In die landen zijn veel van Wilders’ uitspraken strafbaar, stelt Köse. ,,Twitter biedt Wilders een podium om zijn haatzaaiende propaganda wereldwijd te verspreiden. Daarmee is niet alleen Wilders, maar ook Twitter strafbaar in die landen. De wereld is groter dan Nederland.’’
Eens even zien wat er in bepaalde landen onder het juk van de islam voorkomt wat hier verboden is. Oh wait..

"Twitter biedt een podium om haatzaaiende propaganda te verspreiden", aldus een zegsman van de koepel welke meer haatzaaiende propaganda in haar gelederen heeft dan wie ook.
 
Eens even zien wat er in bepaalde landen onder het juk van de islam voorkomt wat hier verboden is. Oh wait..

"Twitter biedt een podium om haatzaaiende propaganda te verspreiden", aldus een zegsman van de koepel welke meer haatzaaiende propaganda in haar gelederen heeft dan wie ook.

Uiteraard, want haat zaaien mag alleen in naam van en niet tegen de naam van de profeet.
 
Uiteraard, want haat zaaien mag alleen in naam van en niet tegen de naam van de profeet.
Stel geitenneukers. Doet denken aan Reve.

Zoals Gerard Reve in een brief aan Rob Nieuwenhuys schreef in 1978.
De eerste keer doet hij dat in 1978, in een brief aan Rob Nieuwenhuys. “Er is hier geen traditie van fanatisme en destruksie, zoals in die (Arabische) geiteneukerslanden, maar een kleine groep militanten zoude de rest gemakkelijk kunnen terroriseren. Maar ik dwaal af. Ik deed er beter aan, voor mijn eigen geestelijke volksgezondheid, als ik over dit soort dingen eens eindelijk ophield te piekeren”.

Daar zijn de geitenneukers voor het eerst de Nederlandse literatuur binnengeschreden. Het zou tien jaar duren voordat Reve erop terugkwam. In zijn in 1988 verschenen Bezorgde Ouders wordt gerept van “zijn blonde, blanke jongenslijf” dat aan “een bruin geitenneukertje” moet worden gegeven. Een jaar later valt het woord opnieuw in Moedig Voorwaarts. Dat is een verzameling brieven, geschreven aan zijn uitgever Bert de Groot, die de scepter zwaait bij L.J. Veen. Het is de tijd van de fatwah tegen Salmon Rushdie vanwege diens, door ayatollah Khomeiny verafschuwde, boek The Satanic Verses. De Nederlandse vertaling wordt door L.J. Veen uitgegeven.

In zijn bekende stijl schrijft Reve: “Ik hoorde van Dick (Gubbels) dat het boek van Rushdie enorm goed loopt. Ik vind dat succes zeker verdiend. Krijgen jullie nu ook wat extra tentième, als gevarentoeslag? Maar je ziet weder dat geweld en ‘eensgezinde, schouder aan schouder’ nooit uit een echte oorzaak voortkomen, maar uit verveling, of omdat het gezag zo lauw is. Ik denk dat Battus nog een laatste oproep zal doen, om die geitenneukers opnieuw de straat op te krijgen. Maar wat hebben wij, arbeidzame, vroom en sober levende christenen misdaan, dat zo maar een of ander inferieur ras over ons heen meent te mogen lopen?”.

Niet zonder betekenis is ook dat in de brief wordt gesproken over Battus, wat een pseudoniem is van Hugo Brandt Corstius. In diezelfde tijd vochten Theo van Gogh en Brandt Corstius in verschillende kranten en weekbladen een bittere vete uit die voornamelijk bestond uit een uitwisseling van scheldwoorden.

http://www.maxpam.nl/2014/11/geschiedenis-van-het-woord-geitenneuker/

En aan Theo van Gogh.

Voor zover ik kan nagaan, gebruikte Van Gogh het g-woord voor het eerst op 8 december 1995, in een HP/De Tijd-column die de titel draagt: “Leve de islam!”.

Het was meteen raak.

In dat stuk vertelt Van Gogh dat hij werd aangesproken door Adriaan van Dis, de voorzitter van het Rushdie-Comité. Op de hem bekende indiscrete wijze had Van Gogh na het verjaardagsfeestje van Connie Palmen uit de school geklapt door Van Dis iets in de mond te leggen over de literator Michaël Zeeman, een van de aartsvijanden van Van Gogh.

Van Dis: “Zeeman is een bijzonder erudiete, interessante psychopaat. Al moet ik zeggen dat die paar zinnen die mij werden voorgelezen uit De verduistering, mij niet meevielen”.

Enigszins verontrust door het gedebiteerde, stuurde Van Dis een ingezonden brief naar het weekblad, waarin hij schreef het in alle opwinding – “de discussie was niet ongrappig” – juist voor de heer Zeeman te hebben opgenomen. Vervolgens vroeg Van Dis zich af: “Zou ik in het vuur gezegd hebben dat Zeeman een psychopaat is? Ik hoop van niet, want ik vind het niet. Als een ander het gezegd heeft, heb ik dat beslist gecorrigeerd met de woorden dat Zeeman in ieder geval een uiterst boeiend en begaafd psychopaat is. Zo gaat dat op feestjes”.

Bij een nieuwe ontmoeting zou Van Gogh van Van Dis toegevoegd hebben gekregen: “Hondsvot! In plaats van die misselijke stukjes te schrijven, zou je je niet ‘ns bezig gaan houden met iets serieus? Bijvoorbeeld hoe wij dienen om te gaan met de fundamentalisten van de islam? Moeten wij de dialoog blijven voeren, of vind jij dat we kunnen volstaan met dat platvloerse cynisme van jou?”.

Die uitdaging was niet aan dovemansoren gericht.

Om te beginnen vatte Van Gogh de vraagstelling van Van Dis aldus samen: “In hoeverre moet je blijven praten met gelovigen bij wie jij als eerste in aanmerking komt om voor hun gedroomde vuurpeloton de zegeningen van Allah te ondergaan?”.

Om vervolgens te vertellen hij vanwege eerdere stukken over de islam bij het naar school brengen van zijn zoon Lieuwe werd opgewacht door twee Marokkaanse moeders, “één gesluierd en de andere niet”.

Van Gogh: “De dames wierpen mij vol walging HP/De Tijd naar het hoofd – een bemoedigend gebaar wat mij betreft – en lazen in gebroken Nederlands een rijmpje voor. Ik mocht vernemen dat kinderen van welke huidskleur ook hetzelfde rode bloed in de aderen voelen stromen en voorts dat ik – hiep, hiep, hoera! – op Hitler leek”.

Curieus, Theo van Gogh, die voor Adolf Hitler wordt uitgescholden.

Na dit punt te hebben gemaakt, komt dan toch Van Gogh terzake: “Waarom zou je ‘in dialoog gaan met mensen die het Vrije Westen in hun diepste wezen verachten? Wat heeft Van Dis te schaften met gelovigen die flikkers ‘onrein’ vinden, net, als ongestelde vrouwen, ongelovigen of alle anderen die niet aan de normen voldeden van die geitenneuker uit Mekka?”.

Om tenslotte zijn column te beëindigen me: “Maar wie ‘in dialoog’ wil met zijn potentiële moordenaars, mijn zegen heb je. Want zalig zijn de onnozelen van geest”.

Dat laatste was een van de standaardopmerkingen van Van Gogh.

Het was overigens de tijd dat Van Gogh furore begon te maken met zijn interviews, waarin hij zich vooral van zijn vriendelijke kant toonde. Met zijn bretels, zijn tekort T-shirt en zijn gerafelde spijkerbroek bleef hij ondanks zijn stijgende televisieroem helemaal zichzelf, zodat Joseph Heller tijdens een interview kon opmerken: “Het grappige is dat jij eruit ziet zoals een schrijver eruit hoort te zien en dat ik eruit zie zoals een tv-gastheer eruit hoort te zien”.

Ook bij Talkradio deed Van Gogh van zich spreken. Hij stelde voor om Willem Alexander “vol lood te pompen”, in het geval de kroonprins weer op jacht mocht gaan.

In januari 1996 werd door F.Grubben aangifte gedaan wegens belediging van het islamitisch volksdeel. Het Openbaar Ministerie seponeerde de klacht in eerste instantie, maar de zaak zou zich toch nog vijf jaar voortslepen, tot in 2001 uitspraak werd gedaan.

Ook de Raad voor de Journalistiek boog zich nog over de zaak, maar die was snel klaar: “De Raad overweegt echter tevens dat de gewraakte teksten zijn gepubliceerd in de vorm van een in dit geval kennelijk als satire opgezette column, waarin onder meer overdrijving als stijlmiddel wordt gehanteerd. In die situatie kunnen journalisten zich verdergaande uitlatingen permitteren dan onder normale omstandigheden, mits voor de lezers kenbaar en duidelijk is dat de teksten in de vorm van een column zijn geschreven en in die sfeer moeten worden gelezen”.

Klacht afgewezen.

Gaat nog een stuk door in de link. Wel geestig.

Kennelijk was het woord al zo gewoon geworden dat het in datzelfde jaar in de mond werd genomen door een moslim, nota bene door Frank William, directeur van de Nederlandse Moslim Omroep. Ook toen was er al bonje bij NMO. Zeventien medewerkers zaten “ziek” thuis en hadden van daaruit een advocaat in de hand genomen, die bezig was een juridische procedure tegen de directeur voor te bereiden.

Ik citeer het protestants christelijke dagblad Trouw, dat bij Frank William op bezoek ging: “Maar William, die inmiddels door twee advocaten terzijde wordt gestaan, is niet onder de indruk van de klachten: ‘Ze zeggen dat ik aan die tietjes heb gezeten. Maar dat is een leugen. Bovendien: ze zijn pas gaan klagen toen hun functioneren ter discussie kwam. Zij moeten dus hun bek houden’. Niet met al zijn werknemers heeft William, van Surinaamse origine, evenveel op: ‘Er zitten echte geitenneukers bij’.

Verder noteerde Trouw de volgende observaties: “Ik weet het, ik ben grof in de bek,’ zegt de directeur van de moslimomroep, die binnenskamers de Koran zelfs ‘een kut-boek’ zou hebben genoemd. ‘Maar aan intimidatie heb ik mij nooit schuldig gemaakt.’ Daags na het interview met Trouw levert hij op de redactie een ‘geheim’ document af. De auteur mag niet in de krant worden genoemd. William schrijft er dus een PS’je bij: ‘Als jij dat toch doet, ruk ik jouw ballen uit jouw lijf.’ Ook voor een Trouw-medewerker, die eerder berichtte over de wantoestanden bij de NMO, heeft hij een boodschap. Woedend herhaalt hij: ‘Ik sla zijn tanden uit zijn bek. Alles. Al kost het me mijn baan’.”

Op zichzelf lijkt het vreemd dat een directeur van een moslimorganisatie zijn eigen geloofsgenoten kwalificeert als geitenneukers, maar er zijn wel meer vindplaatsen waaruit blijkt dat moslims onderling er niet terug schrikken dit scheldwoord te gebruiken. Binnen de eigen kring is het specifiek van toepassing op moslims die niet willen integreren en zich vastklampen aan de gewoonten uit hun eigen landsstreek.

Het zal geen verbazing wekken dat Frank William en Theo van Gogh het goed met elkaar konden vinden. Het moet niet helemaal worden uitgesloten dat Van Gogh door Williams grofgebektheid heeft gedacht dat het woord “geitenneuker” ook in moslimkringen salonfähig was geworden.

Frank William, in wezen de moslimliberaal zoals de overheid die graag wil zien, gaf Theo van Gogh en Ayaan Hirsi Ali zendtijd om hun opvattingen voor een moslimpubliek toe te lichten. Weliswaar zei William na het vertoning van Submission in 2004 dat “deze provocatie slecht was voor de discussie”, maar toen Van Gogh daadwerkelijk werd vermoord, sprak William van “mijn vriend”, hetgeen ook de directeur van de NMO op doodsbedreigingen kwam te staan.

Later werd bekend dat William nog geen twee weken voor de moord met Van Gogh de afspraak had gemaakt om een dramaserie over jonge moslims te maken. Het verhaal zou aanvankelijk gaan over een autistisch Marokkaans jongetje en hoe hij naar de wereld kijkt.
http://www.maxpam.nl/2014/11/geschiedenis-van-het-woord-geitenneuker/
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand trouwens toevallig uit welk boek of schrijfsel van Reve dit ook alweer komt? Ben het kwijt... :(
Nader tot U?
Naar aanleiding van het boek werden in 1966 door de SGP Kamervragen gesteld. Er volgde een proces (‘het Ezel-proces’) dat tot voor de Hoge Raad werd uitgevochten. In 1968 werd Reve ten slotte vrijgesproken.

En Brief aan mijn Bank.
In de brief staat de eerste versie van de Ezel-passage en daar dankt de tekst dan ook zijn faam aan. Een tweede, vrij sterk aangepaste versie verscheen in 'Nader tot U'. In de Dialoog-versie gaat Reve nog 'gewoon' met de Ezel-God naar bed, in Nader tot U "zou ik hem drie keer achter elkaar langdurig in zijn Geheime Opening bezitten". De "zwachtels om Zijn hoefjes, dat ik niet te veel schrammen krijg als Hij spartelt bij het klaarkomen" zijn er wel in 'Dialoog' maar zijn verdwenen in 'Nader tot U'.
https://www.nadertotreve.nl/nieuws2018/01-19-01.php
 
Laatst bewerkt:
Theo van Gogh en anderen heb ik er ook weleens over gehoord. Dat het toen door veel mensen geestig werd gevonden, met name links, hoe het op de hak werd genomen. En dat veel van dezelfde mensen die dat toen zo geestig vonden, met name links, nu niets liever wilde dan de islam knuffelen en vrijwel geen satire of kritiek konden handelen. Doorgaans door Theo als buigende of corrupte pygmeeën genoemd - "maar zalig zijn de onnozelen van geest".
 
Theo van Gogh en anderen heb ik er ook weleens over gehoord. Dat het toen door veel mensen geestig werd gevonden, met name links, hoe het op de hak werd genomen. En dat veel van dezelfde mensen die dat toen zo geestig vonden, met name links, nu niets liever wilde dan de islam knuffelen en vrijwel geen satire of kritiek konden handelen. Doorgaans door Theo als buigende of corrupte pygmeeën genoemd - "maar zalig zijn de onnozelen van geest".

Inderdaad

Ik kan dat gedrag en ook die extreme omslag van links nog steeds niet goed begrijpen.
Hoe onnozel het ook is, het blijft voor mij een raadsel.
 
Back
Naar boven