Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Blijft leuk.

Henkie doet leuk mee :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.842

Tijdens het debat over uitkeringen aan oorlogsslachtoffers uit Nederlands-Indië ontplofte PVV Kamerlid Fleur Agema donderdag van woede over de bejegening door staatssecretaris Paul Blokhuis (ChristenUnie) van de getroffenen. Ze zouden ‘gekkies’ zijn genoemd. Deze mensen wachten al 73-jaar op achterstallig salaris.

Prachtig, Fleur. De echtheid en puurheid straalt er van af.

• #2.844

Het stuk is 38 jaar geleden geschreven, maar nog verrassend actueel. Kousbroek vergelijkt het deel van de milieubeweging dat kernenergie afwijst met de ayatollahs van het land dat tegenwoordig Iran heet. Hij gaat vooral te keer tegen de PPR, de partij die later met de PSP, de CPN en de EVP is opgegaan in GroenLinks.

• #2.845

:thumbup:

Volgens de grootste partij van Amsterdam zijn de letters uitgegroeid tot symbool van massatoerisme. "De letters zijn een symbool, maar dit is geen symboolpolitiek," aldus Femke Roosma, fractievoorzitter van GroenLinks. "Dit gaat om de toekomst van toerisme in de stad."
Weer een wereldprobleem opgelost, goed bezig.
Dit besluit is niet het definitieve einde van de letters, ze mogen elders in de stad weer opduiken, maar dan wel in overleg met de bestuurscommissies.
:emo:

Laatst bewerkt:
Ontvangende land is het probleem
Het verdrag getuigt van een grote beduchtheid dat migranten in het ontvangende land in een sfeer van racisme, discriminatie en xenofobie worden tegemoet getreden. Er moeten de nodige – deels bizarre – maatregelen genomen worden om zulke misstanden te bestrijden, bijv.:

• trainingen voor de politie om haatzaaien te herkennen en medische, juridische en psychische bijstand voor de slachtoffers ervan;
  • bevorderen dat de media en journalisten zich bedienen van een juiste, d.w.z. een positief gestemde migratie-terminologie;
  • campagnes om de bevolking bewust te maken van de positieve bijdragen van immigratie.
Immigranten zijn niet zelden juist zelf brengers van antisemitisme, homohaat, misogynie en barbaarse praktijken als genitale verminking. Over dit gegeven in het verdrag geen woord. Migranten hebben in het verdrag louter rechten, nooit plichten en ze vertonen geen intermenselijke tekortkomingen.

:eek:

• #2.847

Top van Karskens.

• #2.848

• #2.849

• #2.850

Dit krijg je ervan, halsoverkop vertrekken uit de Tweede Kamer om bij kamp Hillary te werken. Dan heb je aardig wat sessies "zelfdialoog" nodig.

• #2.851

‘Wat bij heel veel Nederlanders nog heel erg hoog zit: ‘wij hebben de banken gered, wij mogen voor de kosten opdraaien, en de bestuurders van die banken kunnen weer gewoon hun zakken vullen’. Die woede zit heel diep, en die kan denk ik makkelijk politiek gekanaliseerd worden. Ik zit echt te wáchten op de partij die de stoute schoenen aantrekt en dat gewoon gaat doen. En die het woord ‘klassenstrijd’ weer ronduit in de mond durft te nemen.’
How about no. Is klasse trouwens niet net zo goed onderdeel van identiteitpolitiek?

De professies die u noemt – onderwijs, journalistiek, en ik neem aan dat dit precies zo geldt voor de zorg, de politie – dat zijn beroepen die de pijlers van de samenleving vormen.

‘Het zijn de sectoren waar alle Nederlanders – waar ze zelf dan ook werken – enorm op vertrouwen. We hebben allemaal behoefte aan goede zorg, goed onderwijs, goede kinderopvang. In noodgevallen hebben we allemaal de politie en de brandweer nodig. Het is wonderbaarlijk dat we zo weinig financiële waardering hebben voor het werk dat deze mensen verrichten.’
..
‘We moeten veel wantrouwender worden naar de verhalen die de elite ons vertelt over waarom het ingericht is zoals het ingericht is en waarom het goed voor ons allen zou zijn. Want vaak is het helemaal niet goed voor ons allen. Vaak is het alleen maar goed voor een heel selecte groep van mensen die er goed van leven en bij wie het geld uit de zakken klotst.’
Waarom de schuld bij kapitalisme leggen als dit allemaal komt door wat de overheid bepaalt? Hoog opgeleiden worden naar de onderklasse genivelleerd, het aannemen van goedkope buitenlanders gesubsidieerd, de publieke sector wordt bezuinigd door politiek/elite, dik betaalde zorg directeuren ingesteld door nepotisme, en door overheidsinmenging kan de lokale community geen leefbaar aternatief bieden voor die private equity kinderopvang.. heeft allemaal niks met vrije markt kapitalisme te maken.

Dit krijg je ervan, halsoverkop vertrekken uit de Tweede Kamer om bij kamp Hillary te werken. Dan heb je aardig wat sessies "zelfdialoog" nodig.

Wat als je intuïtie erg racistisch is? :(

• #2.853

• #2.854

• #2.855

Wordt idd tijd.

• #2.857
Kuzu en soortgeljken, moeten vrijheid van meningsonderdrukking gewoon op zichzelf toepassen, lossen allerlei problemen zich als vanzelf op. :trollfacex:
Toch zie ik ze liever open en bloot in de politiek dan ondergronds, zoals afgelopen decennia. De PvdA heeft dit Paard van Troje binnengehaald, en ik hoop dat "ze" daar nog lang de "vruchten van plukken". Gun DENK overigens dezelfde vrijheid van meningsuiting zoals ik die hoor te hebben, ik heb liever zo veel mogelijk transparantie bij andersdenkenden. Ik voorzie nog wel groei en mogelijke afsplitsingen in de toekomst van DENK soortgelijke partijen.

Toch zie ik ze liever open en bloot in de politiek dan ondergronds, zoals afgelopen decennia. De PvdA heeft dit Paard van Troje binnengehaald, en ik hoop dat "ze" daar nog lang de "vruchten van plukken". Gun DENK overigens dezelfde vrijheid van meningsuiting zoals ik die hoor te hebben, ik heb liever zo veel mogelijk transparantie bij andersdenkenden. Ik voorzie nog wel groei en mogelijke afsplitsingen in de toekomst van DENK soortgelijke partijen.

Natuurlijk heb je hier gelijk in en ze krijgen die vrijheid hier ook.

Des te moeilijker is het te verteren dat ze deze vrijheid dan weer proberen die te misbruiken om anderen het zwijgen op te leggen.

Vandaar ook mijn cynisme "vrijheid van meningsonderdukking"

• #2.859
Natuurlijk heb je hier gelijk in en ze krijgen die vrijheid hier ook.

Des te moeilijker is het te verteren dat ze deze vrijheid dan weer proberen die te misbruiken om anderen het zwijgen op te leggen.

Vandaar ook mijn cynisme "vrijheid van meningsonderdukking"
yep yep yep.

• #2.860

-----

Vrij Links valt in positieve zin op m.i.

Terug
Naar boven