AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Als de drammelingen er niet waren geweest, waren er dit jaar geen roetveegpieten. Want veel mensen durven zich niet uit te spreken. Hobbelen mee. Willen geen onenigheid. Zoeken de confrontatie niet op. Denken ach laat maar zitten.

Dat toont dan in ieder geval maar weer eens aan dat de meerderheid (in dit geval een stille meerderheid) niet direct relevant is in dit soort kwesties van verandering.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik hoop dat de drammelingen in ieder geval daar goed voor zijn geweest.
D.i. het op deze manier beiden van soelaas voor die gebagatelliseerde grotere groep, die altijd in stilte heeft geleden door het verschijnsel Zwarte Piet.

Of is dit voor de drammeling toch meer een precedent om verder te kunnen ringeloren?

We zullen zien! :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.522
Of is dit voor de drammeling toch meer een precedent om verder te kunnen ringeloren?
Die groep kan je mijns inziens vergelijken met een groep verslaafden. Deze shot, van aanpassing naar roetveegpiet, werkt heftig maar kortdurend. Er zal behoefte gaan komen naar een volgende shot. En het is misschien afwachten tot de grotere gematigde groep geen steun meer geeft aan het onderhouden van deze verslaving.

Die groep kan je mijns inziens vergelijken met een groep verslaafden. Deze shot, van aanpassing naar roetveegpiet, werkt heftig maar kortdurend. Er zal behoefte komen naar een volgende shot. En het is misschien afwachten tot de grotere gematigde groep geen steun meer geeft aan het onderhouden van deze verslaving.

Hoe dan ook "this ain't over yet" wordt vervolgd....

Maar worden mensen gediscrimineerd of voelen ze zich gediscrimineerd. Een gekleurde collega van mij speelt al jaren voor zwarte piet en vind het zelfs leuk dat ze geen pruik op hoeft vanwege haar kroeshaar.

• #4.525
Maar worden mensen gediscrimineerd of voelen ze zich gediscrimineerd. Een gekleurde collega van mij speelt al jaren voor zwarte piet en vind het zelfs leuk dat ze geen pruik op hoeft vanwege haar kroeshaar.
Prima, zo kan het ook. Zo zijn er gelukkig ook velen. Je kan echter hiermee niet oordelen over de ervaringen en gevoelens van hen die zich anders bejegend voelen. Al ben ik geneigd om te vinden dat je alles mag zeggen met het oog op vrijheid van meningsuiting, want de ontvanger heeft een soort van keuze om zich daaraan te ergeren of wat dan ook. Dus ik snap je punt. Helaas werkt het zo vaak niet met dit soort emoties. Ik kan jou gaan kwetsen binnen 5 minuten zonder dat jij daarvoor rationeel kiest, of zelfs maar begrijpt. Misschien dat je broer om hetzelfde gaat lachen en er een grap over maakt. Wie heeft gelijk? Beiden.

In het topic over ouders staan ervaringen na ervaringen waar sommige kinderen zich misschien niets bij kunnen voorstellen. Wat een aanstellers zeg, denken ze misschien wel. Ligt totaal niet binnen het aanwezige voorstellingsvermogen. Maakt dat iemand een aansteller die ervoor kiest om gekwetst te worden? Ze zullen bestaan die kinderen die ontzien willen worden en dergelijke mechanismen aangrijpen maar doorgaans niet. Ik schrijf dit omdat het heel genuanceerd is. En dat mis ik hier en daar bij figuren die telkens als een hangende plaat zichzelf herhalen in de media, de krant, op de radio etc.

Laatst bewerkt:
Ik snap het ergens wel, maar ik ben wit en sowieso niet snel gekwetst dus mag ik me eigenlijk niet mengen in de discussie, toch?

• #4.527
Dus dan moeten we andere vormen maar bagatelliseren? Ach het valt wel mee hier in NL, dus hou je bek? Die vormen die jij aanhaalt zijn net zo onwenselijk, is geen kwestie van tegen elkaar afstrepen wat mij betreft. Misschien zal je merken dat gewoon aankaarten onvoldoende werkt of heel lang gaat duren voor jij gewenst effect ziet. Dat is hetzelfde proces waar die activisten zich achter schuilen. Het ging niet snel genoeg dus moesten we wel. Dat is een nogal glijdende schaal.
Aanrandingen overvallen en steekpartijen vind ik toch wat onwenselijker dan dat iemand wordt geprofileerd of zwarte piet wordt genoemd. Dat laatste zal met een roetveegpiet toch ook niet veranderen. Verder eens en dat was ook mijn punt betreffende de onrechtmatigheid van de intenties goedpraten met slachtofferschap.

• #4.529
Aanrandingen overvallen en steekpartijen vind ik toch wat onwenselijker dan dat iemand wordt geprofileerd of zwarte piet wordt genoemd. Dat laatste zal met een roetveegpiet toch ook niet veranderen.
Ik ben het eens dat het een wel meer prioriteit mag hebben ja. Het een is een taak van de rechterlijke macht, het ander voornamelijk een van de samenleving.

Ik ben niet zozeer geschokt hoor Femke. Wel erg lullig dat zijn vrouw ernaast stond.

Laatst bewerkt:
Ik ben het eens dat het een wel meer prioriteit mag hebben ja. Het een is een taak van de rechterlijke macht, het ander voornamelijk een van de samenleving.

Ik ben niet zozeer geschokt hoor Femke. Wel erg lullig dat zijn vrouw ernaast stond.

Heel erg voor dat gezin natuurlijk, maar ik vind vooral Halsema’s werktuigelijke reactie en manier van ademhalen schokkend.

• #4.532
Heel erg voor dat gezin natuurlijk, maar ik vind vooral Halsema’s werktuigelijke reactie en manier van ademhalen schokkend.
Ik heb altijd al een behoorlijke walging ervaren zodra ik haar zag en hoorde spreken. Komt niet binnen en wil ook niet binnen komen. Voel soms, na enkele minuten luisteren, zelfs agressie vrijkomen. Tanden op een Amsterdammertje en voet in de nek zetten. Say good night Femke met stemmetje van Edward Norton in gedachten.

Ik heb altijd al een behoorlijke walging ervaren zodra ik haar zag en hoorde spreken. Komt niet binnen en wil ook niet binnen komen. Voel soms, na enkele minuten luisteren, zelfs agressie vrijkomen. Tanden op een Amsterdammertje en voet in de nek zetten. Say good night Femke met stemmetje van Edward Norton in gedachten.

Kijk, DIT is pas echt schokkend.
Weg met die onnozele Hals!

• #4.534
  • #4.536
Gvd. En ik zat er nog zo lekker in vandaag met de goedheiligman en empathie. Een troonrede laten voorlezen door Halsema zorgt ervoor dat je op Gitmo minder fysiek hoeft te martelen en toch minimaal hetzelfde aantal bekentenissen krijgt.

Gvd. En ik zat er nog zo lekker in vandaag met de goedheiligman en empathie. Een troonrede laten voorlezen door Halsema zorgt ervoor dat je op Gitmo minder fysiek hoeft te martelen en toch minimaal hetzelfde aantal bekentenissen krijgt.

Je doet wat in je mogelijkheden ligt, dat waardeer ik ten zeerste.

Aan de andere kant, voordat je het weet komt Fem weer voorbij teefen, met zo’n astmatische uitgesproken opmerking als “we hebben samen voor de multicurele samenleving gekozen”

Ik snap dat je dan niet anders kan dan buiten de boekjes gaan.:aai:

• #4.538
Je doet wat in je mogelijkheden ligt, dat waardeer ik ten zeerste.

Aan de andere kant, voordat je het weet komt Fem weer voorbij teefen, met zo’n astmatische uitgesproken opmerking als “we hebben samen voor de multicurele samenleving gekozen”

Ik snap dat je dan niet anders kan dan buiten de boekjes gaan.:aai:
Ik stel voor om de grootste roetveegpiet te laten insemineren bij die pruttelende draadjespan van een Halsema. Misschien zit er wel iets dwars bij de arme kind, een stukje wit spierweefsel. Ze klinkt altijd zo.. verbeten. En dan dat geslurp tussendoor. Nee dat komt niet snel meer goed.

Even terug naar de zwarte pieten, lokaal zal je gewoon volledig geschminkte blijven zien, anders herkent iedereen buurman Jan.

Misschien is het tijd voor een nieuwe traditie met niqab meisjes.

• #4.540
In dorpen zal het wel meevallen. Het is voorlopig meer iets van de grotere steden. Verwacht ik.

Terug
Naar boven