XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.861
Denk je dat of weet je dat?

De praktijk schetst dit beeld namelijk niet.
Ik heb best wel veel gelezen in die periode. Er werden best wat maatregelen genomen. Kom op nou, een columnist werd omgelegd midden op straat. Denk je nou echt dat politie, nationale veiligheid enzovoorts gaat voorstellen weet je wat neem een kopje thee mee en zie maar wat je doet? De burgemeester heeft kalmte willen bewaren en uitstralen, anders gaat het heel snel nog veel meer escaleren. Is ook een beetje zijn taak.

Alleen de polarisatie is verder doorgeslagen en sociale media heeft dat nog verder versterkt. Wilders was in die periode bezig met PVV volgens mij of in die nasleep dus die greep van alles aan. Het terrorisme explodeerde wereldwijd. Heel Europa werd bang en boos. Geen makkelijke tijd.

Ik heb best wel veel gelezen in die periode. Er werden best wat maatregelen genomen. Kom op nou, een columnist werd omgelegd midden op straat. Denk je nou echt dat politie, nationale veiligheid enzovoorts gaat voorstellen weet je wat neem een kopje thee mee en zie maar wat je doet? De burgemeester heeft kalmte willen bewaren en uitstralen, anders gaat het heel snel nog veel meer escaleren. Is ook een beetje zijn taak.
En waar heeft die kalmte ons jaren later gebracht? Hoofden die op straat liggen, shoot outs met ak-47s, advocaten die op klaarlichte dag voor hun huis worden doodgeschoten, criminaliteit die skyrocket, nog meer segregatie tussen moslims en overige Nederlanders, een joodze exodus uit Amsterdam, ouderen die zich niet meer veilig voelen.
Maar wel quote600 criminelen die een gratis opleiding en woning krijgen.

Knettergek.

• #4.863
En waar heeft die kalmte ons jaren later gebracht? Hoofden die op straat liggen, shoot outs met ak-47s, advocaten die op klaarlichte dag voor hun huis worden doodgeschoten, criminaliteit die skyrocket, nog meer segregatie tussen moslims en overige Nederlanders, een joodze exodus uit Amsterdam, ouderen die zich niet meer veilig voelen.
Maar wel quote600 criminelen die een gratis opleiding en woning krijgen.

Knettergek.
Dat is toch niet 1 iemand aan te rekenen? Kom op. Zo werkt de praktijk ook niet trouwens. Er is veel mis daar in 020. Maar daar kan je toch niet de aanpak en nasleep rondom de moord op Theo voor aanvoeren?

Dat is toch niet 1 iemand aan te rekenen? Kom op. Zo werkt de praktijk ook niet trouwens.
Ja en nee. Als burgermeester ben je eindverantwoordelijk voor de veiligheid van je burgers. Daarnaast ben je ook een boegbeeld van je stad. Nee natuurlijk ben je niet verantwoordelijk voor hoe al het beleid gemaakt wordt in de raad. Maar als je zelf al een slap beeld uitdraagt van polderen ipv hard aanpakken, dan draag je zwakte uit.

Hoe denk je dat dit overkomt op criminelen en religies fanatiekelen? Zwak beleid werkt niet. Ze zouden gewoon een soort van RICO-act in het leven moeten roepen.

Wel 1 geloofsovertuiging volgens velen. :D

Wel verantwoordelijk voor openbare orde toch? Hebben daar ook meer bevoegdheid toe gekregen. Zou denken dat die (nood)vorderingen wel oplossende mogelijkheden bieden.

• #4.867
Hoe denk je dat dit overkomt op criminelen en religies fanatiekelen?
Die top 600 is er pas na 2012 gekomen. En een deel daarvan, de lijst wisselt jaarlijks volgens mij, is een heel harde kern. Daar is onvoldoende grip op. Ik weet niet of er "gratis geld en woningen" worden gegeven. Maar kan mij zomaar voorstellen dat met tientallen organisaties die meedoen, ook op dat vlak ondersteuning wordt geboden. Dat moet ook wel anders werkt het bij voorbaat niet op langere termijn.

Die top 600 is er pas na 2012 gekomen. En een deel daarvan, de lijst wisselt jaarlijks volgens mij, is een heel harde kern. Daar is onvoldoende grip op.
Er is geen grip vanwege zwak beleid. En dit zal dus ook alleen maar verergeren totdat er besloten wordt harder op te treden.

• #4.870
Er is geen grip vanwege zwak beleid. En dit zal dus ook alleen maar verergeren totdat er besloten wordt harder op te treden.
Er is een harde kern. Daar is amper grip op denk ik. Die laat zich ook niet begeleiden.
Maar er is een grotere groep dan die harde kern. En er wordt vanuit die aanpak al snel en strenger gestraft bij misstappen.
We zijn bijna 10 jaar verder en het probleem is alleen erger geworden.
Je kan denken we doen het niet maar 1 overval kost ook een hoop geld en een hoop gevoel van onveiligheid. Als je in een periode van 10 jaar een hoop inbraken, roofovervallen en ergere delicten kunt voorkomen is het dat waard.

Laatst bewerkt:
  • #4.872

Jetten doet een Dotan

• #4.874

Eerlijk gezegd hoor ik van migranten alleen maar dat ze niet zielig zijn en/of zo benaderd (willen) worden.
Je moet niet vergeten dat je behoorlijke kloten moet hebben om hierheen te komen zonder familie enzovoorts om een bestaan op te bouwen. Dat stukje lef moet je niet gaan indammen dmv pamperen maar moet je als kracht gebruiken.

• Like
Waarderingen: BB_
Ja maar wanneer je ze zielig houdt dan behoud je de macht over ze.

Je moet niet vergeten dat je behoorlijke kloten moet hebben om hierheen te komen zonder familie enzovoorts om een bestaan op te bouwen

een bestaan opbouwen bestaat uit het ontvangen van een uitkering ,huis en toeslagen daar heb je weinig kloten voor nodig,

de familie komt later heel veilig en gratis met het vliegtuig ,je bent misschien in de war met die Nederlanders die destijds naar Canada ,VS en Australie

emigreerden ,en daar zich ter pletter hebben gewerkt zonder:

a) een last te zijn voor ontvangende land

b) niet het handje op te houden

c) binnen een generatie de taal te spreken

die hadden namelijk wel kloten

• #4.878
een bestaan opbouwen bestaat uit het ontvangen van een uitkering ,huis en toeslagen,

de familie komt later heel veilig en gratis met het vliegtuig ,je bent misschien in de war met die Nederlanders die destijds naar Canada ,VS en Australie

emigreerden ,en daar zich ter pletter hebben gewerkt zonder:

a) een last te zijn voor ontvangende land

b) niet het handje op te houden

c) binnen een generatie de taal te spreken
Ik ken er genoeg die aan a, b en c voldoen hoor. Jij doelt op een heel ander soort migranten. Daar gaat het vaak al mis. Nuance.

• #4.880
Is genoeg over te vinden. Daar ga ik niet eens tijd in stoppen. En vraag je nu echt data over mensen die ik ken? Zoek eens op arbeids- en kennismigratie.

Terug
Naar boven