Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Regenboogbeleid? ???

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.904

Nu laat hij pas wat horen en dan gelijk weer opruien. Leger helpt met wegen afzetten omdat materieel ontbreekt, puur voor ieders veiligheid. Zijn ook de enige die dit kunnen doen.

Altijd +1 voor Annabel, zelfs als ze de Kerk afbrandt, figuurlijk.

Altijd maar die frames, als het beleid slecht is dan ben je niet tegen die letters van het alfabet.

Wie had er ook al weer wel zelf een homoseksuele asielzoeker in huis? Niet al die D66'ers en BN'ers, niet dat dram- en deugtuig....

Nu laat hij pas wat horen en dan gelijk weer opruien. Leger helpt met wegen afzetten omdat materieel ontbreekt, puur voor ieders veiligheid. Zijn ook de enige die dit kunnen doen.

Ik heb het wel een beetje gehad met de PVV. Laatste keer op FVD gestemd maar daar ga ik ook niet meer op stemmen.

• #4.908
Ik heb het wel een beetje gehad met de PVV. Laatste keer op FVD gestemd maar daar ga ik ook niet meer op stemmen.
Idem. Tjerrie lult halve tijd uit zijn nek en de andere helft is hij onvolledig of kent niet alle feiten. Blijkt eigenlijk elke keer als ik oprecht een discussie volg met hem in de kamer.

Dit soort tweets helpen daar ook niet bij. Zijn er geen duizenden per week (eerder richting tientallen), en krijgen ze niet automatisch. Het ergerlijke is dat hij dit weet, of in ieder geval behoort te weten.

• #4.909
Overigens is het niet makkelijk om met twee mensen in een fractie (waarvan 1 nog zaken als advocaat doet?) en een paar medewerkers heel veel dossiers erg goed te kennen. Dan ook nog alle bezoeken en afspraken buiten de kamer om, het is pittig. Maar doen alsof je wel alle kennis bezit uit de betreffende dossiers en dan veelal met ontzettend simpele (schijn)oplossingen komt, ja hallo. Als hij het woord neemt zoals alleen hij dat kan, wordt hij ook regelmatig nog net niet uitgelachen. Mede omdat mensen dan weer naar de mic moeten lopen om hem te vertellen dat zus of zo al lang is uitgezocht en/of het anders zit. Daarnaast lijkt het alsof hij echt is gaan geloven dat hij, de messias, het allemaal even gaat oplossen voor ons, simpele zielen. Maar dat is mijn perceptie, en dat staat niet in steen geschreven.

Re
Overigens is het niet makkelijk om met twee mensen in een fractie (waarvan 1 nog zaken als advocaat doet?) en een paar medewerkers heel veel dossiers erg goed te kennen. Dan ook nog alle bezoeken en afspraken buiten de kamer om, het is pittig. Maar doen alsof je wel alle kennis bezit uit de betreffende dossiers en dan veelal met ontzettend simpele (schijn)oplossingen komt, ja hallo. Als hij het woord neemt zoals alleen hij dat kan, wordt hij ook regelmatig nog net niet uitgelachen. Mede omdat mensen dan weer naar de mic moeten lopen om hem te vertellen dat zus of zo al lang is uitgezocht en/of het anders zit. Daarnaast lijkt het alsof hij echt is gaan geloven dat hij, de messias, het allemaal even gaat oplossen voor ons, simpele zielen. Maar dat is mijn perceptie, en dat staat niet in steen geschreven.
Respect voor de mannenbroeders van de SGP wat dat betreft.

Wat is eigenlijk de standaard boete voor het rijden op een snelweg met een tractor (of een ander niet toegestaan voertuig) en waarom krijgen al die boeren niet stuk voor stuk die boet opgelegd?

Nog steeds alle steun voor de boeren

• #4.913
Dan heeft de overheid ontzettend veel geld op straat laten liggen.

• #4.916

Ik ben het eigenlijk wel met Jesse eens wat betreft de 2e en 3e alinea. Of wat hij in zijn oor gefluisterd krijgt moet ik schrijven. Daarbij moet ook de consument niet worden vergeten. Want van alle mensen die zo veel sympathie hebben met de boeren, hoeveel daarvan zijn bereid om €1 meer neer te leggen voor een maaltijd met vlees en/of groente? Bizar hoe weinig boeren overhouden aan het product dat ze verkopen. Vaak centenwerk.

Bij die grafkist denk ik minder minder minder inteeltboeren

• #4.918

die achterlijke frame is gelukkig weer ontkracht ,boeren zijn geen miljonairs

Hun vermogen zit namelijk niet in hun portemonnee maar in productierechten, gebouwen en grond, en die laatste is met het oog op de landbouwvrijstelling opnieuw gewaardeerd. Men gaf toen de, veel hogere, werkelijke waarde aan in plaats van de lagere agrarische waarde van daarvoor. En dan ben je op papier zomaar ineens miljonair.

Hier nog een conclusie uit het onderzoek dat op verzoek van Van Lanschot Bankiers is uitgevoerd: gemiddeld heeft een miljonairshuishouden € 423.000 aan spaartegoeden. Daar leg ik even de gegevens van Wageningen Economic Research naast. Daaruit blijkt dat melkveehouders, kennelijk de grootste miljonairsgroep in de landbouw, vorig jaar gemiddeld € 35.800 op hun spaarrekeningen hadden staan.

Laatst bewerkt:
  • #4.920
Jawel. Alleen niet allemaal. 18% volgens de definitie van CBS met een gemiddeld besteedbaar inkomen van 42k. Hoe je het ook bekijkt, volgens dezelfde definitie is slechts 1,5% van alle werkenden miljonair en is het gemiddelde besteedbaar inkomen 34k. Dus gemiddeld doen boeren het zo slecht niet. Sterker nog, de overgrote meerderheid van de zelfstandigen in de landbouw (‘boeren’) zitten in de hoogste inkomensgroepen. Het klopt dat het vermogen met name in grond en stenen zit bij ondernemers in de landbouw, maar dat geldt voor andere miljonairs met een bedrijf ook.

Terug
Naar boven