XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.121

De meeste rechts-populistische partijen in Europa, ook de PVV en FvD, opereren binnen de parlementaire democratie. Zou je ze in dat opzicht ook een aanwinst kunnen noemen, omdat ze de onvrede een stem geven binnen het democratische bestel?
‘Rechts-populistische partijen maken de onvrede inderdaad zichtbaar, en ze zorgen ervoor dat burgers die zich van de traditionele partijen hebben afgekeerd niet helemaal afhaken van de politiek. De afgelopen decennia is de opkomst bij verkiezingen niet verder omlaaggegaan, ondanks het lage vertrouwen in de politiek bij een deel van de kiezers. In dat opzicht kan je stellen: het rechts-populisme is goed voor de democratie. Tegelijkertijd vergroten rechts-populistische partijen de maatschappelijke en politieke onvrede bij mensen die toch al weinig vertrouwen in de politiek hadden, waardoor die kiezers verder afdrijven en de polarisatie wordt versterkt.’

Volledig mee eens.

Zoals? Investeren in personeel en openstaande vacatures? Over de arbeidsvoorwaarden is onlangs een akkoord gekomen (eindelijk), alhoewel niet iedereen tevreden is. Personeelstekorten zijn er nog steeds (8.000). Er zit natuurlijk ook een hoop politiek achter. Trump die nog eens de 2% BBP NAVO-norm benadrukt en zich uitlaat over NL en binnen een week is het besluit genomen om er 9 extra te kopen. In werkelijkheid zijn het er helemaal geen 9 extra, want eigenlijk zouden we er meer dan 80 kopen.

Ikzelf heb overigens te weinig verstand van zaken om een uitspraak te kunnen doen over het aantal dat benodigd is om huidige en toekomstige ambities te kunnen waarmaken, maar ik begrijp dat jij dat wel kan? Ben benieuwd hoe jij die 11 miljard
Ik denk dat je niet veel verstand nodig hebt van defensie om te snappen dat voor 11 miljard aan vliegende Fyra's aanschaffen geen wijs besluit is geweest.

Laat staan in een tijd dat defensiepersoneel niet eens normaal kan trainen omdat er niet genoeg munitie is en ze pinda pinda moeten roepen..

• #5.123

Gaat lekker, waar is die blonde bimbo eigenlijk heen gegaan?

Powervrouw met heerlijk draadje!

Mooie vergelijking ook jihadkinderen onder de 12 en yezidi- en andere slavinnen van 10 en ouder die deze jihadbruiden lieten verkrachten en hielpen met vernederen en onteren.

Jason Walters is ook al zo lekker optimistisch over radicaliseren.

• #5.129

Powervrouw met heerlijk draadje!

Mooie vergelijking ook jihadkinderen onder de 12 en yezidi- en andere slavinnen van 10 en ouder die deze jihadbruiden lieten verkrachten en hielpen met vernederen en onteren.

Jason Walters is ook al zo lekker optimistisch over radicaliseren.

We zijn het eens (en over een vrouw). Schrijft goede stukjes. Dat ik dit nog mag meemaken, ontroerend!

• #5.130

Ik denk dat je niet veel verstand nodig hebt van defensie om te snappen dat voor 11 miljard aan vliegende Fyra's aanschaffen geen wijs besluit is geweest.

Laat staan in een tijd dat defensiepersoneel niet eens normaal kan trainen omdat er niet genoeg munitie is en ze pinda pinda moeten roepen..
Dat pinda-pinda is al even geleden, maar ik denk dat zowel jij als ik te weinig van de details weten om iets zinnigs over het budget te kunnen zeggen. Daarnaast speelt de politieke druk van de VS hier een grote rol in. De NH-90 is vliegende Fyra, ik denk dat dat voor de F-35 meevalt, het ontwerp is immers van Lockheed Martin, ondanks dat de onze in Italië worden gefabriceerd.

vliegende fyra:roflol:

• #5.134

Had Madeleine van Toorenburg (CDA) toch gelijk, opzet! Ze waren zelfs gewaarschuwd dat het niet handig was.

Het door BN-ers geforceerde draagvlak voor de massa-immigratie moet immers in stand gehouden worden.

Massale criminaliteit van velas in Amsterdam houden we ook onder de pet, gaan we nu echt door tot het net zo'n shithole is als Malmö, of kiezen we het Deense model?

De geesten moeten rijp gemaakt worden voor het terughalen van die terreurtrutten van IS en hun geïndoctrineerde kroost. Dat zijn immers de echte slachtoffers, fck de Yezidis, Sjiieten, Christenen.

Laatst bewerkt:
Prachtige column van Zinni Özdil:
Door de Omar-affaire besef ik meer dan ooit dat ik he-le-maal klaar ben met deze kwezelarij der lage verwachtingen. Het is buitengewoon badinerend en zeer racistisch om minderheden langs een lagere morele meetlat te leggen. Hoog tijd dat wit links zich niet langer in de luren laat leggen door morele oplichters zoals Ilhan Omar. Want mocht je denken dat je strijd tegen wit extreem-rechts belangrijk is, dan heb ik slecht nieuws voor je: je ideologische inconsistentie is het grootste cadeau dat je aan de Trumps van deze wereld kunt geven.

Wat er over Omar staat kan je ook kopiëren naar de Turken-PVV aka Denk.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #5.137

Goed te volgen. Ook komt hier nog de discussie omtrent de doodstraf bij om de hoek kijken. Waar ik overigens tegenstander van ben, om in NL uit te voeren.

• Like
Waarderingen: BB_
En als we het het daar laten voltrekken?

• #5.139

Ongezien het volgende.

Ik ben enorm voor opvang in de regio, maar dat is eigenlijk waar bijna 100% terecht komt. Met het huidige systeem komen hier de mensen terecht die het kunnen betalen, niet degene die dat het meest nodig hebben of verdienen.

Als je voor opvang in de regio bent, betekent dat meer dan grenzen potdicht, dat betekent dat je ook daar je verantwoordelijkheid neemt met geld en ondersteuning daar. Dat de Johnny de Mols en Yogameisjes niet in Griekenland gaan helpen, maar in Turkije, Jordanië en Libanon. Dat dat veel eerder gebeurt, voor de mensenmassa's op drift raken. Dat de politiek dan al daadkracht toont en de portemonnee trekt, uiteindelijk is opvang in de regio beter voor de vluchtelingen en beter voor ons, ook financieel.

Je zou, net als je met ontwikkelingshulp zou moeten doen, mensen tijdelijke visa kunnen geven om hier te genezen of een opleiding of stage of werk/leertraject te doen met het oog op de wederopbouw van hun land en een perspectief voor de toekomst.

EDIT: hij heeft een goed punt, zegt ook dat er geld bij komt kijken, maar deugend Twitter heeft er geen boodschap aan en schiet vanuit de heup, kansloze stakkers, rot dan op naar zo'n kamp en maak jezelf nuttig ipv hier laten zien hoe je deugt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven