Zit daar nu niet het probleem? Zijn onze basisbehoeften niet meer gegroeid dan de economie?Er valt wel iets voor te zeggen dat je mensen die voor je werken een salaris moet betalen waarvan ze een gezinsleven kunnen hebben.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zit daar nu niet het probleem? Zijn onze basisbehoeften niet meer gegroeid dan de economie?Er valt wel iets voor te zeggen dat je mensen die voor je werken een salaris moet betalen waarvan ze een gezinsleven kunnen hebben.
Werknemers zijn ook elders klanten.Zit daar nu niet het probleem? Zijn onze basisbehoeften niet meer gegroeid dan de economie?
Dat bedoel ik dus, onze (kosten voor onze) basisbehoeften zijn de afgelopen decennia waarschijnlijk meer gestegen dan de economie.Functioneren in de huidige wereld betekent een smartphone en internet, dat zijn nu basisbehoeften.
Is een verdienmodel van politici en columnisten. Cijfers ondersteunen dit nergens. Of je moet de netto instroom van rond de 100k (gemiddeld van afgelopen tien jaar) gigantisch vinden.
Er is wel grote angst voor massa immigratie (zie gevolg van het bovenstaand verdienmodel), dat wijzen de cijfers wel uit.
Met name voor moslims, van alle immigranten is grofweg 1/3 vluchteling en van deze groep vluchtelingen is grofweg 1/4 moslim.
Wie moet dit allemaal gaan betalen?
![]()
Minimumloon naar 14 euro? 'Dat kan leiden tot gedwongen zzp'ers'
Het minimumloon verhogen van 9,30 euro naar 14 euro per uur, zoals de FNV wil, zou weleens tot verlies van banen kunnen leiden, of mensen in een zzp-constructie dwingen. Dat zeggen verschillende arbeidseconomen bij een rondgang.www.nu.nl
![]()
Maar ja. Wie gaat al dat personeel meer betalen?
Ziekenhuisbestuurder: Elk ziekenhuis vindt het „stiekem” best redelijk, 5 procent extra loon voor het personeel, zegt een ziekenhuisdirecteur. Maar de verzekeraars willen het niet betalen, zegt hij.www.nrc.nl
En dan de leraren nog, een politieagent wordt ook onder betaald en laatst hoorde ik iemand van Defensie ook al klagen.
Je hoort mij niet zeggen dat het veel geld kost. En dat er ook, zeker in het verleden, veel te veel werd gepamperd. En dat o.a. asielzoekers liegen over leeftijd enzovoorts, komt allemaal voor. Daar vind ik ook wat van. Maar er is geen massa immigratie op basis van de cijfers. Er is zelfs geen een politieke partij die voor massa immigratie is, zelfs de bende van Klaver niet.Kijk naar het aantal 1e, 2e en 3e generatie immigranten wat een vorm van bijstand ontvangt. Dat alleen al is op jaarbasis miljarden. De woningen en toeslagen. Criminaliteit. Kosten van het procederen om een verblijfsvergunning te krijgen. Gratis advocaten, hulpverlening om probleemkinderen met een IQ < 90 te begeleiden en uit de gevangenis te houden. Het grote gedeelte dat wel in de gevangenis zit. Maatschappelijke kosten van grootschalige drugcriminaliteit van bijvoorbeeld de Mocro Maffia. Extra beveiligingsmaatregelen bij evenementen om aanslagen te voorkomen. Vele honderden maatschappelijke projecten om immigranten te betrekken bij onze maatschappij. De belachelijk hoge kosten voor zorg, een immigrant gaat gemiddeld 18 keer per jaar naar de huisarts en zo’n beetje iedere vluchteling moet bed, bad, brood en 3 jeugdcoaches en een buurthuis hebben. Dan hebben we het nog niet gehad over de vele miljarden ontwikkelingshulp en zaken als kinderbijslag wat naar Marokko wordt verstuurd voor kinderen waarvan niemand het bestaan mag controleren.
Serieus de werkelijke kosten van immigratie, als we dat zouden investering in zorg dan had niemand eigen risico, betaalde we geen zorgverzekering en had iedere opa en oma in het verzorgingstehuis dagelijks een schone onderbroek aan.
Laten we dan even gaan kijken naar de energietransitie. Als we die lekker zouden laten voor wat het is dan zouden we allemaal 24 uur kunnen werken in plaats van 40 uur en niet achteruit gaan in koopkracht.
Doel je nu op Baudet?Alleen mensen met kwaad in de zin koppelen die verdunning aan afkomst ipv cultuur.

Op basis van de huidige cijfers vind ik de immigratie te groot en/of dat we de verkeerde mensen binnenlaten.Je hoort mij niet zeggen dat het veel geld kost. En dat er ook, zeker in het verleden, veel te veel werd gepamperd. En dat o.a. asielzoekers liegen over leeftijd enzovoorts, komt allemaal voor. Daar vind ik ook wat van. Maar er is geen massa immigratie op basis van de cijfers. Er is zelfs geen een politieke partij die voor massa immigratie is, zelfs de bende van Klaver niet.
Of vind je ook wanneer je 100 duizend per jaar binnenharkt en er jaarlijks 500 netto bij krijgt dat dit ook een massa toeslag is.
De meeste immigranten werken gewoon en komen uit Europa.
Je werkt toch zelf in die hele energie transitie sector? Als je daar zo tegen bent en principes hebt waarom stop je daar niet mee, want nu ben je onderdeel van hetgeen waar je je twijfels bij hebt. Dat is toch paradoxaal.
Kan idd allemaal wel een tandje scherper. Zo lijkt het althans. Prima mensen opvangen tijdelijk die vluchten, maar die moeten ook gewoon weer terugkeren indien mogelijk. Lijkt beter voor beide partijen. Soms is het net alsof NL niemand kan terugsturen, dat werkt onbegrip en tegenstand in de hand. Maar uiteindelijk in het grotere geheel is het lang niet zo onheilspellend als sommige lieden doen voorkomen.Op basis van de huidige cijfers vind ik de immigratie te groot en/of dat we de verkeerde mensen binnenlaten.
Bovendien is er amper zicht op wat er illegaal door Europa zwerft.
Ook is er geen oplossing voor mensen zoals vela's.
Voor de meeste mensen moet de grens dicht anders blijft het dweilen met de kraan open. (vrij naar prof. Pim)
Ik vraag me wel eens af of je CK alleen post om mij uit te tent te lokken (uiteindelijk bijt ik toch wel) of dat het alleen een gunstig bijeffect is?
Overigens, het probleem is natuurlijk ook dat ons sociale stelsel en woningbouw al onder druk staan.Kan idd allemaal wel een tandje scherper. Zo lijkt het althans. Maar uiteindelijk in het grotere geheel is het lang niet zo onheilspellend als sommige lieden doen voorkomen.
Is toch leuk. Ergernissen zeggen ook vaak iets over onszelf.Ik vraag me wel eens af of je CK alleen post om mij uit te tent te lokken (uiteindelijk bijt ik toch wel) of dat het alleen een gunstig bijeffect is?
Ik geloof niet dat je je er niet van bewust bent dat rode lap/stier, mug/lamp.
Soms, het afreageren is wel lekker.
Menselijk gedrag is fascinerend. Je bent je er van bewust, dat is vrijwel het maximale haalbare. We lijken uiteindelijk meer op elkaar dan we verschillen. Daar word ik ook regelmatig mee geconfronteerd door mijzelf of anderen. Iedereen springt wat dat aangaat door "hoepels". Struikelen komt ook voor. Eind van de week denk je wat boeit het.Soms, het afreageren is wel lekker.
Maar, hoe makkelijk het is om mij door een hoepel te laten springen is wel eens eng. Als ik er maar vaak genoeg langs lees dan bijt ik wel een keer.
Terwijl ja, ach waar hebben we het eigenlijk over.
Ja behoorlijk.Overigens, het probleem is natuurlijk ook dat ons sociale stelsel en woningbouw al onder druk staan.
Je hoort mij niet zeggen dat het veel geld kost. En dat er ook, zeker in het verleden, veel te veel werd gepamperd. En dat o.a. asielzoekers liegen over leeftijd enzovoorts, komt allemaal voor. Daar vind ik ook wat van. Maar er is geen massa immigratie op basis van de cijfers. Er is zelfs geen een politieke partij die voor massa immigratie is, zelfs de bende van Klaver niet.
Of vind je ook wanneer je 100 duizend per jaar binnenharkt en er jaarlijks 500 netto bij krijgt dat dit ook een massa toeslag is.
De meeste immigranten werken gewoon en komen uit Europa.
Je werkt toch zelf in die hele energie transitie sector? Als je daar zo tegen bent en principes hebt waarom stop je daar niet mee, want nu ben je onderdeel van hetgeen waar je je twijfels bij hebt. Dat is toch paradoxaal.
We hebben niets aan deze mensen, het kost bakken met geld, levert een hoop gezeik op en zet geen zoden aan de dijk. Op geen enkele manier een rationele keuze