MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Zit daar nu niet het probleem? Zijn onze basisbehoeften niet meer gegroeid dan de economie?
Werknemers zijn ook elders klanten.

In de afgelopen jaren zijn de meeste mensen er relatief niet op vooruit gegaan. Functioneren in de huidige wereld betekent een smartphone en internet, dat zijn nu basisbehoeften.
Gezonde voeding heeft ook een prijs.

Ik ga nu geen ramt afsteken, maar: flexibilisering van de arbeidsmarkt.

Is een verdienmodel van politici en columnisten. Cijfers ondersteunen dit nergens. Of je moet de netto instroom van rond de 100k (gemiddeld van afgelopen tien jaar) gigantisch vinden.
Er is wel grote angst voor massa immigratie (zie gevolg van het bovenstaand verdienmodel), dat wijzen de cijfers wel uit.
Met name voor moslims, van alle immigranten is grofweg 1/3 vluchteling en van deze groep vluchtelingen is grofweg 1/4 moslim.

Kijk naar het aantal 1e, 2e en 3e generatie immigranten wat een vorm van bijstand ontvangt. Dat alleen al is op jaarbasis miljarden. De woningen en toeslagen. Criminaliteit. Kosten van het procederen om een verblijfsvergunning te krijgen. Gratis advocaten, hulpverlening om probleemkinderen met een IQ < 90 te begeleiden en uit de gevangenis te houden. Het grote gedeelte dat wel in de gevangenis zit. Maatschappelijke kosten van grootschalige drugcriminaliteit van bijvoorbeeld de Mocro Maffia. Extra beveiligingsmaatregelen bij evenementen om aanslagen te voorkomen. Vele honderden maatschappelijke projecten om immigranten te betrekken bij onze maatschappij. De belachelijk hoge kosten voor zorg, een immigrant gaat gemiddeld 18 keer per jaar naar de huisarts en zo’n beetje iedere vluchteling moet bed, bad, brood en 3 jeugdcoaches en een buurthuis hebben. Dan hebben we het nog niet gehad over de vele miljarden ontwikkelingshulp en zaken als kinderbijslag wat naar Marokko wordt verstuurd voor kinderen waarvan niemand het bestaan mag controleren.

Serieus de werkelijke kosten van immigratie, als we dat zouden investering in zorg dan had niemand eigen risico, betaalde we geen zorgverzekering en had iedere opa en oma in het verzorgingstehuis dagelijks een schone onderbroek aan.

Laten we dan even gaan kijken naar de energietransitie. Als we die lekker zouden laten voor wat het is dan zouden we allemaal 24 uur kunnen werken in plaats van 40 uur en niet achteruit gaan in koopkracht.

Wie moet dit allemaal gaan betalen?

En dan de leraren nog, een politieagent wordt ook onder betaald en laatst hoorde ik iemand van Defensie ook al klagen.

ja lekker alle vakkenvullers ineens 50% loonsverhoging geven
de bijstand is gebaseerd op het minimum loon dus die gaan er dan ook flink op voorruit. de toename van de geldzoekers dus ook

als je dit door gaat voeren krijg je enorme inflatie denk ik en nog meer rare constructies van oost Europeanen die voor onder het minimum loon hier aan het werk komen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.206
Kijk naar het aantal 1e, 2e en 3e generatie immigranten wat een vorm van bijstand ontvangt. Dat alleen al is op jaarbasis miljarden. De woningen en toeslagen. Criminaliteit. Kosten van het procederen om een verblijfsvergunning te krijgen. Gratis advocaten, hulpverlening om probleemkinderen met een IQ < 90 te begeleiden en uit de gevangenis te houden. Het grote gedeelte dat wel in de gevangenis zit. Maatschappelijke kosten van grootschalige drugcriminaliteit van bijvoorbeeld de Mocro Maffia. Extra beveiligingsmaatregelen bij evenementen om aanslagen te voorkomen. Vele honderden maatschappelijke projecten om immigranten te betrekken bij onze maatschappij. De belachelijk hoge kosten voor zorg, een immigrant gaat gemiddeld 18 keer per jaar naar de huisarts en zo’n beetje iedere vluchteling moet bed, bad, brood en 3 jeugdcoaches en een buurthuis hebben. Dan hebben we het nog niet gehad over de vele miljarden ontwikkelingshulp en zaken als kinderbijslag wat naar Marokko wordt verstuurd voor kinderen waarvan niemand het bestaan mag controleren.

Serieus de werkelijke kosten van immigratie, als we dat zouden investering in zorg dan had niemand eigen risico, betaalde we geen zorgverzekering en had iedere opa en oma in het verzorgingstehuis dagelijks een schone onderbroek aan.

Laten we dan even gaan kijken naar de energietransitie. Als we die lekker zouden laten voor wat het is dan zouden we allemaal 24 uur kunnen werken in plaats van 40 uur en niet achteruit gaan in koopkracht.
Je hoort mij niet zeggen dat het veel geld kost. En dat er ook, zeker in het verleden, veel te veel werd gepamperd. En dat o.a. asielzoekers liegen over leeftijd enzovoorts, komt allemaal voor. Daar vind ik ook wat van. Maar er is geen massa immigratie op basis van de cijfers. Er is zelfs geen een politieke partij die voor massa immigratie is, zelfs de bende van Klaver niet.

Of vind je ook wanneer je 100 duizend per jaar binnenharkt en er jaarlijks 500 netto bij krijgt dat dit ook een massa toeslag is.
De meeste immigranten werken gewoon en komen uit Europa.

Je werkt toch zelf in die hele energie transitie sector? Als je daar zo tegen bent en principes hebt waarom stop je daar niet mee, want nu ben je onderdeel van hetgeen waar je je twijfels bij hebt. Dat is toch paradoxaal.

• #5.207

Gedurfd.

Daarom stem ik dus niet op een van die extreemrechtse gekken. Straks komt een allochtoon aan de macht.

Je hoort mij niet zeggen dat het veel geld kost. En dat er ook, zeker in het verleden, veel te veel werd gepamperd. En dat o.a. asielzoekers liegen over leeftijd enzovoorts, komt allemaal voor. Daar vind ik ook wat van. Maar er is geen massa immigratie op basis van de cijfers. Er is zelfs geen een politieke partij die voor massa immigratie is, zelfs de bende van Klaver niet.

Of vind je ook wanneer je 100 duizend per jaar binnenharkt en er jaarlijks 500 netto bij krijgt dat dit ook een massa toeslag is.

Je werkt toch zelf in die hele energie transitie sector? Als je daar zo tegen bent en principes hebt waarom stop je daar niet mee, want nu ben je onderdeel van hetgeen waar je je twijfels bij hebt. Dat is toch paradoxaal.
Op basis van de huidige cijfers vind ik de immigratie te groot en/of dat we de verkeerde mensen binnenlaten.

Bovendien is er amper zicht op wat er illegaal door Europa zwerft.

Ook is er geen oplossing voor mensen zoals vela's.

Voor de meeste mensen moet de grens dicht anders blijft het dweilen met de kraan open. (vrij naar prof. Pim)

• #5.212
Op basis van de huidige cijfers vind ik de immigratie te groot en/of dat we de verkeerde mensen binnenlaten.

Bovendien is er amper zicht op wat er illegaal door Europa zwerft.

Ook is er geen oplossing voor mensen zoals vela's.

Voor de meeste mensen moet de grens dicht anders blijft het dweilen met de kraan open. (vrij naar prof. Pim)
Kan idd allemaal wel een tandje scherper. Zo lijkt het althans. Prima mensen opvangen tijdelijk die vluchten, maar die moeten ook gewoon weer terugkeren indien mogelijk. Lijkt beter voor beide partijen. Soms is het net alsof NL niemand kan terugsturen, dat werkt onbegrip en tegenstand in de hand. Maar uiteindelijk in het grotere geheel is het lang niet zo onheilspellend als sommige lieden doen voorkomen.

Ik vraag me wel eens af of je CK alleen post om mij uit te tent te lokken (uiteindelijk bijt ik toch wel) of dat het alleen een gunstig bijeffect is?

Ik geloof niet dat je je er niet van bewust bent dat rode lap/stier, mug/lamp.

Kan idd allemaal wel een tandje scherper. Zo lijkt het althans. Maar uiteindelijk in het grotere geheel is het lang niet zo onheilspellend als sommige lieden doen voorkomen.
Overigens, het probleem is natuurlijk ook dat ons sociale stelsel en woningbouw al onder druk staan.

• #5.215
Ik vraag me wel eens af of je CK alleen post om mij uit te tent te lokken (uiteindelijk bijt ik toch wel) of dat het alleen een gunstig bijeffect is?

Ik geloof niet dat je je er niet van bewust bent dat rode lap/stier, mug/lamp.
Is toch leuk. Ergernissen zeggen ook vaak iets over onszelf.
En soms vraagt het ook om een stukje reflectie, is ook het doel denk ik van Klomp. Want je denkt zoals bij deze laatste tweet wat een schavuit zo een tekst, maar Baudet doet hetzelfde en zit in de politiek. Dat inzicht kan soms ook geen kwaad.

Soms, het afreageren is wel lekker.

Maar, hoe makkelijk het is om mij door een hoepel te laten springen is wel eens eng. Als ik er maar vaak genoeg langs lees dan bijt ik wel een keer.

Terwijl ja, ach waar hebben we het eigenlijk over.

• #5.217
Soms, het afreageren is wel lekker.

Maar, hoe makkelijk het is om mij door een hoepel te laten springen is wel eens eng. Als ik er maar vaak genoeg langs lees dan bijt ik wel een keer.

Terwijl ja, ach waar hebben we het eigenlijk over.
Menselijk gedrag is fascinerend. Je bent je er van bewust, dat is vrijwel het maximale haalbare. We lijken uiteindelijk meer op elkaar dan we verschillen. Daar word ik ook regelmatig mee geconfronteerd door mijzelf of anderen. Iedereen springt wat dat aangaat door "hoepels". Struikelen komt ook voor. Eind van de week denk je wat boeit het.

Tja je kan kijken wat de definitie achter ‘massa-immigratie’ is. Met 100.000 immigranten kan je 2 keer de Kuip vullen. Ik denk dat je wel kan spreken van een mensenmassa bij dit soort aantallen.

De meeste immigranten werken? Mogelijk als je de westerse migranten er bij telt. Een groot gedeelte werkt 8 uur per week in een kringloopzaak om lege zakken recht te zetten.

Tweederde van de uitkeringen gaat naar allochtonen. Die 100.000 migranten die er jaarlijks bij komen, die gaan gemiddeld allemaal heel erg veel geld kosten. Dus of je het massa immigratie of niet noemt, het is een uitgave die niets toevoegd, een hoop ellende met zich mee brengt en er voor zorgt dat we niet kunnen investeren in zaken die belangrijker zijn.

Volgens CBS was in 2017 22,6% van onze bevolking migranten.17 081 507 inwoners waarvan 2 173 723 niet westers, dat is kleine 13%. Dan moet je nog maar even aannemen dat CBS de definitie niet dermate in zal vullen dat de getallen laag uitvallen. Ik weet niet hoe het zit met 3e generatie allochtonen bv. Kijk dan naar de groeicijfers van deze groep, geboorte en de familie die over komt en vergelijk dat met die van de Nederlandse en trek die lijn een jaar of 30 door dan krijg je cijfers waar je niet vrolijk van wordt.

Als groenlinks het alleen voor het zeggen had denk denk ik dat de deuren wagenwijd open stonden reeds tientallen jaren en het percentage immigranten minimaal dubbel zo groot was. Deze mensen geloven niet in grenzen. Ja ze zullen massa immigratie niet lekkerlijk al partijpunt voeren. Maar het zijn deze gekken die diversiteitsquota’s door willen vooren waardoor immigranten in ieder bedrijf in the board moeten zitten en zo’n beetje op iedere belangrijk instituut een moslim zit.

Is er uberhaupt iemand die aantoonbaar kan maken dat allochtonen opvangen in het grotere plaatje positief effect heeft op een continent als Afrika? Waarvoor doen wij dit? Ja levens redden maar voor iedere immigrant waar je enkele honderd duizenden euro’s moet investeren worden er in Afrika 7 nieuw geboren.

Serieus, niet onderkennen dat er geen visie en toegevoegde waarde achter deze extreme kostenpost zit vind ik bizar.

We hebben niets aan deze mensen, het kost bakken met geld, levert een hoop gezeik op en zet geen zoden aan de dijk. Op geen enkele manier een rationele keuze. Maar Jesse Klaver types en hun achterban zorgen er al decenia lang voor dat als je publiekelijk vraagtekens zet bij het beleid je je baan en je sociale leven wel eens heel snel ten negatieve kan zien veranderen.

Ik werk in de duurzame industrie omdat er natuurlijk veel gratis geld beschikbaar Is, maar vooral omdat dit mij een aangenaam gevoel geeft dat ik als het ware de domheid van de klimaat spijbelende mensen kan gebruiken voor mijn eigen gewin. Dat ik altijd nog kan denken: ach, het betaald de rekening. Als ik er geen winsten uit zou halen zou ik mij te veel irriteren aan dit beleid. En ik vind het altijd wel lekker als ik dan een keer een discussie met zo’n principiële hebt, dat ik het er dan altijd lekker in kan wrijven dat niet mag klagen over wat zijn idealisme een rechtse kapitalist als mij oplevert. En dat doet ze toch altijd een beetje pijn.

We hebben niets aan deze mensen, het kost bakken met geld, levert een hoop gezeik op en zet geen zoden aan de dijk. Op geen enkele manier een rationele keuze

Helaas gaat de politiek al jaren niet meer om rationele keuzes maar op gevoel inpraten.

Terug
Naar boven