Tja je kan kijken wat de definitie achter ‘massa-immigratie’ is. Met 100.000 immigranten kan je 2 keer de Kuip vullen. Ik denk dat je wel kan spreken van een mensenmassa bij dit soort aantallen.
De meeste immigranten werken? Mogelijk als je de westerse migranten er bij telt. Een groot gedeelte werkt 8 uur per week in een kringloopzaak om lege zakken recht te zetten.
Tweederde van de uitkeringen gaat naar allochtonen. Die 100.000 migranten die er jaarlijks bij komen, die gaan gemiddeld allemaal heel erg veel geld kosten. Dus of je het massa immigratie of niet noemt, het is een uitgave die niets toevoegd, een hoop ellende met zich mee brengt en er voor zorgt dat we niet kunnen investeren in zaken die belangrijker zijn.
Volgens CBS was in 2017 22,6% van onze bevolking migranten.17 081 507 inwoners waarvan 2 173 723 niet westers, dat is kleine 13%. Dan moet je nog maar even aannemen dat CBS de definitie niet dermate in zal vullen dat de getallen laag uitvallen. Ik weet niet hoe het zit met 3e generatie allochtonen bv. Kijk dan naar de groeicijfers van deze groep, geboorte en de familie die over komt en vergelijk dat met die van de Nederlandse en trek die lijn een jaar of 30 door dan krijg je cijfers waar je niet vrolijk van wordt.
Als groenlinks het alleen voor het zeggen had denk denk ik dat de deuren wagenwijd open stonden reeds tientallen jaren en het percentage immigranten minimaal dubbel zo groot was. Deze mensen geloven niet in grenzen. Ja ze zullen massa immigratie niet lekkerlijk al partijpunt voeren. Maar het zijn deze gekken die diversiteitsquota’s door willen vooren waardoor immigranten in ieder bedrijf in the board moeten zitten en zo’n beetje op iedere belangrijk instituut een moslim zit.
Is er uberhaupt iemand die aantoonbaar kan maken dat allochtonen opvangen in het grotere plaatje positief effect heeft op een continent als Afrika? Waarvoor doen wij dit? Ja levens redden maar voor iedere immigrant waar je enkele honderd duizenden euro’s moet investeren worden er in Afrika 7 nieuw geboren.
Serieus, niet onderkennen dat er geen visie en toegevoegde waarde achter deze extreme kostenpost zit vind ik bizar.
We hebben niets aan deze mensen, het kost bakken met geld, levert een hoop gezeik op en zet geen zoden aan de dijk. Op geen enkele manier een rationele keuze. Maar Jesse Klaver types en hun achterban zorgen er al decenia lang voor dat als je publiekelijk vraagtekens zet bij het beleid je je baan en je sociale leven wel eens heel snel ten negatieve kan zien veranderen.
Ik werk in de duurzame industrie omdat er natuurlijk veel gratis geld beschikbaar Is, maar vooral omdat dit mij een aangenaam gevoel geeft dat ik als het ware de domheid van de klimaat spijbelende mensen kan gebruiken voor mijn eigen gewin. Dat ik altijd nog kan denken: ach, het betaald de rekening. Als ik er geen winsten uit zou halen zou ik mij te veel irriteren aan dit beleid. En ik vind het altijd wel lekker als ik dan een keer een discussie met zo’n principiële hebt, dat ik het er dan altijd lekker in kan wrijven dat niet mag klagen over wat zijn idealisme een rechtse kapitalist als mij oplevert. En dat doet ze toch altijd een beetje pijn.