MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Zeggen dat je één van de weinigen bent die nog een normale redevoering kan houden en dan 10 seconden later niet uit je woorden kunnen komen. Dat doe je goed TB.
Hij zoekt naar woorden om zijn verheven gedachten om te zetten in voor alle kamerleden begrijpelijke Jip en Janneke-taal.
TB is nu officieel een proleet. Wat een minkukel, waarbij het uiteindelijk steeds opnieuw gaat om op een of andere manier de kamer als een altaar te misbruiken voor zijn zelfverheerlijking.
Op zich dat je systeemkritiek hebt prima, of als het een 1-2tje is om allebei wat meer spreektijd te genereren ook best slim, maar voor systeemkritiek moet je wel het juiste moment pakken.

Overigens nog 100x liever TB dan Öztürk, wat een drama. Is niet echt de lat hoog leggen, geef ik toe.

Voor effectieve FvDers kijk ik naar de GR van Amsterdam, daar tonen ze iig de gekte aan. Die Kevin doet het aardig, maar Annabel is geweldig.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.242
Ik mag altijd stemmen met een machtiging, maar er is een tijdje terug al gezegd kies wat je wilt maar geen FvD. Moest lachen.

• #5.244

• #5.245

• #5.246

Als de MSM aan het downplayen slaat wordt ik altijd wantrouwend.

"Niet alleen...", betekent dat dan voornamelijk wel of relatief veel?

De soep zal best niet zo heet worden gegeten als deze door Baudet is opgediend, maar voorlopig is nog niet ontkend dat het soep is.

• #5.248
Als de MSM aan het downplayen slaat wordt ik altijd wantrouwend.

"Niet alleen...", betekent dat dan voornamelijk wel of relatief veel?

De soep zal best niet zo heet worden gegeten als deze door Baudet is opgediend, maar voorlopig is nog niet ontkend dat het soep is.
Politici moeten even onderzoek afwachten.

Laatst bewerkt:

Sorry hoor maar journalisten die spreken met vrienden van de slachtoffers en proberen te doorgronden wat de motieven zijn. Natuurlijk, NOS gaat deze zaak tot de bodem uitzoeken en achterhalen hoe precies de machtsverhoudingen liggen tussen de jongeren in het gehucht. Dit soort kul van anonieme bronnen wat vrienden van vrienden denken. Denk jij dat een van die blanke kids daar gaat vingertje wijzen naar Achmed en zijn vrienden?

Marokkaanse jongeren die veelal blanke lastig vallen is een fenomeen wat ik zelf heb meegemaakt in mijn jaren op de middelbare school in Helmond, ondertussen 20 jaar geleden. Nadat de mavo fuseerde met de havo/vwo school werd ik voor het eerst in mijn leven geconfronteerd met de Noord-Afrikaanse mentaliteit. Toen de twee schoolpleinen samen gingen en er ineens ‘buitenlanders’ op het plein liepen. Waar je voorheen wel eens ruzie kon krijgen en een klap uitdeelde of ontving in een 1 tegen 1 situatie gingen deze gasten een hele andere grens over. In groepen willekeurig conflicten zoeken en doortrappen als mensen op de grond lagen. De sfeer rondom die gasten was altijd gespannen en je zorgde dat je er met een boog omheen liep.

Deze groepsaanvallen en het doortrappen is een typisch Marokkanen ding, dat is het altijd al geweest. Wat voor nuance is er nodig, wat voor redenen rechtvaardigen het om met 10 man iemand in elkaar te trappen en door te trappen als ze liggen? Geen enkele. Waarschijnlijk een laag iq en hele foute cultuur.

Alleen al het feit dat mensen gaan proberen hier een soort van onderzoek van te maken en dat je dan kan zeggen “we moeten geen conclusies trekken voordat de politie dit uitgezocht heeft” is echt niveau kop in het zand. Denken dat hier complexe motieven te achterhalen zijn.

Iedereen kan zien wat er gebeurt: een groep immigranten mept blanke kinderen op een brute wijze in elkaar. Daar is geen nuance. Als je vroeger op stap ging en je stond in een toko waar groepen Marokkanen stonden dan wist je ook dat er willekeurig klappen werden uitgedeeld. Die gasten hebben een andere mindset als het komt op rechtvaardigheid. En de meeste van die gasten hebben een IQ van onder de 85.

Laatst bewerkt:
  • #5.250
Alleen al het feit dat mensen gaan proberen hier een soort van onderzoek van te maken en dat je dan kan zeggen “we moeten geen conclusies trekken voordat de politie dit uitgezocht heeft” is echt niveau kop in het zand. Denken dat hier complexe motieven te achterhalen zijn.
Dus het is verkeerd om onderzoek te doen? Wat stel je dan eigenlijk voor.
Iedereen kan zien wat er gebeurt: een groep immigranten
Immigranten? Lijkt gewoon tuig dat hier geboren is.
En de meeste van die gasten hebben een IQ van onder de 85.
Hoe weet je dat. En wat heeft het een met het ander te maken.

Ik stel voor de jongens die herkenbaar zijn zware straffen te geven.

Verder is dit gewoon een van de vele symptomen van het binnenhalen van mensen uit met name Noord Afrika.

Dat het tuig hier geboren is, dat had imo al niet hoeven gebeuren als verstandig beleid 30 jaar geleden was gehanteerd. Vanaf het moment dat Janmaat de overduidelijke problemen kenbaar maakte wordt echter dezelfde strategie gehanteerd.

Ik durf er echter wel mijn geld op in te zetten dat een groot gedeelte van deze jongeren een dubbel paspoort heeft. Een mooie regeling om dubbel paspoort ‘Nederlanders’ het Nederlandse paspoort te ontnemen zou ideaal zijn.

Gemiddeld scoren immigranten slechter qua schoolprestaties. Natuurlijk omdat de cito toetsen niet geschikt voor hen zijn. Ook binnen de hulpverlening voor moeilijk opvoedbare kinderen zijn de Noord-Afrikanen oververtegenwoordigd. De top 600 in Amsterdam bijvoorbeeld, daar zitten weinig ‘witte’ kinderen tussen.

Veel van deze moeilijk opvoedbare jongens zijn officieel mentaal gehandicapt wegens laag niveau van denken. Lopen jaren achter etc.

Deze problematiek met niet autochtonen jongeren is algemeen bekend en prima statistisch te onderbouwen.

Preventief handelen dus: buiten houden van immigranten die niet aantoonbaar toegevoegde waarde voor de NL maatschappij hebben. Dit hadden we al decennia moeten doen maar word helaas altijd door links gefrustreerd. Nu zijn er problemen en daarvoor zijn geen eenvoudige oplossingen.

De NL maatschappij en het functioneren van ons sociale vangnet en alle voorzieningen is niet berekend op een grote kudde zwakstroom met steentijd cultuur.

• #5.252
Janmaat, echt?
Overigens kan je Marokkaan zijn toch niet causaal koppelen aan criminaliteit? En de oververtegenwoordiging is al flink gedaald onder 12-18 jarigen tussen pakweg 2005- 2017. Overigens is er ook zoiets als secundaire deviantie; men gaat zich uiteindelijk gedragen naar het opgelegde stigma. Er gaan complexe problemen schuil achter veel van die jochies. Deel wel de zorgen maar cijfers en nuance zijn wel nodig. Dubbel paspoort kan je toch niks mee. Klinkt leuk maar is retoriek die het misschien goed doet op een fvd feestje, inhoudelijk stelt het niks voor. Dus ja ik hoop ook dat er een beter vooruitzicht komt maar oplossingen zijn zelden simpel.

Dit hadden we al decennia moeten doen maar word helaas altijd door links gefrustreerd. Nu zijn er problemen en daarvoor zijn geen eenvoudige oplossingen.
Hoe kan dat eigenlijk als de vvd sinds haar bestaan, 71 jaar terug, reeds in 15 kabinetten heeft deelgenomen en 49 jaar regeringsverantwoordelijkheid heeft gedragen. Links heeft eigenlijk nooit de meerderheid qua macht gehad sinds wat zal het zijn, jaren '50? Op kabinet Den Uyl na misschien, dat was behoorlijk progressief.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 040B
  • #5.253
Dan toch maar weer op de PVV stemmen?

• #5.255
Ik mag Rutte wel, als politicus en premier.

Ik mag Dijkgraaf nog meer, maar ik krijg wel jeuk van het artikel in het AD.

Janmaat, echt?
Overigens kan je Marokkaan zijn toch niet causaal koppelen aan criminaliteit? En de oververtegenwoordiging is al flink gedaald onder 12-18 jarigen tussen pakweg 2005- 2017. Overigens is er ook zoiets als secundaire deviantie; men gaat zich uiteindelijk gedragen naar het opgelegde stigma. Er gaan complexe problemen schuil achter veel van die jochies. Deel wel de zorgen maar cijfers en nuance zijn wel nodig. Dubbel paspoort kan je toch niks mee. Klinkt leuk maar is retoriek die het misschien goed doet op een fvd feestje, inhoudelijk stelt het niks voor. Dus ja ik hoop ook dat er een beter vooruitzicht komt maar oplossingen zijn zelden simpel.

Hoe kan dat eigenlijk als de vvd sinds haar bestaan, 71 jaar terug, reeds in 15 kabinetten heeft deelgenomen en 49 jaar regeringsverantwoordelijkheid heeft gedragen. Links heeft eigenlijk nooit de meerderheid qua macht gehad sinds wat zal het zijn, jaren '50? Op kabinet Den Uyl na misschien, dat was behoorlijk progressief.

Ja Janmaat. Je beseft pas hoe bizar effectief de linkse propaganda machine is in het fysiek en mentaal kapot maken van iedereen die logische vragen stelt en bezwaren heeft tegen immigratie als je de naam Janmaat noemt. Mensen denken dan aan een monster waarvan het fysieke geweld wat hem en zijn vrouw is aangedaan gerechtvaardigd is. Terwijl als nu terug kijkt naar zijn interviews en zijn uitspraken hij helemaal niets geks heeft gezegd. Het is tegenwoordig normaal om die dIngen te zeggen en voorspelde wat we

Maar politiek correct links gaat niet goed op cijfers, statistiek en vooral logisch nadenken. Daarom moest Janmaat kapot, Fortuyn kapot, Wilders kapot en Baudet het liefst ook. Trump idem. Maar deze mensen zeggen wat een stille meerderheid denk en wat links tot op heden nooit via dialoog echt heeft kunnen ontkrachten.

Cijfer en statistiek, voor zover deze door instanties als politie, justitie en de vele betrokken hulporganisaties mogen worden bijgehouden zijn zeer ongunstig voor de immigranten. Laten we wel wezen, wat je qua cijfers kan vinden daarvan durf ik wel te stellen dat dit een grove onderschatting van de problemen is. Etnisch registreren wordt onmogelijk gemaakt en politieke correctheid heerst overal, want je weet het: negatieve beeldvorming van zielige allochtonen betekend veelal het einde van je cariere en in vele gevalle sociale uitsluiting.

Dan kan je je nog beroepen op allerlei socio economische argumenten en self fulfilling prophecies waarbij het de schuld van ons blanke (hetro seksuele) mannen is dat de integratie maar niet wilt vlotten. Ik denk dat vele immigranten de zachte linkse zelfhatende groenlinks instelling, zeer begrijpelijk, niet respecteren. Ze krijgen de ruimte om zich zodanig te gedragen en worden eigenlijk vooral beloond met clubhuizen en hulpverlening.

Er zijn grote culturele verschillen en dan zijn er nog grote achterstanden in opleidingsniveau. In principe is wel uit onderzoek gebleken dat het IQ drastisch lager ligt in veel van de landen waarvan de immigranten komen en het is ook niet zo dat zij makkelijk meegaan met de wat complexere opleidingen etc.

Het is geen hogere wiskunde. Het is heel eenvoudig. Het west Europese stelsel van wetten en regelgeving, sociale vangnetten etc is over de eeuwen ontstaan door trial and error uitgaande van een bepaalde joods christelijke cultuur en een gemiddeld IQ van 100. Een groep die qua cultuur en waarden en normen vrij homogeen is. Als je daar in hoog tempo buitenstaanders met compleet andere culturen aan toe gaat voegen dan gaat dit frictie geven.

Geen causaal verband tussen Marokkaan en criminaliteit? Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Ik denk wel dat je kan stellen dat wanneer iemand Moslim is met een laag IQ, wat vele Marokkanen zijn, dat er dan een causaal verband is met slechte integratie en een deel daarvan is criminaliteit.

De reden waarom er zo veel problemen zijn is leuk om over te speculeren, links zal dit ook altijd graag doen. Maar onder de streep zijn de kosten/baten van immigratie uit met name niet westerse landen heel erg slecht. De vraag is dan: waarom doen wij dit? Waarom gaan wij hier mee door?

Ik heb zo mijn gedachten over de linkse mens en zijn drang om zich te ontfermen over zogenaamde slachtoffers. Ik heb daar niet zo veel goeds over te zeggen en ik denk dat het uiteindelijk bijna altijd een gevalletje ‘zachte heelmeesters’ is. Plus een soort van verhevenheid door je op te werpen als de beschermen van een minderheid waarmee je eigenlijk impliciet jezelf boven die persoon plaatst en jezelf een bepaalde status geeft. Ik kan daar genoeg over zeggen maar dat is een andere discussie.

Dat VVD in bijna alle kabinetten heeft gezeten is een veel gehoord argument wat weinig zegt. Voor mij is duidelijk dat de linkse hoek er al decennia voor zorgt dat streng immigratiebeleid niet wordt uitgevoerd en dat de omgang met immigratie problematiek een beladen discussie is die eigenlijk niet kan worden gevoerd.

Gelukkig is daar de komst van het internet waarmee de staatspropaganda kan worden omzeild en het populisme een opmars maakt. Vandaar ook de obsessieve drang om zogenaamd fake news en andere meningen die ingaan tegen de politiek correcte heersende machten te onderdrukken.

Uiteindelijk is de situatie niet houdbaar met de grote immigratie en over de geschiedenis, kijkend naar duizenden jaren veranderen samenstellingen van bevolkingen en landsgrenzen continu. De grote instroom van Afrikanen naar Europa is in mijn ogen echt geen situatie die we niet hadden kunnen voorkomen of niet kunnen veranderen. Er zijn veel belangen en er spelen grotere machten dan een mening van Baudet of wie dan ook.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #5.258
Ik denk dat je qua oorzaak en gevolg te kort door de bocht gaat en je dicht de linkse kerk wel erg veel macht toe. Met terugwerkende kracht kan je altijd wijzen en redeneren maar je moet het ook proberen te zien in de context van de tijd. De tijd zat Janmaat niet mee en hij had zeker niet ongelijk wat een aantal observaties maar droeg daar zelf ook flink aan bij. Door te roepen dat hij alles goed zag en niks geks riep is een beetje kort door de bocht niet.

Je hebt het over immigranten maar als je die flink wilt indammen, nogmaals meerderheid komt uit Oost en West Europa, dan moet je je ook beseffen dat er een flink aantal beroepssectoren zullen wegvallen.

• Like
Waarderingen: 040B
Hoe zijn die beroepssectoren zo afhankelijk van immigranten?

"zij doen het werk dat autochtonen niet willen doen" ? (waar men autochtonen niet genoeg voor wil/kan betalen en autochtonen zich niet goedkoop genoeg voor kunnen aanbieden) (door bemoeienis van de overheid met de arbeid/vaste lasten markten)

Bemoeien met die markten én grenzen open voor vrij aanbod werkt uiteindelijk ook niet meer. Zeker niet met het sociaal vangnet erbij.

• #5.260
Misschien omdat die immigranten harder willen werken dan klagen. Veel van die lieden reageren op de vraag naar arbeid en willen een beter bestaan opbouwen. Kunnen veel van die jankerds hier een puntje aan zuigen.
Met de huidige relatief lage werkloosheid en krapte op de arbeidsmarkt wordt er ook niet echt iemand verdrongen.

Terug
Naar boven