Janmaat, echt?
Overigens kan je Marokkaan zijn toch niet causaal koppelen aan criminaliteit? En de oververtegenwoordiging is al flink gedaald onder 12-18 jarigen tussen pakweg 2005- 2017. Overigens is er ook zoiets als secundaire deviantie; men gaat zich uiteindelijk gedragen naar het opgelegde stigma. Er gaan complexe problemen schuil achter veel van die jochies. Deel wel de zorgen maar cijfers en nuance zijn wel nodig. Dubbel paspoort kan je toch niks mee. Klinkt leuk maar is retoriek die het misschien goed doet op een fvd feestje, inhoudelijk stelt het niks voor. Dus ja ik hoop ook dat er een beter vooruitzicht komt maar oplossingen zijn zelden simpel.
Hoe kan dat eigenlijk als de vvd sinds haar bestaan, 71 jaar terug, reeds in 15 kabinetten heeft deelgenomen en 49 jaar regeringsverantwoordelijkheid heeft gedragen. Links heeft eigenlijk nooit de meerderheid qua macht gehad sinds wat zal het zijn, jaren '50? Op kabinet Den Uyl na misschien, dat was behoorlijk progressief.
Ja Janmaat. Je beseft pas hoe bizar effectief de linkse propaganda machine is in het fysiek en mentaal kapot maken van iedereen die logische vragen stelt en bezwaren heeft tegen immigratie als je de naam Janmaat noemt. Mensen denken dan aan een monster waarvan het fysieke geweld wat hem en zijn vrouw is aangedaan gerechtvaardigd is. Terwijl als nu terug kijkt naar zijn interviews en zijn uitspraken hij helemaal niets geks heeft gezegd. Het is tegenwoordig normaal om die dIngen te zeggen en voorspelde wat we
Maar politiek correct links gaat niet goed op cijfers, statistiek en vooral logisch nadenken. Daarom moest Janmaat kapot, Fortuyn kapot, Wilders kapot en Baudet het liefst ook. Trump idem. Maar deze mensen zeggen wat een stille meerderheid denk en wat links tot op heden nooit via dialoog echt heeft kunnen ontkrachten.
Cijfer en statistiek, voor zover deze door instanties als politie, justitie en de vele betrokken hulporganisaties mogen worden bijgehouden zijn zeer ongunstig voor de immigranten. Laten we wel wezen, wat je qua cijfers kan vinden daarvan durf ik wel te stellen dat dit een grove onderschatting van de problemen is. Etnisch registreren wordt onmogelijk gemaakt en politieke correctheid heerst overal, want je weet het: negatieve beeldvorming van zielige allochtonen betekend veelal het einde van je cariere en in vele gevalle sociale uitsluiting.
Dan kan je je nog beroepen op allerlei socio economische argumenten en self fulfilling prophecies waarbij het de schuld van ons blanke (hetro seksuele) mannen is dat de integratie maar niet wilt vlotten. Ik denk dat vele immigranten de zachte linkse zelfhatende groenlinks instelling, zeer begrijpelijk, niet respecteren. Ze krijgen de ruimte om zich zodanig te gedragen en worden eigenlijk vooral beloond met clubhuizen en hulpverlening.
Er zijn grote culturele verschillen en dan zijn er nog grote achterstanden in opleidingsniveau. In principe is wel uit onderzoek gebleken dat het IQ drastisch lager ligt in veel van de landen waarvan de immigranten komen en het is ook niet zo dat zij makkelijk meegaan met de wat complexere opleidingen etc.
Het is geen hogere wiskunde. Het is heel eenvoudig. Het west Europese stelsel van wetten en regelgeving, sociale vangnetten etc is over de eeuwen ontstaan door trial and error uitgaande van een bepaalde joods christelijke cultuur en een gemiddeld IQ van 100. Een groep die qua cultuur en waarden en normen vrij homogeen is. Als je daar in hoog tempo buitenstaanders met compleet andere culturen aan toe gaat voegen dan gaat dit frictie geven.
Geen causaal verband tussen Marokkaan en criminaliteit? Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Ik denk wel dat je kan stellen dat wanneer iemand Moslim is met een laag IQ, wat vele Marokkanen zijn, dat er dan een causaal verband is met slechte integratie en een deel daarvan is criminaliteit.
De reden waarom er zo veel problemen zijn is leuk om over te speculeren, links zal dit ook altijd graag doen. Maar onder de streep zijn de kosten/baten van immigratie uit met name niet westerse landen heel erg slecht. De vraag is dan: waarom doen wij dit? Waarom gaan wij hier mee door?
Ik heb zo mijn gedachten over de linkse mens en zijn drang om zich te ontfermen over zogenaamde slachtoffers. Ik heb daar niet zo veel goeds over te zeggen en ik denk dat het uiteindelijk bijna altijd een gevalletje ‘zachte heelmeesters’ is. Plus een soort van verhevenheid door je op te werpen als de beschermen van een minderheid waarmee je eigenlijk impliciet jezelf boven die persoon plaatst en jezelf een bepaalde status geeft. Ik kan daar genoeg over zeggen maar dat is een andere discussie.
Dat VVD in bijna alle kabinetten heeft gezeten is een veel gehoord argument wat weinig zegt. Voor mij is duidelijk dat de linkse hoek er al decennia voor zorgt dat streng immigratiebeleid niet wordt uitgevoerd en dat de omgang met immigratie problematiek een beladen discussie is die eigenlijk niet kan worden gevoerd.
Gelukkig is daar de komst van het internet waarmee de staatspropaganda kan worden omzeild en het populisme een opmars maakt. Vandaar ook de obsessieve drang om zogenaamd fake news en andere meningen die ingaan tegen de politiek correcte heersende machten te onderdrukken.
Uiteindelijk is de situatie niet houdbaar met de grote immigratie en over de geschiedenis, kijkend naar duizenden jaren veranderen samenstellingen van bevolkingen en landsgrenzen continu. De grote instroom van Afrikanen naar Europa is in mijn ogen echt geen situatie die we niet hadden kunnen voorkomen of niet kunnen veranderen. Er zijn veel belangen en er spelen grotere machten dan een mening van Baudet of wie dan ook.